Treffimies haluaa minun valmistavan hänelle liharuokaa, vaikka olen kasvissyöjä
Kävin treffeillä ravintolassa syömässä yhden ihan mukavan, korkeastikoulutetun miehen kanssa. Siellä tulin ihan vaan ohimennen maininneeksi olevani kasvissyöjä (käytän myös munaa ja maitotuotteita eli en ole vegaani). Toisille treffeille ehdotin, että tulisiko hän mun luokse kylään ja voisin vaikka valmistaa pizzaa. Tähän mies vastasi: "olisiko siinä pizzassa jotain lihaa minulle?". Vastasin, että teen kasvispizzaa. Sitten hän ehdotti, että käytäisiinkö mielummin jossain pizzeriassa syömässä ja minä suostuin tähän.
Minulle vaan tuli tuosta ehkä vähän huono fiilis, kun hän vihjasi minulle, että minun pitäisi valmistaa hänelle lihatäytteinen pizza, että kasvispizza ei käy. Tuo antaa itsestään Nirson vaikutelman. Mitä vikaa kasvisruoassa on?
Kommentit (179)
Yksi ratkaisu on että tekee vaikka kaksi pitsaa toinen lihapitsa toinen kasvispitsa sitten on molemmille
Tai sitten laittaa puolet pitsasta lihatäytettä puolet kasvistäytettä
Tuossa pari yksinkertaista neuvoa
Vierailija kirjoitti:
Tän täytyy olla provo ja huono sellainen.
Oon ollut kasvissyöjä koko ikäni eikä ikinä tullut mieleen etten voisi tehdä liharuokia kotona miehelle ja lapsille. Ei voi olla niin iso vaiva tehdä lihavariaatiota ruuasta samalla.
Minä olen sekasyöjä, eikä koskaan ole tullut mieleeni ettenkö voisi syödä kasvisruokaa. Ymmärrän myös, että kasvissyöjä ei syö eläinperäisiä ruokia, enkä koskaan vaatisi kasvissyöjää vakaumustaan rikkomaan. Jos haluan lihaa, ja menen esim siskoni luo kylään, tuon sen lihan itse jottei kasvissyöjän sitä tarvi ostaa.
Apua mikä junttimies. Kiertoon.
Eikös liharuoan syöjät "pakota" lapsensa lihansyöjiksi ihan samalla lailla kuin kasvissyöjät kasvissyöjiksi?
Itse en koskisi pizzaan, jossa on toisella puolella lihaa. En myöskään käyttäisi samoja keittovälineitä, joissa keitetään liharuokia. t. 45 vuotta kasvissyöjänä, omista lapsista 3 on edelleen kasvissyöjiä, yksi on vegaani eli äitiäänkin jyrkempi.
Ap ylitulkitsee miestä, taattuun uusfeministiseen tyyliin. Mies ei mitenkään "vihjaa" tai ilmaise, että ap:n pitäisi valmistaa hänelle liharuokaa, vaan että menee mieluummin ravintolaan hänen kanssaan, niin kumpikin saa sellaista kuin haluaa. Mikä tässä on niin väärin, minusta hyvä kompromissi toisille treffeille.
Oma kasvissyöjä-tyttäreni kyllä koki ongelmaksi sen, kun lihaa syövän poikaystävän lihaklönttejä ja makkaraa oli jääkaapissa. Ne ällöttivät häntä, kun ei koskaan kotona sellaisia käytetty. Seuraava poikaystävä olikin kasvissyöjä, hänestä tuli sitten aviomies.
ISO UHRAUS ostaa kinkkua hänen pizzalle.
Vierailija kirjoitti:
Ap ylitulkitsee miestä, taattuun uusfeministiseen tyyliin. Mies ei mitenkään "vihjaa" tai ilmaise, että ap:n pitäisi valmistaa hänelle liharuokaa, vaan että menee mieluummin ravintolaan hänen kanssaan, niin kumpikin saa sellaista kuin haluaa. Mikä tässä on niin väärin, minusta hyvä kompromissi toisille treffeille.
Oma kasvissyöjä-tyttäreni kyllä koki ongelmaksi sen, kun lihaa syövän poikaystävän lihaklönttejä ja makkaraa oli jääkaapissa. Ne ällöttivät häntä, kun ei koskaan kotona sellaisia käytetty. Seuraava poikaystävä olikin kasvissyöjä, hänestä tuli sitten aviomies.
No onhan tuosta tulkittavissa, että miehen lihansyönti on niin pakkomielteistä että sitä mäyskyä on ahdettava leipäläpiin ihan joka aterialla.
Ei tule onnistumaan parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos tää mies kutsuu sut kylään, ja sanoo että tekee sitten vaan liharuokaa, niin sä toki syöt kiltisti?
Miksi vaadit toista kunnioittamaan sun ruokavaliota mutta et anna samaa kunnioitusta toisen ruokavaliolle?
-Kasvissyöjä mutta suvaitsen muiden lihansyönnin
En mä ainakaan ole ikinä törmännyt sellaiseen ruokavalioon, jossa jokaisella aterialla täytyy olla jotain tiettyä raaka-aineista.
Niin kuin kasviksia?
Kyllä mä kasvissyöjänä voin ihan hyvin syödä fettucine alfredoa tai spagetti cacio e pepeä tai olio e agliota, vaikka niissä ei ole kasviksia.
No jo on tylsä ruoka sinulla. Lisää sitä keitinvettä että tulet kylläiseksi.
Osta sille lihapiirakka ja lämmitä se mikrossa. Ketsuppia lihapiirakan sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Eikös liharuoan syöjät "pakota" lapsensa lihansyöjiksi ihan samalla lailla kuin kasvissyöjät kasvissyöjiksi?
Itse en koskisi pizzaan, jossa on toisella puolella lihaa. En myöskään käyttäisi samoja keittovälineitä, joissa keitetään liharuokia. t. 45 vuotta kasvissyöjänä, omista lapsista 3 on edelleen kasvissyöjiä, yksi on vegaani eli äitiäänkin jyrkempi.
Joskus vaan sota on hyvä asia , että opitte.
terveiset treffimiehelle, pakene vielä kun voit ja jos joku uusi treffikumppani jatkossa on vege niin vältä kaikin tavoin tapaamasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus vaan sota on hyvä asia , että opitte.
Sota-aikana liha oli juhlaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En söisi kasvispizzaa, se ei millään vaan voi olla hyvää. Pizza on itsessään niin mautonta mömmöä enkä ole suuri juustofani, että pizza ilman lihaa olisi vain mauton vehnälettu lötköksi paistetuilla kasviksilla 🤢🤮.
Tekisit sitten mieluummin suoraan vaikka kasvispiirakkaa tms joka on enemmän luontaisesti lihaton.
Pizza on nimenomaan luontaisesti lihaton ruoka. Alkuperäisissä pizzoissa ei ole mitään lihaa.
ON aina ollut Parmesaanikinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä valmis syömään lihapizzaa, jos mies sitä tekee?
En, koska olen kasvissyöjä. Eihän tuo nyt vaikeaa ole valita vain kasviksia pizzan täytteeksi, esim ananas, herkkusienet ja tomaatti
AP
Miksi se on jotenkin vaikeampaa valita miehelle niiden lisäksi vaikka kinkkua?
Sen kasvissyöjän vakaamus on, että ei osta tai syö tapettujen eläimien ruhoja. Ei halua tukea eläinten kidutusta.
Jos sekasyöjä välttämättä haluaa vatsansa täyttää kuolleilla eläimillä, niin se sekasyöjä ostaa ne raadonpalat itse.
Hänhän vain kysyi onko lihaa siinä? Kun ei, ollut niin ehdotti pizzeriaa. Missä kohtaa hän pyysi sinua valmistamaan hänelle liharuokaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio että kyseessä vasta toiset treffit. Jos kyseessä olisi vaikka ortodoksijuutalainen mies niin ei ap sillekään alkaisi ostamaan kahta uutta astiastoa ja aterimia erikseen liha- ja maitoruoille. Ravintolassa molemmat saa syödäkseen mitä haluaa.
Toisekseen ap:lle kävi jo nyt ekojen treffien jälkeen ilmi että jos tämän miehen kanssa on tarkoitus seurustella, niin se tulee kysymään lihaa jatkossakin. Ap voi nyt itse päättää onko tämä jotain minkä kanssa on valmis elämään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt vaikeaa ole valita vain kasviksia pizzan täytteeksi, esim ananas, herkkusienet ja tomaatti
Vetistä ja mautonta. En söisi.
Kukaan ei pakota. Tee itse oma pitsasi niin saat sellaista kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En söisi kasvispizzaa, se ei millään vaan voi olla hyvää. Pizza on itsessään niin mautonta mömmöä enkä ole suuri juustofani, että pizza ilman lihaa olisi vain mauton vehnälettu lötköksi paistetuilla kasviksilla 🤢🤮.
Tekisit sitten mieluummin suoraan vaikka kasvispiirakkaa tms joka on enemmän luontaisesti lihaton.
Pizza on nimenomaan luontaisesti lihaton ruoka. Alkuperäisissä pizzoissa ei ole mitään lihaa.
ON aina ollut Parmesaanikinkkua.
Mitä sekoilet? Margheritassa on tomaattia, basilikaa, mozzarellaa ja oliiviöljyä, ja marinarassa tomaattia, oreganoa, valkosipulia ja oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin kerran kasvissyöjämiehen kanssa. Ruokavalio ei ole sinällään niin iso juttu mutta aika junttia erikseen pyytää lihaa. Omassa seurustelusuhteessa jäi joskus harmittamaan jutut kuten jos halusin grillata, niin grilliin meni vain hikisiä soijapuristeita ja kasviksia, ja monet kivat ravintolat (esim. pihvimestat) jäi välistä. En ikinä sanonut miehelle noista, mutta kuitenkin piti sekasyöjänä aina itse joustaa.
Mikset sä voinut samassa grillissä paistaa omia makkaroita/pihvejä? Ja etkö voinut mennä vaikka kaverin kanssa sinne pihviravintolaan?
Kyllä mä kasvissyöjänä voin ihan hyvin syödä fettucine alfredoa tai spagetti cacio e pepeä tai olio e agliota, vaikka niissä ei ole kasviksia.