Treffimies haluaa minun valmistavan hänelle liharuokaa, vaikka olen kasvissyöjä
Kävin treffeillä ravintolassa syömässä yhden ihan mukavan, korkeastikoulutetun miehen kanssa. Siellä tulin ihan vaan ohimennen maininneeksi olevani kasvissyöjä (käytän myös munaa ja maitotuotteita eli en ole vegaani). Toisille treffeille ehdotin, että tulisiko hän mun luokse kylään ja voisin vaikka valmistaa pizzaa. Tähän mies vastasi: "olisiko siinä pizzassa jotain lihaa minulle?". Vastasin, että teen kasvispizzaa. Sitten hän ehdotti, että käytäisiinkö mielummin jossain pizzeriassa syömässä ja minä suostuin tähän.
Minulle vaan tuli tuosta ehkä vähän huono fiilis, kun hän vihjasi minulle, että minun pitäisi valmistaa hänelle lihatäytteinen pizza, että kasvispizza ei käy. Tuo antaa itsestään Nirson vaikutelman. Mitä vikaa kasvisruoassa on?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Mutta kasvissyöjät vaativat aina kasvisruokaa tarjoiltavaksi, kumma kyllä liharuuan tarjoaminen sitä syöville ei onnistu. Kohteliasta on kylään pyytäjän ottaa huomioon myös vieraan ruokavalio. Nämä veget hja vegetaristit ovat itsekkäitä moukkia.
Laitatko sinä aina ihan jokaiseen ruokaa lihaa?
Mun siskolla on aina tiettyjä vaiheita, on jonkus ollut vegaani, vaikka on syönyt makaronilaatikkoa.
Hänen kanssa teen niin, että sanon meillä on lasagnea. Jos ei kelpaa, tuo omat ruuat
Mä en kyllä tapaisi häntä enää uudestaan tuon jälkeen. Aika selvää että teidän suhteella ei ole tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä valmis syömään lihapizzaa, jos mies sitä tekee?
En, koska olen kasvissyöjä. Eihän tuo nyt vaikeaa ole valita vain kasviksia pizzan täytteeksi, esim ananas, herkkusienet ja tomaatti
AP
Ei tuolla kyllä lähde nälkä. Edes jotain juustoa sitten reilusti, vaikka vuohenjuusto tai vastaava.
Tän täytyy olla provo ja huono sellainen.
Oon ollut kasvissyöjä koko ikäni eikä ikinä tullut mieleen etten voisi tehdä liharuokia kotona miehelle ja lapsille. Ei voi olla niin iso vaiva tehdä lihavariaatiota ruuasta samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kasvissyöjät vaativat aina kasvisruokaa tarjoiltavaksi, kumma kyllä liharuuan tarjoaminen sitä syöville ei onnistu. Kohteliasta on kylään pyytäjän ottaa huomioon myös vieraan ruokavalio. Nämä veget hja vegetaristit ovat itsekkäitä moukkia.
Niin. Kasvissyöjät ei syö lihaa. Sekasyöjä syö kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
ap ei missään treffeillä oo käyny, vaan jatkuvasti kirjoittelee mitä ihmeellisempiä juttuja treffeistään ja treffikumppaneista!! ihmetyttää ihmiset jotka lukevat ap:n jutut ja luulevat että ne on totta! kuvitelkaa noi todellisuudessa!!
Tämä on tosi tarina. Ilmeisesti sinusta tämä tuntuu uskomattomalta käytökseltä.
Ap
"Ei kannata kuitenkaan olettaa mahdottomia. Yksikään ihminen ei kuole vaikka söisi kylässä yhden aterian, jossa ei ole lihaa."
Ei kannata kuitenkaan olettaa mahdottomia. Yksikään ihminen ei kuole vaikka söisi kylässä yhden aterian, jossa on lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko sinä aina ihan jokaiseen ruokaa lihaa?
jouluna meillä syötiin kinkkutäytteisiä suklaakonvehteja
Vierailija kirjoitti:
Mies on moukkamaisuuden lisäksi myös vähemmän fiksu, koska epäilemättä jälkkäriksi olisi ollut tarjolla jotain hyvää. Tiedätte mitä tarkoitan.
" hyvää" 🤔🤭🤣. Aivanko oma arviosi.
mihin tuollaiset treffit olisivat voineen parhaimmillaan päätyä?
ap ei kuitenkaan hyväksy lihaa sisäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä ei syö lihaa, mutta lihaa syövä yleensä syö myös kasviksia, joten kasvispizzan pitäisi olla ok. Jos ei ole niin luiskaan vaan.
Unohdit sanan 'myös' merkityksen. Se tarkoittaa muun lisäksi. Jos on pelkkää kasvispitsaa, niin se muun lisäksi puuttuu sitä. Eli ei siis ole ok.
Eli koska syö sekä lihaa, että kasviksia, niin joka ikisellä aterialla aina pitää olla molempia?
Mitäs sitten? Syöhän kasvissyjökin joka aterialla kasviksia, muttei lihaa. Miksei aina voisi syödä lihaa? Mikä vika se sellainen olisi?
Vierailija kirjoitti:
Oon ollut kasvissyöjä koko ikäni eikä ikinä tullut mieleen etten voisi tehdä liharuokia kotona miehelle ja lapsille. Ei voi olla niin iso vaiva tehdä lihavariaatiota ruuasta samalla.
Mulle taas ei ole ikinä tullut mieleen, että voisin tehdä liharuokia, kun olen tosiaan ollut koko ikäni kasvissyöjä. Koko ajatus lihan käsittelystä on mulle täysin vieras. En ikinä, ikinä tekisi niin, ellei vaihtoehto olisi nälkäkuolema. Mistä mulle edes tulis mieleen tehdä lapsille liharuokaa, kun olen oman lapsuuteni kasvanut ilman lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia yhdessä asuessa tehdä puolisolle ja lapsille eri ruokaa, kuin kutsua joku kyläån ja tarjota hänelle ruokaa.
Trolli on hyvä ja heittää sen kuvitteellisen miehen mäkeen vaatimaan.
Miesvauvat on toki yleisiä, mutta ei ne koskaan treffeille saakka oikeasti pääse.
Ja Pasi, lopeta. Sä oot rasittava ja henkisesti sairas.
Eli jos tää mies kutsuu sut kylään, ja sanoo että tekee sitten vaan liharuokaa, niin sä toki syöt kiltisti?
Miksi vaadit toista kunnioittamaan sun ruokavaliota mutta et anna samaa kunnioitusta toisen ruokavaliolle?
-Kasvissyöjä mutta suvaitsen muiden lihansyönnin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjä ei syö lihaa, mutta lihaa syövä yleensä syö myös kasviksia, joten kasvispizzan pitäisi olla ok. Jos ei ole niin luiskaan vaan.
Unohdit sanan 'myös' merkityksen. Se tarkoittaa muun lisäksi. Jos on pelkkää kasvispitsaa, niin se muun lisäksi puuttuu sitä. Eli ei siis ole ok.
Eli koska syö sekä lihaa, että kasviksia, niin joka ikisellä aterialla aina pitää olla molempia?
Älä unohda maitotuotteita ja viljaa, niitäkin pitää olla. Kaurapuuro, jossa on juustoa, pekonia ja kesäkurpitsaa maistuu varmasti kaikille.
Vedä säkin trollille vastailija kätees.
Vierailija kirjoitti:
Otatko ahnaasti pyllyyn?
mitään lihaa sinne ei saa laittaa.
ap
Älä unohda maitotuotteita ja viljaa, niitäkin pitää olla. Kaurapuuro, jossa on juustoa, pekonia ja kesäkurpitsaa maistuu varmasti kaikille.