Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei vihervasemmisto osoita mieltään Iranin mielenosoittajien puolesta samalla tavalla kuin gazalaisten puolesta?

Vierailija
10.01.2026 |

Ei näy taideperformansseja, boikotteja, miekkareita tai muutakaan vastaavaa.

Kommentit (296)

Vierailija
161/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Trump ole pommittanut iranilaisia mielenosoittajia tappavaa hallintoa? 

Koska Iran on ydinasevaltio.

Ei ole, kiitos Israelin.

Vierailija
162/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinun harhainen kuvitelmasi ei minun päivääni pilaa. Sinä et tiedä mitään siitä, mitä minä olen tehnyt ja mitä en ole tehnyt.

Nytkään sinä et tee MITÄÄN edistääksesi iranilaisten asiaa. Et yhtään mitään."

Aivan turhaa "ite oot"-loksutusta. Vihervasemmiston hiljaisuuden voi kuka hyvänsä tarkistaa. Koko vihervasemmiston historiasta ei löydy muuta kuin rasistisyytöksiä niitä kohtaan jotka ovat edes koittaneet puhua iranilaisnaisten ahdingosta ajatollahin alla, joten aivan turha koittaa nyt teeskennellä yhtään mitään muuta.

Muista pitää silmät tiukasti kiinni kun tarkistat, ettet vain vahingossa näe mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reneen kohtalosta on pauhattu päiväkausia, iranilaisesta Rubinasta ei välitetä ollenkaan
https://x.com/LionsOfZion_ORG/status/2010328909343244356#m

Vierailija
164/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei Trump ole pommittanut iranilaisia mielenosoittajia tappavaa hallintoa? 

Koska Iran on ydinasevaltio.

Iran riisuttiin mahdollisuudesta kehittää ydinaseohjelmansa loppuun.

Vierailija
165/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki tuki Iranin rohkeille mielenosoittajille ja kurdeille!

Trumpin toiminta on viime päivinä ohjannut maailman katseet vahvasti Venezuelaan sekä Grönlantiin, mutta myös muualla tapahtuu tällä hetkellä merkittäviä ja huolestuttavia asioita, jotka vaativat huomiomme.

Iranissa kansalaiset ovat taas kaduilla protestoimassa sortohallintoa vastaan. Mielenosoituksia on kuvattu suurimmiksi sitten vuoden 2022, jolloin Iranin siveyspoliisi murhasi Mahsa Jina Aminin. Silloin mielenosoittajiin kohdistettiin hyvin rajuja vastatoimia ja monille langettiin kuolemanrangaistus osallistumisesta. Mutta nyt rohkeat iranilaiset ovat taas kaduilla laajoissa protesteissa, ja Iranin hallinto on vastannut muun muassa katkaisemalla nettiyhteydet. Yleensä tämä on merkki hallinnon aikeista kohdistaa laajamittaista väkivaltaa mielenosoittajiin, joten Iranin kansa ansaitsee tällä hetkellä tukemme ja huomiomme.

Sama pätee kurdeihin Syyriassa. Kurdit olivat keskeisessä rool

Miksi Hamas-puolustelija Li arastelee i-sanan mainitsemista? 

Vierailija
166/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalainen propaganda käy ylikierroksilla, kun juutalaiset pyrkivät kumoamaan Iranin valtiovallan. No, tuskin tulee onnistumaan ihan noin helposti. 

Vierailija
167/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaikki tuki Iranin rohkeille mielenosoittajille ja kurdeille!

Trumpin toiminta on viime päivinä ohjannut maailman katseet vahvasti Venezuelaan sekä Grönlantiin, mutta myös muualla tapahtuu tällä hetkellä merkittäviä ja huolestuttavia asioita, jotka vaativat huomiomme.

Iranissa kansalaiset ovat taas kaduilla protestoimassa sortohallintoa vastaan. Mielenosoituksia on kuvattu suurimmiksi sitten vuoden 2022, jolloin Iranin siveyspoliisi murhasi Mahsa Jina Aminin. Silloin mielenosoittajiin kohdistettiin hyvin rajuja vastatoimia ja monille langettiin kuolemanrangaistus osallistumisesta. Mutta nyt rohkeat iranilaiset ovat taas kaduilla laajoissa protesteissa, ja Iranin hallinto on vastannut muun muassa katkaisemalla nettiyhteydet. Yleensä tämä on merkki hallinnon aikeista kohdistaa laajamittaista väkivaltaa mielenosoittajiin, joten Iranin kansa ansaitsee tällä hetkellä tukemme ja huomiomme.

Sama pätee kurdeihin Syyriassa. Kurdit olivat keskeisessä rool

Iranin ja muun lähi-idän alueen ongelmat johtuvat islamista. Miksi vasemmisto ei tuo islamia ongelman lähteenä esiin?

Vierailija
168/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden naisten oikeuksia puolustaneiden mielenosoitusten aikana suomalaisen median vaatimaton uutisointi oli kyllä huomattavaa. Median toistama tarina hijabin käytöstä uskonnollisena itseilmauksena ilman yhteyttä naisten sortamiseen on niin voimakas, että aihe oli ehkä kiusallinen.

Vierailija
169/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeisto odottaa taas että vasemmisto näyttää miten asiat tehdään? 

Jos asia on tärkeä niin perse sohvalta ja osoittamaan mieltä. Jessus.

Vierailija
170/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi persut ei raivoa, kun liberaali vihervasemmisto uhmaa oikeistokonservatiivista pappisvaltaa siellä, joka kannattaa perinteisiä arvoja?

Vierailija
171/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamoon! Kuka ehtii teidän sinimustien persukokkarikrisrillisten perässä touhuamaan ympäriinsä. 

Vierailija
172/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osottaaks oikeisto mieltään Iranin mielenosoittajien puolesta? Jos niin missä?

Itse kävin Iranin protestien tukimielenosoituksissa Helsingissä pari kertaa silloin, kun Iranissa kuohui viimeksi Mahsa Aminin kuoleman jälkeen. Ei sielllä paljon oikeistolaisia näkynyt. Järjestäjät olivat kurdeja ja suurin osa osanottajistakin taisi olla (itse olen suomalainen vasemmistolainen). Niistä ei uutisoitu, koska ne olivat hyvin pieniä, kymmenisen henkeä paikalla.

Vierailija
173/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mahtaisi olla vähän turhaa riehumista. Luuletko että ajatollahia tippaakaan kiinnostaisi joidenkin suomalaisten mielenosoistukset? Vai pitäisikö lähettää armeijamme sinne turvaamaan jompaa kumpaa osapuolta. Ja kylmäkin on lunta sataa.

Vierailija
174/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin Iranin protestien tukimielenosoituksissa Helsingissä pari kertaa silloin, kun Iranissa kuohui viimeksi Mahsa Aminin kuoleman jälkeen. Ei sielllä paljon oikeistolaisia näkynyt. Järjestäjät olivat kurdeja ja suurin osa osanottajistakin taisi olla (itse olen suomalainen vasemmistolainen). Niistä ei uutisoitu, koska ne olivat hyvin pieniä, kymmenisen henkeä paikalla.

Kysyttiinkö sielä puolueen jäsenkirjaa, ennen mielenosoituksen alkamista?    Mutta

Good for you.

Vierailija
175/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inttäjäpersu löysi ketjun 😂

Vierailija
176/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas vasemmiston ihmisoikeustaistelijat sankoin joukoin paikalla!

Vierailija
177/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä et ole tehnyt mitään? Taas kaivelet peppuas ja nuuhkit sormiasi kun voisit käyttää aikasi hyödyllisemminkin.

Vierailija
178/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et ole tehnyt mitään? Taas kaivelet peppuas ja nuuhkit sormiasi kun voisit käyttää aikasi hyödyllisemminkin.

Kuten seilata Gretardillalla sota-alueelle ja toivoa, että perillepääsy estetään :DDD Suurin osa Gretardillan jengistä olisi päätynyt Gazassa kaulakiikkuun tai katolta alas. Queers for Palestine! Chickens for KFC! Blacks for KKK!

Vierailija
179/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja haluan lisätä, että ne olivat pieniä siksi, koska mm. sinä, joka juuri nyt luet tätä, et ollut siellä.

Minä kuulin mielenosoituksista ja osasin mennä sinne siksi, koska olin seurannut kys. suomalaisen kurdijärjestön somea siitä lähtien, kun Suomi alkoi ajaa Suomen kurdeja ahtaalle miellyttääkseen Turkkia Nato-prosessin aikana. Tietysti jos noin lähtökohtaisesti ei piittaa Lähi-idän kansoista muuten kuin lyömäaseena omia poliittisia vastustajia vastaan, niin sitten ei varmasti tullut selvittäneeksi mitään asioita eikä myöskään tiennyt, että tuollaisiakin protesteja oli eikä voinut mennä sinne.

Vierailija
180/296 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi persut ei raivoa, kun liberaali vihervasemmisto uhmaa oikeistokonservatiivista pappisvaltaa siellä, joka kannattaa perinteisiä arvoja?

Persutko ne ovat islamisteja ja Islamia puolustelleet? Mistä voisimme lukea vasemmistolaista Islamin kritiikkiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi