Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä kipujani, vaan kokee että määräilen liikaa

Vierailija
10.01.2026 |

Kunhan purkaudun. Ongelmana mies joka ottaa asiat turhan herkästi määräilynä. Kyseessä nyt tiskaus, tai oikeastaan astioiden laitto kuivauskaappiin. Lasien paikka on aina kuivauskaapissa, lautasille on kuivuttuaan oma laatikosto jonne ne siirretään. Ja siirtäjä olen aina minä.

Minä kun tiskaan, laitan lasit heti omille paikoilleen kuivauskaapin alahyllylle. Lautaset niin että samat lautaset on samassa rykelmässä oikeassa tai vasemmassa reunassa. Kulhot, kattilat ym keskellä.

Mies kun tiskaa, hän laittaa lasit minne sattuu, kulhojen, kippojen ja kattiloiden väleihin. Lautaset laittaa peräkkäin tyyliin syvä lautanen, iso matala lautanen, syvä lautanen, murokulho, iso lautanen, murokulho, leipälautanen, jne... Kaikki kiinni toisissaan ja lopputuloksena se ettet saa sieltä yhtään lautasta pois ilman, että kaikki lähtee liikkeelle. Tai kun yrität ottaa kattilaa, lasi putoaa sivusta.

Olen reumaatikko ja lisäksi on nivelrikkoa, käteni särkevät koko ajan enkä saa tartuttua tavaroihin kuten terve ihminen. 

Yritän taas selittää tätä miehelle ja että mun on todella vaikeaa pääni yläpuolelta yrittää purkaa lautasjonoa, niin ettei mikään putoa ja hajoa, kun yhtä poistaessa koko jono lävähtää. Että jos laittaisi lautaset "lajeittain", ne ensinnäkin pysyvät paikallaan ja toisekseen, voin kahdella kädellä ottaa monta lautasta kerrallaan hallitusti laatikkoon, eikä tarvitsisi tehdä sitä yksitellen, joka aiheuttaa moninkertaisesti kipua.

Miehen ilmeestä näki että kokee tämän turhana määräilynä vaikka jälleen sanoi että tottakai, jos kerran minulla on kipuja. Mikään ei kuitenkaan yleensä muutu. Kiukuttaa!

Ja ei, meillä ei ole ap-konetta koska ei mahdu.

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin miehesi kokee tuon määräilynä? Eihän hän mitään sellaista sanonut. Tuo on sinun oma luulisi.

luulosi*

Vierailija
22/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kertakäyttöastioita kunnes ukko tokenee. Terveisin Reumaatikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo nyt niin iso asia? Ihan ymmärrettävää, että miestä ärsyttää kun hänen tekemänsä "ei kelpaa", mutta kannattaako tuosta kehitellä ongelmaa.

Sen vähemmän järjestelmällisen on helpompaa aina opetella järjestelmällisemmäksi. Kyse ei ole edes rahaa tai aikaa vaativasta asiasta. Se on vähän sama juttu kuin vessapaperirullan oikeinpäin laittaminen telineeseen.

Vierailija
24/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo nyt ole ihan tavallista parisuhde-elämää?

Jos ukolla olisi selkävaivaa, välilevy tms, niin imuroisiko ?

Vierailija
25/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa ukko pellolle, koska hänhän on id ioot ti.

Ja hanki pieni pöytätiskari, joka ei tarvitse edes vesiliitäntää. Astiaritilät voi siirtää alakaappiin ja alle matala valuma-allas. Miten helvetin avuttomia olette kumpikin? 

Sorry reumasta, mutta mitä sä tolla ääliöäijällä edes teet. Mieti.

Vierailija
26/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyn itsekin reumaatikkona niin samaistumaan tähän. Jaksamista sinulle!🤗

Kiitos ja samoin. Ei aina helppoa jaksaa muutenkaan jatkuvien kipujen kanssa. Ap

Vierailija
27/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkä hoidetaan liikunnalla, ei sohvalla maaten. Imurointi on erittäin hyvää torson treeniä.

Vierailija
28/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kärsinyt kroonisista kivuista yli 20 vuotta. Minun mies auttaa kotitöissä. Hän ymmärtää kivut ja välittää minusta.

Auttaa kotitöistä. Ai kun kiva. Meillä on päivänselvää, että kotityöt kuuluvat kaikille, eikä niiden tekeminen ole naisten auttamista.

Vierailija
29/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun sitten ostettaisiin robotti-imuri ja muutakin arkea helpottavaa härpäkettä. Kyllä miehen kivut on kovemmat aina kuin naisen. Aina. Ei naiset mitään apuja tai huomioon ottamista tarvitse, liioiteltuja kaikki kivut kuitenkin.

Vierailija
30/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies tekee tahallaan noin, että lopulta sanoisit hänelle että ei tarvitse enää tiskata.

Vierailija
31/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välitä kivuistasi koska ei oikeastaan välitä sinustakaan. Olet seksi- ja kodinhoitopalveluita tarjoava äitihahmo. Sen takia suuttuu kun olet eri mieltä. Monien vätysukkojen mielestä äidin pitää aina myötäillä ja passata pikkupoikaansa ja kaikki naisethan ovat sisimmässään äidillisiä hyysääjiä :)

Vierailija
32/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain tiedoksi: parisuhteesta saa, voi ja pitää erota kun se muuttuu paskaksi.

Vierailija
33/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei välitä kivuistasi koska ei oikeastaan välitä sinustakaan. Olet seksi- ja kodinhoitopalveluita tarjoava äitihahmo. Sen takia suuttuu kun olet eri mieltä. Monien vätysukkojen mielestä äidin pitää aina myötäillä ja passata pikkupoikaansa ja kaikki naisethan ovat sisimmässään äidillisiä hyysääjiä :)

Eihän se mies suuttunut.

Vierailija
34/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten antaa miehen hoitaa tiskit laatikkoon, kun kerran on ne sekaisin laittanutkin. Mutta mietin vain, miksi ne pitää siirtää kuivina muualle? Kyllä varmaan mahtuisi siinä olemaan, jotenkin oletan että teitä asuu kaksi. Jos joka aterian jälkeen kuitenkin tiskaatte, käytössä olevia lautasia ei tarvitsisi olla kuin 2-4 kutakin lajia. Loput olisi kaapissa.

Ei tiskata joka ruokailun jälkeen, vaan 2-3 päivän välein. Asun osan viikkoa yksin ja tiskiä ei tule juuri mitään, sitten kun mies on kotona niin käyttää astioita paljon 😅 Kulhot ja lautaset on pakko siirtää pois, muuten ei kaappiin mahdu. Eikä lautasten siirtämättömyys auttaisi siihen että on vaikeaa ottaa yhtä lautasta ilman että jono leviää käsiin.  Pitäisi kai vaan komentaa mies tyhjentämään hylly, ellei tee siitä siistimpää. Ap

Vierailija
35/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisen miehen kanssa yhdessä? Eihän se välitä sinusta yhtään, jos tuollaisen pienen arkipäiväisen asian hoitaminen on hänelle liian vaikeaa. Jos sairastut vakavasti ja joudut sairaalaan, niin mies hyvin varmasti jättää sinut kuitenkin, ja hakee avioeroa, jotta voi etsiä itselleen uuden, ehjän mallin.

Vierailija
36/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo nyt niin iso asia? Ihan ymmärrettävää, että miestä ärsyttää kun hänen tekemänsä "ei kelpaa", mutta kannattaako tuosta kehitellä ongelmaa.

Sen vähemmän järjestelmällisen on helpompaa aina opetella järjestelmällisemmäksi. Kyse ei ole edes rahaa tai aikaa vaativasta asiasta. Se on vähän sama juttu kuin vessapaperirullan oikeinpäin laittaminen telineeseen.

Väärin. Helpointa olis lopettaa astioiden turha siirtely ja pitää kuivauskaapissa niitä mitä päivittäin käytetään. Ja muuten se normaalisääntö, se järjestää jolle järjestyksellä on jotain väliä. Ainoastaan narsisti vaatii muita noudattamaan hänen lasijonojensa paikkoja.

Vierailija
37/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä syyn mies on sanonut sille ettei halua laittaa astioita niin että helpottaisi sinun elämää ja varmistaisi ettei sinuun satu enemmän? Itse kysyisin ihan suoraan.

Ja ostaisin paperilautasia, käyttäisin sellaisia miehen tiskausvuoron jälkeen.

"En muistanut" on se selitys. Tai että "ajattelin että ne on ihan hyvin noin". Ap

Vierailija
38/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja siirtäjä olen aina minä."

Miksi? Ja miksi et voi sanoa, miehelle, että "Tuletko laittamaan nämä lautaset laatikkoon, kun en saa tätä kuivauskaappia itse raivattua?" Onhan se joillekin luonteenomaista uhriutua ja tehdä vaikka väkisin itse, vaikka on selvästi avun tarpeessa. Siitä voi kuitenkin opetella pois.

Vierailija
39/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sitten antaa miehen hoitaa tiskit laatikkoon, kun kerran on ne sekaisin laittanutkin. Mutta mietin vain, miksi ne pitää siirtää kuivina muualle? Kyllä varmaan mahtuisi siinä olemaan, jotenkin oletan että teitä asuu kaksi. Jos joka aterian jälkeen kuitenkin tiskaatte, käytössä olevia lautasia ei tarvitsisi olla kuin 2-4 kutakin lajia. Loput olisi kaapissa.

Ei tiskata joka ruokailun jälkeen, vaan 2-3 päivän välein. Asun osan viikkoa yksin ja tiskiä ei tule juuri mitään, sitten kun mies on kotona niin käyttää astioita paljon 😅 Kulhot ja lautaset on pakko siirtää pois, muuten ei kaappiin mahdu. Eikä lautasten siirtämättömyys auttaisi siihen että on vaikeaa ottaa yhtä lautasta ilman että jono leviää käsiin.  Pitäisi kai vaan komentaa mies tyhjentämään hylly, ellei tee siitä siistimpää. Ap

No jopas teillä on hankalaa. Miksi ihmeessä tiskaatte kolmen päivän välein?

Vierailija
40/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Mies laittaa astiat kaappiin kun ne on kone pessyt, nyt ei ymmärrä kuinka sinulle tulee kipuja kun ne on väärin laitettu ? En minäkään ymmärrä, kyllä minulle moninivelrikkoiselle tulee kipuja ihan muusta kuin siitä onko joku kuppi tai lautanen "väärässä" paikassa, kunhan on kaapissa ja puhdas 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi