Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ymmärrä kipujani, vaan kokee että määräilen liikaa

Vierailija
10.01.2026 |

Kunhan purkaudun. Ongelmana mies joka ottaa asiat turhan herkästi määräilynä. Kyseessä nyt tiskaus, tai oikeastaan astioiden laitto kuivauskaappiin. Lasien paikka on aina kuivauskaapissa, lautasille on kuivuttuaan oma laatikosto jonne ne siirretään. Ja siirtäjä olen aina minä.

Minä kun tiskaan, laitan lasit heti omille paikoilleen kuivauskaapin alahyllylle. Lautaset niin että samat lautaset on samassa rykelmässä oikeassa tai vasemmassa reunassa. Kulhot, kattilat ym keskellä.

Mies kun tiskaa, hän laittaa lasit minne sattuu, kulhojen, kippojen ja kattiloiden väleihin. Lautaset laittaa peräkkäin tyyliin syvä lautanen, iso matala lautanen, syvä lautanen, murokulho, iso lautanen, murokulho, leipälautanen, jne... Kaikki kiinni toisissaan ja lopputuloksena se ettet saa sieltä yhtään lautasta pois ilman, että kaikki lähtee liikkeelle. Tai kun yrität ottaa kattilaa, lasi putoaa sivusta.

Olen reumaatikko ja lisäksi on nivelrikkoa, käteni särkevät koko ajan enkä saa tartuttua tavaroihin kuten terve ihminen. 

Yritän taas selittää tätä miehelle ja että mun on todella vaikeaa pääni yläpuolelta yrittää purkaa lautasjonoa, niin ettei mikään putoa ja hajoa, kun yhtä poistaessa koko jono lävähtää. Että jos laittaisi lautaset "lajeittain", ne ensinnäkin pysyvät paikallaan ja toisekseen, voin kahdella kädellä ottaa monta lautasta kerrallaan hallitusti laatikkoon, eikä tarvitsisi tehdä sitä yksitellen, joka aiheuttaa moninkertaisesti kipua.

Miehen ilmeestä näki että kokee tämän turhana määräilynä vaikka jälleen sanoi että tottakai, jos kerran minulla on kipuja. Mikään ei kuitenkaan yleensä muutu. Kiukuttaa!

Ja ei, meillä ei ole ap-konetta koska ei mahdu.

Kommentit (155)

Vierailija
1/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tiedän ettei ulkopuolisten ole helppo ymmärtää kipuja jotka eivät näy. Siksi sanoitankin ne ääneen ja kerron mikä on vaikeaa. Ap

Vierailija
2/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli purkaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo nyt niin iso asia? Ihan ymmärrettävää, että miestä ärsyttää kun hänen tekemänsä "ei kelpaa", mutta kannattaako tuosta kehitellä ongelmaa.

Vierailija
4/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas oli purkaus

:D

Vierailija
5/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, mulla pahoja nivelkipuja ja mies ei ymmärrä niitä vaan tiuskii asioista. Ne kun eivät mene edes lääkkeillä pois.

Vierailija
6/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa enemmänkin kommunikaatio-ongelmalta kuin miltään muulta jos miestä selkeästi ärsyttää, mutta hän ei siitä mitään sano ja jatkaa toimiaan samalla lailla. 

Vierailija
7/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole ihan tavallista parisuhde-elämää?

Vierailija
8/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn itsekin reumaatikkona niin samaistumaan tähän. Jaksamista sinulle!🤗

Vierailija
9/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, mulla pahoja nivelkipuja ja mies ei ymmärrä niitä vaan tiuskii asioista. Ne kun eivät mene edes lääkkeillä pois.

Aloittajan mies ei edes tiuskinut.

Vierailija
10/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi siirtää ne astiat laatikkoon.

Vierailija
11/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika 

Vierailija
12/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitten antaa miehen hoitaa tiskit laatikkoon, kun kerran on ne sekaisin laittanutkin. Mutta mietin vain, miksi ne pitää siirtää kuivina muualle? Kyllä varmaan mahtuisi siinä olemaan, jotenkin oletan että teitä asuu kaksi. Jos joka aterian jälkeen kuitenkin tiskaatte, käytössä olevia lautasia ei tarvitsisi olla kuin 2-4 kutakin lajia. Loput olisi kaapissa.

Vierailija
13/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko helpompaa pyytää se mies laitamaan astiat laatikkoon?

Vierailija
14/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä syyn mies on sanonut sille ettei halua laittaa astioita niin että helpottaisi sinun elämää ja varmistaisi ettei sinuun satu enemmän? Itse kysyisin ihan suoraan.

Ja ostaisin paperilautasia, käyttäisin sellaisia miehen tiskausvuoron jälkeen.

Vierailija
15/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme veivausta teillä astioiden kanssa. Varsinkin, jos niiden liikuttelu tuottaa kipua.

Vierailija
16/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa kunnon kuivauskaappi jonka asennatte oikealle korkeudelle niin ei tarvitse säätää lautasjonojen kanssa pään yläpuolella. 

Vierailija
17/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo siis ainoa asia jonka tekee juosten kustuna/välittämättä sinusta vai näkyykö sama mentaliteetti vähän kaikessa? 

Vierailija
18/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin miehesi kokee tuon määräilynä? Eihän hän mitään sellaista sanonut. Tuo on sinun oma luulisi.

Vierailija
19/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kärsinyt kroonisista kivuista yli 20 vuotta. Minun mies auttaa kotitöissä. Hän ymmärtää kivut ja välittää minusta.

Vierailija
20/155 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo nyt ole ihan tavallista parisuhde-elämää?

Ei. Kyllä tuo on ihan kriisi. Aloittajan mies näytti siltä, että sitä aloittajan mielestä ärsytti. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi