Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuranta app puolisoiden kesken

Vierailija
10.01.2026 |

Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?

Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona 

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä aikaa. Kaikki teinit seuraa toisiaan 24/7 olettaen että on kavereita heillä. Kysykää vaikka niiltä nuoriltanne. Kyl ne näkee yhdellä villaisulla snäpistä missä niiden kaverit on.

Boomereitten turha ottaa pulttia. 

Kysyin omilta teineiltä. Eivät seuraa toisiaan, eivätkä kaveritaan, eivätkä ole kuulleet moista. Olivat sitä mieltä, että  Ap vedättää.

Taitavat sitten olla Suomen ainoat. Ja aika juntteja jos eivät ole edes kuulleet moisesta. Ilmeisesti ei kavereita heillä kun ei haluta tietää missä menevät.

Vierailija
62/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovittiin jo monta vuotta sitten teini-ikäisen lapseni kanssa että hän estää kaverit näkemästä missä on. Eri asia jos asuttais isossa kaupungissa ja kulkisi myöhään kaupungilla. Silloin voisin itsekin pyytää että jakaisi minulle iltamenoissa sijaintinsa, mutta muuten minun ei tarvitsen tarkalleen pikku paikkakunnalla tietää missä on. Ei varmasti monen kilometrin säteellä eikä muiden tarvitse tietää missä me esimerkiksi viikonloppuisin ajelemme.

Kiität tästä itseäsi sitten jos lapsi ei joskus tulekaan illalla kotiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Pitää ladata salaa tuollainen sovellus vaimon kännykkään, kun hän ei ymmärrä elektroniikasta yhtään mitään. T. Kiltti mies

Hänen pitää se hyväksyä. Ei onnistu salaa.

Aina voi kertoa vaimolle päivittävän kännykän. T. Kiltti mies 🥰

Vierailija
64/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti, mitä settiä taas. Mitenhän lapsuuden perheeni selvisi minun teini-iästä, kun sijaintini ei ollut jatkuvasti tiedossa. Olimsentään jo kännykät. Enkä voisi edes kuvitella, että äitini selvittäisi sen tarkemmin isäni sijaintia, samoin puolisoni minun. Josnteen vaarallisia tehtäviä, ilmoitan aloituksen ja päättymisen viestillä. Teen sellaisia säännöllisesti. Tuossa kohteessa on kyllä kameratkin ja mieheni voisi katsoa jokaisen liikkeeni, mutta nyt hänellä ei ole edes tunnuksia.

Vierailija
65/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaetaan kyllä välillä sijaintitiedot toisillemme, jos on tarpeen mutta mitä n jatkuvaa seurantaa ei käytetä. Ja se milloin jaetaan on tyyliin, jos vaikka kävellään toisia vastaan vieraammassa paikassa, jossa on useita reittivaihtoehtoja ja halutaan välttää eksyminen. Tai joskus yöllä, kun on lähdetty kotiin vaikkapa jostain juhlista, niin toinen voi seurata, että kotimatka menee turvallisesti. 

Vierailija
66/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi erilaista perhettä, joissa seuranta on käytössä. 

Toinen on perhe, jossa on teini-ikäisiä ja tämän ymmärrän. 

Toinen on epäterveessä suhteessa elävä pariskunta.  On kontrollointia, sosiaalisten kanssakäymisten rajoittamista, voimakasta mustasukkaisuutta, eristämistä jne. 

Läheiseni on tässä sairaassa parisuhteessa, pikkuhiljaa kaikki omat harrastukset ja ystävät ovat jääneet pois elämästä. Päälle päin kaikki näyttää normaalilta, mutta yritäpä tavata ystävääni. Silloin todellisuus paljastuu. 

Monta vuotta ihmettelin, syytin itseäni ja ystävääni, sitten tein pari testiä ja herra kyylä paljastui. Jälkikäteen ihan loogista, mutta osaa olla ovela. Sairasta, tulisin hulluksi! 

Vierailija
67/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin kaverille "lainaan" ja sitten salatyttiksen/poikkiksen luokse niin äiti ei pysty arvaamaan suhteesta mitään <3

Vierailija
68/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käypiä perusteluja täällä. Ja onhan noita juttuja ollut lehdissäkin, että joku on löydetty esim. Snap-kartan kautta. Tosin muistan vain nyt Valkeakosken tapauksen ja Nurmijärvellä jokeen suistuneen neljän nuoren auton. 

Mutta näin lähes kuuskymppisenä ajatus tuntuu oudolta, että puolison pitäisi tietää, missä kuljen milloinkin. Jos kupsahdan metsään, niin sitten kupsahdan. Niin sysimetsissä en kuljekaan, etteikö löydettäisi. Toki voin joutua kidnapatuksi tai jotain, mutta luulen siihen olevan hyvin pieni mahdollisuus. Teinien kanssa aikoinaan en osannut tuollaista kaivatakaan, vaikka kännyaikaa elettiinkin. Näin se maailmaa muuttuu sitten, ja minä en muutu mukana, näemmä. Kai tämä on iän tuomaa rentoutta.

Vierailija
69/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvontakamerat ulkona, ei sisällä ja emme seuraa toisiamme apeilla. Lapset ovat jo omillaan. Toisen tyttöystävä seuraa puhelimella ja on ilmeisesti mustasukkaista sorttia.

Vierailija
70/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaisi tuollainen. Varmaan jos poikkeaisi "normaalilta" reitiltä niin kotona olisi kauhea tivaaminen missä sitä on käyty.

Vierailija
71/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nuoruuden eksäni olisi varmasti mielellään lähtenyt tähän hommaan, jos teknologia olisi ollut silloin olemassa. En kyllä näe mitään järkevää syytä tällaiselle tai suostuisi. Itse seuraisin korkeintaan lapsen tai muistisairaan vanhuksen olinpaikkaa, mutta en tiedä olisiko siitäkään mitään käytännön hyötyä, kun ei ole kumpiakaan vastuullani.

Vierailija
72/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä. Mutta en kyllä edes muista koska olen puolison sijaintia katsonut. Lähinnä se on sellaisiin tilanteisiin, jos jotain sattuukin eikä mies/teini/minä palaakaan kotiin sovitusti.  Teinin sijaintia katson välillä muutenkin esim. jos olen hakemassa treeneistä eikä teiniä näy, niin katson apista onko vielä hallin puolella vai jo tulossa.

Mutta esim. nyt teini on ollut koko viikonlopun urheiluleirillä ja mies kavereiden kanssa reissussa. Kummankaan sijaintia en ole katsonut. Luotan, että ovat siellä missä ovat sanoneet olevansa. Toisekseen, jos mies meinaisi pettää, ei se sijainnin näkeminen sitä estäisi.

Vierailija
73/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laitteita, joilla voi paljastaa seurantalaitteet? Punkkaan usein Airbnb asunnoissa ja näistähän on ollut puhetta, että saattaa sisätiloissakin olla valvontalaitteita. Toinen mitä mietin on auton seurantalaite. Vai onko nämä jo turhia, kun kännykällä seurataan missä liikkuu. 

Vierailija
74/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheen kesken käytössä, ei erillistä sovellusta vaan puhelimen kautta. Jos lapsi ei tulekaan vaikka koulusta kotiin pystyn näkemään sijainnista että kenellä kaverilla on. Näen myös vaikka milloin mies tulee kotiin töistä ja arvioimaan milloin ruoka voisi olla valmista. 

Alakoululainen lapseni jakaa myös joidenkin kavereiden kanssa sijaintia. 

Vierailija
75/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Nääh, mulle riittää ku näen wa:sta, että hengis on 😃 ja tuskin häntäkään mun liikkeet kiinnostaa 😅

Paikallaolon saa itse pois päältä ja silloin et sitä nää.

Vierailija
76/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi erilaista perhettä, joissa seuranta on käytössä. 

Toinen on perhe, jossa on teini-ikäisiä ja tämän ymmärrän. 

Toinen on epäterveessä suhteessa elävä pariskunta.  On kontrollointia, sosiaalisten kanssakäymisten rajoittamista, voimakasta mustasukkaisuutta, eristämistä jne. 

Läheiseni on tässä sairaassa parisuhteessa, pikkuhiljaa kaikki omat harrastukset ja ystävät ovat jääneet pois elämästä. Päälle päin kaikki näyttää normaalilta, mutta yritäpä tavata ystävääni. Silloin todellisuus paljastuu. 

Monta vuotta ihmettelin, syytin itseäni ja ystävääni, sitten tein pari testiä ja herra kyylä paljastui. Jälkikäteen ihan loogista, mutta osaa olla ovela. Sairasta, tulisin hulluksi! 

Mulla myös kokemus tällaisesta pariskunnasta. Tekivät keikkahommaa parina ympäri maata. Samat työvuorotkin (eri osastoilla) Vaimo seurasi miehen kaikki viestitkin, autossakin seuranta.

Autoin parin paperin kääntämistyössä pari kertaa, kunnes älysin kieltäytyä kunniasta. Pari minuuttia sen jälkeen, kun mies oli astunut ovesta sisään, vaimo soitti ja vaati kuvaa olinpaikasta tai videopuhelua.

Ehkä oli aihetta epäilykseen suhdehistoriassa, en tiedä, mutta tuo oli karmivaa. Vaimolla ei kuulemma ollut omia kavereitakaan. Mies pääsi käytännössä yksin autokorjaamoon ja ruokakauppaan. Muuten ympäri vuorokauden vaimon lähettyvillä. Rakkautta?

Vierailija
77/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy. Periaate. Luotan kyllä kumppaniini.

Vierailija
78/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kontrollifriikki tulee tuollaisesta mieleen. Itse lähtisin kävelemään ja toivottaisin hyvää loppuelämää valitsemallaan uralla.

Vierailija
79/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hyvä olemassa jos joutuu lähteä etsimään. Mitään tarvetta ei ole srurata puolin tai toisin 24/7.

80/106 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Nääh, mulle riittää ku näen wa:sta, että hengis on 😃 ja tuskin häntäkään mun liikkeet kiinnostaa 😅

Paikallaolon saa itse pois päältä ja silloin et sitä nää.

Jep, mutta ei ainakaa vielä oo poistanu 😎

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan