Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuranta app puolisoiden kesken

Vierailija
10.01.2026 |

Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?

Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona 

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytössä eikä ole kyse luottamuksesta vaan käytännöllisyydestä meilläkin. Ei liity luottamus tähän mitenkään. Siellä ollaan missä on sanottu, ei ole tarvetta piilotella ja salailla eikä kytätä, mutta kätevä tietää. 

Ehkä ne jotka ei halua ovat epärehellisiä sitten kun haluavat salailla? 

Ei se ole salaamista, jos ei koko ajan tarvitse tietää, missä toinen on. Seuranta olisi kyllä ollut kätevä parina aamuna, kun mies ei ollutkaan kotona niin kuin olisi pitänyt. Olisi säästynyt 6 muuta puhelinvastaajaa kun olisin osannut soittaa heti oikeaan paikkaan. Ennen kännykkäaikaa tämä.

Vierailija
22/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"osaan laittaa saunan päälle tai ruuan pöytään."

Siis mitä?! Oletko nyt ihan tosissasi, että sinä kyttäät kaiken aikaa, milloin pääset palvelemaan poikaasi / miestäsi? Meillä laitetaan sauna lämpenemään sitten, kun on jo pihalla. Se lämpenee aika nopeasti. Ruuan saa ihan itse kattilasta, jopa lautasen kaapista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisen puolison unelma-appit. 

Vierailija
24/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso on alkoholisti, dementoitunut tai muusta syystä pitäisi löytää hänet jostakin jälkien päästä, voi seuranta olla tarpeen. Ei kuitenkaan terveitten täysipäisten kohdalla. Mistä syystä joku suostuu tuollaiseen varsinkin sellaisessa tapauksessa, että se ei ole molemminpuolista? 

En kyllä ymmärrä, mikä merkitys puhelimessa olevalla seurannalla on, kun eihän se kerro kuin puhelimen sijainnin.

Ehkä tuohon suostuu vaan siksi, että puoliso perustelee sillä, että jos et suostu, sulla täytyy olla jotain peiteltävää. Niin kuin täälläkin heti perustellaan sillä, että seurantalaite on käytössä kun ei ole mitään peiteltävää/salattavaa. Hyi hitt0. 

25/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh, mulle riittää ku näen wa:sta, että hengis on 😃 ja tuskin häntäkään mun liikkeet kiinnostaa 😅

Vierailija
26/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän seurannan pienille lapsille,mutta että puolisoa pitää kytätä...eikiitos.

Vierailija
27/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä eroja maalla ja kaupungissa asuvien välillä? Kaupungissa sinua seurataan koko ajan halusit tai et. Kaikissa kaupoissa sinua seurataan. Useilla Työpaikoilla sinua seurataan. Julkisissa sinua seurataan. Sairaaloissa sinua seurataan. 

Maalla sinua ei seurata, mutta liikutaan metsissä, pelloilla, vesistöissä, joten voi olla tarvetta turvallisuussyistä tietää missä nuoriso menee. En tiedä.

Vierailija
28/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe perusteli seurantaa että hätätapauksessa kateissa oleva löytyy helposti. Siis mihin ihmeeseen joku perus tallukka katoaa työ- ja kauppareissulla :D Täällä tosiaan ihmisiä napataan Prisman parkkipaikoilta. 

Vierailija
29/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tätä aikaa. Kaikki teinit seuraa toisiaan 24/7 olettaen että on kavereita heillä. Kysykää vaikka niiltä nuoriltanne. Kyl ne näkee yhdellä villaisulla snäpistä missä niiden kaverit on.

Boomereitten turha ottaa pulttia. 

Vierailija
30/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjien puntit täällä tutisee 🤣🤣🤣

Vierailija
31/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"osaan laittaa saunan päälle tai ruuan pöytään."

Siis mitä?! Oletko nyt ihan tosissasi, että sinä kyttäät kaiken aikaa, milloin pääset palvelemaan poikaasi / miestäsi? Meillä laitetaan sauna lämpenemään sitten, kun on jo pihalla. Se lämpenee aika nopeasti. Ruuan saa ihan itse kattilasta, jopa lautasen kaapista. 

Kuka puhui pojasta ja miehestä?

Vierailija
32/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavaperhe perusteli seurantaa että hätätapauksessa kateissa oleva löytyy helposti. Siis mihin ihmeeseen joku perus tallukka katoaa työ- ja kauppareissulla :D Täällä tosiaan ihmisiä napataan Prisman parkkipaikoilta. 

Niin. Mieti sitä sitten kun oma lapsi on kateissa. Heh, hee. Ei ehkä naurata enää. 

Vierailija
33/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nyt yhtäkkiä keksisin lähteä johonkin aarniometsään suunnistamaan, kompassinlukutaidottomana, niin siinä kohtaa vois puolisolla olla se seurantasysteemi päällä mutta ei ikinä muuten, ihan hullu ajatus. 

Vierailija
34/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyys on kotona omassa huoneessa. Samoin koulussa ja treeneissä, en minä näe mitä niissä tekevät vaikka tiedän sijainnin. Miten se eroaa että soitan kaikki lapset läpi 5 kert pvä että missä menet? Kavereiden kesken tietävät toisensa vielä tarkemmin. Ehkä tätä on perheettömien vaikea ymmärtää. Tuskin olisi käytössä vain puolison kanssa keskenään jos ei olisi lapsia, ja mähötämme jossain pikkukaksiossa työttöminä kylki kyljessä. Eri asia ruuhkavuodet, teinit, heidän kilpaharrastukset, aikuisten omat treenit ja kilpaharrastukset. Harvoin ollaan kotona yhtä aikaa ennen iltaa.

Jos elämä on noin hektistä ja aikataulutettuja harrastuksesta toiseen siirtymistä, niin ei kai tuossa mitään seurantaäppiä tarvitse sen tietämiseen, missä toinen on. En ymmärrä, miten tuo sovellus mitään helpottaa. Tarkka lukujärjestyshän tuossa on se, mikä helpottaa arkea. Jos kerran lapsi on koulussa tai treeneissä, tuskin silloin on tarpeenkaan soitella ja kysyä, missä menet. 

Vierailija
35/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät monta tuollaista pariskuntaa? Minä en tiedä ensimmäistäkään. Taidat elää jossain orwellin maailmassa tai rinnakkaistodellisuudessa.

Voi kai se olla niinkin ettei toinen osapuoli edes tiedä tällaisesta, vai? En tunne asiaa. 

Vierailija
36/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on perheellä käytössä. Kätevä kun ei tarvitse koko ajan soitella teineille missä menevät. Katson sijainnin ja näen, että on vielä koulussa, treeneissä, kaupassa, matkalla näistä johonkin. Myös turvallisuuskysymys tietää missä lapsi menee. vrt valkeakosken tapaus. 

Samalla näen puolisonikin ja hän minut. Ei ole salattavaa. Kätevää kun näkee toisen olevan vaikka lenkillä koiran kanssa tai kaupassa niin laittaa viestin että tuo jotain puuttuvaa samalla. Lapsen tietävät missä olemme jos tulevat tyhjään kotiin. 

Naapurustossa sama on käytössä mutta tunnenkin pääosin teiniperheitä. Nykyteinit seuraavat koko ajan samoin kavereidensa sijainteja, joten tämä on heille normaalia. 

Valvontakameroita meillä ei sentään kotona ole.

Saa sellaisen vaikutelman että se puhelin on tosiaan koko ajan kädessä ja seurataan jokaista askelta. "Ei ole salattavaa" eli lähtökohtaisesti se on olemassa siksi ettei toinen vaan pääse petturoimaan, eli luottamus aika matalalla? 

Vierailija
37/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä aikaa. Kaikki teinit seuraa toisiaan 24/7 olettaen että on kavereita heillä. Kysykää vaikka niiltä nuoriltanne. Kyl ne näkee yhdellä villaisulla snäpistä missä niiden kaverit on.

Boomereitten turha ottaa pulttia. 

Näinhän se on. Kaverit sen valkeakosken tytönkin löysi puhelimen sijaintitietojen perusteella. Aika kiva ois varmaan ollut vanhempien tietää jo yöllä missä on. Tässä tapauksessa paikannettiin ikävästi liian myöhään, mutta heti aamulla käsittääkseni kuitenkin. Aika kauan ois saanut vanhemmat kysellä ja soitella ja haeskella ilman kavereiden apua poliisille. Kameravalvonnalla jäi sitten syyllinen kiinni, että kyllä näille ihan peristeitakin on. Itse olen ainakin tyytyväinen että tekijä on kiinni ja poissa kaduilta jatkamasta tekojaan. 

Vierailija
38/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla näen puolisonikin ja hän minut. Ei ole salattavaa. Kätevää kun näkee toisen olevan vaikka lenkillä koiran kanssa tai kaupassa niin laittaa viestin että tuo jotain puuttuvaa samalla. Lapsen tietävät missä olemme jos tulevat tyhjään kotiin. 

Miten tämä muka tekee asioista helpompia verrattuna siihen, että se kauppaan lähteävä kysyy tai kaupassa oleva soittaa ja kysyy, tarvitaanko kaupasta jotain? Omat lapseni usein kotiin tullessaan laittavat viestin ja kysyvät, missä olen - tai sitten eivät kysy, koska heillä ei ole pakottavaa tarvetta tietää aina tarkalleen, missä muut perheenjäsenet ovat. He luottavat siihen, että nämä ovat tallessa. Tämä on myös ihan tärkeä asia oppia, että ei aina tarvitse olla tiukassa kontrollissa, vaan voi luottaa siihen, että vaikka äiti poistuu ulko-ovesta, hän ei ole kadonnut minnekään.

Vierailija
39/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä missä mun puolison työpaikka on. Sen verran annan hajurakoa. Jonnekki se lähtee aamulla töihin.

No nyt on kyllä typerää settiä. Ei taida paljoa kiinnostella se puoliso.

En mäkään läheskään aina ole tiennyt puolison työpaikkaa/työnantajaa, keikka- ja reissutyöläinen kun enimmäkseen on. Riittää kun päivittäin ilmoittelee olevansa hengissä. En arvota ihmisiä, edes puolisoani hänen töidensä perusteella. 

Vierailija
40/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miksi joku soittaisi lapselle 5 kertaa päivässä missä meet puhelun. Ja tosiaankin olen teinien äiti. Ei seurantaa.

Tai miksi haluaisin seurata miestäni??? Melko hyvin tiedän jo kokemuksesta milloin tulee kotiin ellei sitten käy asioilla tms. Muttei sekään minua ahdista, jos tulee vähän myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi