Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuranta app puolisoiden kesken

Vierailija
10.01.2026 |

Mitä mieltä omalla kohdalla, onko ok, että puoliso näkee koko ajan missä liikut tai sinä näet puolisosi liikkeet? Miksi?

Itse en pitäisi olla koko ajan valvovan silmän alla, mutta tiedän monta pariskuntaa joilla sovellus on. Löytyy myös valvontakamerat kotona sisällä, joista puoliso voi seurata mitä toinen tekee kotona 

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä aikaa. Kaikki teinit seuraa toisiaan 24/7 olettaen että on kavereita heillä. Kysykää vaikka niiltä nuoriltanne. Kyl ne näkee yhdellä villaisulla snäpistä missä niiden kaverit on.

Boomereitten turha ottaa pulttia. 

Kysyin omilta teineiltä. Eivät seuraa toisiaan, eivätkä kaveritaan, eivätkä ole kuulleet moista. Olivat sitä mieltä, että  Ap vedättää.

Vierailija
42/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä eroja maalla ja kaupungissa asuvien välillä? Kaupungissa sinua seurataan koko ajan halusit tai et. Kaikissa kaupoissa sinua seurataan. Useilla Työpaikoilla sinua seurataan. Julkisissa sinua seurataan. Sairaaloissa sinua seurataan. 

Maalla sinua ei seurata, mutta liikutaan metsissä, pelloilla, vesistöissä, joten voi olla tarvetta turvallisuussyistä tietää missä nuoriso menee. En tiedä.

Ei ole mitään syytä seurata nuorisoa maalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään läheskään aina ole tiennyt puolison työpaikkaa/työnantajaa, keikka- ja reissutyöläinen kun enimmäkseen on. Riittää kun päivittäin ilmoittelee olevansa hengissä. En arvota ihmisiä, edes puolisoani hänen töidensä perusteella. 

Minäkään ei laittaisi seurantasovellusta, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, että pariskunnat eivät juuri keskustele eivätkä tiedä toisistaan mitään. Olen nyt deittisovelluksissa tosin huomannut, että etenkään miehiä ei juuri kiinnosta, millainen ihminen nainen on, eivätkä halua vaihtaa ajatuksia tai tutustua. Ja joistain deittailuaiheisista keskusteluista on selvinnyt, että moni ei tosiaan suhteeltaan sen kummempaa ja keskusteluja tuntemista kaipaa. En vaan itse ymmärrä, mitä järkeä olla suhteessa, jos toisen elämä ei kiinnosta ollenkaan.

Vierailija
44/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuoriso seuraa toisiaan jopa snapchattin tapaisilla sovelluksilla, jotka näyttää henkilön sijainnin. Tällä tavalla mm. eräs surmattu teini löytyi pari v sitten nopeasti. Olettepa pihalla. Applella on puhelimissa myös sijainnin jako, minkä käyttö perheissä on ihan tavallista elämää.  

Vierailija
45/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalissa terveessä suhteessa, jossa ei ole mitään luottamusongelmia. Ei olisi mitään ongelmaa pitää seurantaa päällä, enkä kokisi sen mitenkään rajoittavan tekemisiäni tai edes yksityisyydensuojaani.  Menen mihin tykkään ja kyllä mun mies minun puolestani saa sen tietää. 

Ei tosin ole myöskään ollut mitään erityistä syytä, miksi seuranta-appeja tarvittaisiin.  Maalla varmaan hyödyllisempiä, missä voi vaikka lenkillä kaatuessa mennä kauan ennen kuin joku ohikulkija osuu kohdalle. 

Vierailija
46/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä aikaa. Kaikki teinit seuraa toisiaan 24/7 olettaen että on kavereita heillä. Kysykää vaikka niiltä nuoriltanne. Kyl ne näkee yhdellä villaisulla snäpistä missä niiden kaverit on.

Boomereitten turha ottaa pulttia. 

Näinhän se on. Kaverit sen valkeakosken tytönkin löysi puhelimen sijaintitietojen perusteella. Aika kiva ois varmaan ollut vanhempien tietää jo yöllä missä on. Tässä tapauksessa paikannettiin ikävästi liian myöhään, mutta heti aamulla käsittääkseni kuitenkin. Aika kauan ois saanut vanhemmat kysellä ja soitella ja haeskella ilman kavereiden apua poliisille. Kameravalvonnalla jäi sitten syyllinen kiinni, että kyllä näille ihan peristeitakin on. Itse olen ainakin tyytyväinen että tekijä on kiinni ja poissa kaduilta jatkamasta tekojaan. 

Miten surantaäppi liittyy tähän että jäi kiinni?? Ja muutenkin tosi ikävä kirjoitus sinulta.

Vierailija
47/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään läheskään aina ole tiennyt puolison työpaikkaa/työnantajaa, keikka- ja reissutyöläinen kun enimmäkseen on. Riittää kun päivittäin ilmoittelee olevansa hengissä. En arvota ihmisiä, edes puolisoani hänen töidensä perusteella. 

Minäkään ei laittaisi seurantasovellusta, mutta en kyllä ymmärrä sitäkään, että pariskunnat eivät juuri keskustele eivätkä tiedä toisistaan mitään. Olen nyt deittisovelluksissa tosin huomannut, että etenkään miehiä ei juuri kiinnosta, millainen ihminen nainen on, eivätkä halua vaihtaa ajatuksia tai tutustua. Ja joistain deittailuaiheisista keskusteluista on selvinnyt, että moni ei tosiaan suhteeltaan sen kummempaa ja keskusteluja tuntemista kaipaa. En vaan itse ymmärrä, mitä järkeä olla suhteessa, jos toisen elämä ei kiinnosta ollenkaan.

Kuten sanoin, en arvota/arvosta ihmisiä työpaikan tai ammatin perusteella. Deittisovelluksista en tiedä mitään, puoliso on ajalta ennen sellaisia. Meitä kumpaakin kiinnostaa meidän yhteiset tekemiset ja elämä, toki paljon on myös erillistä elämää, omia reissuja ym., joille voi ihan etukäteen ilmoittamalla mennä vapaasti ilman että toinen kyttää jotai äppiä. 

48/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi, lähinnä ihmetyttäisi että míksi.

En liiku missään ihmepaikoissa, kotona en tee mitään mitään mitä kumppani ei saisi nähdä. No ehkä joskus kaivan nenää, sitä en ehkä haluaisi kenenkään näkevän.

Vierailija
49/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseaa. En käytä enkä tule käyttämään. Ja ihan perheellinen olen. 

Vierailija
50/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snäpin kautta teinin kanssa seurataan toisiamme. Teinit käyttää tosi paljon ja itse käyn katsomassa missä teini menee jos ei ala illalla kuulumaan sovittuna aikana kotiin. Monta kertaa olen nähnyt että ok, kotimatkall jo on niin ei ole turhaan tarvinnut soitella tai laittaa viestiä että missä olet.

Puolison kanssa ei ole ollut tarvetta, mutta juuri eilen mietin että olisipa sekin snäpissä niin olisin voinut katsoa onko jo miten lähellä kotoa kun kaupasta olisi pitänyt hakea jotain niin en olisi turhaan soitellut jos on jo melkein kotona. Eli ei kyttäämistä vaan turhien soittojen välttämiseen käyttäisin puolison kohdalla. 

Vierailija
51/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on tuollainen appi, koska näin hänen mies kuulemma on halunnut. Ystävä on niin kiltti että suostui tähän...

Vierailija
52/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävällä on tuollainen appi, koska näin hänen mies kuulemma on halunnut. Ystävä on niin kiltti että suostui tähän...

Ei helvetti. Siitähän se sitten lähtee helposti eskaloitumaan. 

Vierailija
53/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Pitää ladata salaa tuollainen sovellus vaimon kännykkään, kun hän ei ymmärrä elektroniikasta yhtään mitään. T. Kiltti mies

54/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä missä mun puolison työpaikka on. Sen verran annan hajurakoa. Jonnekki se lähtee aamulla töihin.

No nyt on kyllä typerää settiä. Ei taida paljoa kiinnostella se puoliso.

Oikeestikko joku ei tiedä, missä puoliso on töissä??

Vierailija
55/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä missä mun puolison työpaikka on. Sen verran annan hajurakoa. Jonnekki se lähtee aamulla töihin.

No nyt on kyllä typerää settiä. Ei taida paljoa kiinnostella se puoliso.

Oikeestikko joku ei tiedä, missä puoliso on töissä??

Varmaan mäkin tietäisin jos hän olisi joka päivä 8-16 vaikka jossain tilitoimistossa tai kaupan kassalla, aina samassa pisteessä mutta kaikilla ei ole sellaiset työkuviot. 

Vierailija
56/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin jo monta vuotta sitten teini-ikäisen lapseni kanssa että hän estää kaverit näkemästä missä on. Eri asia jos asuttais isossa kaupungissa ja kulkisi myöhään kaupungilla. Silloin voisin itsekin pyytää että jakaisi minulle iltamenoissa sijaintinsa, mutta muuten minun ei tarvitsen tarkalleen pikku paikkakunnalla tietää missä on. Ei varmasti monen kilometrin säteellä eikä muiden tarvitse tietää missä me esimerkiksi viikonloppuisin ajelemme.

Vierailija
57/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä koko perhellä, siis vanhemmat ja aikuiset lapset. Pidän sovellusta kätevänä ja sen käytössä on paljon hyötyjä. En koe kenenkään kyttäävän ketään. Valvontakameratkin meiltä löytyy, mutta vain ulkoa. 

Vierailija
58/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun ystäväsi on liian naiivi. Näin ollen mies alkaa kotroloimaan ystäväsi menoja. Pian varmaan vaatii ystävääsi pysymään neljän seinän sisällä.

Vierailija
59/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ystäväsi on liian naiivi. Näin ollen mies alkaa kotroloimaan ystäväsi menoja. Pian varmaan vaatii ystävääsi pysymään neljän seinän sisällä.

Nykyää ku mies ei voi luottaa eukkoo, nii pitää ol tuollaine sovellus.

Vierailija
60/106 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Pitää ladata salaa tuollainen sovellus vaimon kännykkään, kun hän ei ymmärrä elektroniikasta yhtään mitään. T. Kiltti mies

Hänen pitää se hyväksyä. Ei onnistu salaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä