Onko minun perheeni ainoa PIILO KÖYHÄ perhe?
Vai onko meitä muitakin? Meillä on hieno talo ja hieno auto, kaksi lasta ja mies hyvässä työssä. Itse kotona lasten kanssa. Kaikki luulee että meillä on paljon rahaa vaikka todellisuudessa tänäänkin oli rahat niin loppu että syötiin makaronia ja jauhelihaa ja syötiin näkkileipää. Mihinkään ei ole laittaa rahaa, kaikki vaan menee jonnekkin. Mun tilillä on rahaa nyt ennen lapsilisää 85 senttiä ja miehellä 3e! Ajatelkaa!
Onko muita?
Kommentit (39)
Jos teillä on velaton asunto ja kaikki rahat menee silti, ette osaa hoitaa talouttanne yhtään.
miten on AP mahdollista, että asuntonne on velaton, mutta silti miehesi hyvistä tuloista menee 60% asuntoon?
Nyt en oikein ymmärrä?
Jos miehen hyvät tulot on vaikka 3000kk. Käteen jää 2500kk. tosta 60% on 1500 euroa/kk. Eli miten velattomaan asuntoon voi mennä 1500 euroa kuussa? :)
Taitaa olla keksitty juttu!
Mitään piiloköyhyyttä ole edes olemassa, on vain taitamatonta rahankäyttöä. Meilläkin on sukulaisia, joilla on omakotitalo, kaksi autoa, moottorikelkka ynnä muut pelit ja vehkeet, mutta silti soitetaan ennen tilipäivää meille, että voisitteko vipata 50 euroo, että saatais ruokaa. Me taas ollaan ulkoisesti köyhiä, ei ole hienoja taloja ja autoja, mutta mun tilin saldo ei koskaan laske alle 5000 euron, eli on sitä pahanpäivänvaraa. Kukin tavallaan tietysti, mutta kyllä ketuttaa lainata rahaa noille (puolison) tuhlarisukulaisille.
Ja nyt ei ole enää yli varojensa eläväiä, onkin piiloköyhiä.
talo, auto ja joskus matkustellaankin mutta palkkapäivänä tilit nollilla heti. Velaksi ei toki eletä mutta ruoka ostetaan kortilla ja se maksetaan palkkapäivänä pois. Jos joskus joutuu lähtemään bussilla kaupunkiin niin tarkkaan tutkitaan kaikki taskunpohjat:) Käteistä ei ole koskaan, heräteostoksiin ei ole varaa. Vaateostotkin tekee tiukkaa ja hammaslääkäri tms ylim meno sotkee koko tilanteen.
Koen olevani köyhä jokapäiväisessä elämässä vaikka omaisuutta onkin. No, tarkoitus on myydä talo muutaman vuoden kuluttua ja siirtyä velattomien joukkoon:)
Nyt olemme koko alkuvuoden kituutelleet huonoilla liksoilla, sillä kummallakaan ei oikein ole ollut myyntiä. Kummasti on ruvennut taas laskut kerääntymään ja Visa on höylätty täyteen.
Kämppä on, 2 autoa, 2 lasta.
Ehkä löytyisi vähän neuvoa niihin raha-asioihin...
Ai niin, ostatte velaksi sijoitusasuntoja ja maksatte korkoja pankille :)
Vierailija:
miten on AP mahdollista, että asuntonne on velaton, mutta silti miehesi hyvistä tuloista menee 60% asuntoon?
Nyt en oikein ymmärrä?Jos miehen hyvät tulot on vaikka 3000kk. Käteen jää 2500kk. tosta 60% on 1500 euroa/kk. Eli miten velattomaan asuntoon voi mennä 1500 euroa kuussa? :)
Taitaa olla keksitty juttu!
Mies nelissäkymmenissä, minä alle 30. 4 pientä lasta, asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, minä hoidan lapsia kotona ja mies pienipalkkainen.
Kaikki luulee, että meillä ei riitä rahaa mihinkään vaikka elellään ihan mukavasti. Pieneen luksukseenkin on varaa.
Onko LIIAN hieno talo ja auto? Voisko vaihtaa autoa vaikka vähän vaatimattomampaan? Vai onko kovinkin tärkeää pitää kulisseja pystyssä?
Laskut ja ruoka vie rahat :/ Sitten yritetään kitkuttaa loppukuuhun.
aina miettinyt miten kaikilla voi olla niin perkuleesti kaikkea ja paljon rahaa...eikö toi nyt ole vähän naurettavaa pitää jotain kulisseja yllä?
Mutta myytiin asunto, joka oli aivan liian kallis meille.
Nyt sitten on kivaa, kun on oikeasti rahaa (vaikka sitä en sano että sitä siltikään mitenkään hurjan paljon olisi) .
Kolutaan kirppiksiä ja osallistutaan moneen hyväntekeväisyyteen.
Kukaan ei edes osaa epäillä meitä rikkaiksi : )
Luottokortteja ei ole. Eikö tosiaan ole muita?! Kaikille aina ja joka tilanteessa yritän kertoa ettei meillä tosiaan ole rahaa ja varaa kaikkeen mutta ihmiset luulevat silti vaan että pilailen. Emme tosiaan yritä pitää mitään kulissia pystyssä vaan pikemminkin edes jonkinlaista elettävää elämää!
ap
Miksi rahoja pitäisi makuuttaa tilillä, nauttimista vartenhan raha on! No ok jos ruokaan ei riitä rahat niin sitten pitää vähän priorisoida :)
Ollaan ns. piilorikkaita. Asutaan vuokralla (minun työpaikan vuokra-asunnossa joten vuokra on alhainen), en muista koska olisin viimeksi ostanut uusia vaatteita (kohta täytyy kun raskausmaha alkaa pömpöttämään eikä omat housut mahdu kiinni), miehelle ostettiin uudet lenkkarit kun sillä oli vanhoista pohjat niin kuluneet että kävellessä kengät täytty kivillä. Ulkona ei käydä syömässä oikeastaan koskaan, max kerran kuussa ja tämäkin " ulkonasyöminen" saattaa olla halpaa grilliruokaa. Ruoat teen kaikki itse, molemmilla töissä on eväät (ei käydä työpaikkaruokaloissa) jne. Meillä on sijoitusasuntoja ja maksamme itse vielä ylimääräisiä lainanlyhennyksiä jotta saadaan asunnot nopeasti tuottamaan. Ainoa uusi asia mikä meillä on on auto (tarvittiin isompi ja turvallisempi kun perhe kasvaa, tähän asti on ajeltu 80-luvun autoilla).
Asioiden priorisoinnilla voi tehdä elämästään helppoa...