Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minun perheeni ainoa PIILO KÖYHÄ perhe?

Vierailija
25.04.2007 |

Vai onko meitä muitakin? Meillä on hieno talo ja hieno auto, kaksi lasta ja mies hyvässä työssä. Itse kotona lasten kanssa. Kaikki luulee että meillä on paljon rahaa vaikka todellisuudessa tänäänkin oli rahat niin loppu että syötiin makaronia ja jauhelihaa ja syötiin näkkileipää. Mihinkään ei ole laittaa rahaa, kaikki vaan menee jonnekkin. Mun tilillä on rahaa nyt ennen lapsilisää 85 senttiä ja miehellä 3e! Ajatelkaa!



Onko muita?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ns. piilorikkaita. Asutaan vuokralla (minun työpaikan vuokra-asunnossa joten vuokra on alhainen), en muista koska olisin viimeksi ostanut uusia vaatteita (kohta täytyy kun raskausmaha alkaa pömpöttämään eikä omat housut mahdu kiinni), miehelle ostettiin uudet lenkkarit kun sillä oli vanhoista pohjat niin kuluneet että kävellessä kengät täytty kivillä. Ulkona ei käydä syömässä oikeastaan koskaan, max kerran kuussa ja tämäkin " ulkonasyöminen" saattaa olla halpaa grilliruokaa. Ruoat teen kaikki itse, molemmilla töissä on eväät (ei käydä työpaikkaruokaloissa) jne. Meillä on sijoitusasuntoja ja maksamme itse vielä ylimääräisiä lainanlyhennyksiä jotta saadaan asunnot nopeasti tuottamaan. Ainoa uusi asia mikä meillä on on auto (tarvittiin isompi ja turvallisempi kun perhe kasvaa, tähän asti on ajeltu 80-luvun autoilla).



Asioiden priorisoinnilla voi tehdä elämästään helppoa...

Vierailija
22/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on velaton asunto ja kaikki rahat menee silti, ette osaa hoitaa talouttanne yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten on AP mahdollista, että asuntonne on velaton, mutta silti miehesi hyvistä tuloista menee 60% asuntoon?

Nyt en oikein ymmärrä?



Jos miehen hyvät tulot on vaikka 3000kk. Käteen jää 2500kk. tosta 60% on 1500 euroa/kk. Eli miten velattomaan asuntoon voi mennä 1500 euroa kuussa? :)



Taitaa olla keksitty juttu!

Vierailija
24/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään piiloköyhyyttä ole edes olemassa, on vain taitamatonta rahankäyttöä. Meilläkin on sukulaisia, joilla on omakotitalo, kaksi autoa, moottorikelkka ynnä muut pelit ja vehkeet, mutta silti soitetaan ennen tilipäivää meille, että voisitteko vipata 50 euroo, että saatais ruokaa. Me taas ollaan ulkoisesti köyhiä, ei ole hienoja taloja ja autoja, mutta mun tilin saldo ei koskaan laske alle 5000 euron, eli on sitä pahanpäivänvaraa. Kukin tavallaan tietysti, mutta kyllä ketuttaa lainata rahaa noille (puolison) tuhlarisukulaisille.

Vierailija
25/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt ei ole enää yli varojensa eläväiä, onkin piiloköyhiä.

Vierailija
26/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo, auto ja joskus matkustellaankin mutta palkkapäivänä tilit nollilla heti. Velaksi ei toki eletä mutta ruoka ostetaan kortilla ja se maksetaan palkkapäivänä pois. Jos joskus joutuu lähtemään bussilla kaupunkiin niin tarkkaan tutkitaan kaikki taskunpohjat:) Käteistä ei ole koskaan, heräteostoksiin ei ole varaa. Vaateostotkin tekee tiukkaa ja hammaslääkäri tms ylim meno sotkee koko tilanteen.



Koen olevani köyhä jokapäiväisessä elämässä vaikka omaisuutta onkin. No, tarkoitus on myydä talo muutaman vuoden kuluttua ja siirtyä velattomien joukkoon:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olemme koko alkuvuoden kituutelleet huonoilla liksoilla, sillä kummallakaan ei oikein ole ollut myyntiä. Kummasti on ruvennut taas laskut kerääntymään ja Visa on höylätty täyteen.



Kämppä on, 2 autoa, 2 lasta.

Vierailija
28/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä löytyisi vähän neuvoa niihin raha-asioihin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ostatte velaksi sijoitusasuntoja ja maksatte korkoja pankille :)

Vierailija
30/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


miten on AP mahdollista, että asuntonne on velaton, mutta silti miehesi hyvistä tuloista menee 60% asuntoon?

Nyt en oikein ymmärrä?

Jos miehen hyvät tulot on vaikka 3000kk. Käteen jää 2500kk. tosta 60% on 1500 euroa/kk. Eli miten velattomaan asuntoon voi mennä 1500 euroa kuussa? :)

Taitaa olla keksitty juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/39 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nelissäkymmenissä, minä alle 30. 4 pientä lasta, asutaan kaupungin vuokra-asunnossa, minä hoidan lapsia kotona ja mies pienipalkkainen.



Kaikki luulee, että meillä ei riitä rahaa mihinkään vaikka elellään ihan mukavasti. Pieneen luksukseenkin on varaa.

Vierailija
32/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto velaton.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko LIIAN hieno talo ja auto? Voisko vaihtaa autoa vaikka vähän vaatimattomampaan? Vai onko kovinkin tärkeää pitää kulisseja pystyssä?

Vierailija
34/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut ja ruoka vie rahat :/ Sitten yritetään kitkuttaa loppukuuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina miettinyt miten kaikilla voi olla niin perkuleesti kaikkea ja paljon rahaa...eikö toi nyt ole vähän naurettavaa pitää jotain kulisseja yllä?

Vierailija
36/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myytiin asunto, joka oli aivan liian kallis meille.

Nyt sitten on kivaa, kun on oikeasti rahaa (vaikka sitä en sano että sitä siltikään mitenkään hurjan paljon olisi) .

Vierailija
37/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolutaan kirppiksiä ja osallistutaan moneen hyväntekeväisyyteen.

Kukaan ei edes osaa epäillä meitä rikkaiksi : )

Vierailija
38/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortteja ei ole. Eikö tosiaan ole muita?! Kaikille aina ja joka tilanteessa yritän kertoa ettei meillä tosiaan ole rahaa ja varaa kaikkeen mutta ihmiset luulevat silti vaan että pilailen. Emme tosiaan yritä pitää mitään kulissia pystyssä vaan pikemminkin edes jonkinlaista elettävää elämää!



ap

Vierailija
39/39 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rahoja pitäisi makuuttaa tilillä, nauttimista vartenhan raha on! No ok jos ruokaan ei riitä rahat niin sitten pitää vähän priorisoida :)