Facebook messenger poistaa nykyään uudet viestit, jos poistaa sivuhistorian
..Tai käyttää "näkymätöntä" selainta. Uudet, lähetetyt sekä saapuneet viestit poistuvat, eikä niitä näe, jos on poistanut sillä aikaa sivuhistorian.
Ihan älytön paskauudistus tuo "suojattu viestintä". Olen facessa lähinnä messengerin takia ja nyt sekin on pilattu. Käytän aina "näkymätöntä" selainta ja nyt en näe, jos minulle on kirjoiteltu.
Poistan kohta koko paskan, kun uusia typeriä uudistuksia tehdään koko ajan vain lisää.
Kommentit (13)
Hei, käytän harvoin facea ja messengeriä, mutta nyt olen ostanut ja myynyt tuotteita ja vaatteita Facen kautta. Meni vain hankalaksi viestiongelmien vuoksi. Auttaisitteko?
Vanhat viestit ovat edelleen tallessa, mutta kaikki uudet viestit, joita olen eri henkilöiden kanssa kirjoittanut viimeisen kuukauden aikana, poistuvat yllättäen ja tilalle tulee viesti:"Viestit ja puhelut suojataan päästä päähän".
Tarkoittaako tuo, että viestin lähettäjä on poistanut viestimme vai että hän on laittanut jonkun asetuksen, joka poistaa viestit automaattisesti jonkin ajan kuluttua vai poistaako Facebook viestit?
Voinko tehdä jotain, että viestit säilyvät?
Nyt pitäisi alkaa kysellä uudestaan joidenkin tuotteiden myynneistä ja ostoista henkilöiltä uudestaan? Mitä järkeä tuossa on?
Ja edelliseen lisäys. En ole poistanut välillä sivuhistoriaa kuin kerran, eli siitä ei voi olla kyse.
Minulta myös tämä päästä päähän salaus on poistanut viestit, mutta juuri ne vanhimmat viestit jotka olisin halunnut säilyttää. En ole itse laittanut mitään asetuksia siihen liittyen, eli ilmeisesti joku facebookin oma systeemi tämä. Jos viestin toinen osapuoli poistaa viestin, silloin näkyy XX peruutti lähetyksen, eli tästä ei ole kyse.
Kiitos kun kerroit, ja harmi, että menetit juuri ne viestit, jotka olisit halunnut säilyttää - no niin minäkin, mutta olisin tarvinnut ne vain jonkin aikaa vielä, että olisi saatu selvitettyä osto- ja myyntiasiat loppuun.
Olisipa mukava, jos joku osaisi selittää, mistä on kyse ja voiko itse tehdä mitään, ettei viestit häviä. Ja siis vain viestit häviävät, mutta näkyviin jää, kenen kanssa on kirjoittanut jotain viestejä.
Kirjotettiin kaverini kans toisillemme viestit. Ei olla kumpikaan laitettu mitään asetuksia, että viestit poistuis jotenkin automaattisesti. Huomattiin noin viikon jälkeen, että viestit olivat hävinneet. Ihmejuttu! Meille tuli myös molemmille tuo sama viesti, että viestit ja puhelut suojataan...
Ja mistä tiedät että sinulta on poistunut viesti, jos et ole nähnyt sen edes tulleen?
Eihän täällä kenelläkään ole sitä tilannetta ollut, että olisi poistunut viesti, jota ei ole nähnyt. Eihän sitä edes tietäisi eikä siitä ole kyse, vaan siitä, että miksi viestit häviävät yllättäen esim. viikon kuluttua mesestä, jopa siinä tapauksessa, ettei viestin lähettäjä tai vastaanottaja ole kumpikaan kyseistä viestiä poistanut.
Minulla näkyy lähes 15 viestiä, mutta ne kirjoitetut lauseet ovat poissa sekä lähettäjän että minun osalta ja tilalla on vain tuo teksti: "Viestit ja puhelut suojataan päästä päähän". Jotkut tekstit ovat säilyneet viesteissä vain pari päivää, jotkut viikon.
Miksi kirjoitetut tekstit poistuvat viesteistä? Kai joku osaa kertoa syyn?
Sama probleema täälläkin. Ei tietoa syystä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä kenelläkään ole sitä tilannetta ollut, että olisi poistunut viesti, jota ei ole nähnyt. Eihän sitä edes tietäisi eikä siitä ole kyse, vaan siitä, että miksi viestit häviävät yllättäen esim. viikon kuluttua mesestä, jopa siinä tapauksessa, ettei viestin lähettäjä tai vastaanottaja ole kumpikaan kyseistä viestiä poistanut.
Minulla näkyy lähes 15 viestiä, mutta ne kirjoitetut lauseet ovat poissa sekä lähettäjän että minun osalta ja tilalla on vain tuo teksti: "Viestit ja puhelut suojataan päästä päähän". Jotkut tekstit ovat säilyneet viesteissä vain pari päivää, jotkut viikon.
Kirjoitetut poistuvat, koska Facebook on ottanut käyttöön tämän hienon "suojatun viestinnän".
Minulta on kyllä poistunut uudetkin viestit ilman, että olen ehtinyt nähdä niitä. Tiedän, koska olen tarkoituksella viestitellyt henkilöiden kanssa ja Fb hienosti näytti kyllä, että uusi viesti on tullut, mutta tilalla olikin vain ilmoitus "suojatusta viestiketjusta". Piti sitten pyytää laittamaan sama viesti uudestaan ja tosiaan en ollut saanut/nähnyt sellaista koskaan.
Ei näköjään auta, ettei poista sivuhistoriaa, viestit voivat silti poistua. Kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitetut poistuvat, koska Facebook on ottanut käyttöön tämän hienon "suojatun viestinnän".
Minulta on kyllä poistunut uudetkin viestit ilman, että olen ehtinyt nähä niitä. Tiedän, koska olen tarkoituksella viestitellyt henkilöiden kanssa ja Fb hienosti näytti kyllä, että uusi viesti on tullut, mutta tilalla olikin vain ilmoitus "suojatusta viestiketjusta". Piti sitten pyytää laittamaan sama viesti uudestaan ja tosiaan en ollut saanut /nähnyt sllaista koskaan.
Ei näköjään auta, ettei poista sivuhistoriaa, viestit voivat silti poistua. Kiva.
Kiitos, kun kerroit nuo. Myös minulta on kadonnut useita ihan uusia viestejä. Koska minulla on ollut osto- tai myynti-ilmoitus, olen joidenkin kohdalla joutunut pyytämään, että lähettävät viestin uudelleen. He ovat ihmetelleet sitä, koska heidän lähettämänsä viesti on heillä tallella ja minulla on vain tieto, että he ovat ottaneet minuun yhteyttä, mutta viestiosio on tyhjä. Noin 20 viestinlähettäjän viesteistä on kadonnut 17 lähettäjän kaikkien viestien (minun kaikki viestit heille, heidän minulle) sisältö kokonaan jonkun ajan kuluttua.
Toivottavasti tuo muuttuu entisenlaiseksi, siis että viestit tulevat perille ja kukin voi itse päättää, poistaako vai säilyttääkö viestinsä. Ja toki sekin on ok, jo joku haluaa peruuttaa viestinsä lähettämisen jostain syystä, mutta että FB päättää näistä asioista mielivaltaisesti tuntuu tosi oudolta.
Alla tietoa, miten Facebook selittää, miksi viestejä ei enää näy, eli jos tyhjentää selaimen evästeet tai selaa yksityisessä tiassa, niin selain voi poistaa kyseisest viestit tallennustilastaan. Tällä toimella kai halutaan vaikuttaa siihen, etteivät ihmiset poistaisi evästeitään ja siten Facebook pääsisi paremmin seuraamaan käyttäjän toimia netissä ja vaikuttamaan hänen siten esim. mainonnalla. Kieroa peliä. Ja sitä FB ei kerro, miten saisi takaisin ne mesen viestit.
"Verkkoselaimet ja päästä päähän -salaus
Kun lähetät salattuja viestejä verkossa, viestisi tallennetaan laitteen selaimeen, kuten Chromeen. Jos tyhjennät selaimen evästeet tai selaat yksityisessä tilassa, tapahtuu seuraavaa:
Selain voi poistaa kyseiset viestit tallennustilastaan.
Et välttämättä näe kyseisiä viestejä enää Messenger-keskustelussa kyseisessä selaimessa.
Et välttämättä näe kyseisiä viestejä, jos käytät eri selainta samalla laitteella.
Voit tarkastella päästä päähän salattuja viestejäsi kirjautumalla Messengerin mobiilisovellukseen.
Huomautus: Joissain tapauksissa viestisi eivät välttämättä ole mobiililaitteellasi. Näin on esimerkiksi silloin, kun laite on lisätty äskettäin tai sillä ei ole kirjauduttu Messengeriin 30 viimeisen päivän aikana."
Siis jos käytää fb:n messengeriä tietsikalla, niin keskusteluja ei voi palauttaa, mutta jos käyttää android mobiililla, niin sitten voi google-tilin avulla jotenkin.
"Keskusteluhistoriaasi ei tallenneta Google Driveen. Huomautus: keskusteluhistoriaa ei voi tällä hetkellä palauttaa Google-tilin avulla tietokoneella vaan ainoastaan Android-mobiililaitteilla".
Eikö ketään muuta haittaa tämä?