Mikähän on ongelmana, kun en pysty nukkumaan ennen klo 3 yöllä?
Tuohon asti vaan pyörin ja nukun kevyttä koiranunta. Aamulla taas nukkuisin sikeästi.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
valvo suosiolla yksi päivä jos tuommoseksi menee. Kasvata unipainetta. SIt korjautuu kuin itsestään äläkä juo kahvia enää kello 13 jälkeen
Ei auta vaikka valvoisin enkä koskaan muutenkaan juo kahvia klo 11 jälkeen.
Ap
Me uskotaan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö säännöllistä vuorokausirytmiä? Heräät joka päivä samaan aikaan ja menet sänkyyn samaan aikaan? Keräätkö unipainetta pitkin päivää, eli olet fyysisesti aktiivinen?
Menen pyörimään sänkyyn säännöllisesti klo 23 ja nousen klo 8. Liikun, ulkoilen ja puuhastelen kotona pitkin päivää.
Ap
Eli olet aika passiivinen jos jaksat noin myöhään valvoa. Mulla se uni tulee jo ysiltä.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat.
Mikä niissä voisi olla vikana?
Ap
Lopeta persu se spämmiminen foorumille ja tykkäysten manipulointi niin ehkä saisit unta.... Lapsellinen persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö säännöllistä vuorokausirytmiä? Heräät joka päivä samaan aikaan ja menet sänkyyn samaan aikaan? Keräätkö unipainetta pitkin päivää, eli olet fyysisesti aktiivinen?
Menen pyörimään sänkyyn säännöllisesti klo 23 ja nousen klo 8. Liikun, ulkoilen ja puuhastelen kotona pitkin päivää.
Ap
Eli olet aika passiivinen jos jaksat noin myöhään valvoa. Mulla se uni tulee jo ysiltä.😂
Samoin. Mitä myöhemmin menen nukkumaan sitä huonommin nukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse olet passiivinen, jos elät elämää, jossa hermostosi rauhoittuu nukkumaan tuohon aikaan helposti. Monet muut joutuvat elämään niin stressaavaa elämää, ettei tuo ole helppoa.
Eli ap: vähennä stressiä etenkin illalla. Uni tulee helpommin. Stressiin tottunut ei osaa ihan helpolla hellittää. Vaatii harjoittelua ja aikaa.
Mistä lähtien klo 23 on ollut myöhä? Pikkulapset menevät nukkumaan alkuillasta..
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien klo 23 on ollut myöhä? Pikkulapset menevät nukkumaan alkuillasta..
On se myöhä, jos pitää herätä töihin vaikka klo 4.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse olet passiivinen, jos elät elämää, jossa hermostosi rauhoittuu nukkumaan tuohon aikaan helposti. Monet muut joutuvat elämään niin stressaavaa elämää, ettei tuo ole helppoa.
Eli ap: vähennä stressiä etenkin illalla. Uni tulee helpommin. Stressiin tottunut ei osaa ihan helpolla hellittää. Va
Joutuu? Kiertääkö teillä joku poliisi kyttäämässä miten sä elät?
Toisilla on elämässään paljpn raskaita velvotteita, toiset vaan aukovat päätään vauvapalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli ap: vähennä stressiä etenkin illalla. Uni tulee helpommin. Stressiin tottunut ei osaa ihan helpolla hellittää. Va
Stressiä kotona pyörimisestä ja pikku puuhastelusta? Jep jep 🙄
Mulla auttaa melatoniini nukkumaan mennessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli ap: vähennä stressiä etenkin illalla. Uni tulee helpommin. Stressiin tottunut ei osaa ihan helpolla hellittää.
Stressi on sitä nykyistä joukkopsykoosia. Emme menesty tarpeeksi. Emme suorita tarpeeksi. Pomo on ääliö. Työpaikka on surkea. Rahat on aina loppu. Emme ole tarpeeksi kauniita tai komeita tai laihoja tai muodokkaita tai mitä nyt kuuluisi olla. Emme ole täydellisessä parisuhteessa. Perheemme ja sukumme on kamala ja sukujuhlat yhtä helvettiä.Kaikki on ihan hemmetin epätäydellisiä ja se ei vahingossakaan ole omaa syytä.
Ihminen voi stressata mitä vaan, jos hermosto ei rauhoitu. Jos on ollut elämässä paljon vastuita, varsinkin suurempia, mihin on kyennyt, niin hermosto voi oppia käymään jatkuvasti ja kaikessa ylikierroksilla. Haitallisen stressin saa silloin akauseksi kaikesta.
Rauhallinen iltapuuhastelu kotona ei ole ongelma, kunhan mieli on rauhallinen ja stressitoipilas on oppinut aistimaan omia tuntemuksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi stressata mitä vaan, jos hermosto ei rauhoitu. Jos on ollut elämässä paljon vastuita, varsinkin suurempia, mihin on kyennyt, niin hermosto voi oppia käymään jatkuvasti ja kaikessa ylikierroksilla. Haitallisen stressin saa silloin akauseksi kaikesta.
Rauhallinen iltapuuhastelu kotona ei ole ongelma, kunhan mieli on rauhallinen ja stressitoipilas on oppinut aistimaan omia tuntemuksiaan.
Lässyn lässyn
Varsinkin tämä vauvakuonafoorumi kiinni iltaisin hyvissä ajoin. Auttaa yöunia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn
Kiinnostaa sun lässytys ihan hirveesti. Taba ittes, jooko?
Vuorotyötä tehneet elää vuorotyön tahtia . Ja ne joilla on koira ollut herää yöllä viemään sen ulos. Ja kun katsoo leffoja ei enää väsytä sitten yöllä . Uni tulee vasta aamulla. Tai kuin meillä on ollut paljon surua ja menetyksiä ei nukuta kun pitää murehtia niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn
Tämä lässytys on just sitä nykyistä joukkopsykoosia. Aamusta iltaa mietitään miltä musta nyt tuntuu. Ei ihme, että on stressi ja ikävä olo kaiket päivät.
Kun illalla on ulkona virkistyy eikä nukuta. Ja sitten on sairaudet kuten diabetes ja muita . Valvottaa. Uniapnea johtuu useimmin purennan mentyä eli huonot hammaslääkärit .
Ala tekemään jotain raskaampaa niin että väsyt.