Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dysforia tappaa mut

Vierailija
08.01.2026 |

Jippii no ehkä se tänä vuonna jo loppuu joskus

Keskustelulla ei varsinaisesti ole muuta pointtia kuin kevyt valitus

Kommentit (389)

Vierailija
161/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokeile tätä itse ja pohdi sitten"
Sukupuolidysforiaa tai isoja tissejä minulla ei ole koskaan ollut, joten sitä en voi kokeilla. Kärsin kuitenkin itse aikoinani vakavasta masennuksesta, josta pääsin aikaa myöten yli ja sen pohjalta olen yrittänyt antaa tukeani. Loppujen lopuksi kaikki riippuu aina itsestä. Et voi vain odottaa sen korjautumista vaan sinun on otettava aktiivinen ote mielenterveyden korjaamiseksi. Kukaan ei voi sitä ulkopuolelta sinulle antaa; ei lääkäri eikä lääkkeet, vain sinä itse. Vaikka nyt tuntuukin mahdottomalta niin vähän kerrallaan vuorenkin siirtäminen on mahdollista. Aloita jo tänään. Kyllä se siitä aikaa myöten alkaa helpottamaan kun saat hallinnan tunteen itsellesi.

Vierailija
162/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(onko tämä oikeasti myös ocd:tä, koska mä en kykene senkään suhteen tekemään mitään. Mulla on teoria että tämä on oikeasti myös osa mun ocd:tä. Jipii. Olen menossa nukkumaan piakkoin, mutta mietinkin sitä kuinka en ole tehnyt jotain oikein.)

Ei mt-jutut ole toisistaan erillisiä. Jos on montaa erilaista juttusta, niin ei ne ole omissa lokeroissaan sussa vaan kaikki yhtäaikaa yhdessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(onko tämä oikeasti myös ocd:tä, koska mä en kykene senkään suhteen tekemään mitään. Mulla on teoria että tämä on oikeasti myös osa mun ocd:tä. Jipii. Olen menossa nukkumaan piakkoin, mutta mietinkin sitä kuinka en ole tehnyt jotain oikein.)

Terapia voi auttaa avaamaan juuri tälläisiä solmuja, että mikä johtuu mistäkin ja miten tälläisiä ongelmia voi helpottaa.

Vierailija
164/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kokeile tätä itse ja pohdi sitten"
Sukupuolidysforiaa tai isoja tissejä minulla ei ole koskaan ollut, joten sitä en voi kokeilla. Kärsin kuitenkin itse aikoinani vakavasta masennuksesta, josta pääsin aikaa myöten yli ja sen pohjalta olen yrittänyt antaa tukeani. Loppujen lopuksi kaikki riippuu aina itsestä. Et voi vain odottaa sen korjautumista vaan sinun on otettava aktiivinen ote mielenterveyden korjaamiseksi. Kukaan ei voi sitä ulkopuolelta sinulle antaa; ei lääkäri eikä lääkkeet, vain sinä itse. Vaikka nyt tuntuukin mahdottomalta niin vähän kerrallaan vuorenkin siirtäminen on mahdollista. Aloita jo tänään. Kyllä se siitä aikaa myöten alkaa helpottamaan kun saat hallinnan tunteen itsellesi.

Vai niin. Lääkkeethän nimenomaan voi (VOI) korjata sitä paljonkin. Näin sanoi terveydenhoitaja mulle. Ei aina korjaa. Joissain tapauksissa toimii. Joten en nyt oikein tajua. Ja no, periaatteessa vakava masennus on melko eri asia kuin sukupuolidysforia, joten. Masennukseen ei liity myöskään mitään sellaisia ajatuksia jotka koko ajan tuottaa sietämätöntä sisäistä paniikkia. Periaatteessa näiden vertaaminen on vähän turhaa. Niin kuin oikeastaan minkä tahansa vertaaminen. Ei ole mitään vastaavaa tilannetta sinänsä. Lisäksi yksilöiden sukupuolidysforioilla on luultavasti paljon eroja, joten niitäkään ei voi verrata. Jokainen tilanne on eri. Mutta juu. Mulle on ihan sama mitä tässä käy. Pahimmassa tapauksessa vain kärsin loppuelämäni tätä samaa. Kyllä siitäkin selviää. Parhaassa tapauksessa rohkaistun ja uskallan tehdä itsemurhan, jolloin ei tarvitse mun enää kärsiä, viimein. Tai sitten jotain muuta.

Vierailija
165/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mt-jutut ole toisistaan erillisiä. Jos on montaa erilaista juttusta, niin ei ne ole omissa lokeroissaan sussa vaan kaikki yhtäaikaa yhdessä

Varmaan totta.

Vierailija
166/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapia voi auttaa avaamaan juuri tälläisiä solmuja, että mikä johtuu mistäkin ja miten tälläisiä ongelmia voi helpottaa.

Menen sinne (taas) luultavasti jossain vaiheessa. Ehkä jo helmikuun aikana.

Vierailija
167/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masennukseen ei liity myöskään mitään sellaisia ajatuksia jotka koko ajan tuottaa sietämätöntä sisäistä paniikkia. "

oon eri mutta täytyy sanoa että voi hyvinkin liittyä. masennus on todella laaja ja yksilöllinen asia

Vierailija
168/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä oon aika katkera siitä että menin viestittelemään redditissä seksuaalisesti ja lähettämään kuvia. Sekä oon katkera siitä että koskaan pyörin siellä mestassa missä oli tää mun terapeutin mukaan mikä oli väkivaltaa. Luultavasti ei olis kaikkea estänyt mutta tää ei olis näin voimakasta, jos nämä olisi jäänyt tapahtumatta. Se varmaan olis, mutta lievempänä. Niin kuin silloin ennen?

Vierailija
169/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Masennukseen ei liity myöskään mitään sellaisia ajatuksia jotka koko ajan tuottaa sietämätöntä sisäistä paniikkia. "

oon eri mutta täytyy sanoa että voi hyvinkin liittyä. masennus on todella laaja ja yksilöllinen asia

Ehkä ptsd ainakin mutta masennus.. hm. En tiedä. No, oli miten oli.

Vierailija
170/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen epäironisesti kokeilemaan jeesusta. Joillain auttaa

Vierailija
171/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen epäironisesti kokeilemaan jeesusta. Joillain auttaa

Oon kokeillut jo :/

Vierailija
172/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi harva transsukupuolinen on läpimenevä fantasiasukupuolessan.

Monikin on, etenkin transmiehet, mutta vaatteet päällä siis.

Kannattaa muistaa, että transiutus muuttaa vain kehon ulkonäköä ja silloinkin ennakoimattomalla tavalla, mutta ei ratkaise mitään elämän solmukohtia tai mielenterveysjuttuja.

Nii, sanoinkin aikaisemmin että se ei auttaisikaan mua muulla tavalla kuin niin, että ulkonäön muuttuminen olisi kiva juttu, mutta tunteita asiasta se ei muuta mihinkään. Vihaisin siis itseäni yhä, koska olen myös entinen minäni, aina ja ikuisesti. Sama logiikka kuin painossa. Laihduin aika paljon, mutta olen ikuisesti se sama läski, tietyllä tavalla. Mennyttä ei pääse pakoon, koskaan. Muistot tappaa sut. Siihen ei auta hrt. Joten se olisi lopulta melko turhaa.

Aivan, olisit kuitenkin aina tietoinen oikeasta sukupuolestasi. Testosteronin lyhytaikainenkin käyttö aiheuttaa naiselle peruuttamattomia seurauksia: kaljuuntuminen, vaihdevuodet vuosikausia etuajassa, robottisammakon ääni, jättiklitta, alapään kuivahtaminen ja surkastuminen ja karvoitusta myös ei-toivottuihin paikkoihin. Myös virtsa- ja ulosteinkontinenssi ovat yleisiä transmiehillä. Leikkauksissa on aina omat riskinsä ja komplikaationsa, erityisesti genitaalialueella.

Vierailija
173/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä asenne joillain tässä ketjussa. Ihmisellä on terveysongelmia ja puhutaan noin. Melkein toivon että he kohtaavat itse terveysongelmia.

Transiutus ei ole ratkaisu mielenterveyden haasteisiin, traumakokemuksiin, seksuaalisen väkivallan kokemuksiin, kehonkuvan häiriöihin, autismikirjolaisuuteen tai sisäistettyyn/yhteisön/perheen homofobiaan.

Vierailija
174/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä asenne joillain tässä ketjussa. Ihmisellä on terveysongelmia ja puhutaan noin. Melkein toivon että he kohtaavat itse terveysongelmia.

Transiutus ei ole ratkaisu mielenterveyden haasteisiin, traumakokemuksiin, seksuaalisen väkivallan kokemuksiin, kehonkuvan häiriöihin, autismikirjolaisuuteen tai sisäistettyyn/yhteisön/perheen homofobiaan.

Se on ratkaisu pitkäaikaiseen sukupuolidysforiaan.

Vierailija
175/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vihaa omaa naiseuttaan, niin ei se tarkoita sitä, että pitää leikkauttaa itsestään transmies. Se aiheuttaa vain lisäongelmia entisten päälle.

Vierailija
176/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aina silloinkaan. Jos sukupuoliristiriita alkaa vasta teininä tai vanhempana, niin silloin transiutus ei ole oikea ratkaisu. Transiutus muokkaa vain kehon sukupuolittuneita piirteitä, mutta sukupuoli ei oikeasti vaihdu, vaan se on koodattu jokaiseen soluun. Transiutusta ei pidä tarjota patenttiratkaisuna mielenterveyden haasteisiin. 

Vierailija
177/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla mutta ei mitenkään aina. Sitähän ei osata vielä kunnolla määritellä milloin se on oikea tai väärä ratkaisu.

Vierailija
178/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Danderemonk_Tomi kirjoitti:

Jokainen pimppi ja nainen on miehensä arvostuksen veroinen. Jättäkää ne itsekkäät siat ja sydämestään vajaat typerykset, ketkä teitä ja naiseuttanne loukkaavat.

Hyi................. Pimppi on jotain niin oksettavaa että edes penis ei vedä vertoja. Vaikkakin en pidä kaikkia peniksiä oksettavina, ainoastaan suurinta osaa, jos en ole rakastunut mieheen. Eli melkein kaikkia. Ja ne on kyllä yleisesti oksettavan näköisiä. Pimppi on kuitenkin moninkertaisesti pahempi.

Onko sinua kielletty masturboimasta, kun olit lapsi? Onko pimppiäsi sheimattu? Oletko nähnyt tai lukenut pimppejä sheimattavan?

No en kyllä muista vastausta yhteenkään kysymyksistä. Viimeiseen kysymykseen vastaus on todennäköisesti kyllä oon. Muuten en muista mitää

Jos sinulla on todellisia noihin liittyviä muistikatkoja, niin silloinhan sinulla voi olla traumaattisia kokemuksia, jotka muistisi sulkee pois.

Vierailija
179/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä oon aika katkera siitä että menin viestittelemään redditissä seksuaalisesti ja lähettämään kuvia. Sekä oon katkera siitä että koskaan pyörin siellä mestassa missä oli tää mun terapeutin mukaan mikä oli väkivaltaa. Luultavasti ei olis kaikkea estänyt mutta tää ei olis näin voimakasta, jos nämä olisi jäänyt tapahtumatta. Se varmaan olis, mutta lievempänä. Niin kuin silloin ennen?

Tuolla on miljoonia muita, jotka ovat menneet paljastelemaan itseään ties kenelle, joten ei siitä kannata vetää sen kummempaa hepulia. Onlyfanissa on vielä lisää miljoonia muita, jotka paljastelevat ja ottavat sillä vielä rahat tyhmiltä pois. Piirustustunnilla on alastonmalleja, on alastonuimareita jne. kenenkään yksittäiset paljastelut eivät muuta maailmaa suuntaan tai toiseen. Pieru saharassa. Ajattelitko, että redditissä on järkevääkin väkeä, joita kannattaa uskoa? Suurin osa niistä on pilveä polttavia tolloja. Kaikki huomauttelu, grooming, kommentointi ylipäätään voi saada aikaan itseinhoa. Erottelet vaan sen, että sinun vartalosi on normaali, mutta kommentoijien aivot eivät ole.

Vierailija
180/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ongelma on ITSE kertomansa mukaan se, että hän on ruma läski nuori, joka vihaa itseään, koska kukaan ei rakasta häntä. Siihen päälle epätoivoinen yritys saada hyväksyntää edes netistä, joka meni pöpelikköön ja sheimausta tuli, kiitos trolollien ja muiden vähä-älyisten. Ihan normisettiä siis, tapahtui valitettavasti 1500 muulle nuorelle myös (joka päivä ympäri maailmaa).