Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dysforia tappaa mut

Vierailija
08.01.2026 |

Jippii no ehkä se tänä vuonna jo loppuu joskus

Keskustelulla ei varsinaisesti ole muuta pointtia kuin kevyt valitus

Kommentit (389)

Vierailija
121/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippeli = mies

Pimppi = nainen

Noin, nyt sinun ei enää tarvitse kärsiä dysforiasta

Niin, siksi juuri kärsinkin dysforiasta kun tiedän olevani nainen. Jos en tietäisi, niin en kokisikaan dysforiaa.

Ei sen takia kannata heittää elämää menemään. Harva meistä on täysin tyytyväisiä itseensä sellaisina kuin ollaan. Me saadaan ne kortit mitkä meille annetaan ja niillä on pärjättävä. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.

Olen yrittänyt monta kertaa hyväksyä.

Vierailija
122/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat olla nainen?

Sitä juuri en halua 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippeli = mies

Pimppi = nainen

Niin, siksi juuri kärsinkin dysforiasta kun tiedän olevani nainen. Jos en tietäisi, niin en kokisikaan dysforiaa.

Ei sen takia kannata heittää elämää menemään. Harva meistä on täysin tyytyväisiä itseensä sellaisina kuin ollaan. Me saadaan ne kortit mitkä meille annetaan ja niillä on pärjättävä. Hyväksy itsesi sellaisena kuin olet.

Se on prosessi. Mikään tällainen muutos ei tapahdu sormia napsauttamalla. Sukupuoli on asia josta et pääse eroon kun taas uusia ajattelumalleja voi oppia.

Vierailija
124/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippeli = mies

Pimppi = nainen

Se on prosessi. Mikään tällainen muutos ei tapahdu sormia napsauttamalla. Sukupuoli on asia josta et pääse eroon kun taas uusia ajattelumalleja voi oppia.

No, muutama vuosi mennyt. Ehkä 10 vuoden kuluttua. Ihan jännityksellä ja innolla odotellaankin.

Vierailija
125/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pippeli = mies

Pimppi = nainen

Muuten. Olet varmasti oikeassa, mutta terapiahan tässä on avainsana. Kun kävin lyhytterapiassa, niiden ois pitänyt ihan suoraan vaan antaa mun käydä siellä tai jollai toisella terapeutilla pidempään. Alle 20 kertaa oli sen verran naurettava ajatuskin että huhhuh. Kai niitä ajatusmalleja olis alkanut oppimaan esim vuoden kohdilla tai joskus tjsp. Nythän mitään ei sitten enää tippunutkaan kuin lääkityskokeilu, kun alle 20 kerran terapia ei yllättäen toiminut. Vaikea on mun itse niitä ajatusmalleja oppia kun olen näin paska, eiköhän siihe tarvi avuksi terapeutin kun on musta kyse. Mutta paska systeemihän se kusi tämänkin homman. Että kiitosta pöytään. Ja alkaa motivaatio loppua yrittämiseen.

Vierailija
126/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä rintoja tai vaginaa viehättävänä, mutta tämähän nyt johtuu siitä, että olen hetero?

Onkohan tuo käynyt AP:n mielessä. Myös ei kaikki naiset halua tulla raskaaksi, ihan normaalia.

Vierailija
127/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lääkityshän niitä uusia ajatusmalleja tuottaakin terveisin lääkäri. Toki ei ole yksittäisen lääkärin vika vaan itse systeemin. Terapiaa ei tarjota kovinkaan paljon ilman lääkitystä. Lääkkeen kokeilemattomuus on este terapian saamiselle. Mistä sitten oppia uusia ajatusmalleja? Varmaan mulla on motivaatio kokeilla lääkettä turhaan vain siksi että sen jälkeen vasta pääsisin terapiaan ja sekin on vain EHKÄ. Ja sitten odotatkin ensin sen 2 kk tms ja vasta sitten. Tai mikäänhän ei estä mua tosiaan maksamasta itse terapiaani. Jos varaa sattuu olemaan. Ehkä muutamaan käyntiin olisikin muttei välttämättä kovin moneen. Jos uskaltaisi niin varmaan voisi varata ajan tuolle terapeutille. Mutta en uskalla. Koska olen pälli.

Vierailija
128/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: En minäkään pidä rintoja tai vaginaa viehättävänä, mutta tämähän nyt johtuu siitä, että olen hetero? Onkohan tuo käynyt AP:n mielessä. Myös ei kaikki naiset halua tulla raskaaksi, ihan normaalia.

Et pidä, mutta itketkö sen takia useinkin? Minä itken kyllä. Jopa terapiassa itkin kun terapeutti sanoi sanan jota en voi edes kirjoittaa. Aivan, ei haluakaan, se onkin ihan normaalia. Mutta tuleeko heille siitä kohtauksia jolloin yökkäilee ahdistuksesta lavuaarin yllä? Tai itkevätkö? Suuttuvat telkkarille jos siellä käsitellään aihetta? Joka kerta tyyliin.

Vierailija
129/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia ajatusmalleja syntyy toistamalla. Jos tarpeeksi monta kertaa valitsee tietyn ajatuksen tai jättää tiettyjä ajatuksia ajattelematta, ajatusrakenne muuttuu ajan ja toistojen kanssa.

Vierailija
130/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: En minäkään pidä rintoja tai vaginaa viehättävänä, mutta tämähän nyt johtuu siitä, että olen hetero? Onkohan tuo käynyt AP:n mielessä. Myös ei kaikki naiset halua tulla raskaaksi, ihan normaalia.

Et pidä, mutta itketkö sen takia useinkin? Minä itken kyllä. Jopa terapiassa itkin kun terapeutti sanoi sanan jota en voi edes kirjoittaa. Aivan, ei haluakaan, se onkin ihan normaalia. Mutta tuleeko heille siitä kohtauksia jolloin yökkäilee ahdistuksesta lavuaarin yllä? Tai itkevätkö? Suuttuvat telkkarille jos siellä käsitellään aihetta? Joka kerta tyyliin.

Näille asioille et yökkäillyt lapsena. Ongelma on siis jokin, minkä olet luonut jälkeenpäin.

Kaikki vastaukset, mitä olet kirjoittanut tänne eivät ainakaan minulle kerro siitä, että haluaisit olla mies. Kuulostaa vain enemmänkin siltä, että vihaat itseäsi ja kuvittelet vastauksen itsevihallesi olevan se, että olisit joku muu. Mutta veikkaan, että samat ongelmat palautuisivat, vaikka olisitkin toista sukupuolta.

Vierailija
131/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan syyttää itseäni siitä etten parane, sillä olen tarpeeksi tyhmä etten uskalla mennä yksityiselle terapiaan. Muutaman käynnin saisin ainakin.

No tyhmä kun on saa ihan itse kärsiä.

Vierailija
132/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia ajatusmalleja syntyy toistamalla. Jos tarpeeksi monta kertaa valitsee tietyn ajatuksen tai jättää tiettyjä ajatuksia ajattelematta, ajatusrakenne muuttuu ajan ja toistojen kanssa.

Aivan. No enpä kestä kuitenkaan ajatella feministisiä ajatuksia koska ne satuttaa liikaa. Olen kokeillut tätäkin.

Vierailija
133/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. No enpä kestä kuitenkaan ajatella feministisiä ajatuksia koska ne satuttaa liikaa. Olen kokeillut tätäkin.

mitkä ajatukset ovat "feministisiä" ?

Vierailija
134/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli on niin kuin kantapää. Jos siihen liittyy jotain muuta, se johtuu siitä, että ajattelee siitä jotain. Kantapäähän ei liity sellaisia yleisiä ajatusmalleja ja käsityksiä siitä mitä se on, joten siksi se ei myöskään ahdista. Mutta pohjimmiltaan sukupuoli on yhtä neutraali asia kuin se kantapää, vaikka ihmismielet on määritelly sen niin useilla tavoilla. Mutta ihmisten keksimät ajatukset asiasta on aina eri asioita kuin asiat itsessään. 

Vierailija
135/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille asioille et yökkäillyt lapsena. Ongelma on siis jokin, minkä olet luonut jälkeenpäin. Kaikki vastaukset, mitä olet kirjoittanut tänne eivät ainakaan minulle kerro siitä, että haluaisit olla mies. Kuulostaa vain enemmänkin siltä, että

En yökkäillyt varmaan, mutta olin kyllä iloinen kun yksi tyyppi sanoi että luuli mua pojaksi. Tämä oli kylläkin noin 11-14-vuotiaana?? Kai suunnilleen. Eli ei ihan lapsena mut kauan sitten. Ja samoihin aikoihin alkoi olla jo paha olo. Mutta ei täs mittakaavas. Viimeistään kun rinnat alkoi kasvaa, niin tää alkoi, mutta ihan eri mittakaavassa. Myöhemmin se on pahentunut moninkertaisesti.

Ja haluaisin olla kyllä mies mutta vain sen takia että mikä vain on parempi kuin tämä.

Vierailija
136/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkä ajatukset ovat "feministisiä" ?

No jotkut naiseutta ylistävät tai niitä ruumiinosia ylistävät. Niihin suhtautumisen muuttaminen. Totta kai toivoisin olevani vaikka mieluusti feministi, mutta en vain pysty siihen. Itseni vihaaminen on ainoa mihin pystyn. Sillä oksetus on niin suurta ja haluan hirttää itseni.

Vierailija
137/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"haluaisin olla kyllä mies mutta vain sen takia että mikä vain on parempi kuin tämä."

Eli et hyväksy sitä mitä olet. Sulle taidettiinkin hyväksynnästä jo aiemmin jotain sanoa

Vierailija
138/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoli on niin kuin kantapää. Jos siihen liittyy jotain muuta, se johtuu siitä, että ajattelee siitä jotain. Kantapäähän ei liity sellaisia yleisiä ajatusmalleja ja käsityksiä siitä mitä se on, joten siksi se ei myöskään ahdista. Mutta pohjimmiltaan sukupuoli on yhtä neutraali asia kuin se kantapää, vaikka ihmismielet on määritelly sen niin useilla tavoilla. Mutta ihmisten keksimät ajatukset asiasta on aina eri asioita kuin asiat itsessään. 

Hyvä huomio. En osaa niitä ajatuksia muuttaa.

Vierailija
139/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...AP ei voi olla feministi? Eli AP on sisäistänyt misogynian ja vihaa siksi naisia, eli myös itseänsä.

Lähde selvittämään ensiksik tuota misogyniaasi, ennen kuin teet mitään pysyviä muutoksia.

Vierailija
140/389 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"haluaisin olla kyllä mies mutta vain sen takia että mikä vain on parempi kuin tämä."

Eli et hyväksy sitä mitä olet. Sulle taidettiinkin hyväksynnästä jo aiemmin jotain sanoa

Niiiiiiiiiiin? Ja hyväksyminen ei tapahu hetkessä ja sitä ei ole vielä tapahtunut.