Dysforia tappaa mut
Jippii no ehkä se tänä vuonna jo loppuu joskus
Keskustelulla ei varsinaisesti ole muuta pointtia kuin kevyt valitus
Kommentit (389)
En enää vttu jaksa. Pitäkää se ah niin aikuinen asenteenne kun te ootte nyt sit ainoot jotka tässä on oikeessa. Pitäkää tää kesu. Aivan sama. Mä oon tehny vain sen minkä pystyn mut koska se ei riitä niin adios.
Aloittaja kirjoitti näin:
Totta kai oksettaa rinnat ja se miltä ne näyttävät. Jokainen pari on minulle ruma, jokainen. Kauneusvirhe. Miten ällöttävältä ne näyttää. Miten ällöttävä pillu on. Miten paha ajatus on mahdollisuus tulla raskaaksi. Se on myös epäviehättävää. Ei pelkästään sitä, mutta myös. Varmaan aika paljon tulee siitä epäviehättävyydestä. Toinen asia on se että olen maskuliininen ja kaikki nämä asiat on feminiinisiä. Se ei sovi mulle. Mulla ei myöskään ole siskoja joten kasvoin miesten keskellä. No, onhan mulla äiti, ja on mulla ollut tyttöjä kavereina, joten ei sinänsä. Ajattelin vain jos liittyy jotenkin. Mutta mulla on veljiä kolme. Mut tämä koko juttu ei vaa sovi mulle. Eikä kyse ole roolista tms sosiaalisesta vaan KEHOSTA. en sitä voi hyväksyä enkä voi rakastaa. Tuskin ikinä. En pidä muutenkaan naisista ollenkaan. Mutta turhaan mä tätä jauhan. Tulee vain pahempi olo kun kirjoitan tätä kaikkea paskaa. Pääsisi vain pois täältä. Turhasta paskasta maailmasta
Tämä ei kuulosta ollenkaan siltä, että aloittajalla olisi ongelma nimenomaan siinä, miten oma keho tuntuu väärältä. Jos inhoaa kaikkia naisten ruumiinosia ihan yleisesti, kyse ei voi olla transsukupuolisen identiteetistä - heillä dysforian kohdistuu vain siihen omaan kehoon. Ei muiden naisten tai miesten.
Sukupuolidysforian sijaan on kyse siitä, että aloittaja on sisäistänyt jostain, todennäköisesti lapsuudenkodistaan ja -ympäristöstään sen, että naiseus on huonoa, ällöttävää ja pahaa. Naisista puhutaan alistavasti ja alentavasti. Kohdellaan toisen luokan kansalaisina. Ehkä aloittaja on nähnyt/kuullut, miten oma äiti puhuu tällä tavalla myös itsestään, veljet, isä, tuttavapiiri. Ehkä aloittaja on ollut niin paljon online lukemassa naisvihaisia juttuja ja nähnyt naisen esineellistämistä, että ei pysty näkemään naisen kehoa millään tavalla hyvänä, edes neutraalina.
Kehon muokkaaminen ei auta sisäistetyn naisvihan käsittelyyn eikä paranna psyykeä. Apua pitäisi hakea siihen, että vihaa naisia ja sitä kautta itseään näin paljon.
Sääli vain, että alkuperäinen ei lue ketjua eikä ilmeisesti muutenkaan ole halukas erottamaan sisäistettyä naisvihaa kehodysforiasta.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti näin:
Totta kai oksettaa rinnat ja se miltä ne näyttävät. Jokainen pari on minulle ruma, jokainen. Kauneusvirhe. Miten ällöttävältä ne näyttää. Miten ällöttävä pillu on. Miten paha ajatus on mahdollisuus tulla raskaaksi. Se on myös epäviehättävää. Ei pelkästään sitä, mutta myös. Varmaan aika paljon tulee siitä epäviehättävyydestä. Toinen asia on se että olen maskuliininen ja kaikki nämä asiat on feminiinisiä. Se ei sovi mulle. Mulla ei myöskään ole siskoja joten kasvoin miesten keskellä. No, onhan mulla äiti, ja on mulla ollut tyttöjä kavereina, joten ei sinänsä. Ajattelin vain jos liittyy jotenkin. Mutta mulla on veljiä kolme. Mut tämä koko juttu ei vaa sovi mulle. Eikä kyse ole roolista tms sosiaalisesta vaan KEHOSTA. en sitä voi hyväksyä enkä voi rakastaa. Tuskin ikinä. En pidä muutenkaan naisista ollenkaan. Mutta turhaan mä tätä jauhan. Tulee vain pahempi olo kun kirjoitan tätä kaikkea paskaa
Ja myös sexual abuse. Vaikka mua ei oo r*iskattu niin silti. Tajusin että se liittyy tähän. Tai no. Mä oon aika varma että se luulisi liittyvän tähän. En tiedä miks yhtäkkiä tajusin että se ihan pakolla liittyy tähän. Musta vaan alko tuntuu siltä. Se oli pelkkää koskemista, mut kuitenkin. Mä oon varma että tää paheni sen takia. Voi ehkä olla muutakin. Mut joo.
Vierailija kirjoitti:
Sanotteko saman muuten kehitysvammaisellekin jos ei ole kykyjä kehitellä niitä uusia ajatusmalleja tai ylipäätään on liian tyhmä tajuamaan mistään mitään niin sitten onkin tehny helvetin väärin? Itse asiassa siinä mielessä oon itekin melkein kuin kehitysvammainen että mulla ei kauheesti sitä ymmärrystä asioista oo niin aika tyhmä kyllä olen. Kieltämättä monesti vertaan itteäni kehitysvammaisiin koska en ymmärrä tai osaa tehdä asioita. Mutta niille ei kukaan sitten huuda (tai ehkä huutaakin) että sun pitää tehdä ja yrittää enemmän. Siltä mustakin tuntuu, kuin olisin kehitysvammainen terapiassa. Tuli vain mieleen kun katsoin yhtä videota jossa tyyppi oli aika pihalla niin tyhmyyden taso oli vähän kuin ois itteeni kattonu. Mut jotkut sit kohtelee niitä kunnioittavasti ja jotkut loukkaa sua siitä tyhmyydestä että mitäs oot noin vtun saatanan tyhmä vtun pälli. Niin muakin on kohdeltu eri tavalla. Osa ammattilaisistakin ihan mukavasti ehkä
Sinä unohdat sen pitkäaikaisen työn, jonka joudut tekemään ennen kuin ajatusmallisi muuttuvat. PROSESSI. Kun alat tietoisesti ja sinnikkäästi tekemään muutoksia ajatuksiisi, niin ne pikku hiljaa ja takapakkien kanssa alkavat tulemaan sieltä luonnollisesti. Et voi hypätä suoraan siihen päähän, jolloin ajatusmallisi on toimiva. Joudut työstämään sen tien alusta loppuun yksin. Masentava ajatus jo sinänsä, mutta meitä on, jotka ovat jaksaneet taistella muutoksen tiellä ja muuttuneet. Halunneet muuttua ja muuttuneet.
"Ja myös sexual abuse. Vaikka mua ei oo r*iskattu niin silti. Tajusin että se liittyy tähän. Tai no. Mä oon aika varma että se luulisi liittyvän tähän. En tiedä miks yhtäkkiä tajusin että se ihan pakolla liittyy tähän. Musta vaan alko tuntuu siltä. Se oli pelkkää koskemista, mut kuitenkin. Mä oon varma että tää paheni sen takia. Voi ehkä olla muutakin. Mut joo."
Niinhän se liittyy. Kaikki mahdollinen verbaalinen naiseuden vähättely, kehoon liittyvät seksuaaliset kommentit ym. Ne liittyvät ongelmaasi. Se, että joku "kajoaa verbaalisesti vartaloosi" ennen kuin olet kasvanut siihen elämänvaiheeseen liittyy siihen, että inhoaa itseään, seksuaalisuuttaan ja naiseuttaan. Vaikka se ei ole itsen aiheuttamaa, vaan toisen aiheuttamaa. Miehet eivät tietenkään ota mitään vastuuta sanomisistaan, vaan se jää lasten itsensä kannettavaksi. Keski-ikäiset ällömiehet kuittailemassa lapsille (lain silmissä lapsia 18 v. saakka) heidän pimeroistaan, rintojen kasvustaan ja pakaroistaan. Lapsi taas ei ole edes vielä herännyt kasvavaan kehoonsa ja niljakkaat kommentit aiheuttavat kasvavaan lapseen häpeää, itseinhoa ja vaurioita. Itseinhoa kehosta, jota miehet väittävät joksikin muuksi kuin mitä se on. Miehet ovat tosi taitavia lisäämään aseksuaalien ym. määrää. Kaikki miesten suorittama luvaton kommentointi ja koskeminen on stnasta. Kehorauha on tärkeää. Vähentää muuten miesvihaakin, vaikka tässä tapauksessa tyttö-nainen on alkanut vihaamaan itseään, eikä miehiä. Itseään ei kannata miesten tekosten takia vihata, ei missään nimessä. Ennemmin tekijää, kuin itseään, mutta tietysti parasta, jos ei tarvitse vihata ketään.
Käy ap kirjastosta ja lainaa pino kirjoja, joissa käsitellään näitä juttuja. Saat sieltä sanoja ja tapahtumia, joihin voit samaistua ja joiden kautta voit alkaa käsitellä asiaa. Silloin sinun ei tarvitse esittää muille mitään, vaan voit vain rehellisesti samaistua ja miettiä asioita omassa tahdissa. Ei tarvitse väittää muille puolesta tai vastaan, on vain sinä ja kirja.
Kun sana 'euforia' merkitsee jotain,lähes ekstaattisen hyvää oloa , niin 'dys-'etuliitteella siitä saadaan sen vasrakohta eli jotain , suorastaan kuvottavan pahaa oloa tarkoittava sana.
'
Huonovointisuutta, huonoa oloa tuo sivistyssanakirjan mukaan tarkoittaa.
Siis pelkästään sitä ,eikä sana itsessään määrittele sitä mistä se olo aiheutuu tai johtuu.
ja arvaas mitä muuta oon tehny. Pessy hampaat. Arvaas mitä muuta oon tehny. Vttu käyny suihkussa. Tänään. Arvaas mitä muuta oon tehny? Käyny ulkona. En tänään, mut käyny kuitenkin. Arvaa mitä muuta oon tehny? Jutellu irlissä ihmisille. Vielä mitä muuta? Käyny kaupassa (tästä on hieman aikaa mutta ei nyt niin kauan). Mut ei, ei sekään riitä. Kun yhtään mikään ei ikinä riitä.