Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dysforia tappaa mut

Vierailija
08.01.2026 |

Jippii no ehkä se tänä vuonna jo loppuu joskus

Keskustelulla ei varsinaisesti ole muuta pointtia kuin kevyt valitus

Kommentit (389)

Vierailija
341/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri muodoissaan tuot koko ajan esille, että olet haluton. Terapeutille se on tullut selväksi myös. Sen vuoksi sinulle ei ole myönnetty enää terapiaa

Tässä on oikeasti aika vtun iso asiavirhe. Terapeutti sanoi nimittäin ihan päinvastaista. Itse asiassa sanoin itse terapeutilleni: "must tuntuu et mä en oo vaan tehny ite jotain oikein ni siks tää terapia ei toiminu". Terapeutti vastasi: "no mut samal taval mäki voisin ajatella et okei mä oon huono terapeutti et sen takii tää ei toiminu. Et jos sä nyt unohtaisit sen ihan kokonaan"

Näin hän mulle sanoi. Mutta varmana päässään ajatteli jotain muuta ja siitähän tosiaan se hylkykin johtui kun kumpikaan terapeuteistani ei kirjoittanut minusta hakemukseen mitään tuollaista. Joo. Trust me.

Eli terapeutille ei ole tullut yhtään mitään tälläistä selväksi tai sitten on valehdellut mulle päin naamaa no eihän siitäkään tiiä. Mutta taidatkin olla se sama trolli joka oli edellisessäkin keskustelussa jankuttamassa tätä samaa.

Vierailija
342/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, onko mulla todella joku moraalinen velvollisuus parantua ja tehdä kaikki asiat sun mielestä oikein? Kuitenkin saan tehdä mitä vaan ja kukaan ei pakota mua tekemään noin. En ihan sarjamurhaaja sentään ole mutta toisaalta yhtä väärin näköjään toimin. On tää niin vakava asia tää parantuminen. Jos et tee jotain parantumisen eteen, niin olet saatanasta. Sitähän sinä koko ajan olet sanonut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku järkevä saa kertoo (jos haluaa) et lasketaanko tää määritelmällisesti nettikiusaamiseksi vai ei. Vai oonko oikeesti vaan paska joten kyseessä on vain totuuden kertominen, ei kiusaaminen.

Olet paska.

T. Järkevä

Vierailija
344/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tässä ketjusa on nimenomaan tullut ilmi, ettei AP halua muuttua. Hän haluaa pysyä juuri siinä tilanteessa ja ongelmissa, missä hän on nyt. Hän ei halua päästä elämässään eteenpäin. Hän viivittelee ja pitkittelee eteenpäin menoa elämässä, ei halua aikuistua ja ottaa itsestään vastuuta niinkuin aikuisten kuuluu tehdä. Voi jopa olla, ettei hän halua aikuistua, ja siksi kesksii ongelmia.

Kuinka monta samanlaista viestiä sä aiot kirjottaa? Tää on kuultu aika moneen kertaan sulta. Tässäkään et taaskaan kirjoittanut yhtään mitään uutta. Olet itsekin samaa asiaa jankkaava trolli jos olen minäkin.

Tuo oli ensimmäinen viesti, jonka tänne sinulle kirjoitin.
Eli samaa mieltä asiasta on useampi henkilö.

Vierailija
345/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ajattelin toteuttaa sen tässä helmikuussa tai maaliskuussa todennäköisesti. Ainakin yrittää vaikka se ei onnistuiskaa. Ei enää kauaa siis 

Vierailija
346/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi, onko mulla todella joku moraalinen velvollisuus parantua ja tehdä kaikki asiat sun mielestä oikein? Kuitenkin saan tehdä mitä vaan ja kukaan ei pakota mua tekemään noin. En ihan sarjamurhaaja sentään ole mutta toisaalta yhtä väärin näköjään toimin. On tää niin vakava asia tää parantuminen. Jos et tee jotain parantumisen eteen, niin olet saatanasta. Sitähän sinä koko ajan olet sanonut. 

Ei ole moraalista velvollisuutta parantua, mutta ihan loogisesti ymmärrettäviä vastauksia oot saanut. Eli jos vinkuu paskaa tilannetta ja siihen jotku vaivautuu kertoon ratkaisuehdotuksia ja ainut mihin se johtaa on paskasta tilanteesta vinkumisen jatkamiseen eli ei yhtään mihinkään, niin ihan ymmärrettävää, että löytyy ihmisiä, jotka sitten sanoo tuosta jotain epämukavaa. 

Vierailija
347/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla todella itsekäs ja epävakaa ihminen, jos alkaa uhkailemaan i t s e m urh a ll a

Vierailija
348/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Pitää olla todella itsekäs ja epävakaa ihminen, jos alkaa uhkailemaan i t s e m urh a ll a

Mitä minä uhkailen? Aika moni ihminen kertoo netissä itsemurha-aikeistaan. Oliko jasmin Voutilainen mielestäsi itsekäs myös? Hänhän oli melko samankaltainen mt-potilas. Kyllä tietojeni mukaan hän myös puhui itsemurhasta läheisilleen ainakin ennen tekoa.

Vierailija
349/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon ap että sulle ei koskaan myönnetä lupaa sukupuolenkorjaushoitoon. 

Sun ongelmat on muualla. Pyörit kämpillä hokien "olen paha, muut paskoja" -mantraa ja fokus on koko ajan itsessäsi.

Vastaa mielessäsi näihin kysymyksiin. Kyse ei ole sukupuolesta.

Vaan keskity muuhun elämään.

-onko sulla töitä, opiskelua, harrastuksia?

-onko sulla kavereita?

Ja mieti näitä:

-onko traumalapsuus? 

-onko autismikirjoa? 

Lakkaa sukupuolen miettiminen. Mene ihmisten pariin, puhu heille vaikka säästä tai pihan liukkaudesta ja flunssakaudesta, rupattele, naura...tule sieltä omasta navastasi.

Vierailija
350/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä kirjoita tätä tänne muiden ihmisten takia vaan itselleni koska kirjoittamalla käsittelen ja suunnittelen asiaa.

Okei, eli suunnitelmani on nyt siis tässä joko helmikuun aikana tai sitten viimeistään maaliskuun aikana yrittää hypätä tuosta sillalta alas. Ihan viimeistään maaliskuussa yrität sitä. Toivottavasti myös onnistut. En kestä jos se epäonnistuukin jollain tavalla. Sitten olen täältä poissa jo ennen seuraavaa joulua, ennen seuraavia synttäreitäni, todennäköisesti ennen ihastukseni seuraavia synttäreitä, ennen vappua, ennen juhannusta. Tuntuu pahalta mutsin puolesta mutta vaihtoehtoja ei enää ole. Ehkä jätän sittenkin jonkin kirjeen perheelle. Jotain tyyliin että mun oli pakko lähteä. Vähän aukihan tämä vielä on että miten tämä menee mutta luultavasti olen poissa täältä ennen huhtikuuta jo ainakin. Ehkä hyvinkin pian, riippuu vähän miten asiat menee.

Sekoitat kirjoittaessasi jännästi ekan ja tokan persoonan. Psykoottisuutta?? Hakeutuisit sinne hoitoon oikeesti. Sun ikäisenä minäkin olin ah niin dysforinen niin dysforinen. Nyt 15 vuotta ja paria lasta myöhemmin en enää vaivaa päätäni asialla. Opiskelin ja sain kivan ammatin ja valittaminen unohtui. Yritä sinäkin.

Vierailija
351/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ongelmat on muualla. Pyörit kämpillä hokien "olen paha, muut paskoja" -mantraa ja fokus on koko ajan itsessäsi.

-onko sulla kavereita?

Ja mieti näitä:

-onko traumalapsuus? 

-onko autismikirjoa? 

Lakkaa sukupuolen miettiminen. Mene ihmisten pariin, puhu heille vaikka säästä tai pihan liukkaudesta ja flunssakaudesta, rupattele, naura...tule sieltä omasta navastasi.

Aloittajalla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja hän vihaa naisia (eli sisäistetty misogynia) ja siksi vetää näitä ketjuja päivästä toiseen.
Ihan sama mitä hänelle sanoo, tuo persoonallisuushäiriö ei anna ajatuksenjuoksun muuttua.

Vierailija
352/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-onko sulla kavereita?

Ja mieti näitä:

-onko traumalapsuus? 

-onko autismikirjoa? 

Aloittajalla on epävakaa persoonallisuushäiriö ja hän vihaa naisia (eli sisäistetty misogynia) ja siksi vetää näitä ketjuja päivästä toiseen. Ihan sama mitä hänelle sanoo, tuo persoonallisuushäiriö

Jep. Mä veikkaan myös koulukiusaamistaustaa. Ja en sano tätä pahalla häntä kohtaan. 

Mutta koki elämä on käpertynyt itsen ympärille.

Vierailija
353/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on epävakaa persoonallisuushäiriö

Voi ollakin tätä ei vaan ole mulla jännästi ikinä diagnosoitu helvetin monen vuoden jälkeen. Ocd on kyllä diagnosoitu vaan ei tuota mainitsemaasi persoonallisuushäiriötä

Vierailija
354/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän ei ole diagnosoitu? Jos mulla on näin selvä persoonallisuus häiriö, miksi sitä ei ole huomattu terveydenhuollossa? Kerro toki. Rupesi kiinnostamaan.

Vierailija
355/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmisten pariin, puhu heille vaikka säästä tai pihan liukkaudesta ja flunssakaudesta, rupattele, naura...tule sieltä omasta navastasi

Ai, olen tätä tehnytkin. Et tiennyt sitä koska et ole ollut paikalla. Mutta olen. Ja nyt väität että ethän ole. No ei tarvitse uskoa, en pakota 

Vierailija
356/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sano nyt miksi mulla ei ole diagnosoitu epävakaata jos sellainen kerran on??

Vierailija
357/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sano nyt miksi mulla ei ole diagnosoitu epävakaata jos sellainen kerran on??

Näytä niille lääkäreille tämä keskustelu.

Vierailija
358/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkä kirjoita tätä tänne muiden ihmisten takia vaan itselleni koska kirjoittamalla käsittelen ja suunnittelen asiaa.

Okei, eli suunnitelmani on nyt siis tässä joko helmikuun aikana tai sitten viimeistään maaliskuun aikana yrittää hypätä tuosta sillalta alas. Ihan viimeistään maaliskuussa yrität sitä. Toivottavasti myös onnistut. En kestä jos se epäonnistuukin jollain tavalla. Sitten olen täältä poissa jo ennen seuraavaa joulua, ennen seuraavia synttäreitäni, todennäköisesti ennen ihastukseni seuraavia synttäreitä, ennen vappua, ennen juhannusta. Tuntuu pahalta mutsin puolesta mutta vaihtoehtoja ei enää ole. Ehkä jätän sittenkin jonkin kirjeen perheelle. Jotain tyyliin että mun oli pakko lähteä. Vähän aukihan tämä vielä on että miten tämä menee mutta luultavasti olen poissa täältä ennen huhtikuuta jo ainakin. Ehkä hyvinkin pian, riippuu vähän miten asiat menee.

Ei. Silloin kirjoittaisit vain itsellesi kotona salaa, ettei kukaan muu näkisi. Nyt kirjoitat julkisesti, koska toivot, että joukko tuntemattomia haluaisi estää sinua jotta voisit tuntea itsesi tärkeäksi. Ehkä joku hälyttäisi jopa apua tietämättä onko prepaid vai oma ip. Tuhlaisi kunnolla yhteiskunnan resursseja sinun pelastamiseesi, että voisit kokea olevasi tärkeä. Ajattele muita välillä, säästä, että saadaan vanhuksille vaippoja.

Ikävä totuus on nyt se, että Suomessa on satoja tuhansia ihmisiä, joilla ei ole ketään. Osa heistä on valinnut elää yksin ja osa ei. Se on 100 % oma päätös. Muille ei tarvitse siitä huudella. Soita kriisipuhelimeen tai ole soittamatta. Ei se tuntemattomien elämään vaikuta. Se on raaka ja ikävä totuus. Sinä elät vain itsellesi, jos valitset elämän, tee elämästäsi itsellesi mieleinen ja nauti elämästäsi hamaan vanhuuteen saakka.

Vierailija
359/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ihmisten pariin, puhu heille vaikka säästä tai pihan liukkaudesta ja flunssakaudesta, rupattele, naura...tule sieltä omasta navastasi

Ai, olen tätä tehnytkin. Et tiennyt sitä koska et ole ollut paikalla. Mutta olen. Ja nyt väität että ethän ole. No ei tarvitse uskoa, en pakota 

Jahhas, olet kuin siili, piikit pystyssä.

En sanonut että et ole tuota tehnyt. Enkä väitä että se parantaa sut täysin. Mutta sun on pakko keskittyä nyt muuhun elämään. 

Mitä sitten jos peilikuva ja oma kroppa ei miellytä? Ei miellytä muakaan ja montaa muutakaan ihmistä. 

Mitä sitten?? Mitä sitten vaikka aina ei tunnu ihanteelliselta? Joka päivä kaivaudumme silti poteroistamme ulos ja kohtaamme muut.

Soita mummollesi, aloita vaikka käsityöharrastus, aloita opiskelu.

Vierailija
360/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitten tappaa. Oma ongelmasi. Turhaan meille sitä täälläkään kiukkuat, aivan kuin sinun nuppiongelmasi olisivat meidän syytä.