Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Dysforia tappaa mut

Vierailija
08.01.2026 |

Jippii no ehkä se tänä vuonna jo loppuu joskus

Keskustelulla ei varsinaisesti ole muuta pointtia kuin kevyt valitus

Kommentit (389)

Vierailija
321/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa mut m*rhattais ja paloiteltais

Vierailija
322/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten itket täällä? Sääliäkö uikutat?

Ai miksi? :D koska suomi on vapaa maa, ei mua ole estettykään. Jos se estettäisiin jotenkin niin sitten kirjoittaisin omissa muistioissani mitä kirjoitan tms tai tekisin jotakin muuta. Mutta eihän siihen mitään erityistä syytä tarvi. Saahan täällä tehdä mitä vaan. Olet säkin melko omituinen jos minäkin olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt lähden taas tästä paskakeskustelusta helvettiin vähäksi aikaa, heippahei. Sillä ei täällä mitään katsottavaa edes ole

Vierailija
324/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin aika vtun kiva kun pilasitte tän sillä jotkut täällä kommentoi mulle ihan asiallisestikin. No, ei voi vaatia fiksuutta jos on joku aivoton k*sipää joka on silleen minä minä minä, vain minun tapani on oikea.

Vierailija
325/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä on todella turha keskustelu enkä aio täällä enää olla. Niin kuin se edellinenkin. En vaan tiedä mitä enää teen. En voi uskoa enää ketään terveydenhoitajaakaan tms siitä että olenkin yhtäkkiä ihan ok vaikka mut on just haukuttu läpimädäks ja paskaks muide ihmiste toimesta. Sama se on kuolla koska mitä mulla oikeasti täällä enää tämän jälkeen on jäljellä? Ei yhtään mitään. Ei mulla ole yhtään mitään enää tämän keskustelun jälkeen.

Vierailija
326/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se halua ottaa apua vastaan ja se kertoi, että juuri siksi sen terapia evättiin. 

Kuulostaa "hieman" eriltä kuin miten asia oikeasti meni, siitähän sinä et mitään tiedä kun et edes ollut paikalla. Sitten taas entinen terapeuttini sanoi ihan muuta eli että jaksoin käydä kuitenkin siellä terapiassa monta kertaa ja jotain sellaistakin se sanoi vielä että sä selvästi ainakin oot uskaltanu tulla tänne juttelemaan jne kun tosiaan siellä kävin. Hän sanoi siis päinvastaista kuin mitä sinä. Ja arvaas mitä pappi sanoi kun kerroin hommat hänelle? Tyyliin näin "sä selvästi oot käyny hakemassa apua monesta paikasta että sul on ainakin sellanen voimavara että sä oot tajunnut ettei sun tarvi ihan yksin näiden asioiden kanssa olla"

Kuka on oikeassa ja kuka ei? En mä sitä tiedä. Mieti sinä sitä jos haluat.

Sivu 11, ap:n posti numero 215/323:

"Itse asiassa ei ole mahdollisuutta, kysyin lääkäriltä kelan terapiaa ja vastauksena tuli, että en voi saada sitä, koska palse terapiaa hakiessa sain kieltävän päätöksen, ilmeisesti siksi että kykyni terapiatyöskentelyyn kuulemma oli liian heikko. Joten en kuulemma kela terapiaakaan silloin saa. Siis palse terapiaa hakiessa olivat päättäneet etten saa sitä juurikin sillä perusteella että terapiatyöskentely kykyni on niin heikko."

Vierailija
327/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on taas vaikea ymmärtää mikä on oikein. Mutsi sanoo esim aina sitä että en oo tehny mitää väärin ja kaikki mitä teen on oikein, mut eiköhän se oo sit näköjään paskapuhetta sekin.

Vierailija
328/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 11, ap:n posti numero 215/323:

"Itse asiassa ei ole mahdollisuutta, kysyin lääkäriltä kelan terapiaa ja vastauksena tuli, että en voi saada sitä, koska palse terapiaa hakiessa sain kieltävän päätöksen, ilmeisesti siksi että kykyni terapiatyöskentelyyn kuulemma oli liian heikko. Joten en kuulemma kela terapiaakaan silloin saa. Siis palse terapiaa hakiessa olivat päättäneet etten saa sitä juurikin sillä perusteella että terapiatyöskentely kykyni on niin heikko."

Ja? Ei ollut kyse siitä etten halua ottaa vastaan apua ja mitäs ne terapeutin kommentit sitten oli. Hieman ristiriitasta viestiä tulee tässä tuolta ja täältä

Vierailija
329/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ihan älyttömän ristiriitaista. Ensin kehutaan maasta taivaisiin terapeutin penkissä että sähän oot hienosti jaksanu käydä täällä juttelemassa jne ja sitten sanotaanki jotai täysin päinvastaista tyyliin että nimenomaan yhtäkkiä EN halua apua 

Vierailija
330/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka tapauksessa tää maailma ei oo tehty mulle . Eikä kukaan todellakaan jää kaipaamaan jos täältä lähden

Vierailija
331/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu että vituttaa tää koko keskustelu. Häivyn täältä. Oloa ei saa enää koskaan paremmaksi. Kiitos siitä.

Vierailija
332/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muista että saat olla just sellainen ku haluut ja tehä just niin ku haluut."

Hah. Kusetusta. Että joku jaksaaki väittää sellasta mikä ei näköjään oo ees totta.

Vierailija
333/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan järkevä edes käy tällä palstalla 

Olisi pitänyt itsekin tajuta jo viime kerrasta häipyä täältä ihan kokonaan, vaikka välillä en täällä käynytkään ollenkaan. Samanlainen paskamesta tää on kuin reddit ja siellä käyntiä olenkin vähentänyt hurjasti.

Vierailija
334/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku järkevä saa kertoo (jos haluaa) et lasketaanko tää määritelmällisesti nettikiusaamiseksi vai ei. Vai oonko oikeesti vaan paska joten kyseessä on vain totuuden kertominen, ei kiusaaminen.

Vierailija
335/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa, että jankkaat ja valitat yhtä ja samaa, mutta et tee harjoituksiasi, et opettele uusia näkökulmia, etkä edisty millään lailla. Kaikki se johtuu siitä, että et halua. Koska jos haluaisit, niin keskittyisit tässäkin ketjussa tekemään edistystä. Mutta koska et halua, niin päin vastoin jankkaat, uhkailet imulla, raivoat ja osoitat avointa halveksuntaa heitä kohtaan, jotka ovat yrittäneet auttaa. Lohdutukseksi voin kertoa, että aika harvaa tuntematonta lopulta kiinnostaa huomiohraavan trollin sepustukset. Sehän sinä haluat olla ja olet. Kaikki todisteet siitä olet kirjoittanut ihan itse:

"Taisin sanoa juuri ihan hetken aikaa sitten näin: "en edes enää yritä päästä täältä pois". Elikkäs, mikä kohta siinä oli sulle vaikea ymmärtää? Sanoin myös että hyväksyn tämän tilanteen. Enkä yritä edes päästä pois koska asia on mulle lopulta ihan sama."

"Tämä huvittaa eniten koska nimenomaan olisi pitänyt tulla selväksi jo että en aikonutkaan aloittaa"

Eri muodoissaan tuot koko ajan esille, että olet haluton. Terapeutille se on tullut selväksi myös. Sen vuoksi sinulle ei ole myönnetty enää terapiaa. Ei siellä ole tarkoitus juosta vuosikymmeniä känkkäränkkäämässä verorahoilla, vaan siellä on tarkoitus päästä ongelmista yli ja jatkaa elämää. Tarkoitus on, että asiakas haluaa ratkaista ongelmansa ja toimii aktiivisesti itsensä parantaakseen. Se koko prosessi on asiakkaan vastuulla. Muuten terapeutti tunkisi sukkapuikot aivoihisi ja siirtelisi ajatuksesi ja tunneyhteytesi oikeille paikoilleen. Kyse on siitä, että teet itsellesi käänteisen aivopesun. Olipa kysymys toisten rikkomasta ihmisestä tai ihmisestä rikkomasta itse itseään, hänen täytyy tehdä enemmän positiivisia toistoja, kuin negatiivisia on ollut. Noin tuhat toistoa per ongelma. Pari viikkoa siihen, ettei muista, että ongelmaa  piti korjata, 2 viikkoa siihen, että korjaa ongelmaa "myöhässä", pari viikkoa siihen, että alkaa olla ajoissa, pari viikkoa siihen, että alkaa muistaa hyvin, pari viikkoa siihen, että siihen alkaa rutinoitua ja sitten se alkaa jo sujua automaattisesti, mutta toistoja tarvitaan paljon lisää. Vuosien vääristymiä ei korjata hetkessä, vaan se vaatii aktiivista itsensä kanssa työskentelyä. 

Terapiatyöskentelykykysi on heikko: Et työstä itseäsi, et yksin, etkä muiden kanssa, sinulla ei ole motivaatiota = Et halua apua. 

Vierailija
336/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjusa on nimenomaan tullut ilmi, ettei AP halua muuttua. Hän haluaa pysyä juuri siinä tilanteessa ja ongelmissa, missä hän on nyt. Hän ei halua päästä elämässään eteenpäin. Hän viivittelee ja pitkittelee eteenpäin menoa elämässä, ei halua aikuistua ja ottaa itsestään vastuuta niinkuin aikuisten kuuluu tehdä. Voi jopa olla, ettei hän halua aikuistua, ja siksi kesksii ongelmia.

Vierailija
337/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tarkoittaa, että jankkaat ja valitat yhtä ja samaa, mutta et tee harjoituksiasi, et opettele uusia näkökulmia, etkä edisty millään lailla. Kaikki se johtuu siitä, että et halua. Koska jos haluaisit, niin keskittyisit tässäkin ketjussa tekemään edistystä. Mutta koska et halua, niin päin vastoin jankkaat, uhkailet imulla, raivoat ja osoitat avointa halveksuntaa heitä kohtaan, jotka ovat yrittäneet auttaa. Lohdutukseksi voin kertoa, että aika harvaa tuntematonta lopulta kiinnostaa huomiohraavan trollin sepustukset. Sehän sinä haluat olla ja olet. Kaikki todisteet siitä olet kirjoittanut ihan itse:

"Taisin sanoa juuri ihan hetken aikaa sitten näin: "en edes enää yritä päästä täältä pois". Elikkäs, mikä kohta siinä oli sulle vaikea ymmärtää? Sanoin myös että hyväksyn tämän tilanteen. Enkä yritä edes päästä pois koska asia on mulle lopulta ihan sama."

"Tämä huvittaa eniten koska nimenomaan olisi pitänyt tulla selväksi jo et

Elikkäs kun terapeuttini sanoi että "oot hyvin jaksanut käydä täällä" niin tosiasiassa hän ajatteleekin niin kuin äsken sanoit? Mutta sanoi vain jostain syystä jotain ihan muuta minulle päin naamaa. Näin varmasti. Lisäksi, minun terapeuttini ei tehnyt päätöstä. Palse terapiasta päätöksen tekee hyvinvointialue tms vastaavat viranomaiset, ei terapeuttini. Itse asiassa minä kävin parilla eri terapeutilla sen jakson aikana, kumpikaan heistä ei tehnyt mitään päätöstä siitä vaan terapeutti teki vain sen hakemuksen sinne musta :D ihan muut viranomaiset teki sitten sen hylkäävän päätöksen joten tää homma tuli sieltä. Eli omituista että sotket yhtäkkiä terapeuttini mielipiteen tähän tuolla tavalla? Huomaa ettet sinä tajua näistä kuvioista yhtään mitään jos luulet että se oli terapeuttini päätös. Imbesilli. Vedä itsesi silmukkaan psyko.

Vierailija
338/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tässä ketjusa on nimenomaan tullut ilmi, ettei AP halua muuttua. Hän haluaa pysyä juuri siinä tilanteessa ja ongelmissa, missä hän on nyt. Hän ei halua päästä elämässään eteenpäin. Hän viivittelee ja pitkittelee eteenpäin menoa elämässä, ei halua aikuistua ja ottaa itsestään vastuuta niinkuin aikuisten kuuluu tehdä. Voi jopa olla, ettei hän halua aikuistua, ja siksi kesksii ongelmia.

Kuinka monta samanlaista viestiä sä aiot kirjottaa? Tää on kuultu aika moneen kertaan sulta. Tässäkään et taaskaan kirjoittanut yhtään mitään uutta. Olet itsekin samaa asiaa jankkaava trolli jos olen minäkin.

Vierailija
339/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asiassa kuulostat itekin helvetin vajaalta ja yksinkertaiselta jos kuulostan mäkin

Vierailija
340/389 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku järkevä saa kertoo (jos haluaa) et lasketaanko tää määritelmällisesti nettikiusaamiseksi vai ei. Vai oonko oikeesti vaan paska joten kyseessä on vain totuuden kertominen, ei kiusaaminen.

Tajuat sen itse noin 2-3 kuukauden kuluttua. Sitten kun raivotasosi ja puhu mun kädelle -asenteesi on lauhtunut ja ajatuksiisi alkaa ponnahdella joitain pointteja tästä ketjusta. Sitten kun uskallat alkaa kysymään itseltäsi totuuksia ja myöntämään niitä itsellesi. Myöntäminen on vaikea paikka. Ihmisaivot vastustavat, mutta oppivat joustamaan, kun niille uskaltaa antaa tilaa. Sitten kun olet tässä pisteessa, ymmärrät vastauksen ihan itse. Prosessi on prosessi, koska se vaatii psykofyysisen prosessin, jonka aivosi käyvät läpi. Prosessi ei ole prosessi, jos joku antaa sinulle vastauksia, jotka sinä torjut.