Dysforia tappaa mut
Jippii no ehkä se tänä vuonna jo loppuu joskus
Keskustelulla ei varsinaisesti ole muuta pointtia kuin kevyt valitus
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Olet vapaa tekemään mitä itse lystäät. En menetä yöuniani sen vuoksi tai yritä auttaa enempää kuin olen jo tehnyt.
Sinä et ole auttanut mitenkään. Muut ehkä, ja sinä et.
Kunpa olisin silloin lapsena mennyt sen namusedän kämpille r aiskailtavaksi ja t apettavaksi. En ymmärtänyt silloin että mun olisi pitänyt. Vanhemmat olis olleet surullisia mutta ne ei tajuakaan miten vastenmielinen h u o ra arvoton paska olen.
Sulla on kyllä todella pahoja ongelmia. Vaikka sinua autettaisiin et itse halua tehdä asioiden eteen yhtään mitään vaan valitat ja valitat. No eipä sille sitten kukaan muukaan mitään voi. Lopulta sinua ei jaksa enää kukaan kuunnella. Tarvitset psykiatrista apua vaikka tuskin olet edes avoin sitä vastaanottamaan. Kukaan muu ei tee asioita puolestasi kuin sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Pippeli = mies
Pimppi = nainen
Noin, nyt sinun ei enää tarvitse kärsiä dysforiasta
Olen mies, mutta en ole pippeli. Oletko sinä pelkkä pimppi?
Ainakaan et taida tietää, mitä dysforia tarkoittaa. Ei välttämättä liity sukupuoliin millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset halua? Tykkäät velloa omissa pakkomielteissä. Etkä halua olla mies, mutta et kestä olla nainenkaan, et ole trans. Pyydä jotain rauhoittavaa vaikka Opamoxia että saat tuon levyn vähäksi aikaa poikki, ja voit opetella uusia ajatuskuvioita. Ellet sitten vain halua jauhaa tuota samaa ja olla vanhempiesi elättinä koko ikäsi.
Sanoin juuri että en ole halunnut JOSTAIN syystä. Eli en syytä tiedä. Millon minä sanoin että mä en halua olla mies? Mä nimenomaan HALUAN olla mies. Tai neutraali, jos se olisi mahdollista. Kumpi vain kävisi hyvin. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, sillä sukupuoltaan ei voi tosiasiassa muuttaa. Haluan olla oikea mies (tai neutraali jos olisi mahdollista). En hrt mies.
Minulla on opamoxia kotona.
Ja kyllä, sitä juuri haluan.
"Haluan olla oikea mies (tai neutraali jos olisi mahdollista). En hrt mies
Tämän tyypin tekstit on sitä luokkaa että oikea hoitopaikka on kyllä psykiatrian puolella. Harvoin saa lukea näin sekopäistä tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään. Olet vapaa tekemään mitä itse lystäät. En menetä yöuniani sen vuoksi tai yritä auttaa enempää kuin olen jo tehnyt.
Sinä et ole auttanut mitenkään. Muut ehkä, ja sinä et.
Kunpa olisin silloin lapsena mennyt sen namusedän kämpille r aiskailtavaksi ja t apettavaksi. En ymmärtänyt silloin että mun olisi pitänyt. Vanhemmat olis olleet surullisia mutta ne ei tajuakaan miten vastenmielinen h u o ra arvoton paska olen.
Sulla on kyllä todella pahoja ongelmia. Vaikka sinua autettaisiin et itse halua tehdä asioiden eteen yhtään mitään vaan valitat ja valitat. No eipä sille sitten kukaan muukaan mitään voi. Lopulta sinua ei jaksa enää kukaan kuunnella. Tarvitset psykiatrista apua vaikka tuskin olet edes avoin sitä vastaanottamaan. Kukaan muu ei tee asioita puolestasi kuin sinä itse.
Ei se halua ottaa apua vastaan ja se kertoi, että juuri siksi sen terapia evättiin. Joku haluaa olla biologi ja joku hullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua dysforiassa sitä häpeää.
Jos mä, nainen, heräisin huomenna munat ja eturauhasen omistavana ja ääni olisi oktaavia matalampi, en silti häpeäisi kehoani. Ihmettelisin että wau, onpa komeat vehkeet ja tekisin helikopteria. Sit miettisin että mites miehet käyttäytyy ja sopeuttaisin itsestäni sellaisen jonkinlaisen mies-version.
Mitä hävettävää omissa syntymästä jo olleissa sukupuolielimissä on? En nyt ap käske sua niitä esittelemään niitä kadulla, mutta: kehu kehoasi. Sulla on hieno keho.
Sä olet nainen. Et sä ole sattumalta nainen.
Ei. En pysty. Kiitos mutta en pysty mitenkään. Alan itkemään. Tuo tuntuu mulle pahemmalta kuin se että sanon että olen ruma h u o ra. Jos yritän sanoa jotain kehuvaa. Yksinkertaisesti täysi lukko. En tiedä mitä hävettävää niissä on mutta on vain. Se on vain joku tunne. Mä en t
Tuo itseviha ei kuulosta kyllä normaalille. Sun minäkuva on vääristynyt, ei tuo liity edes sukupuoleen.
Onko sua kiusattu, onko vanhempasi olleet minkälaisia, oletko nepsy?
Vierailija kirjoitti:
Tai...onko sulla OCD?
On sillä, sano jossain kohtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole aloittanut lääkitystäsi? Jos ajatukset koko ajan pyörii oman sukupuolen ympärillä, oli syynä sitten ocd tai masennus, niin lääkitys varmasti helpottaisi.
Pääset liian helpolla asumalla vanhempiesi luona. Jos asuisit omillasi ja joutuisit itse hoitamaan asiasi, jäisi vähemmän aikaa pyörittää tuota samaa levyä aamusta iltaan.
En ole jostain syystä halunnut.
Jep, kaikki omillaan asuvat transsukupuoliset parantuivat juuri dysforiastaan.
Milloin sait transdiagnoosin? Sukupuoliristiriita voi johtua lukemattomista transiudesta riippumattomista syistä, kuten traumatausta, autismikirjolle kuuluminen, kehonkuvan häiriöt, seksuaalinen väkivalta ja sisäistetty tai yhteisön homofobia. Ensin kannattaa hoitaa kuuppa kuntoon ja katsoa sen jälkeen, jos transhommat vielä kiinnostavat. Epämukavuus omasta naiseudesta ei suoraan tarkoita, että olisit transmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset ole aloittanut lääkitystäsi? Jos ajatukset koko ajan pyörii oman sukupuolen ympärillä, oli syynä sitten ocd tai masennus, niin lääkitys varmasti helpottaisi.
Pääset liian helpolla asumalla vanhempiesi luona. Jos asuisit omillasi ja joutuisit itse hoitamaan asiasi, jäisi vähemmän aikaa pyörittää tuota samaa levyä aamusta iltaan.
En ole jostain syystä halunnut.
Jep, kaikki omillaan asuvat transsukupuoliset parantuivat juuri dysforiastaan.
Milloin sait transdiagnoosin? Sukupuoliristiriita voi johtua lukemattomista transiudesta riippumattomista syistä, kuten traumatausta, autismikirjolle kuuluminen, kehonkuvan häiriöt, seksuaalinen väkivalta ja sisäistetty tai yhteisön homofobia. Ensin kannattaa hoitaa kuuppa kuntoon ja katsoa sen jälkeen, jos transhommat vielä kiinn
Ei ole saanut, eikä varmasti saakkaan kun ei selkeästi ole mielenterveys kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset halua? Tykkäät velloa omissa pakkomielteissä. Etkä halua olla mies, mutta et kestä olla nainenkaan, et ole trans. Pyydä jotain rauhoittavaa vaikka Opamoxia että saat tuon levyn vähäksi aikaa poikki, ja voit opetella uusia ajatuskuvioita. Ellet sitten vain halua jauhaa tuota samaa ja olla vanhempiesi elättinä koko ikäsi.
Sanoin juuri että en ole halunnut JOSTAIN syystä. Eli en syytä tiedä. Millon minä sanoin että mä en halua olla mies? Mä nimenomaan HALUAN olla mies. Tai neutraali, jos se olisi mahdollista. Kumpi vain kävisi hyvin. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, sillä sukupuoltaan ei voi tosiasiassa muuttaa. Haluan olla oikea mies (tai neutraali jos olisi mahdollista). En hrt mies.
Minulla on opamoxia kotona.
Ja kyllä, sitä juuri haluan.
"Haluan olla oikea mies (tai neutraali jos olisi mahdollista). En hrt mies
Näin suuren ehkän varassa ei todellakaan kannata rynnätä syvästi kajoaviin, terveyden tuhoaviin ja peruuttamattomiin transhoitoihin. Mitään terveestä kehosta amputoitua tai teston tärvelemää ei saa takaisin, jos se ei ollutkaan oikea ratkaisu. Ensin kuuppa kuntoon ja sitten transtutkimuksiin, jos silloin vielä tuntuu siltä. Transiutus ei ole patenttiratkaisu moniongelmaiselle akuutissa kriisissä vellovalle ihmiselle.
Näin suuren ehkän varassa ei todellakaan kannata rynnätä syvästi kajoaviin, terveyden tuhoaviin ja peruuttamattomiin transhoitoihin. Mitään terveestä kehosta amputoitua tai teston tärvelemää ei saa takaisin, jos se ei ollutkaan oikea ratkaisu. Ensin kuuppa kuntoon ja sitten transtutkimuksiin, jos silloin vielä tuntuu siltä. Transiutus ei ole patenttiratkaisu moniongelmaiselle akuutissa kriisissä vellovalle ihmiselle.
En ollutkaan menossa. En edes uskalla mennä lääkärille pyytämään lähetettä sinne, joten en voisi edes mennäkään.
Milloin sait transdiagnoosin? Sukupuoliristiriita voi johtua lukemattomista transiudesta riippumattomista syistä, kuten traumatausta, autismikirjolle kuuluminen, kehonkuvan häiriöt, seksuaalinen väkivalta ja sisäistetty tai yhteisön homofobia. Ensin kannattaa hoitaa kuuppa kuntoon ja katsoa sen jälkeen, jos transhommat vielä kiinnostavat. Epämukavuus omasta naiseudesta ei suoraan tarkoita, että olisit transmies.
Epämukavuus on liian lievä sana, mutta joo, en ollut menossakaan, enkä tietääkseni eded sanonut että olisin menossa nyt. Musta puhuin koko ajan siitä että menisin aivan aikaisintaan parin vuoden päästä ja en välttämättä silloinkaan. Aiemmin puhuin siitä 33v iästä mikä on vielä aika kaukana. En missään hemmetin vaiheessa sanonut meneväni transpolille nyt. Koko ajan olen muistaakseni puhunut ihan päinvastaista. Ja jep, en tietenkään ole saanut transdiagnoosia, senhän voi saada vasta polilta. Muuten, ja tämän sanominen ei tarkoita että olen menossa polille niin kuin en olekaan, mutta entinen terapeuttini kuitenkin sanoi että jos susta tuntuu siltä niin pyydä vaan lääkäriltä lähetettä ne kyllä kirjottaa. Eli hän ei kuitenkaan ollut sitä mieltä että mun ehdottomasti ei kannattaisi mennä nyt. Mutta sanoi kuitenkin kun sanoin hänelle että en tällä hetkellä ole varma haluanko mennä sinne, niin ymmärsi ihan senkin ja sanoi että joo ei tarviikaan että myöhemminkin voi ihan hyvin jos tuntuu siltä. Ymmärsi siis oikein hyvin mutta ei myöskään mitenkään ollut sitä mieltä että ehdottomasti ei nyt. Ja hän oli kuitenkin mun terapeutti. MUTTA tosiaan se että toin tän esiin ei meinaa että olen menossa, sillä en ole, koska en muutenkaan uskalla mennä lääkärille sitä pyytämään, joten ei kiitti. Lisäksi se ajatus ei edes helpota minua juurikaan joten miksi mennä niin pienen hyödyn takia. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, vaan siitä että miettisin silloinkin mennyttä. Jolloin asiasta ei olisi paljoa apua.
Tuo itseviha ei kuulosta kyllä normaalille. Sun minäkuva on vääristynyt, ei tuo liity edes sukupuoleen.
Onko sua kiusattu, onko vanhempasi olleet minkälaisia, oletko nepsy?
Tai...onko sulla OCD?
Ocd diagnoosi on, epäilen autismia (ei ole diagnoosia, joten en tiedä, jostain ihmeen syystä vaan epäilen autismia aina siksi kun olen niin eriskummallinen), on kiusattu ja monessa eri paikassa, leireillä, koulussa, päiväkodissa, vanhemmista en osaa sanoa, äiti kai ihan normaali, isä aika vihainen ja tiukka, vaativa, jne. mutta ei sekään ollut eikä ole nykyäänkään koko ajan. Jännä juttu sinänsä että vaikka isä on ollutkin vaativa ja räyhännyt jos jotain hommaa ei tehdä, niin silti musta ei tullut mitään ahkeraa kotitöiden tekijää koskaan. Nykyäänkin siivoan aika harvoin jne. Oli siis päinvastainen vaikutus kun mitä hän ois varmaan toivonu. Mut tiedän että se on mun vika ihan niin kuin aivan kaikki on, eikä tämä ole edes mitään sarkasmia vaan se on oikeasti niin. Olen yksinkertaisesti todella paska ja mut olis pitänyt t*ppaa silloin lapsena. En missään nimessä koskaan olis ansainnut elää sillä teen kaiken väärin.
Ja kyllähän se liittyy sukupuoleen mutta ei varmasti pelkästään.
Sinun tekstisi ovat outoja. Ensin on dysforiaa ja sitten tiedät että se loppuu vuoden päästä ja kuitenkaan se ei mene ohi. Et halua olla hrt mies ja kuitenkin hakeudut myöhemmin transpolille. Et siis pohdi asiaa? Suosittelen sinulle kyllä ihan muuta polia kuin sitä transpolia. Ongelmasi ovat ihan muualla.
En ole sanonut että tiedän sen loppuvan vuoden päästä se on vaan sellainen toiveikas ajatus. Kuinka tyhmä olet jos et sitä tajua? Niin ja tämän takia myös olen epäillyt autismia koska olen niin omituinen. Diagnoosia ei ole. Niin ajattelin sitä että myöhemmin ehkä siksi JOS siitä kuitenkin olisi jotain apua joskus jos tämä ei koskaan ennen sitä menekään ohi. Ai jos mt-polille haluat mun menevän niin sinne en ole päässyt hylkyä tullu muutaman kerran ja hyvä vaan etten ole päässyt koska monesti hoitajat on sellaisia että ne saa mut haluamaan itsemurhaa enemmän koska ne osaa murentaa mun itsetunnon.
Olen mies, mutta en ole pippeli. Oletko sinä pelkkä pimppi?
Ainakaan et taida tietää, mitä dysforia tarkoittaa. Ei välttämättä liity sukupuoliin millään tavoin.
Niin tai sitten sinä et tiedä mitä se tarkoittaa. Ei ole myöskään kyse noin pienestä ja yksinkertaisesta asiasta. Kun kävin suihkussa, olo oli todella paha. Onko vaikea tajuta sellaista asiaa esim? Suihkussa käyminen on helvettiä. Tosin joka kerralla se ei ole niin helvettiä kuin tällä kertaa oli.
Lopulta sinua ei jaksa enää kukaan kuunnella.
Ei ole jaksanut pitkään aikaan, omat vanhempanikin vihaa minua, ja mitäs se mua liikuttaa. Elämä on ihan okei yksinkin. Ei niinku siinä mielessä haittaa. Jos luulet että haittaa niin oot vähän hakoteillä :D
Ei se halua ottaa apua vastaan ja se kertoi, että juuri siksi sen terapia evättiin.
Kuulostaa "hieman" eriltä kuin miten asia oikeasti meni, siitähän sinä et mitään tiedä kun et edes ollut paikalla. Sitten taas entinen terapeuttini sanoi ihan muuta eli että jaksoin käydä kuitenkin siellä terapiassa monta kertaa ja jotain sellaistakin se sanoi vielä että sä selvästi ainakin oot uskaltanu tulla tänne juttelemaan jne kun tosiaan siellä kävin. Hän sanoi siis päinvastaista kuin mitä sinä. Ja arvaas mitä pappi sanoi kun kerroin hommat hänelle? Tyyliin näin "sä selvästi oot käyny hakemassa apua monesta paikasta että sul on ainakin sellanen voimavara että sä oot tajunnut ettei sun tarvi ihan yksin näiden asioiden kanssa olla"
Kuka on oikeassa ja kuka ei? En mä sitä tiedä. Mieti sinä sitä jos haluat.
Olen yksinkertaisesti todella paska ja mut olis pitänyt t*ppaa silloin lapsena.
Itse asiassa jos näin ois käyny, se ois ollu mulle itselleni varsinkin parempi. Eipähän ois tarvinnut tätäkään päivää nähdä. Ei tästä ainakaan nousta enää koskaan. Miksi nousisin? Miten edes nousisin? Kaikki vihaa mua, ja ihan oikeasta syystä. Koska olen ihan helvetin paska.
Sinun tekstisi ovat outoja. Ensin on dysforiaa ja sitten tiedät että se loppuu vuoden päästä ja kuitenkaan se ei mene ohi. Et halua olla hrt mies ja kuitenkin hakeudut myöhemmin transpolille. Et siis pohdi asiaa? Suosittelen sinulle kyllä ihan muuta polia kuin sitä transpolia. Ongelmasi ovat ihan muualla.