Ärsyttää, kun kaverit kadehtivat "ahkeraa" miestäni
Kyllä, mieheni on varmasti moneen muuhun mieheen verrattuna ahkera. Saan usein kuulla kavereiltani, miten "sulla on sitten niin ahkera mies ja onpa hän osallistuva isä". Juu, mies kyllä on lapsen kanssa ja tekee kotitöitä, mutta ei todellakaan mitenkään paljon.
Mutta todellisuus on se, että äärimmäisen harva asia hoituu miehellä oma-aloitteisesti, lähes kaikesta saa sanoa. Minulle jää miettimiset, mitä vaatetta lapsi tarvitsee huomenna päälle päiväkotiin, onko vaatteet puhtaana/kuivana, mitä huomenna syödään, onko auto muistettu laittaa lämpöroikan päähän jne. Minä teen suurimman osan kotitöistä. Minä pesen pyykit ja tiskit. Mies saattaa murahtaa vievänsä roskat, kun olen sitä pyytänyt ja mies vie roskat joskus puolen tunnin päästä. Ylipäätään miehen kotitöiden tekoa leimaa se, että mies on aina naama norsun v'tulla, kun pitää tehdä jokin kotityö. Olen sanonut, että kyllä nämä kotityöt pitäisi hoitaa, vaikka mies eläisi sinkkuna/parisuhteessa jonkun toisen kanssa. Rasittaa myös, että mies tulee usein minulta kysymään, mihin hän on jättänyt auton avaimet/työpaikan kulkukortin tms. Ja ihan vakio on se, että mies kysyy missä meidän kotona sijaitsee maalarinteippi/kynsisakset/ikkunanpesuaine, vaikka selvästi kaikilla tavaroilla on omat paikkansa. Omat harrastusasiansa mies kyllä hoitaa suurella tarkkuudella ja aina ajoissa. Mies viettää aikaa lapsen kanssa, mutta usein on pahalla tuulella lapsen kiukuttelujen takia ja ei selvästi nauti lapsiarjesta, vaikka itse lasta toivoi. Paras oli, kun ehdotin miehelle, että mitä jos hän maksaisi minulle 50 euroa viikossa siitä hyvästä, että hoidan vastedes kaikki tiskit, pyykit ja siivoukset. Mies totesi vain, että tuolla summalla minun pitäisi tehdä paljon enemmän. Voi jumakauta, tuolla summalla siivooja kävisi korkeintaan kääntymässä meidän kotiovella.
Ja kun joku kysyy: ei, tämä piirre ei näkynyt miehessä silloin, kun lasta ei vielä ollut. Kotitöitä oli murto-osa siitä, mitä nykyään pikkulapsiperheessä on.
Kommentit (109)
Muistaako tarjota seksiä oma-aloitteisesti vai pitääkö sinun kinuta sitäkin?
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja voin sanoa, että ihailen mieheni ahkeruutta. Kotityöt olemme pääasiassa ulkoistaneet, mutta ihailen miten mies jaksaa työn ohessa tehdä lisäopintoja avoimessa yliopistossa ja harrastaa liikuntaa monipuolisesti. Toki itsekin käyn salilla ja pelaamassa tennistä, mutta käymme usein hotellilomilla ja mies jaksaa sielläkin heti aamusta käydä hotellin salilla.
Kelpaisi sun kavereille jos vaihtamisen tarvetta ilmenee.
Voimaannu, tee ne työt jotka sinulle kuuluu ja lopeta valittaminen. Olet nainen ja naisten hommat on sinun hoidettava.
Eikö se osaa edes nalkuttaa ja valittaa tuntemattomille itsestään, vaan sun pitää sekin tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vastaavia kokemuksia kenelläkään?
Ap
No mitä jos vaikka lukisit jonkun niistä sadastatuhannesta täsmälleen samanlaisesta ketjusta tällä palstalla?
Täällä! Meillä ihmiset kehuu kuin mies on rauhallinen ja tekee vaikka ja mitä.
Kaikki teot mitä hän tekee on aina mun käskyjä. Kiukkuaa kuin pikkukakara, kun vaikka käsken viedä roskan roskiin! Hän syö karkkia ja piilottaa paperit sohvan alle. Samalla pelaa änäriä tunti tolkulla töiden jälkeen. Ruoan tekee jos käsken. Aina kaikki tehdään huudon ja kiukun kautta. Lasten kanssa tekee asioita kunhan ne on hänelle mieleisiä kuten jääkiekko.
Seksi meillä ei ole ollut 5 vuoteen. Oon myös pyytänyt häntä muuttamaan, mutta ei pakkaa tavaroitansa!
Kotona nainen päättää kaikesta. Joten mies joutuu kysymään missä se maalarinteipin paikka olikaan. SINÄ ap. olet määrännyt että maalarinteipin paikka on siivouskaapin toiseksi ylimmällä hyllyllä. SINÄ muistat sen paikan kun olit sen suunnitellut. Kodin kuva on päässäsi. Miehesi yrittää selvittää pala palalta tuota kuvaa ja turhautuu.
Toi oli hyvä veto toi 50 e ap. Siitä vois vielä näyttää, että mikä on siivoojan palkka. Että niillä kotitöillä on ihan rahallinenkin arvo.
Kiittämätön mies.
Vierailija kirjoitti:
Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja voin sanoa, että ihailen mieheni ahkeruutta. Kotityöt olemme pääasiassa ulkoistaneet, mutta ihailen miten mies jaksaa työn ohessa tehdä lisäopintoja avoimessa yliopistossa ja harrastaa liikuntaa monipuolisesti. Toki itsekin käyn salilla ja pelaamassa tennistä, mutta käymme usein hotellilomilla ja mies jaksaa sielläkin heti aamusta käydä hotellin salilla.
Huoh! Tekee itsensä eteen eikä tee edes kotitöitä. Älkää tehkö lapsia.
Niin tai moni kadehtii sitä että mies tienaa hyvin tai on hyvä ura. Nuorena mies opiskeli pari tutkintoa eikä rahaa ollut kun minulle lankesi niin paljon maksuja. Nyt keski- iässä on rahaa, mutta hinta siitä on aika kova. Mies on miltei aina töissä ja työmatkoilla. Onneksi lapset ovat jo täysi- ikäisiä eli ei tartte enää konkreettisesti hoitaa ketään. Parisuhde raunioina, mutta monimutkaisten talouskuvioiden takia eroamistakaan en ole saanut aikaiseksi. Miehen kanssa on ihan kivaa se 3 päivää kerran kahdessa kuukaudessa. Ihmisenä hän on minulle rakas edelleen. Mutta pääosin olen yksin, kokkailen silloin kun opiskelijanuoret käy kylässä jne. Miehellä on ollut vuosien ajan välillä sivusuhteita ja minullakin ollut muutama tapailusuhde. Ei ole ketään korjailemassa terasseja tai auraamassa lumia. Miehen näin imuroivan viimeksi silloin 30 v sitten. Opiskeluaikoina puhuttiin miten hänen monet opiskelut hyödyttää koko perhettä ja tulos on tämä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä! Meillä ihmiset kehuu kuin mies on rauhallinen ja tekee vaikka ja mitä.
Kaikki teot mitä hän tekee on aina mun käskyjä. Kiukkuaa kuin pikkukakara, kun vaikka käsken viedä roskan roskiin! Hän syö karkkia ja piilottaa paperit sohvan alle. Samalla pelaa änäriä tunti tolkulla töiden jälkeen. Ruoan tekee jos käsken. Aina kaikki tehdään huudon ja kiukun kautta. Lasten kanssa tekee asioita kunhan ne on hänelle mieleisiä kuten jääkiekko.
Seksi meillä ei ole ollut 5 vuoteen. Oon myös pyytänyt häntä muuttamaan, mutta ei pakkaa tavaroitansa!
Sun täytyy ne tavarat pakata. Joko on paperilla erottu? Miehelle ero arvatenkin puskista.
Miksi nainen kelpuuttaa miehen joka ei tee mitään. On kilttejä ja kunnon miehiä jotka tekee kyllä kotitöitä käskemättä.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisi sun kavereille jos vaihtamisen tarvetta ilmenee.
Eri. Miksi välittää kavereiden kommenteista. Mikä teille itselle sopii niin ei kuulu muille. Jätä toki toisten sanomiset omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikset kerro kavereillesi suoraan, että miehesi on vätys? Eivätpä ihmettele "ahkeruuttaan" enää.
Itse aiheutettu ongelma sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Kotona nainen päättää kaikesta. Joten mies joutuu kysymään missä se maalarinteipin paikka olikaan. SINÄ ap. olet määrännyt että maalarinteipin paikka on siivouskaapin toiseksi ylimmällä hyllyllä. SINÄ muistat sen paikan kun olit sen suunnitellut. Kodin kuva on päässäsi. Miehesi yrittää selvittää pala palalta tuota kuvaa ja turhautuu.
Tuohan on ihan looginen paikka maalarinteipille, siellä on kuitenkin rullamitta ja ruuvimeisselit säilössä. Minne itse sen säilytyspaikan laittaisit? Miehen vaatekaappiin kalsarihyllylle vai keittiön työtasolle?
Vierailija kirjoitti:
Voimaannu, tee ne työt jotka sinulle kuuluu ja lopeta valittaminen. Olet nainen ja naisten hommat on sinun hoidettava.
Eihän tuossa perheessä mieskään tee mitä miehen kuuluu eli maksa perheen menot.
Ap