Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi puhelimeen vastaaminen on aikuisellekin niin vaikeaa?

Vierailija
08.01.2026 |

Jos puhelinmyyjä soittaa, niin voi vastata 'ei kiitos' ja luuri kiinni.

Siellä kun lapsesi tai äitisi on sairaalassa, niin ei ne mitään viestejä laita. Tai poliisi. Tai joku joka on löytänyt omaisuuttasi

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ehkä 2-3 kertaa vuodessa soitto puh.myyjältä.

Sanon aina ei ja suljen puhelun tai suljen puhelun jo kesken esittelyn, eli luuri korvaan, niin ehkä tietävät, että turha tuolle on soitella?

Mutta ihmettelen, että mitä te teette, kun täällä muka jatkuvasti tulee soittoja myyjiltä puheluihin?

Vaikuttaako tähän se, että olet ostanut sieltä jotain tai surffaatte jollain tietyillä sivuilla vai mikä?

T mies +50v

22/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan hieno juttu, että kännykän näyttö muuttuu punaiseksi, jos on epäily jostain huijarista tai markkinoinnista. En koskaan vastaa näihin . Toki joskus on joku puhelinmyyjä, jonka numeroa tuo luuri ei tunnista, mutta yleensä selviän niistä puheluista ihan hetkessä. Työelämässä ollessani sanoin vain, että olen töissä enkä ehdi nyt puhua ja katkaisin puhelun. Ja nytkin, jos selviää, että on joku puhelinmyyjä, sanon vain, että en osta enkä tilaa mitään ja katkaisen puhelun. Joskus on ollut tilanteita, jolloin olen esimerkiksi just kohta jäämässä bussista pois ja jos en tunnista numeroa, en vastaa vaan kotona sitten katson numerohausta, oliko jokin sellainen numero, johon olisi ehkä syytä soittaa takaisin. Mitä tulee läheisten sairaalaan joutumiseen, niin mä en ole tällä hetkellä kenellekään se henkilö, jolle noista soitettaisiin ensimmäisenä. Jos joku läheiseni joutuu sairaalaan, niin ne ilmoittaa kyllä lähimmälle omaiselle ja tämä sitten taas jossain vaiheessa mulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita vastata.

Vierailija
24/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon nuo puhelinmyyjät soittelevat. Esim. joskus kun odotan soittoa terveyskeskuksesta tai lääkäriltä niin sepä onkin puhelinmyyjä, joka ensimmäisenä soittaa siihen aikaan. Silloin on tietenkin helppo sanoa, että odotan toista puhelua.

Vierailija
25/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin vaikea vastata kun ei kukaan soita. Ei edes ne puhelinmyyjät.

Vierailija
26/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä  en ainakaan vastaa jos ei numero ole kännykkäni tiedoissa tai en ole saamassa puhelua jonka tiedän olevan tulossa.Turhaa koittaa myydä mitään en osta .Osaan kyllä ottaa yhteyttä itsekkin jos jotain tarvitsen.

Mutta siellähän voi olla Brad Pitt ja hän haluaisi seurustella kanssasi, jos ensin lähetät vähän rahaa.

Brad Pitiful voi hankkia töitä, jos on tuhlannut kaikki ansaitsemansa rahat. Tai jos pankki ei anna käyttää rahoja, niin palkatkoon asianajajan.

Vierailija
27/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimesta voi tulla huijari asuntooni ja viedä mummon rihkamakorut ja tyhjentää pankki tilin. Jos joku yhteyttä pitää, niin mulla on faxi.

Kevät terveisin Puumeri

Vierailija
28/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloo halloo

Onko sairaala?

T. Urpo

Vierailija
29/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on myyjä, sanon että soittaa myöhemmin on huono hetki kova huoli ja paljon papanoita lattialla. Otan numeron ylös enkä vastaa kun soittaa uudelleen.

Vierailija
30/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina. Sehän voi olla hoitolan parrakas setä. Se aina soittelee ja kyselee olenko muistanut syödä. Kyllä olen! Olen myös muistanut käydä kakalla. Monta kertaa.

Vierailija
31/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä laittoi poliisi heti viestin kun hylkäsin puhelun. Soitti siis rikosilmoitusasiassa. Soitin takaisin ja tutkija sanoi ettei kukaan enää vastaa puheluihin, siksi hän laittaa aina viestin perään että soita kun ehdit.

Vierailija
32/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tulee mieleen että huumediileri kontaktini soittaa. Jos on esim. tuore erä kanjabista saapunut satamaan. Mutta aina ei voi vastata jos on esim. työpaikalla kokoustamassa, vaikka työkaverit onkin kaikki ihan huumemyönteisiä nistejä.

T. Persu

Vierailija
33/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kyllä laittoi poliisi heti viestin kun hylkäsin puhelun. Soitti siis rikosilmoitusasiassa. Soitin takaisin ja tutkija sanoi ettei kukaan enää vastaa puheluihin, siksi hän laittaa aina viestin perään että soita kun ehdit.

MITEN VARMISTIT , ETTÄ KO.NUMERO OLI POLIISIN.

Vierailija
34/34 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITEN VARMISTIT , ETTÄ KO.NUMERO OLI POLIISIN.

Soitin siihen numeroon.