Ruokia, jotka ei vain onnistu kotona tehtyinä
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Savustus
Onnistuupas, jos on kunnollinen savustuspönttö tai -uuni.
Vierailija kirjoitti:
Ostin creme brulee -vuoat ja tein innokkaana jälkkärin ohjeiden mukaan. Lopputulos oli vain lilluva kerma. Kaukana tavoitteesta.
Yksi helpoimpia jälkiruokia - olet vaan käsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä todellakaan tarvita mitään pizzauuneja,onnistuu ihan hyvin ellei jopa paremmin vaikka leivinuunissakin ja sähköuunissa varmasti.
ihan on mielikuvituksen puuteta jos ei ruokaapysty tekemään,mitään eksoottisiahan ei edes tarvitsekkaan alkaa väsäämään,hyvin on pärjätty ihan Suomlaisilla.
Missään perussähköuunissa ei lämmöt riitä oikeanlaisen pizzan tekemiseen, vaikka ne täysille laittaisi. Jotain pitsaa voi sieltä saada aikaiseksi, mutta ei oikeaa pizzaa. Siinä ei edes mielikuvitus riitä.
Ihan hyvän NY-tyylisen pitsan saa kotiuunissakin kun on kunnon paistoteräs. Pizzauuni toki parempi.
En tiedä onko onnistuneet, syötyä on tullut. Parhaat hampparit tekee tytär joka työskenteli grillillä aikoinaan. Onnistuu lehtitaikinakin mutta aika työlästä hommaa. Lanttulaatikkoa tehdessäni bonuslapsi väitti ettei sitä voi tehdä, se pitää ostaa. Ihmisethän niitä ruokia kuitenkin tekee, paremmin onnistuu jos on pelit ja vehkeet.
Maksalaatikko ja hampurilaiset onnistuu täydellisesti kotona. Paaaaaljon parempia hamppareita saa nimenomaan kotona itse tehden pihvit ja väliin tomaatin, cheddarin ja salaatin lisäksi karamellisoitua sipulia. Naaam!
Ja lisään vielä mikä kotona tehden paaaaaljon parempaa, niin wienerit ! Oli melkoisen työläitä, mutta aivan todella herkullisia! Ja liharuoat. En oo vielä keksinyt mikä ei yhtä hyvin onnistuisi.
Tartar pihvi. Ei mistään oikein saa edes tarpeeksi tuoretta lihaa tämän tekemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Paella
No rouva tuota juuri teki täällä etelässä. Ihan ulkogrillin päällä. Aivan loistavaa.
Mutta hän onkin latina.
Einespinaattiletut on minun mielestä parempia kuin kotona paistetut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko
Tämän olen kuullut myös parin ammattikokin suusta. Saarioisten äitien resepti on niin ylivoimaisen hyvä, ettei kannata yrittää tehdä itse.
Höpöhöpö. Edesmennyt äitini teki joka joulu itse maksalaatikkoa joka pesi mennen tullen kauppojen einekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EtVaanOsaa.
Sanoo mummo jonka mielestä se leivinpaperin päällä paistettu pullapizza on parempaa kuin italialainen.
Osittain totta. Mutta aika hyvää on sellainen pullapizza, kun sulattaa voita ja voitelee uunipellin kirkkaalla voilla ja siihen ohut taikina esipaistoon.
Eihän se aito pizza ole, mutta kyllä sitä nyt syö, kun täytettäkin on paljon enemmän kuin pizzeriassa.
T: Toinen mummeli sivusta
Miettimällä mietin niin keksin yhden; Lemin särä. Sitä ei oikein pysty kotona tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mämmi ei onnistu kotona. Kokeiltu on, leivinuunissa. Tuli kamalaa kuivettunutta epämakeaa mössöä.
Jaa. Äitini ja mummoni tekivät aina itse. Mummo jopa tuohituokkosen! Mämmimaltaita vaan oli välillä hankala löytää kaupasta, nykyään taitaa olla ihan prismoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vartaassa avotulella paistettu sika.
Miksei onnistuisi jos pihassa vaan on tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vartaassa avotulella paistettu sika.
Miksei onnistuisi jos pihassa vaan on tilaa.
Eikös sitä jossain keskiaikamarkkinoilla tehdä joka kesä. Kai sen pystyisi kotioloissakin tekemään, ei kai siihen mitään erityisvälineitä tarvi. No ei tietysti kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purkkitonnikala tuskin olisi kovin vaikeaa. Tuoretta tonnikalaa vain palottelee purkin täyteen ja lopuksi öljyä niin paljon, että purkki on kokonaan täysi. Sitten suljettu purkki keitetään kuten täyssäilykkeet yleensä. Ei kai se sen monimutkaisempi prosessi ole?
Juustot olisi vaikeita. Ei varmasti onnistuisi semmoisen parmesaani kiekon tekeminen keneltä tahansa. Vaatisi paljon työtä ja vaivaa onnistuakseen.
Ei riitä keittäminen. Pitää olla painekattila ja 116c lämpöä
Miksi pitäisi? Ihan varmasti umpinaisen peltitölkin keittämisen 100 asteisessa vedessä steriloi sisällön täydellisesti.
Ex-anoppi umpioi lihoja uunissa. Ihan perusuunikin kuumenee vaikka 300 asteeseen. Mitään painekattilaa tarvi.
Kaikki muu on turhaa, mutta kotona tehty ruoka on poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset hapanimelä ruuat
Ei varmaan esim. Valion tai Pirkan resepteillä onnistukaan kun suomalaisittain tehdyissä resepteissä neuvotaan aivan liian kevyellä kädellä käyttämään mausteita ja kastikkeita jotka noihin aasialaisiin ruokiin kuuluvat. Itse olen tehnyt aasialaistaustaisen henkilön laatimalla reseptillä ja on oikeasti yhtä hyvää kuin kiinalaisessa.
Savustus