Ruokia, jotka ei vain onnistu kotona tehtyinä
Kommentit (507)
Salaatit. Ravintoloissa salaatteja syö aina ihan mielellään ja ne on herkullisia. Kotona ne ei koskaan onnistu samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko
Tämän olen kuullut myös parin ammattikokin suusta. Saarioisten äitien resepti on niin ylivoimaisen hyvä, ettei kannata yrittää tehdä itse.
Paskapuhetta. Yksikään ammattikokki ei ole sanonut noin. Olen kuullut Teresa Välimäen, Henry Allenin ja Harri mörököllin sanovan, että se on hyvä eines. Itsetehtynä ei sen kummosempi.
Paitsi, että maksaa olisi enemmän ja riisi voisi olla sopivan kypsää, tai jopa ohraa, eikä niin kamalaa mössöä.
Sushi. kun vaan jaksa näperrellä yhtä kauniita rullia kuin mitä ostamalla saa.
"Ranskalaiset
Makkaraperunat
Pizza
Hampurilainen"
Kyllä nuo kaikki onnistuu siinä mitä grillillä ja pizzeriassakin. Vaatii vaan rasvakeittimen, parilan ja pizza uunin.
Tuo rasvakeitin ja parila ollut parikymmentä vuotta. Pelletti pizzauuni vasta viisi vuotta. Muutama kerta vuoteen tulee noita käytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mutti tai klimppisoppa.
Muttihan on niin helppo tehdä kuin vain voi, aineet sekaisin. Mikä siinä sinun mielestäsi on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
"Ranskalaiset
Makkaraperunat
Pizza
Hampurilainen"
Kyllä nuo kaikki onnistuu siinä mitä grillillä ja pizzeriassakin. Vaatii vaan rasvakeittimen, parilan ja pizza uunin.
Tuo rasvakeitin ja parila ollut parikymmentä vuotta. Pelletti pizzauuni vasta viisi vuotta. Muutama kerta vuoteen tulee noita käytettyä.
Miksi ihmeessä pitää hommata kalliita ruoanlaittovälineitä noin harvakseltaan tapahtuvalle ruoanlaitolle? Johan nuo ruoat tulevat tuolla käyttötahdilla paljon halvemmiksi ostaa hyvistä ravintoloistakin, kun ottaa huomioon noitten laitteiden hinnatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ranskalaiset
Makkaraperunat
Pizza
Hampurilainen"
Miksi ihmeessä pitää hommata kalliita ruoanlaittovälineitä noin harvakseltaan tapahtuvalle ruoanlaitolle? Johan nuo ruoat tulevat tuolla käyttötahdilla paljon halvemmiksi ostaa hyvistä ravintoloistakin, kun ottaa huomioon noitten laitteiden hinnatkin.
Tekemisen ilo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko
Tämän olen kuullut myös parin ammattikokin suusta. Saarioisten äitien resepti on niin ylivoimaisen hyvä, ettei kannata yrittää tehdä itse.
Mutta silloin kun maksalaatikko onnistuu, niin se on todella hyvää ja tekemisen arvoista! Mutta vaikea ruoka valmistaa, kerta kaikkiaan.
Maksalaatikko näyttää olevan helppo tehdä. En ole koskaan tehnyt, koska en pidä siitä, mutta takuulla osaisin tehdä.
"Salaatit. Ravintoloissa salaatteja syö aina ihan mielellään ja ne on herkullisia. Kotona ne ei koskaan onnistu samalla tavalla. "
Kotonahan ne takuulla onnistuu, kun itse voi valita tuoreimmat ja monipuolisimmat raaka-aineet. Salaatinkastikkeiden tekokin on helppoa.
"Mozzarella/jalapenotikut"
Miksi ei onnistu?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan onnistunut saamaan kotona ruusukaalista hyvänmakuista! Vaikka millä ohjeilla olen yrittänyt, mutta aina niistä tulee jotenkin kitkeriä, toisin kuin ravintoloissa
Ne voivat olla kitkeriä, jos ovat vanhentuneita.
"Kaalikääryleet ovat isotöisiä."
Eivät ole.
"Lehtitaikina"
Teen aina itse, koska parempaa kuin mikään ostotaikina.
Kinkkukiusaus! Aina tulee vetistä tai perunat jää raaoiksi. Työpaikan lounasravintolassa se on aina niiiiiin hyvää.
"Kotileipureilla ei ole pääsyä edes samanlaisiin laadukkaisiin jauhoihin kuin ammattilaisilla"
Eletään vuotta 2026, ettekä ole kuulleet nettikaupoista, joissa viljelijät myyvät itse kasvattamiaan/jauhamiaan luomuviljoja, jyviä, leseitä, hiutaleita, ryynejä jne.
Vierailija kirjoitti:
Kinkkukiusaus! Aina tulee vetistä tai perunat jää raaoiksi. Työpaikan lounasravintolassa se on aina niiiiiin hyvää.
Miten onnistut tekemään vetistä kinkkukiusausta?
Suomessa ei kuulu peittää varsinaisen pääruoka-aineen kuten lihan tai kalan makua maustepatterilla, koska yleensä se ei ole pilaantunutta.