Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka uskoo kuoleman jälkeiseen elämään

Vierailija
07.01.2026 |

Tuntuu että tällä palstalla on kovin vähän meitä. Tosin disclaimerina nii en Usko itekää täysin varmuudella, eli mullakin on epäilykseni, mutta kuitenkin jollain lailla uskon ja pidän kiinni siitä toivosta että se on olemassa.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon elämän jälkeiseen elämään.

Vierailija
2/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon raamatullisesti Taivaaseen ja Helvettiin. Ihmisen sielu on ikuinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, ei minua tarvitse lahjoa taivaalla eikä pelotella helvetillä että käyttäytyisin ihmisiksi.

Vierailija
4/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙋

Vierailija
5/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon jos se olisi totta :( No, tulemme molemmat yllättymään ;)

Vierailija
6/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, vaan minä tiedän, että kuolema ei ole loppu. Ihmisen sielu syntyy uudelleen. Tiedän sen olevan totta. Tuon asian hyväksyminen tai uskominen jollain tasolla on ensimmäinen edellytys sille, että voi alkaa ymmärtää yhtään sitä, mitä täällä tapahtuu. Kerron sen siksi, että se on olennaista sen kannalta, että pääsisitte eteenpäin ymmärryksenne kehittämisessä. Tiedän muutakin, mutta en kerro sellaisia asioita, joiden kertomisen arvelen olevan haitallista.

Vierailija
7/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että oikeasti, kun sanotaan, että joku menetti henkensä niin oikeasti hän menettikin kehonsa. 

Se keho on se avaruusalus, jota kuuluu huoltaa.

Tietoisuus liittyy kaikkiin muihin tietoisuuksiin ja se on meille kaikille se ikiaikainen olotila, josta välillä käydään täällä jostain syystä.

Vierailija
8/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemassa tietoisuus erkanee sielusta. Sielu jatkaa matkaa uudelleensyntymään kaiken sen opin ja erehdysten voimin, jonka yksittäisen tietoisuuden avulla itselleen kerrytti. 

Kun tietoisuus ymmärtää tämän, se nöyrtyy. Ja aikanaan, sielun matka kohti seuraavaa tietoisuutta alkaa. Niin yhden ihmisen tietoisuus elää ikuisesti, aina osana sielua sen matkalla kohti lopullista valaistumista. 

Olemme vain palasia matkasta, hetken hippusia.

Vierailija
9/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilön näkökulmasta kuolemaa ei ole, on vain elämää. Seuraavan kerran kun taas kuoleman jälkeen jotain tajuaa, niin on jälleen elossa. Ja kuoleman aikana tilanne on sama kuin ennen syntymää.

Vierailija
10/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolemassa tietoisuus erkanee sielusta. Sielu jatkaa matkaa uudelleensyntymään kaiken sen opin ja erehdysten voimin, jonka yksittäisen tietoisuuden avulla itselleen kerrytti. 

Kun tietoisuus ymmärtää tämän, se nöyrtyy. Ja aikanaan, sielun matka kohti seuraavaa tietoisuutta alkaa. Niin yhden ihmisen tietoisuus elää ikuisesti, aina osana sielua sen matkalla kohti lopullista valaistumista. 

Olemme vain palasia matkasta, hetken hippusia.

Tähän asiaan liittyy kuitenkin myös muita olennaisia asioita, joista voi saada tietoa Raamatusta. 

Esim.

20Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Vierailija
11/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon jos se olisi totta :( No, tulemme molemmat yllättymään ;)

Kuinka niin hyi? Se voi ahdistaa eläessä, mutta perinteisesti ajateltuna taivaassa ei ole ahdistusta joten silloin se ei ketään tule enää ahdistamaan että elää ikuisesti. Jos taivas siis on tuollainen ahdistuksesta vapaa paikka.

Vierailija
12/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon homoiluun.

Vierailija
13/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilön näkökulmasta kuolemaa ei ole, on vain elämää. Seuraavan kerran kun taas kuoleman jälkeen jotain tajuaa, niin on jälleen elossa. Ja kuoleman aikana tilanne on sama kuin ennen syntymää.

Tämä asia on monimutkaisempi.

Vierailija
14/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, ei minua tarvitse lahjoa taivaalla eikä pelotella helvetillä että käyttäytyisin ihmisiksi.

Miten nuo liittyvät toisiinsa? Olen aina käyttäytynyt ihmisiksi, ennen uskoontuloa jo, ja vaikken uskonut helvettiin. Eikä usko helvetin olemassa oloon ole vaikuttanut käytökseeni.

Vierailija
15/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Oma valinta.

Vierailija
16/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoolaiset uskoo mihin vain:

Vierailija
18/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottu että joudun helvettiin. Vastasin että varmuuden vuoksi saa laittaa vaahtosammuttimen mukaan arkkuun.

Vierailija
19/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kuoleman jälkeen Jeesuksen omia odottaa iankaikkinen elämä Taivaassa. 

Vierailija
20/98 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kuoleman jälkeen Jeesuksen omia odottaa iankaikkinen elämä Taivaassa. 

Kannattaa vielä tarkistaa Raamatusta, mitä siellä lukee aiheeseen liittyen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi