Onko täällä muita jotka uskoo kuoleman jälkeiseen elämään
Tuntuu että tällä palstalla on kovin vähän meitä. Tosin disclaimerina nii en Usko itekää täysin varmuudella, eli mullakin on epäilykseni, mutta kuitenkin jollain lailla uskon ja pidän kiinni siitä toivosta että se on olemassa.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mitä uskoa, kun ei ole kokemusta. Usko ainakin on, että jotakin olisi. Sammuuko vaan tietoisuus vai mitä sitten tapahtuukaan. Aina hetkittäin vaihtelee epäilykseni mitä kuoleman jälkeen on.
Tuo on ihan tavallista. Mieli on sellainen. Ajatukset vaihtelevat ja uskomukset voivat vaihdella. Et pääse eteenpäin, jos et ala tietoisesti ja säännöllisesti työskennellä ymmärryksesi kehittämisen eteen.Mä en tykkäisi elää minkään teorian mukaan. Enemmän mä pohdin vaihtoehtoja ja sitten sivuutan ne, kun ei tiedä totuutta. Vähän vastaavanlaista on, kun pohditaan onko rinnakkaistodellisuutta olemassa ja voiko ajassa matkustaa. Tiede kertoo teorioita, mutta ne eivät pakolla ole faktaa. Kaiken ymmärtämiseksi pitäisi ymmärtää mitä maailmankaikkeus oikeasti on.
Minä en elä minkään teorian mukaan enkä puhu mistään teoriasta. Puhun Totuudesta eli siitä, mikä ei ole harhaa.
Vähän vastaavanlaista on, kun pohditaan onko rinnakkaistodellisuutta olemassa ja voiko ajassa matkustaa. Tiede kertoo teorioita, mutta ne eivät pakolla ole faktaa. Kaiken ymmärtämiseksi pitäisi ymmärtää mitä maailmankaikkeus oikeasti on.
Naapurilla on raqqi, koska räqyttää.
Onko sillä tietoisuus. Onko sillä rinnakkaistodellisuus.
Saathan sä päivän näinkin kulumaan.
Pahin mahdollinen kohtalo on ikuinen elämä. Ihmiset eivät pysähdy miettimään mitä se oikeasti tarkoittaa.
Toivon totisesti, että elämä on tässä ja nyt.
Kuolemassa tietoisuus erkanee sielusta. Sielu jatkaa matkaa uudelleensyntymään kaiken sen opin ja erehdysten voimin, jonka yksittäisen tietoisuuden avulla itselleen kerrytti.
Kun tietoisuus ymmärtää tämän, se nöyrtyy. Ja aikanaan, sielun matka kohti seuraavaa tietoisuutta alkaa. Niin yhden ihmisen tietoisuus elää ikuisesti, aina osana sielua sen matkalla kohti lopullista valaistumista.
Olemme vain palasia matkasta, hetken hippusia.
Uskon myös jälleensyntymiseen.
Ei kuitenkaan voi koskaan tietää, miksi syntyy: jälleen ihmiseksi, eläimeksi (kissaksi, lehmäksi, kyyhkyksi jne.) tai ehkä jopa kasviksi.
Eri
Kommentoin tätä asiaa, koska se on hyvä esimerkki siitä, missä minun tietoni raja ylittyy.
Minun minä minun minu.. kuka Sinä olet?
Tässä elämässä. Laita pelkkä hetu. Se riittää.
Eli millään ei ole mitään merkitystä?
Tätä puppuako kehtaat syöttää ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Pahin mahdollinen kohtalo on ikuinen elämä. Ihmiset eivät pysähdy miettimään mitä se oikeasti tarkoittaa.
Toivon totisesti, että elämä on tässä ja nyt.
Ikuinen elämä Jeesuksen kanssa ei ole pahin mahdollinen kohtalo, vaan paras mahdollinen kohtalo.
Uskon kuolemaa edeltävään elämään.
Minun minä minun minu.. kuka Sinä olet?
Tässä elämässä. Laita pelkkä hetu. Se riittää.
Eli millään ei ole mitään merkitystä?
Tätä puppuako kehtaat syöttää ihmisille?
Voin vastata asiallisiin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolemassa tietoisuus erkanee sielusta. Sielu jatkaa matkaa uudelleensyntymään kaiken sen opin ja erehdysten voimin, jonka yksittäisen tietoisuuden avulla itselleen kerrytti.
Kun tietoisuus ymmärtää tämän, se nöyrtyy. Ja aikanaan, sielun matka kohti seuraavaa tietoisuutta alkaa. Niin yhden ihmisen tietoisuus elää ikuisesti, aina osana sielua sen matkalla kohti lopullista valaistumista.
Olemme vain palasia matkasta, hetken hippusia.
Uskon myös jälleensyntymiseen.
Ei kuitenkaan voi koskaan tietää, miksi syntyy: jälleen ihmiseksi, eläimeksi (kissaksi, lehmäksi, kyyhkyksi jne.) tai ehkä jopa kasviksi.
Näitähän on aina välillä, että joku on ihan vakuuttunut että kissa onkin edesmennyt Pertti-setä tai vastasyntynyt pikku-Liisa katselee samalla katseella kuin Margareeta-mummo. Että tiedä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä kuoleman jälkeinen elämä on? Taivas, helvetti vai uudelleen syntymä?
Miltä näyttää taivas? Miltä helvetti?
Kuoleman jälkeen on uusi syntymä siihen asti, kunnes on viimeinen tuomio. Viimeisen tuomion ajankohtaa ei voi tietää. Se tapahtuu siis useiden jälleensyntymien jälkeen.
Ei ole viimeistä tuomiota, älä huoli. On vain uudelleen syntymään, kunnes sielu on jokaisen tietoisuuden myötä valaistunut niin, että pääsee autuuteen.
Mutta milloin sielu syntyy? Onko sikiöllä jo sielu etukäteen ja onko jälleen syntyminen mahdollista?
Ei ole viimeistä tuomiota, älä huoli. On vain uudelleen syntymään, kunnes sielu on jokaisen tietoisuuden myötä valaistunut niin, että pääsee autuuteen.
Minä tiedän, mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Mutta milloin sielu syntyy? Onko sikiöllä jo sielu etukäteen ja onko jälleen syntyminen mahdollista?
Tässä taitaa olla eroja eri uskontokuntien kesken?
En tiedä onko sillä mitään väliä, koska vaikka sitä jotenkin uudelleensyntyisikin niin eihän sitä edellistä elämää muista kuitenkaan. Siinä tapauksessa että tajunta kuoleman jälkeen vaan jatkuisi "ikuisesti" jossain muualla toisenlaisessa muodossa, todella pelottava ajatus koska kaipa siinä nyt tylsistyisi.
Vierailija kirjoitti:
Jälleensyntyminen on totta. Muihin kysymyksiin en osaa vastata. Voin kuitenkin kertoa sen, että kysymysten pohtiminen ei vie eteenpäin. Jumalan tahdon noudattaminen vie eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taitaa olla eroja eri uskontokuntien kesken?
Uskonnoissa on erilaisia uskomuksia, mutta on vain yksi totuus.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko sillä mitään väliä, koska vaikka sitä jotenkin uudelleensyntyisikin niin eihän sitä edellistä elämää muista kuitenkaan. Siinä tapauksessa että tajunta kuoleman jälkeen vaan jatkuisi "ikuisesti" jossain muualla toisenlaisessa muodossa, todella pelottava ajatus koska kaipa siinä nyt tylsistyisi.
Sillä on paljonkin väliä. Ei kannata laiminlyödä hengellisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? pelkäätkö joutuvasi jonkun lautakomitean eteen kuolemasi jälkeen jossa sinut tuomitaan teoistasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? pelkäätkö joutuvasi jonkun lautakomitean eteen kuolemasi jälkeen jossa sinut tuomitaan teoistasi?
Minä tiedän, mistä puhun. Sinulle toivotan onnea matkaan.
Kuoleman jälkeen on uusi syntymä siihen asti, kunnes on viimeinen tuomio. Viimeisen tuomion ajankohtaa ei voi tietää. Se tapahtuu siis useiden jälleensyntymien jälkeen.