Mikä on suosikkikirjasi?
Aiemmasta ketjusta inspiroituneena. Kerro suosikkikirjasi, ja miksi juuri se?
Klassikko tai ihan joku muu, ei väliä!
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeys ja ennakkoluulo. Ei ole sen voittanutta.
No jaa. Middlemarch on oma lempikirjani. Toki välissä on kulunut muutama vuosikymmen ja aletaan lähestyä realistisempaa maailmankuvausta. Siitä on tehty erinomainen sarjakin aikoinaan, joka olisi kiva katsoa uudelleen lopultakin. Mutta se on dynaaminen kuvaus ihmiselämän kehityskuluista ja päähenkilöiden virheliikkeistä siinä missä Y ja E on enemmänkin tilannekuva ja lopulta aika romanttinen hömppä, vaikka sellaiseksi huippulaatua. Mutta George Eliot eli Mary Ann Evans olikin valopää ja siitä avoimesti ihailtu hahmo. Meillä täysin aliluettu.
Ylpeys ja ennakkoluulo - romanttista hömppää??? Luepa uudestaan oikein ajatuksella.
Katsoitko sen uuden Jane Austen dokkarisarjan Yle Areenasta? Sai ainakin minulla Austenin pisteet kohoamaan vielä korkeammalle. Suosittelen. Siinä taustoitetaan mm. Ylpeys ja ennakkoluulo -romaania aika hyvin. Plus kaikki muu.
Aika moni lempparini on jo mainittu. Koitan kaivaa muutamia, joita ei vielä mainittu.
Barbara Kingsolver Myrkkypuun siemen
V.S. Naipaul Talo Mr. Biswasille
Anton Tsehovin novellit
Kjell Westön Missä kuljimme kerran. Pari muutakin saman kirjailijan romaania on ns. iskenyt mutta Missä kuljimme kerran on mielestäni ihan huippu!
Emmanuelle ehdottomasti, hyvin kirjoitettu ja mielenkiintoiset hahmot.
F.E. Sillanpää (ei siis Jari, nuoremmille tiedoksi) sai Nobelin koska maailmalla sympatiseerattiin Suomen joutumista talvisotaan.
Bret Easton Ellis - American Psycho. Ja se englanninkielinen alkuperäisversio.
Jokin seuraavista Anne Tylerin romaaneista: The Accidental Tourist, Dinner At the Homesick Restaurant, Saint Maybe tai A Patchwork Planet. En osaa päättää, mikä! Kirjat on käännetty myös suomeksi.
Minulle Pikkuprinssi on sellainen lohtukirja, johon palaan usein kun olen surullinen esim. Nyt viime viikolla koirani kuoltua.
Muista kirjoista suosikkini on Roddy Doylen Paddy Clark Ha ha ha ( en ole varma onko tälle suomennosta).
Vierailija kirjoitti:
Minulle Pikkuprinssi on sellainen lohtukirja, johon palaan usein kun olen surullinen esim. Nyt viime viikolla koirani kuoltua.
Muista kirjoista suosikkini on Roddy Doylen Paddy Clark Ha ha ha ( en ole varma onko tälle suomennosta).
Voi, ikävä kuulla että menetit koirasi. Tuli mieleen, että jos eläinlääkäri James Herriotin kirjoja saa vielä jostain, niissä on tosi lämpimiä tarinoita myös koirista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, ikävä kuulla että menetit koirasi. Tuli mieleen, että jos eläinlääkäri James Herriotin kirjoja saa vielä jostain, niissä on tosi lämpimiä tarinoita myös koirista.
Kiitos myötätunnosta ja vinkistä:)
Hehkuva Eden ja Playboy Club Erotica
Kenzaburo Öe: M/T ja kertomus Metsän ihmeestä
Olen lukenut sieltä täältä erilaisia teoksia, mutta Stephen Kingin "Cujo" oli kyllä sellainen jännäri, että luin sen lähestulkoon yhdeltä istumamakuulta..
Toinen oli saman kirjailijan "Piina" - ehkä jopa parempi sietämättömän jännityksen vuoksi.
Aikoinaan suosikkikirjani oli HPY:n puhelinluettelo, sekä keltaiset sivut.
Donna Tarttin kirja "Jumalat juhlivat öisin"
Pikku naisia 😍
Muistan omasta nuoruudestani.