Mikä on kohtelias viive viestiin vastaamisessa ystävyyssuhteessa?
Jos oletetaan, että viesti ei ole akuutti, vaan esimerkiksi kuulumisten kyselyä.
Kommentit (110)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole outoa kysellä ystävän kuulumisia. Ehkä teininä oli niin paljon jatkuvassa yhteydessä ystäviin että tiesi kysymättä kuulumiset. Minusta on sen sijaan erikoista pitää outona kuulumisten kyselyä. Siinähän avataan kontakti, joka antaa sitten mahdollisuuden sopia vaikkapa seuraavasta yhteisestä tapaamisesta.
Ei ole outoa kysellä ystävän kuulumisia, mutta mielestäni on outoa, jos en voisi kertoa ystävälleni omia kuulumisiani ennenkuin hän itse niitä kysyy. En myöskään tarvitse lausetta "Mitä kuuluu?", jos ystävä voisi ilman sitäkin kysyä "Lähdetkö mun kanssa pizzalle huomenna?". Mä en ystävieni kesken tarvitse mitään smalltalkia ensin ja vasta sitten muka voisi kertoa, minkä takia ihan oikeasti otti yhteyttä. Mulle voi ilman mitään "esivalmisteluja" kertoa kuulumisensa suoraan ihan itse tai kertoa sen asian, minkä takia otti y
Lisään tähän vielä, että multa saa vastauksen nopeammin, jos esittää asiansa heti eikä ensin laita tuota "Mitä kuuluu?" -kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 5 vuotta. Lähetteletkö useinkin viestejä, joihin ei voi olla vastaamatta pikaisesti? Ystäville viestitellään kun siltä tuntuu ja he vastaavat kun siltä tuntuu.
Silloin tällöin kyselen ystävien kuulumisia, jos ei ole oltu tekemisissä pitkään aikaan. Jos tuntuu siltä, ettei halua vastata jollekin ihmiselle, niin se ihminen ei sitten taida olla ystävä.
vastaan kun ehdin, jos muistan.
onko jollain puhelimenpalvojalla muka kiinnostusta aikatauluttaa viestejä ja miettiä jotain oikeaa viestiaikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 5 vuotta. Lähetteletkö useinkin viestejä, joihin ei voi olla vastaamatta pikaisesti? Ystäville viestitellään kun siltä tuntuu ja he vastaavat kun siltä tuntuu.
Silloin tällöin kyselen ystävien kuulumisia, jos ei ole oltu tekemisissä pitkään aikaan. Jos tuntuu siltä, ettei halua vastata jollekin ihmiselle, niin se ihminen ei sitten taida olla ystävä.
Jos kyselet heiltä kuulumisia vain silloin tällöin, miksi heidän pitäisi vastata heti eikä vain silloin tällöin? Kirjoitin jo aiemmin, että ystävyyssuhteetkin on erilaisia. Yhden kanssa voi viestitellä jopa päivittäin ja jonkun toisen kanssa vain pari kertaa vuodessa. Mun mielestä on hieman itsekästä olettaa, että toinen vastaa heti, jos itsekään et ole ottanut yhteyttä moneen kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyselet heiltä kuulumisia vain silloin tällöin, miksi heidän pitäisi vastata heti eikä vain silloin tällöin? Kirjoitin jo aiemmin, että ystävyyssuhteetkin on erilaisia. Yhden kanssa voi viestitellä jopa päivittäin ja jonkun toisen kanssa vain pari kertaa vuodessa. Mun mielestä on hieman itsekästä olettaa, että toinen vastaa heti, jos itsekään et ole ottanut yhteyttä moneen kuukauteen.
Ei tarvitse vastata heti, mutta mielestäni on kohteliasta vastata parissa päivässä. Jos joku toistuvasti "unohtaa" vastata ja vastauksessa kestää vaikka viikko, niin tulkitsen ettei hän halua pitää yhteyttä ja lopetan.
Nro 106: "Ei tarvitse vastata heti, mutta mielestäni on kohteliasta vastata parissa päivässä. Jos joku toistuvasti "unohtaa" vastata ja vastauksessa kestää vaikka viikko, niin tulkitsen ettei hän halua pitää yhteyttä ja lopetan."
Jos et ole pitkään aikaan pitänyt yhteyttä, sun mielestäsi toisen pitää vastata viikon sisällä riippunatta siitä, makaako tämä sairaalassa tai on jossain ulkomailla? Mulla oli yksi kaveri, joka pommitti mua viesteillä monta kertaa päivässä, kun olin siskoni kanssa kiertomatkalla Irlannissa. Lopulta hermostuin ja laitoin viestin, että olen Irlannissa, älä vaivaa mua enää koskaan yhdelläkään viestillä. Mä olin aikoinaan 3 viikkoa Meilahden sairaalassa enkä pitänyt mitään yhteyttä ystäviini. Olin vakavasti sairaana ja silloin mulle riitti ihan vaan mun läheiset. Jos joku ystävistäni olisi kiskaissut herneen nenäänsä siitä, että en viikon sisällä vastannut (en pystynyt ekan viikon aikana edes nostamaan kättäni ylös), niin sellainen "ystävä" olisi saanutkin mennä menojaan.
riippuu ihmisestä,kaikki ei tykkää viesteistä jos töissä ja puhelin pukkaa lisää-
jos joku ei pysty tai jaksa vastata älä pahastu,toisella kertaa sit.
anna ihmisen vastata itse.kk,vuoden päästä. ei pakko vastata.
jatkuvasti viestittävä karkottaa ystävät ei ketään jaksa pommittamista.
Nro 106: "Ei tarvitse vastata heti, mutta mielestäni on kohteliasta vastata parissa päivässä. Jos joku toistuvasti "unohtaa" vastata ja vastauksessa kestää vaikka viikko, niin tulkitsen ettei hän halua pitää yhteyttä ja lopetan."
Jos et ole pitkään aikaan pitänyt yhteyttä, sun mielestäsi toisen pitää vastata viikon sisällä riippunatta siitä, makaako tämä sairaalassa tai on jossain ulkomailla? Mulla oli yksi kaveri, joka pommitti mua viesteillä monta kertaa päivässä, kun olin siskoni kanssa kiertomatkalla Irlannissa. Lopulta hermostuin ja laitoin viestin, että olen Irlannissa, älä vaivaa mua enää koskaan yhdelläkään viestillä. Mä olin aikoinaan 3 viikkoa Meilahden sairaalassa enkä pitänyt mitään yhteyttä ystäviini. Olin vakavasti sairaana ja silloin mulle riitti ihan vaan mun läheiset. Jos joku ystävistäni olisi kiskaissut herneen nenäänsä siitä, että en viikon sisällä vastannut (en pystynyt e
Tiesikö tämä ystävä edes, että olit reissussa? Toki monen viestin lähettäminen ei ole kohteliasta. Ystävä tuo tuskin oli, sillä ei ystäville suututa tuollaisesta.
Jos on sairas eikä vastaa moneen viikkoon kenellekään ystävälle niin tottakai silloin on oikeus loukkaantua. Varsinkin, jos ystävällä on huoli. Eri asia, jos ei pysty vastaamaan, mutta siinä tapauksessa luulisi, että ne läheiset ilmoittaa ystäville.
Eihän taida nykyään ihmisillä olla kuin harvoilla oikeita ystäviä. Jos on oikea ystävä niin ei häntä kohdella miten sattuu, että suututtaisiin noin vain tai ei ilmoiteta, jos on joku hätä. Oikeaa ystävää kiinnostaa ja hän haluaa, että hänestä myös ollaan kiinnostuneita. Jos näin ei toimi niin ei ole ystävä. On joku tuttava tai kaveri vain.
Vierailija kirjoitti:
vastaan kun ehdin, jos muistan.
onko jollain puhelimenpalvojalla muka kiinnostusta aikatauluttaa viestejä ja miettiä jotain oikeaa viestiaikaa?
Vaikutat ihanalta ystävältä.
Ei ole outoa kysellä ystävän kuulumisia, mutta mielestäni on outoa, jos en voisi kertoa ystävälleni omia kuulumisiani ennenkuin hän itse niitä kysyy. En myöskään tarvitse lausetta "Mitä kuuluu?", jos ystävä voisi ilman sitäkin kysyä "Lähdetkö mun kanssa pizzalle huomenna?". Mä en ystävieni kesken tarvitse mitään smalltalkia ensin ja vasta sitten muka voisi kertoa, minkä takia ihan oikeasti otti yhteyttä. Mulle voi ilman mitään "esivalmisteluja" kertoa kuulumisensa suoraan ihan itse tai kertoa sen asian, minkä takia otti yhteyttä. Mulla on kyllä yksi tuttu, joka aina silloin tällöin kyselee mun kuulumisiani ja heti, kun vastaan edes jotain, seuraavaksi pyytää multa rahaa lainaksi.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/