Mikä on kohtelias viive viestiin vastaamisessa ystävyyssuhteessa?
Jos oletetaan, että viesti ei ole akuutti, vaan esimerkiksi kuulumisten kyselyä.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaiseen viestiin pitäisi vastata?
Peruskäytöstapoja.
Kun koen, että viestittelijä ei ole ystäväni eikä edes kaverini, niin miksi hänelle pitää vastata? Se saa kyselijän vain kokemaan itsensä minulle tärkeäksi, mitä hän ei ole.
Tässähän kysyttiin nimenomaan ystävyyssuhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kieltämättä ihmettelisin jos ystävänä pitämäni yllättäen kyselisi että mitä mulle kuuluu. Kyllä hän tietäisi sen kysymättäkin. Jouduin kerran vähän tämänkaltaiseen tilanteeseen kun en sitten heti vastannut, niin tämä toinen sekoisi että voinko hyvin ja onko joku hätänä apua apua mikset vastaa
Se oli niin suuri ylilyönti että kaveruus loppui siihen paikkaan (oli tällä muitakin narsistisia piirteitä joita olin katsonut läpi sormien jo aivan liian pitkään niin tartuin oitis tähän "tekosyyhyn" päättää koko tuttavuus)
Hän oli siis narsisti, kun kysyi mitä kuuluu?
Aina oppii uutta.
Kirjoitin että muitakin narsistisia piirteitä. Tuo kysymys ei oikeasti liittynyt minuun vaan oli osa hänen teatteriaan "paremmille ihmisille"
Vierailija kirjoitti:
Unohda jo ne 1990-luvun Cosmopolitan-lehden suhdeopit.
Suurin osa ihmisistä on neutraaleja tyyppejä ettei heidän kanssa tarvitse näitä oppeja miettiä.
Ei kai ystävyyssuhteissa tällaisia tarvitse miettiä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pakkoa vastata, eikä määräaikaa. Ystävä, joka tuollaista vaatii, ei ole ystävä vaan finni perseessä.
Entä mikä on kohtelias viive vastata, jos oletetaan, että ystävä ei esitä vaatimusta vastauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pakkoa vastata, eikä määräaikaa. Ystävä, joka tuollaista vaatii, ei ole ystävä vaan finni perseessä.
Entä mikä on kohtelias viive vastata, jos oletetaan, että ystävä ei esitä vaatimusta vastauksesta?
Muutama päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kieltämättä ihmettelisin jos ystävänä pitämäni yllättäen kyselisi että mitä mulle kuuluu. Kyllä hän tietäisi sen kysymättäkin. Jouduin kerran vähän tämänkaltaiseen tilanteeseen kun en sitten heti vastannut, niin tämä toinen sekoisi että voinko hyvin ja onko joku hätänä apua apua mikset vastaa
Se oli niin suuri ylilyönti että kaveruus loppui siihen paikkaan (oli tällä muitakin narsistisia piirteitä joita olin katsonut läpi sormien jo aivan liian pitkään niin tartuin oitis tähän "tekosyyhyn" päättää koko tuttavuus)
Lähetätkö ystävillesi päivittäisen raportin kuulumisistasi vai miten he pysyvät kärryillä kuulumisistasi kysymättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen ei vaan voi vasta heti, jos siihen on mahdollisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetätkö ystävillesi päivittäisen raportin kuulumisistasi vai miten he pysyvät kärryillä kuulumisistasi kysymättä?
Tapahtuuko jollekin ihmiselle päivittäin jotain, jota tarvitsee raportoida ystäville? Ei minulle ainakaan. Päivitetään kuulumiset kun nähdään. Akuuteimmista viestitään tai soitellaan toki heti.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tarvitsee, kun tuo yksi palstahullu yrittää vastaamattomuudella viestittää että viestin lähettäjä ei ole hänen ystävänsä eikä edes kaveri. Eli selkeästi menee jotenkin näin että ystävälle vastataan jossain tietyssä ajassa ja muille ei vastata tai vastataan jollain viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten kirjoitin, kyse ei ollut minun kuulumisistani vaan hänen teatteristaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kyselee kuulumisia viestillä, niin kohtelias viive on 2-3 kk.
Ystävät soittavat toisilleen tai kertovat viestillä oman akuutin asiansa, eivät laittele "mitä kuuluu" -viestejä. Kaverit ja tutut on erikseen.
OK boomer
Nytkö jo 32v on boomeri? Näköjään facetimesta on tullut vanhusten yhteydenpitoväline.
Boomerius on mielentila, ei ikä. Ja kyllä, Facebook on myös erittäin boomer.
Surullista ettei sulla ole muuta kuin aihe vapaa ja pikaviestimet. Ihan me nuoretkin tapaamme ystäviä ihan kasvotusten ja käydään läpi omia juttuja muiden kanssa, eikä vain notkuta puhelimella.
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän oli siis narsisti, kun kysyi mitä kuuluu?
Aina oppii uutta.
Kirjoitin että muitakin narsistisia piirteitä. Tuo kysymys ei oikeasti liittynyt minuun vaan oli osa hänen teatteriaan "paremmille ihmisille"
En pysy perässä. Olet siis mielestäsi parempi ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaiseen viestiin pitäisi vastata?
Strateginen perustelu on ystävyyssuhteen ylläpitäminen.
Tekninen perustelu voi olla se, että viestissä on kysymys ja kysymykseen on tapana vastata.
Jos sulla onkin niin muilla voi olla elämää muuallakin kuin whatsappissa. Mä esim. hoidan ne tosielämän asiat ensin ja whatsapp on yhteydenpitoväline tärkeisiin ihmisiini. Olen yleensä estänyt ne, joilta tulee paskaviestiä toisensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen ei vaan voi vasta heti, jos siihen on mahdollisuus?
Itse vastaan heti, kun se on mahdollista, mutta haluan tietää miten muut asian näkevät. Heti vastaaminen on siitäkin käytännöllistä, että sitten ei vahingossa unohdu vastata.
Ap
Mä vastaan kaikille silloin kun ehdin ja muistan.
Kyllä minä kyselen ystäviltäni viestillä että mitä heille kuuluu. Ollaan ystäviä vaikkei olla viikottain tai välttämättä edes kuukausittain yhteydessä. En ole somessa, eikä useimmat kaverinikaan ole, joten en tiedä mitä puuhaavat sillä välin.
Minusta on ok vastata päivän-parin viiveellä silloin kun ei ole mitään kiireellistä asiaa, mutta jos vastaukset venyy tai niitä ei tule ollenkaan niin kyllä se ystävyys alkaa viilentyä aika nopeasti.
Yksi (entinen) ystävä vastasi viestiini 3kk päästä jotain ympäripyöreää, silloin päätin että eiköhän se ystävyys ollut siinä. En jaksa tuollaista välinpitämättömyyttä ja piittaamattomuutta, kyllä jokaisella on normaalitilanteessa aikaa käyttää muutama minuutti siihen että vastaa itselleen tärkeän ihmisen viestiin. Jos ei ole, niin eiköhän se kerro kaiken oleellisen siitä ihmisestä ja hänen prioriteeteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tarvitsee, kun tuo yksi palstahullu yrittää vastaamattomuudella viestittää että viestin lähettäjä ei ole hänen ystävänsä eikä edes kaveri. Eli selkeästi menee jotenkin näin että ystävälle vastataan jossain tietyssä ajassa ja muille ei vastata tai vastataan jollain viiveellä.
Naisen katkeruus voittaa kuolemankin. Joku yksi sana nyt vaan laukaisi tämän tyypin katkeruuden kitkerän hötön.
En pysy perässä. Olet siis mielestäsi parempi ihminen?
-> Ei vaan minut haluttiin marionetiksi teatterin esittämisessä "paremmille ihmisille". Selvästikään et ole ollut tekemisissä narsistin kanssa
Koska se on vapaasti sinunkin saatavillasi, jos soitat yritykseen, jossa olen töissä.