Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henna käyttää vaatteisiin kuukaudessa saman verran kuin moni suomalainen vuodessa

Vierailija
05.01.2026 |

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000011666998.html

Ei voi olla noin tyhmä rahankäyttäjä ja vielä pankissa kouluttajana. 

Kommentit (175)

Vierailija
121/175 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo näyttänyt elegantilts

Vierailija
122/175 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävis kampaajalla välillä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/175 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei voi edelleenkään ostaa tyylitajua. Ruman näköisiä vaatteita tällä. Ja vielä kalliita 

Vierailija
124/175 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä rättejä tuo tyylitajuton täti ostaa. Huonolla itsetunnolla ja tyhjällä elämällä tuokin onnistuu kyllä.

125/175 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä rahalla saanut edes tyyliä vaan jotain hirveitä Marimekon kolttuja jotka kirkuvat vuotta 2015. 

🇺🇦🇮🇱

126/175 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin ostakoon rahoillansa mitä haluaa. Ei ole multa pois eikä mua kiinnosta muiden ostelut.

Ai niin tässä kohtaa taas ympäristöllä ei olekaan väliä, koska nainen ostaa vaatteita, koska nauttii niistä? 

Ainakin se ostaa kalliita, laadukkaita vaatteita, joita ei ole valmistettu myrkkytehtailla Kiinassa ja lennätetty temupakettina Suomeen.

Marimekon kankaat kyllä tehdään Kiinassa

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
127/175 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää jos itsetunto ja onnellisuus on noin ulkoisten asioiden varassa

Vierailija
128/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelun kuvissa asuntokin näyttää olevan hieno joten mieskin on varmaan varakas. Jos yhteinen tili ja varakkaan miehenkin rahat on käytettävissä shoppailuun niin mikäs siinä.

Vierailija
129/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin menee satoja nettishoppailuun kuukaudessa valitettavasti kun minulla on shoppailu addiktio mikä alkoi korona aikana. Asutaan maalla enkä käy kivijalka kaupoissa vaate ostoksilla. Netistä on niin helppo tilata ja sitten tulee morkkis jälkikäteen. Ja ihan omasta palkastani maksan vaatteeni, meillä on avomiehen kanssa omat tilit. Tavallaan ymmärrän et pankkivirkailija ei voi näyttää nuhjuiselta, itse teen etänä pääasiassa töitä ja aina kun käyn konttorilla niin tuntuu et muut on paremmin pukeutuneet ja itse näytän nuhjuiselta. Ja ainakin omalla kohdallani paino vaihtelee ja käytän usein samoja suosikki vaatteita mitkä pesussa alkaa näyttää nuhjuiselta.

Vierailija
130/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin menee satoja nettishoppailuun kuukaudessa valitettavasti kun minulla on shoppailu addiktio mikä alkoi korona aikana. Asutaan maalla enkä käy kivijalka kaupoissa vaate ostoksilla. Netistä on niin helppo tilata ja sitten tulee morkkis jälkikäteen. Ja ihan omasta palkastani maksan vaatteeni, meillä on avomiehen kanssa omat tilit. Tavallaan ymmärrän et pankkivirkailija ei voi näyttää nuhjuiselta, itse teen etänä pääasiassa töitä ja aina kun käyn konttorilla niin tuntuu et muut on paremmin pukeutuneet ja itse näytän nuhjuiselta. Ja ainakin omalla kohdallani paino vaihtelee ja käytän usein samoja suosikki vaatteita mitkä pesussa alkaa näyttää nuhjuiselta.

Miten voi näyttää nuhjuiselta jos ostaa vaatteita satasilla kuukaudessa? Shoppaatko jotain temun kertisvaatteita? 

Vierailija
131/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveitä rättejä tuo tyylitajuton täti ostaa. Huonolla itsetunnolla ja tyhjällä elämällä tuokin onnistuu kyllä.

Mulla on huono itsetunto ja yritän paikata sitä ostamalla älyttömän määrän vaatteita enkä siltikään tunne itseäni itsevarmaksi.

Vierailija
132/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin ostakoon rahoillansa mitä haluaa. Ei ole multa pois eikä mua kiinnosta muiden ostelut.

Ai niin tässä kohtaa taas ympäristöllä ei olekaan väliä, koska nainen ostaa vaatteita, koska nauttii niistä? 

Ainakin se ostaa kalliita, laadukkaita vaatteita, joita ei ole valmistettu myrkkytehtailla Kiinassa ja lennätetty temupakettina Suomeen.

Marimekon kankaat kyllä tehdään Kiinassa

Kankaat tehdään kiinassa ja vaatteet ommellaan Kiinassa. Myydään Suomessa. Ei eroa  henkkamaukkoista ja vastaavista kuin hinnan osalta. Kuosit niitä samoja vanhoja 60-lukulaisia.

Vierailija
133/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi näyttää nuhjuiselta jos ostaa vaatteita satasilla kuukaudessa? Shoppaatko jotain temun kertisvaatteita? 

Ostan paljon vaatteita mutta silti toimistoon mennessä käytän lähes aina samoja tiettyjä luottovaatteita jossa tunnen oloni hyväksi, minulla kun on huono itsetunto. Ostan myös paljon ulkovaatteita takkeja ja kenkiä.

Vierailija
134/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutusta jäi pois, mistä lähtien Henna on hurahtanut tähän harrastukseen.

Itsellä tuo vaihe kesti 5-7v. Vuositasolla meni 8000-15000e/v. Nykyään ostan vain aidosti laadukkaita vaatteita merkistä välittämättä. Monta jätesäkillistä olen noilta vuosilta karsinut. En jaksaisi enää samaa rumbaa. Vieläkin voisi karsia 10 jätesäkillistä pois kierrosta. Pukeudun nykyään arkisin huppariin ja verkkariin.

Mulla oli noin 35-40v. Käytin ehkä 200-500 kk. Näin jälkeenpäin ihan turhaan. Vaatteet menee aika nopeasti pois muodista, eikä niitä saa myytyä. Nykyisin ostan vain vähän ja tarpeeseen, hyviä luonnonmateriaaleja ja merkkejä tärkeämpää on kotimaisuus. Katson, että vaate kestää aikaa myös mallin puolesta ja kauden värien sijaan suosin lempivärejäni, jotta en kyllästy trendeihin. 

Vierailija
135/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan pa

Osta siis muutama uusi samantyyppinen laadukas  luottovaate toimistolle, jossa tunnet olosi hyväksi. Kotivaatteita sulla lienee jo nurkat pullollaan. 

Vierailija
136/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuo vaihe kesti 5-7v. Vuositasolla meni 8000-15000e/v. Nykyään ostan vain aidosti laadukkaita vaatteita merkistä välittämättä. Monta jätesäkillistä olen noilta vuosilta karsinut. En jaksaisi enää samaa rumbaa. Vieläkin voisi karsia 10 jätesäkillistä pois kierrosta. Pukeudun nykyään arkisin huppariin ja verkkariin.

Mä tilasin aiemmin älyttömästi vaatteita, toimistoon piti olla melkein joka päivä eri vaatteet. Sitten kun tuli korona ja etätyö niin alkasin pitämään kotona farkkuja ja hupparia. Vaatteita on paljon ja olen niitä myynyt todella halvalla ja vienyt UFF laatikkoon.

Vierailija
137/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet suomalaisbrändit, kuten Marimekko, ovat siirtäneet tuotannon Portugaliin. EU:n alueelle pois Kiinan hikipajoista. Kannatan. 

Vierailija
138/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin aiemmin älyttömästi vaatteita, toimistoon piti olla melkein joka päivä eri vaatteet. Sitten kun tuli korona ja etätyö niin alkasin pitämään kotona farkkuja ja hupparia. Vaatteita on paljon ja olen niitä myynyt todella halvalla ja vienyt UFF laatikkoon.

Niin ja lisään että nyt jälkikäteen harmittaa nuo minulla vaatteisiin menneet rahat kun jos ne olisin säästänyt niin niillä rahoilla saisin nyt hampaat kuntoon.

Vierailija
139/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään vaatteista ja luin jutun mielenkiinnolla. Oli pettymys, kun vaatehuoneessa ei ollutkaan mitään persoonallista ja kiinnostavaa. Tuolla rahalla sitä saisi. Vain samanlaisia vaatteita valtavat määrät. Kuulostaa enemmän ostosaddiktiolta kuin kiinnostukselta muotiin, suunnittelijoihin ja tyyleihin. 

Vierailija
140/175 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut vuosien varrella kasmir-villatakkeja. Ne ovat edelleenkin käyttökelpoisia. Vaativat käsinpesua Marseille-saippualla ja tuuletusta ulkona sekä lepoa (ei joka päivä samaa takkia). Merinokin on ihan hyvä, mutta aina kun sorrun ostamaan nätin sekakuitupuseron, jossa on akryylia, se nyppyyntyy ja venyy vuoden aikana pilalle. On minulla nukanpoistomaite, mutta ei se perussyytä poista. Muovihan on muovi, vaikka sille keksii kauniita nimiä.