Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa romaaninaisia jotka haluaa tai pukeutuu valtaväestön tavoin?

Vierailija
31.12.2025 |

Kiinnostaisi tietää. Miten heihin suhtaudutaan sekä omassa yhteisössään että muutoin? Ajautuuko siinä omasta yhteisöstään pois?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tietenkin.

Vierailija
62/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, mutta eri asia annetaanko. Suomessa ja Ruotsisa toki vain jaksetaan pitää päällä niitä rumia kansallispukuja. Muualla ne pukeutuu kuin valtaväestö.

Koska sosiaalitoimi maksaa ne rahtihameet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andy MC Coy eli Antti Hulkko

Andy ei ole romani. Esittää vain. Hänen vanhempansa on täysin valkolaisia ja ap kysyi naisista eikä vanhoista juopoista

Vierailija
64/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Andy MC Coy eli Antti Hulkko

Ei ole romani

Vierailija
65/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut, että Suomi on ainut maa, missä voi pitää omaa  perinteistä hametta/asua, koska muualla sorto on vielä pahempaa kuin täällä. Hienoa, että kulttuuria voi säilyttää edes täällä. 

Kuulin kerran yhdestä romaniäidistä, joka toivoi, että oma tyttö ei laittaisi perinteisiä hameita, koska sorto on niin kovaa Suomessakin.  Tytär itse halusi silti jatkaa perinnettä. 

Surullista, että ei voida kunnioittaa erilaisia kulttuureja.

Vierailija
66/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen kuullut, että Suomi on ainut maa, missä voi pitää omaa  perinteistä hametta/asua, koska muualla sorto on vielä pahempaa kuin täällä. Hienoa, että kulttuuria voi säilyttää edes täällä. 

Kuulin kerran yhdestä romaniäidistä, joka toivoi, että oma tyttö ei laittaisi perinteisiä hameita, koska sorto on niin kovaa Suomessakin.  Tytär itse halusi silti jatkaa perinnettä. 

Surullista, että ei voida kunnioittaa erilaisia kulttuureja.

Kunnioitus pitää ansaita.

Vierailija
67/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai.No mie ainakii tahon.

Vierailija
68/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin romani, en pukeutuisi kansallisasuun. Haluaisin ehdottomasti sulautua valtaväestöön. Olisivat vanhempani mitä mieltä tahansa.   

Vierailija
69/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat valita kyllä, mutta seurauksena on yhteisön ulkopuolelle sulkeminen.  On kokemusta.

Se on vain siunaus

Vierailija
70/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romani yhdellä aalla. Romaani on kirja. 

Vierailija
71/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapuheissa ja vain teoriassa tytöt saa itse noin 15- vuotiaina päättää pukevatko romanivaatteet.

Tunnen romaneja, asuinpaikkakunnallani on paljon heikäläisiä. Kertovat, että tyttöjä painostetaan voimakkaasti  käyttämään romanivaatteita. Jos et ala, sinua haukutaan loppuelämäsi ja pidetään ala-arvoisena ihmisenä. Sinulle saa tehdä pahaa mielinmäärin. Että semmonen valinnanvapaus.

Vierailija
72/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattilan laulavat sisarukset esim.

Vierailija
73/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varastamisen takia isot hameet

Vaikka valkolaisen vaatteisiin pukeutumalla ei herättäisi vartijoiden huomiota jo kauppaan tullessa, farkkujen taskuihin ei tosiaan Sandelsin 24-pack ja kilon sisäfilee mahdu sitten millään.

Vierailija
74/74 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Mattilan sisarusten isä romani ? Kuulemma on vankilassa ollut muutamankin kerran ?  Mutta media ei siitä kerro eivät paikalliset ihmiset huutele 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi