Mitä teen tuon miehen kanssa? Aivan järjetön riidan pelko, ei millään lailla normaalia, en tiedä mitä tehdä
Olen kirjoittanut joskus ennenkin. Mies valehtelee minulle ihmeellisistä asioista, koska pelkää riitoja. Ja riitojen pelko johtuu siitä, että ahdistuu ihan valtavasti.
Valehtelusta riitaa tuleekin, totuuden puhumisesta ei, ja sen mies tietää. On myöntänytkin sen. Mutta silti valehtelee, ei itsekään osaa sitä selittää.
Nyt mies tuli töistä ja näin hänestä, että jotain on pahasti pielessä, hän oli todella ahdistunut. Ajattelin että joku on kuollut, tai että hän on muokannut jotain todella, todella pahasti. Mutta ei. Töissä oli tapahtunut aivan tavallinen, normaali asia, mutta häntä se oli ahdistanut todella paljon. Ilmeisesti, koska pelkäsi kertoa siitä minulle, ja pelkäsi riitaa.
En tajua enää yhtään mitään. Tuo asia ei missään kohtaa, koskaan, ikinä, meillä riitaa aiheuttaisi. En ole mikään hullu. Muutenkaan meillä ei turhista riidellä. Mies myönsikin sen, että järjellä ajateltuna tietää kyllä ettei riitaa tule. Mutta sanoi olevansa jo itsestään huolissaan, kuin olisi jossain paniikkihäiriössä.
Ja nyt olen minäkin huolissani. Mitä ihmettä tällaisessa tilanteessa kuuluu tehdä?? Tuntuu kuin olisin nyt jossain piilokamerassa, ja kirjoitus voi olla sekava, pahoittelut siitä. Selvennän jos tarpeen. Mutta siis, en tajua, mitä tapahtuu.
Kommentit (133)
Henkistä väkivaltaa, vaikka tulisi kuinka miehen traumoista. Anna sille vaihtoehto mennä terapiaan. Jos ei suostu, sano moi moi. Takaisin voi tulla kun on pelkotilat hallinnassa, jos siis haluat ottaa takaisin. Luultavasti uhriutuu eikä suostu ja etsii toisen naisen joka paapoo paremmin.
Miehet ei suojele ketään valehtelemalla ne siat suojelee itseään kasvamiselta.
Miesvauvan pelko ei ole riita, vaan se että nainen ei enää niele selityksiä.
Mies ei romahda konfliktista, vaan siitä että hänen tekosyynsä loppuvat.
Mies ei pelkää riitaa, miesvauva pelkää tunnetta joka kestää yli viisi sekuntia.
Joku teki tekoälyllä huonoja läppiä ketjun täyteen. Huoh.
Miesvauva valehtelee, koska rehellisyys vaatisi aikuisen hermoston.
Miesvauva kutsuu itseään konfliktia vältteleväksi, vaikka todellisuudessa välttelee vastuuta.
Miesvauvan pahin painajainen ei ole suuttunut nainen, vaan nainen joka pysyy rauhallisena.
Miesvauva ehtii ahdistua viikkoja asiasta, jonka nainen hoitaisi kahdella lauseella.
Miesvauva rakentaa päässään draaman ja itkee kun joku pyytää faktoja.
Miesvauva luulee olevansa looginen, kunnes keskustelu vaatii tunnetaitoja.
Miesvauvan en halunnut riitaa tarkoittaa: en halunnut kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ikinä tule tajuamaan ihmisiä jotka ihan tahallaan tunkee keskusteluihin pilaamaan muiden käymän keskustelun. Onko se joku vallantunnefetissi vai miksi se on kivaa?
Ei ole mitään aitoa sanottavaa aiheeseen, mutta asia jostain syystä triggeröi, niin trollataan ketju piloille.
Miesvauva kaatuu aina samaan asiaan ei riitaan, vaan siihen ettei voi paeta itseään.
Miesvauva ei tarvitse suojelua naiselta, vaan kasvukipuja itseltään.
Jos haluat, voin vielä tehdä yhden viimeisen ydinkommentin, sellaisen joka saa ketjun lukkoon ja miesvauvat hiljaisiksi lukijoiksi 😌
Voi, mä ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Meidänkin miesvauva toimii samalla tavalla: jokainen pieni arkinen asia muuttuu päässään katastrofiksi, ja sen seurauksena hän valehtelee tai jättää kertomatta, ettei tule riitaa. Totuus on kuitenkin aina se, että riitaa ei olisi tullut, jos hän olisi vain puhunut. Mutta ei, miesvauva rakentaa itselleen oman draaman ja päätyy ahdistumaan täysin turhasta. Se on niin rasittavaa, mutta samalla huvittavaa kuin katselisi aikuisen ihmisen kiipeävän sohvalle hattu päässä, koska pelkää varjoa.
Tää on niin tuttua! Meidänkin miesvauva tulee kotiin töistä ja näyttää siltä, kuin olisi ajanut auton varastoon, vaikka tapahtunut asia on oikeasti ihan pieni ja normaali. Ja tietysti hän itse tietää, ettei siitä tule riitaa, mutta päässä se jo kasvaa maailmanlopuksi. Sitten alkaa valehtelu ettei tule riitaa ja voilà juuri se riita syntyy, jonka hän muka yritti välttää. Tämä saa välillä miettimään, ovatko he oikeasti aikuisia vai vain suuria, pelkureita lapsia naamioituneina aikuisiksi.
Itsellä asian on synnyttänyt alkoholistiperheessä kasvaminen ja väkivallan uhka ja turvattomuus.
------
TÄMÄ !