Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Symbioottinen parisuhde, jossa kahdesta tulee ikäänkuin yksi ja mitään ei tehdä yksin ja kaikki mitä tehdään, tehdään yhdessä

Vierailija
29.12.2025 |

Tiedättekö tällaisia pareja?

Mikä tähän ajaa?

Esim. yksin ei voi seurata mitään sarjaa, vaan sarja valitaan siten, että se miellyttää molempia ja sitä katsotaan aina yhtä aikaa.

Oman unirytmin mukaan ei toimita, vaan etsitään kompromissi, jonka mukaan mennään yhtä aikaa sänkyyn, aletaan nukkumaan samaan aikaan käsi kädessä ja herätään samaan aikaan. Syödään samaa ruokaa aina.

Nämä ihmiset eivät ikäänkuin ole itsenäisiä ja omia itsejään, vaan muokkaavat itsensä täydelliseen symbioosiin toisen kanssa. Miksi?

Kommentit (847)

Vierailija
281/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa ei ole ollenkaan kyse siitä ettei halua mennä työpaikan tilaisuuksiin vaan selkeä kielto! Ei saa itse päättää vaan "ihan selvää ettei mene!"" 

Väärin, vaan tuo kuvastaa meidän molempien asennetta tuollaisia tilaisuuksia kohtaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja noita yön yli virkistysreissuja järjestää etenkin mun pomot, mutta en todellakaan osallistu 😀

Vierailija
282/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän joka kirjoitti, ettei edes työpaikan virkistyspäiviin saa osallistua.   Miksi?   Ajatteletko että siellä automaattisesti hypätään  petiin/komeroon/keittiönpöydälle rietastelemaan?    Ainakin omat ja puolison duunien virkistyspäivät on olleet ihan  jees ja tavallisia illanistujaisia,  eikä olla koskaan ängetty mukaan vahtimaan, vaikka sekaporukoita onkin ja joskus ne on myös yön yli.    

Jos sitä pettämistä niin paljon pelkää, niin miksi sen pitäisi tapahtua just virkistysilloissa?   

Ketjussa kukaan ei ole kirjoittanut ettei saisi osallistua virkistyspäiviin. Vaan ettei ole kiinnostusta osallistua niihin. Lukutaitoa nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuollaisen pariskunnan. Heillä ei ole mitään omia harrastuksia tai ystäviä, vaan kaikki tehdään yhdessä. Miehen pitää käydä välillä työmatkoilla, ja nainen ei tee sinä aikana mitään kodin ulkopuolella. Käy töissä ja kaupassa, ja on loppupäivän sisällä. Ei käy edes kävelyllä yksin. 

Minulla taas on muutama ystävä, jotka eivät tapaa oikeastaan koskaan muulloin minua kuin silloin, kun mies on matkoilla. Ihme tapa.

Naispuolinen ystäväni on naimisissa naisen kanssa. Sama juttu. Tulee tapaamaan minua, jos/kun vaimonsa ei ole kotona tai hänellä on omat vanhemmat kylässä, tosin sinäkin aikana yleensä vaimo soittaa siitä tai tuosta asiasta. On ollut tilanteita, joissa ystävä on tullut kylään ja 1h päästä vaimo soittaa, että hei, tarjouksessa on nyt tuo meidän etsimä sohva! Ja ei kun heti siltä istumalta hakemaan sitä sohvaa, kun sitä on etsitty niin kauan. Tai jotain muuta vastaavaa. Voi olla ihan sellaisiakin soittoja, että hei kuule, missäs ne meidän Rekun puruluut nyt olikaan?

Asutaan samassa kaupungissa, mutta tavataan vaan muutaman kerran vuodessa. Olisi mukavaa, jos hän tulisi käymään muutoinkin kuin silloin kun hänellä on aikaa eli puoliso ei ole saatavilla. Ja tullessaan käymään, voitaisiin keskittyä vaihtamaan kuulumisia ilman, että puoliso soittelee jatkuvasti, että missä sitä ja tätä ja tuota ja hei kuule nyt sinne Ikeaan ja muuten pääsin töistä jo aikaisemmin ja onko meillä ruokaa kotona jne.

Tiedän, että he tekevät paljon asioita yhdessä ja muiden pariskuntien kanssa. 

Vierailija
284/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukavaa, jos hän tulisi käymään muutoinkin kuin silloin kun hänellä on aikaa eli puoliso ei ole saatavilla.

Mitä tämä tarkoittaa? Sinustako olisi kiva, kun ystävä tulisi silloin kun hänellä ei ole aikaa? Toisaalta, ystävän puolison sekoilu ei ole sen ystävän syytä.

Itse tosiaan tapaan ystävääni vain, kun mieheni on töissä. Ihan käytännön syistä, koska ystävä haluaa tulla aina meille.

Vierailija
285/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni tapasi uuden naisystävän. Kaikkialla yhdessä....ja koko ajan.  

-Me emme pidä vihreistä kuulista ( tiedän, että isäni on aina rakastanut vihreitä kuulia). Jotenkin hämmentävää. ...

Vuosien aikana alkaa nyppimään, ettei oman isän kanssa ole mahdollisuutta olla kahden ja jutella. Sitä jotenki etääntyy tosi paljon. 

Mielestäni ei ole tervettä.

Vierailija
286/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Me emme pidä vihreistä kuulista ( tiedän, että isäni on aina rakastanut vihreitä kuulia). Jotenkin hämmentävää. ...

Kaveri erosi ja aloitti uuden suhteen. Tutustuttiin uuteen puolisoon ja hän kertoi että kaverini inhoaa Lauri Tähkää yli kaiken. Teki mieleni sanoa että häh, mehän oltiin hänen toiveestaan katsomassa Tähkän keikkaakin muutama vuosi sitten?! 😅 Olin hiljaa. Itsehän kaveri on niin puolisolleen kertonut. Syy ei kuulu mulle.

Vierailija
287/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää. En tunne tuollaisia tyyppejä enkä halua tuntea. Ehkä kumppani ei ole niin turvallinen että uskaltaisi olla oma itsensä ja tehdä omia juttujaan? Mielestäni epäterve suhde joka tapauksessa. 

Vierailija
288/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosien aikana alkaa nyppimään, ettei oman isän kanssa ole mahdollisuutta olla kahden ja jutella. Sitä jotenki etääntyy tosi paljon. 

Minulla oli nuorempana kaveri jonka mies oli aina mukana. En pitänyt koko tyypistä enkä halunnut puhua asioitani hänen kuulleen, joten ystävyytemme tyrehtyi pikkuhiljaa. Nainen eli muutoinkin aina miestensä kautta.  

Vierailija
289/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli nuorempana kaveri jonka mies oli aina mukana. En pitänyt koko tyypistä enkä halunnut puhua asioitani hänen kuulleen, joten ystävyytemme tyrehtyi pikkuhiljaa. Nainen eli muutoinkin aina miestensä kautta.  

Ei kuulosta hyvältä kaverilta.

Itselläni on todella hyviä tyyppejä ystävinä, ja myös heidän puolisonsa ovat sellaisia. Siksi on mukavaa tavata yhdessä.

Vierailija
290/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi on työt joita ei voi symbioosissa hoitaa. "

Jotkut symbioosissa elävät pariskunnat ovat jopa samassa työpaikassakin.

Vierailija
291/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lisäksi on työt joita ei voi symbioosissa hoitaa. "

Jotkut symbioosissa elävät pariskunnat ovat jopa samassa työpaikassakin.

Niinpä, ajatella. Mä ja mieheni ollaan oltu kolmessa samassa työpaikassa. Jopa työpareina, eli vietetty oikeasti 24/7 yhdessä. Eikä edes oltu samalla alalla kun tavattiin 😀 

Ja silti nyt kyetään olemaan eri työpaikoissa. Ollaan vain vapaa-aika tiiviisti yhdessä. Think about that.

Vierailija
292/847 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
293/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun parhaan kaverin puoliso oli sairaan kateellinen meidän ystävyydestä ja iski kiilaa meidän väliin. Viisi vuotta ahkeraa työtä ja puoliso sai muutettua mun kaverin itsensä kaltaiseksi. Loppuajasta ei enää erottanut kumpi on kumpi ja paras kaveri on nykyään entinen kaveri. En todellakaan halua elämääni sitä ihmistä joka hänestä lopulta tuli. Se oli tietynlainen kuolema ja menetys.

Mun miniä teki aikanaan saman. Pelokas ja epävarma ihminen.

Vierailija
294/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän joka kirjoitti, ettei edes työpaikan virkistyspäiviin saa osallistua.   Miksi?   Ajatteletko että siellä automaattisesti hypätään  petiin/komeroon/keittiönpöydälle rietastelemaan?    Ainakin omat ja puolison duunien virkistyspäivät on olleet ihan  jees ja tavallisia illanistujaisia,  eikä olla koskaan ängetty mukaan vahtimaan, vaikka sekaporukoita onkin ja joskus ne on myös yön yli.    

Jos sitä pettämistä niin paljon pelkää, niin miksi sen pitäisi tapahtua just virkistysilloissa?   

Ketjussa kukaan ei ole kirjoittanut ettei saisi osallistua virkistyspäiviin. Vaan ettei ole kiinnostusta osallistua niihin. Lukutaitoa nyt.

Kyllä siellä luki ettei todellakaan osallistuta, ei ettei halua osallistua. 

Vierailija
295/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Jos joku haluaa pettää niin se tapahtuu vaikka lounastunnilla, ei siihen virkistyspäivää tarvita!

Vierailija
296/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla näin pariskunnan, he menivät joka laitteen läpi yhdessä, ensin toinen tekee ja toinen seisoo vieressä ja sitten vaihtavat paikkaa. Miksei se toinen voi muka mennä toiseen laitteeseen sillä aikaa. Olis ihan hiton ahdistavaa. Sama juttu eräällä perheellä, jossa teini mukana. 

Vierailija
297/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä luki ettei todellakaan osallistuta, ei ettei halua osallistua. 

Niin, ei todellakaan osallistuta, koska kumpaakaan ei pätkääkään kiinnosta moiset 😂 Se oli toteamus palstakommentissa, ei mikään minun ja mieheni keskustelu.

Meillä kumpikin saa mennä ja osallistua mihin tahtoo, mutta ei huvita. Joten lopeta jo 😂

Vierailija
298/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka väitätte että kuvaillun tapainen suhde olisi ahdistava ja että te olette yksilöitä omissa suhteissanne, mitä vastaatte seuraaviin kysymyksiin

Onko teillä asioita jotka toisessa on epäselviä vai tiedättekö koko ajan missä toinen menee ja mitä tekee? Kun tulette töistä tms kotiin niin jaatteko kokemukset heti keskenään? Pitääkö puolison olla sanaa mieltä asioista vai onnistuuko eri näkökulmat ilman riitaa tai pahaa mieltä? Kuinka nopeasti laitatte viestiä kun olette erillään? Matkustatteko/juhlitteko yms aina yhdessä?

Ei se oo pelkästään sama tuulipuku vaan myös se että ollaanko oikeasti oma itsenäinen itsensä vai pitääkö psyyke koko ajan sovitella yhteen toisen kanssa

Miksi luulette että sovintoseksi on niin legendaarista? Koska siinä ollaan hetki erillisiä. Sen tunteen saa ilman riitaakin jos tietää mitä tekee

Mikä ihmeen sovintoseksi? Minä en sotkisi seksiä riitoihin. Ensin kaiken lähtökohtana on tietysti, että valitsee jo puolison jonka kiinnostuksen kohteet ja arvot ovat samanlaisia. Miksi ihmeessä sitä matkustaisi erikseen puolisosta ja jonkun vieraan kaverin kanssa? Moni vuosia yhdessä elänyt on menettänyt suurimman osan ystävistään, joten luonnollista, että ne reissut suunnittelee sen puolison kanssa. Monesta eri syystä, jotka eivät liity puolisoon mitenkään. 
Tietysti puolisot suurimmaksi osaksi tietävät missä toinen on. Työiässä, sen työpaikan ja eläkeiässä, sitä nyt ollaan lähinnä kotona tai mökillä. Jos molemmat tykkää olla mökillä, niin miksi sinne ei mentäisi yhdessä? Jos kaksi reipasta ihmistä on yhdessä, niin mikseivät he lenkkeilisi yhdessä? Miksi ihmeessä psyykkisesti pitää sovitella mitään yhteen? Mitä edes tuo käytännössä on? Tietysti ihmisillä on eri ajatuksia, mutta ei niistä nyt tarvitse riidellä. Mutta kun niistä ei riitele, vaikuttaa se näköjään muista, ettei eri mieltä olla mistään. Mitä arvoa siinä on, että puolison asiat ovat epäselviä? En ymmärrä, tätä jännityksen hakemista. Mitä seksikästä epävarmuudessa on? Tuollaiset draamasuhteet ovat rasittavia. Itse arvostan ennakoivusuutta ja tasapainoa. Minä en tarvitse ensin jotain suurta mielipiteiden vaihtoa perintöveron tai pakkoruotsin tarpeellisuudesta kokeakseni himoa toista ihmistä kohtaan. Puhumatta nyt jostain oikein kunnon perhedraamoista. 
Kyllä, minä kysyn kyllä mitä puolisoni töissä on tapahtunut ja hän mielellään kertoo. Hänen ns.  vihollisensa ovat aina myös minun vihollisia. Se tulee jo ihan periaatteesta. Perhe menee aina kaiken edellä ja puoliso on lähin perhe. Minä en käytä samanlaisia vaatteita, vaan käytän suoraan samoja vaatteita ja puolisoni minun, jos vaan mahtuvat ja hän pitää tyylistä. Se musta neule on molemmilla käytössä, kuten myös verskat tms. Minä ostan kaikki puolisoni vaatteet, koska hän inhoaa käydä vaatekaupoissa ostamassa ja valitsemassa itselleen vaatteit. Mutta olemme samantyylisiä, joten tiedän mistä hän tykkää. Ostan myös lastemme vaatteet ja aina ovat heillekin kelvanneet hyvin. Oikeasti koko perheemme lainaa vaatteita toisiltaan. 

Vierailija
299/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen kanssa on vähän tuollainen suhde. Tehdään paljon asioita yhdessä. Katsotaan sarjaa mistä molemmat tykkää, käydään koirien kanssa lenkillä yhdessä, mennään nukkumaan käsikkäin ja herätään yhdessä. Tehdään ruokaa ja käydään kaupassa yhdessä. 

En koe tätä mitenkään ahdistavana vaan ihanana asiana. Yksin käydään kyllä salilla, mutta muuten tehdään asioita yhdessä.

Kai teillä kuitenkin on myös omia ystäviä, joita tapaatte ilman puolisoa? 

Vastaan ohiksena. Ei, minulla ja miehelläni ei ole sellaisia omia ystäviä, joita tapaamme yksin, kuin ihan ääritapauksissa. Minulla on muutama ystävä ja sukulaisia, joiden kanssa saatan puhelimessa puhua ns. yksin. En usko ystävyyssuhteisiin. Uskon enemmän avioliittoon. Vaikkei nekään mitään sataprosenttisia ole, mutta aina vahvempia kuin yksikään kaveri tai ystävyyssuhde. 

Vierailija
300/847 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen kanssa on vähän tuollainen suhde. Tehdään paljon asioita yhdessä. Katsotaan sarjaa mistä molemmat tykkää, käydään koirien kanssa lenkillä yhdessä, mennään nukkumaan käsikkäin ja herätään yhdessä. Tehdään ruokaa ja käydään kaupassa yhdessä. 

En koe tätä mitenkään ahdistavana vaan ihanana asiana. Yksin käydään kyllä salilla, mutta muuten tehdään asioita yhdessä.

Kai teillä kuitenkin on myös omia ystäviä, joita tapaatte ilman puolisoa? 

Vastaan ohiksena. Ei, minulla ja miehelläni ei ole sellaisia omia ystäviä, joita tapaamme yksin, kuin ihan ääritapauksissa. Minulla on muutama ystävä ja sukulaisia, joiden kanssa saatan puhelimessa puhua ns. yksin. En usko ystävyyssuhteisiin. Uskon enemmän avioliittoon. Vaikkei nekään mitään sataprosenttisi

😱😱