En ymmärrä, miksi mies jätti minut.
En ehkä koskaan saa sitä selville. Selitti empaattisesti ja ystävällisesti kaikenlaista, että vika ei ole minussa ja olen ihana ja rakastaa minua jne. Suhde kesti melkein 20 vuotta ja meillä meni mielestäni hyvin.
Ajattelin tietysti, että oli rakastunut toiseen, mutta nyt erosta jo kohta vuosi eikä vieläkään ole uutta naista näkynyt eivätkä lapsetkaan sellaisesta puhuneet.
Olen ollut koko vuoden erosta ihan hajalla ja tämä ensimmäinen joulu oli kaikkein pahin, kun lapset viettivät sen isänsä kanssa meidän yhdessä rakentamalla mökillä, joka jäi miehelle.
Joskus toivon, että olisi edes se toinen nainen. Ei tästä uskalla lähteä uuteen suhteeseen ikinä, kun ei saa tietää, missä meni vikaan.
Kommentit (71)
Kyllä sillä on toinen nainen.
Piilottelee sitä teiltä, eikä asu naisen kanssa.
Meille tapahtui samalla tavalla, mies lähti pitkästä liitosta. Sain toisen naisen selville vahingossa. Mies piilottelee naista yhä. Lapset eivät tiedä.
Jos olikin kolmas nainen? Siksi toista naista ei ole näkynyt.
Mun mies jätti mut vajaa vuosi sitten. Vakuutti, ettei eroon liittynyt ketään kolmatta osapuolta. Mutta kyllä sillä oli kuin olikin toinen.
Joo, ihan varmasti on uusi nainen. Ehkä ei halua loukata teitä tai kuulla sukulaisten juoruja, että jätti perheensä toisen naisen vuoksi. Ehkä myös suojelee tätä naista, ettei saa sukulaisten silmissä kodinrikkojan mainetta. Vähän eri asia tulla sukuun ja lasten elämään heti eron jälkeen ja perheenrikkojana, kun sitten joskus kun erosta on kauan, että on ikään kuin tavannut eronneen miehen.
Eli odota vain, kyllä se nainen vielä tulee kolostaan.
Jos kuitenkin oli pientä nalkutusta ja pihtausta. Mietippä hetki vielä
Jos sanoo, ettei "toisessa ole mitään vikaa" niin varmasti tarkoittaakin sitä, mutta kertoo rakkauden loppumisesta. Ei vain enää rakasta ja halua olla yhdessä. Koskeehan se .
Miten joillekin voi ottaa eroaminen näin koville?
Itse en ole koskaan ymmärtänyt kuinka rakkaus vain voi loppua. Itse rakastan edelleen kaikkia, joita olen joskus alkanut rakastaa (perhe, lapset, mies).
Eräs psykologi joskus mainitsi, että erosta yllättyy yleensä se, jonka tarpeet täyttyivät parisuhteessa.
Eroaminen ottaa koville kaikkia, joiden tunne-elämä on normaali. Personaallisuushäiriöiset jatkavat elämäänsä kuin mitään ei olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan ymmärtänyt kuinka rakkaus vain voi loppua. Itse rakastan edelleen kaikkia, joita olen joskus alkanut rakastaa (perhe, lapset, mies).
Ei rakkaus välttämättä lopu, mutta motivaatioa katoaa. Ihminen muuttuu.
Ei miehet yleensä noin vain lähde suhteesta ihan tyhjän päälle, vaikka rakkaus olisikin loppunut tai jotain. Heille ottaisi liian koville seksipalvelujen yms. loppuminen, joten usein jatkavat vaan naisen kanssa, joka ei enää sytytä tai kiinnosta. Monet parisuhteessa olevat miehet eivät todellakaan arvosta kumppaneitaan tai edes pidä heistä, kunhan on vaan joku nainen.
Yleensä on kyllä siis jo uusi nainen valmiina erotilanteissa. Ei kai sitä nyt niin vaikea ole edes pitää piilossa, jos haluaa.
Jospa taustalla onkin toinen mies? Näistä ei paljon puhuta, mutta monet miehet havahtuvat keski-iässä huomaamaan piilossa olleet taipumuksensa. Jospa miehesi ei ole vielä valmis tulemaan kaapista julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitenkin oli pientä nalkutusta ja pihtausta. Mietippä hetki vielä
Kuka mies muka tuollaisessakaan tilanteessa oikeasti eroaa? Valittavat vaan ja alkavat ilkeilemään puolisolleen, jos kokevat hänen "pihtaavan" ja "nalkuttavan" (btw nuo molemmat ovat sanoja, joita normaali ihminen ei kumppanistaan ikinä käyttäisi).
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet yleensä noin vain lähde suhteesta ihan tyhjän päälle, vaikka rakkaus olisikin loppunut tai jotain. Heille ottaisi liian koville seksipalvelujen yms. loppuminen, joten usein jatkavat vaan naisen kanssa, joka ei enää sytytä tai kiinnosta. Monet parisuhteessa olevat miehet eivät todellakaan arvosta kumppaneitaan tai edes pidä heistä, kunhan on vaan joku nainen.
Yleensä on kyllä siis jo uusi nainen valmiina erotilanteissa. Ei kai sitä nyt niin vaikea ole edes pitää piilossa, jos haluaa.
Niin tästähän tulee sinulle sellainen itseään vahvistava uskomus. Tässäkin tapauksessa uskot vastoin AP:n kertomusta, että on siellä jossain piilossa joku toinen nainen. Ja niin tästäkin tapauksesta tulee sinulle vahvistus uskomuksellesi, ei vastaesimerkki. Huomaatko?
Nainen uhraa miehelle parhaat vuotensa tekemällä lapset. Ja sitten mies jättää jonkun toisen takia. Miehet on ahneita ja kiittämättömiä. Kyllä ilmankin pärjää.
Kyllästyi siivoamaan, näin ainakin meillä