Tehkääpä äö-testi tieteen kuvalehden sivuilla!
Laittakaa sitten tänne tuloksia + ammatti/koulutus.
Minä sain tulokseksi 123 joka on erittäin hyvä. Olen ammattikoulun ja lukion käynyt, tosin mahdolisuuksia vaikka mihin, mutta ei halua.
Kommentit (109)
En ole tehnyt Mensan testiä, kun en ole keksinyt mitä iloa siitä mulle olisi. Uskon kyllä, että tuo testi ei ole mitenkään verrannollinen " kunnon" älykkyystesteihin. En todellakaan ole mikään välkky, useinkin on pitkät piuhat ja ihan normaaliälyisenä olen itseäni pitänyt, eli ei lääkiksenkään läpi ihan lukematta menty...
vihaan noita eka osion hahmottamistehtäviä :) muistitehtävien numerosarjat taisivat mennä vähän alakanttiin väsymyksestä johtuen.
Ensinnäkin täältä oli keskittymisrauha kaukana, usamman kerran kesken testin joku kävi kysymässä jotain, imetin samalla vauvaa yms yms...
Olen käynyt vain peruskoulun loppuun asti ja ollut kymmenen vuotta kotiäitinä...
No en mä oo tyhmänä itteäni pitänykkään =)
Kuvittelin, että olen ihan tylsintynyt tyyppi, välillä ei nimittäin kovin sytytä ; ).
136, YTM ja opetustöissä.
Häiriötekijöitä oli ja muistitehtäviin en jaksanut keskittyä. Ja samaa mieltä kuin moni jo aikaisemmin, että varmaankin vain tyyliin pikatesti, ei kannata ottaa liian vakavasti.
mä nolona tunnustan saaneeni 120 ilman häiriötekijöitä. Huonoiten meni muistitesti. Opiskelen yliopistossa aina kun ehdin näiltä kolmelta tenavalta ja valmistuminen häämöttää joulukuussa 2007. Suurin osa teistä palstailijoista kuuluu siihen pineen % , jotka ovat poikkeuksellisen älykkäitä tämän testin perusteella, onnittelut teille!
Kuopus tissillä hötkyilemässä ja esikoinen vieressä kyselemässä... Seli seli... :) ja merkonomi olen koulutukseltani ja kotiäitinä nyt.
Hassua että näin paljon on täällä korkeita lukemia kun 100 oli se suurin osa porukasta...
mutta mulle niissä ei ollut mitään logiikkaa. Sanatehtävät taasen oli minusta tosi helppoja. Tosin sainkin kielellisen puolen vahvuudekseni, mutta ihmetyksekseni kuviopuolikin oli keskitasoa, ei heikkous.
Vahvuuteena on kielellinen päättelykyky, heikkoutena symbolien muistamiskyky.
Olen positiivisesti yllättynyt, sillä minulla on todettu neuropsykologisissa testeissä olevan heikko työmuisti:) Tuolloinkin tuo symbolien, ts. numeroiden järjestyksen muistaminen oli se heikoin lenkki.
Kielellisen osuuden kohdalta voisin olla jopa Mensan jäsen:-))
Tosin testi vaikutti minusta suurelta osin aika helpolta... Joten olisiko tuo lopputulos kuitenkaan niin todenmukainen?
siitä toisesa testistä sain tulokseksi 113. nyt siis 123, vaikka vauveli ajoittain kiljahteli ja keskittyminen oli mitä oli.
mä en kertakaikkiaan malta keskittyä niihin kuvionjatkamis- ja numeroletkatehtäviin kunnolla. Ärsyttää!
Kellään mitään konstia parantaa tuota huonoa symbolimuistia?
Tein testin, tulos 125 erittäin hyvä. Ei ollut mitään vahvuuksia tai heikkouksia, vaan tasainen tulos. Olen erittäin yllättynyt muisti- ja matematiikkaosioiden hyvästä tuloksesta, kielellisestä olisin odottanut enemmänkin...
Koulutukseltani olen merkonomi. Asun ja työskentelen ulkomailla yhdeksättä vuotta. Käytän vähintään kahta vierasta kieltä joka päivä (sekä suullisesti että kirjallisesti). Työssä en käytä suomea lainkaan.
Tulos: 130 eli huipputasoa.
Huonoimmat pisteet siitä muistamisesta joka normaalisti on mulla hyvä mutta nyt en jaksanut yhtään keskittyä :)
sillä siinä pystyy huijaamaan. Eli normaalit testit on aikarajoitteisia ja niissä ei voi kirjoitella paperille.
Tässä olisi helposti pystynyt huijaamaan monessakin.
ja peruskoulun käynyt kotiäiti olen.