Miksi kukaan haluaa vakavampaan suhteeseen pettäjän kanssa?
Tarkoitan nyt näitä suhteita jotka alkaa toisen ollessa vielä naimisissa, ja sitten sen pettäjän kanssa ollaan muuttamassa yhteen ja tekemässä lapsia.
Miten joku kuvittelee että tyyppi joka petti aiempaa kumppania ei muka pettäisi tulevia?
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Koska pettävät ovat usein jännämiehiä. Juuri niitä joita naiset voi vähiten vastustaa.
.
Ei pidä paikkaansa. Olen ollut miesvaltaisella alalla koko ikäni ml. opiskeluaika ja katsellut tuohua kymmeniä vuosia. Pettäjissä on ollut ns. kunnollisia miehiä (palstan mukaan kiltti), jänniksiä ja ihan kunnon välinpitämättömiä sarjapettäjiä, joilla vaimo käytännössä istuu vieressä, kun mies iskee toista naista. Jännis voi iskeä ulkonäöllä tai luonteellaan ja tavis käytöksellään ja puheillaan. Pettäjää ei voi tunnistaa yhtään mistään ja suurin osa miehistä pettää, jos tilaisuus tulee. Pettäjä on myös henkilö, joka yrittää ja yrittää, vaikka ei flaksi käykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan ihmistä, joka olisi rakastunut parisuhteen ulkopuoliseen, punninnut vaihtoehtoja, päättänyt erota ja sen jälkeen aloittaa parisuhteen uuden rakkautensa kohteen kanssa?
Äärettömän harvinaista että mitään kestävää tuollaisesta syntyy. Koska ennemmin tai myöhemmin jommallakummalla kasetti ei kestä. Parisuhde joka on aloitettu valheilla ei vain kestä.
Aika naiivia. Pettämällä aloitetut parsuhteet ovat ihan samoin yksilöllisiä, kun sinkkujekin tapaamisilla alkaneet. Toiset kestää, toiset ei. Mutta petetyksi tullutta ja katkeraksi jäänyttä tietysti lohduttaa ajatus, että ihan varmasti eroavat tai pettäneet ovat ihmishirviöitä ja karma kostaa (vaikka itse onkin luterilainen) tai salama iskee tai tauti tulee ja tappaa. Lapsellista haaveilua.
Kyllä se karma joihinkin on osunut moneltakin eri kantilta. Ja se on hauskaa viihdettä seurata. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pettävät ovat usein jännämiehiä. Juuri niitä joita naiset voi vähiten vastustaa.
.
Ei pidä paikkaansa. Olen ollut miesvaltaisella alalla koko ikäni ml. opiskeluaika ja katsellut tuohua kymmeniä vuosia. Pettäjissä on ollut ns. kunnollisia miehiä (palstan mukaan kiltti), jänniksiä ja ihan kunnon välinpitämättömiä sarjapettäjiä, joilla vaimo käytännössä istuu vieressä, kun mies iskee toista naista. Jännis voi iskeä ulkonäöllä tai luonteellaan ja tavis käytöksellään ja puheillaan. Pettäjää ei voi tunnistaa yhtään mistään ja suurin osa miehistä pettää, jos tilaisuus tulee. Pettäjä on myös henkilö, joka yrittää ja yrittää, vaikka ei flaksi käykään.
Tyypillinen kuvio on psykologisesti hyvin yksinkertainen. Typistetysti puoliso on tavalla tai toisella syyllinen omaan tyytymättömyyteeni, minkä vuoksi olen moraalisesti oikeutettu pettämään. Toimii niin miesten kuin naistenkin aivoissa. Syyt voivat vaihdella suurestikin, mutta peruskaava säilyy.
Monet miehet ryhtyvät pettämään kun vaimo alkaa pihtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Tyypillinen kuvio on psykologisesti hyvin yksinkertainen. Typistetysti puoliso on tavalla tai toisella syy
Aivan samaa kuin väkivallan tekijöillä. Eli väkivallan kohde on heidän mielestään syyllinen siihen tekijän väkivaltaiseen käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Samaa mieltä, tosin en osaa sanoa, että pettääkö suurin osa. Pettäjät ovat yleensä pikemminkin epävarmoja ja huonoitsetuntoisia ihmisiä, ei mitään erityisen komeita tai fiksuja. Sellaisia tasapaksuja pienimunaisia kaljuuntuvia setiä, jotka eivät arvosta itseään eivätkä kunnioita muita. Mutta kovia selittämään, itselleen ja muille. Sitähän se pettäminen on, epärehellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Tyypillinen kuvio on psykologisesti hyvin yksinkertainen. Typistetysti puoliso on tavalla tai toisella syyllinen omaan tyytymättömyyteeni, minkä vuoksi olen moraalisesti oikeutettu pettämään. Toimii niin miesten kuin naistenkin aivoissa. Syyt voivat vaihdella suurestikin, mutta peruskaava säilyy.
Juuri näin. Koska toinen aiheuttaa minulle tämän pahan olon, minun ei tarvitse miettiä, mitä minä aiheutan sille toiselle. Sellainen kypsän kolmevuotiaan ajattelutapa.
Sarjapettäjä pettää. Mutta kaikki eivät ole sarjapettäjiä. Pettämistä on myös monenlaista, vaikka meille se yleensä tarkoittaa vain seksiä. Markku voi viestitellä lempeitä viestejä työkaverin kanssa, mutta Markku ei petä. Mirkku taas ajautuu pikkujouluristeilyllä sänkyyn työkaverin kanssa, koska Markku on ollut niin etäinen. Mirkku on pettäjä, mutta Markku ei.
Vierailija kirjoitti:
Sarjapettäjä pettää. Mutta kaikki eivät ole sarjapettäjiä. Pettämistä on myös monenlaista, vaikka meille se yleensä tarkoittaa vain seksiä. Markku voi viestitellä lempeitä viestejä työkaverin kanssa, mutta Markku ei petä. Mirkku taas ajautuu pikkujouluristeilyllä sänkyyn työkaverin kanssa, koska Markku on ollut niin etäinen. Mirkku on pettäjä, mutta Markku ei.
Miten niin?
Aika monen mielestä se, että hakeutuu läheisempään suhteeseen avioliiton ulkopuolisen henkilön kanssa, on pettämistä. Siis se hempeily työkaverin kanssa. Se on monelle jopa pahempaa kuin fyysinen pettäminen. Ja usein se on askel fyysiseen pettämiseen.
Ex sanoi, ettei maksullisissa käyminen ole pettämistä. Hänen piti kuulemma toteuttaa yhtä perverssiotaan, joka ei minun kanssa onnistunut. Samalla hän altisti minut kaikille sukupuolitaudeille aivan tahallisesti. En olisi ikinä koskenut häneen pitkällä tikullakaan, mutta valitettavasti kertoi tuon vasta jälkikäteen.
Tapasin eksäni pettämistä lähellä olevassa tilanteessa. En niin nuorena osannut ajatella asiaa, mutta vaikea rakentaa luottamusta tulevaisuudessa, jos seurustelu on alkanut näin. Onneksi uusi sukupolvi laittaa enemmän painoarvoa seksuaaliselle moraalille. Tämä yhtenäistää perheitä ja vähentää seksuaalisesta poukkoilusta aiheutuvaa traumatisoitumista.
Olen seurannut kahden petetyn ystäväni elämää. Pettäminen aiheuttaa haavoja se on tullut selväksi. Mutta suhtautuminen tähän on erilaista. Kumpikaan ei unohda, mutta toinen on päässyt yli jatkaa elämäänsä. Toinen velloo omassa katkeruudessaan eikä todennäköisesti pääse koskaan yli. Syyttää muita ihmisiä ja yhteiskuntaa, jotka eivät tähän pettämiseen edes millään tavalla ole osallisia.
Koska pettäjälle kelpaa vain paras ja olet paras jos pettäjä valitsee sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Samaa mieltä, tosin en osaa sanoa, että pettääkö suurin osa. Pettäjät ovat yleensä pikemminkin epävarmoja ja h
Kyllä. Setäselittäjiä. Huoramarkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan ihmistä, joka olisi rakastunut parisuhteen ulkopuoliseen, punninnut vaihtoehtoja, päättänyt erota ja sen jälkeen aloittaa parisuhteen uuden rakkautensa kohteen kanssa?
Äärettömän harvinaista että mitään kestävää tuollaisesta syntyy. Koska ennemmin tai myöhemmin jommallakummalla kasetti ei kestä. Parisuhde joka on aloitettu valheilla ei vain kestä.
Aika naiivia. Pettämällä aloitetut parsuhteet ovat ihan samoin yksilöllisiä, kun sinkkujekin tapaamisilla alkaneet. Toiset kestää, toiset ei. Mutta petetyksi tullutta ja katkeraksi jäänyttä tietysti lohduttaa ajatus, että ihan varmasti eroavat tai pettäneet ovat ihmishirviöitä ja karma kostaa (vaikka itse onkin luterilainen) tai salama iskee tai tauti tulee ja tappaa. Lapsellista haaveilua.
Ihmettelen vähän tuota että suhde olisi alkanut valheella. Eihän niiden alkaneen suhteen osapuolien välillä ole välttämättä mitään valhetta. Luottamushan voi päinvastoin kasvaa kun osapuolet tuovat (joutuvat tuomaan) itsestään jo aikaisin esille niitä piirteitä, jotka eivät varsinaisesti näytä itseä hyvässä valossa. Tavallaan tuollaisessa pettämisestä alkaneessa suhteessa ollaan monesti raatorehellisiä toiselle jo silloin kun tavallisessa suhteessa ei vielä tiedetä että nainenkin pieree tai mies on jäänyt aikoinaan rattijuoppoudesta kiinni.
"Ihmettelen vähän tuota että suhde olisi alkanut valheella. Eihän niiden alkaneen suhteen osapuolien välillä ole välttämättä mitään valhetta. Luottamushan voi päinvastoin kasvaa kun osapuolet tuovat (joutuvat tuomaan) itsestään jo aikaisin esille niitä piirteitä, jotka eivät varsinaisesti näytä itseä hyvässä valossa. Tavallaan tuollaisessa pettämisestä alkaneessa suhteessa ollaan monesti raatorehellisiä toiselle jo silloin kun tavallisessa suhteessa ei vielä tiedetä että nainenkin pieree tai mies on jäänyt aikoinaan rattijuoppoudesta kiinni."
Kyllä monesti pettäminen kertoo epärehellisyydestä ja vastuunpakoilusta. Miten oletat että pettävä olisi myöskään sinulle rehellinen?
Minä en näe elämää sellaisena, että yhden kanssa ollaan aina ja ikuisesti. Itse olen yhden kanssa kerrallaan, mutta en koe tunnontuskia, jos mies on pettänyt minun kanssani.
Nykyisen miehen kanssa tavattiin kun hän oli naimisissa. Muutettiin yhteenkin vaikkei ero ollut selvä. Elämää eletään, paperit on papereita. Yhdessä ollaan oltu 8 vuotta. Onko tämä loppuelämän suhde? Kuka sitä tietää. Elämässä voi sattua vaikka mitä. En ole mustasukkaista tyyppiä. Varsinaisesti en hyväksy sek siä muiden kanssa, mutta ihminen ei toisaalta ole luonnostaan yksiavioinen kuten jotkin eläimet on.
Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin romanttinen rakkaus. Se on vaan mukava mauste.
Vastaan tähän, vaikkei kysymys ollut minulle:
"Entäpä jos nykyinen kumppanisi pettää sinua ja sanoo että ajautui pettämään koska ei koskaan rakastanut sinua vaan suhde oli vain tavan vuoksi?"
Minä olen ollut monestikin suhteessa vain tavan vuoksi. En ole pettänyt enkä toisaalta koskaan kertonutkaan etten tuntenut mitään, kunhan vaan hain jotain sutinaa elämään. Eli ei ihminen välttämättä mikään mukava ole, vaikkei petä. Meitä mulkeroita on monenlaisia (olen muuten nainen).
Tuossa mielessä pettäjä on täysin samanlainen lähisuhdeväkivaltaa harjoittavan ihmisen kanssa. Sanoo että kenenkään ei tarvitse tietää hänen väkivaltaisesta käytöksestään.