Loppuisi jo nämä helteet
15 astetta riittäisi aivan hyvin. Olen toipilaana ja helle pahentaa oloani. Kämpässäni ei ole ilmastointia, joten melkein asun viilentimen vieressä. Ulos en jaksa päivällä mennä ollenkaan, vaan vasta hyvin myöhään illalla. Kiroan nämä helteet.
Kommentit (22)
Ensi viikolla viilenee ainakin hetkeksi.
Painan 62 kiloa enkä edes huomaa mitään hellettä.
Vierailija kirjoitti:
Mä painan 110 kg ja huomioin kyllä säätilan ympärilläni, ihan niin kuin muunkin maailman. Tämän hetkisen lämpötilan olen huomioinut ilolla.
Islanti tai Grönlanti?
Aina voi valita asuinmaansa.
Vierailija kirjoitti:
Oletkin pullukka. Minä 58-kiloisena ja 175 cm pitkänä huomaan kyllä, että on tuskastuttavan kuuma ja ruoka ei maistu.
Ei se valittaminen auta yhtään mihinkään. Ainahan voisi toivoa vaikka mitä, mutta tää maailma ei valitettavasti pyöri 1 ihmisen ympärillä, sen 1 ihmisen oma maailma voi pyöriä, mutta kokonaisuudessa näin ei kumminkaan tapahdu.
Nyt nautitaan siitä mitä on.
<3
10 vuoden päästä meilläkin on 52 astetta lämpöä kesällä!
Vierailija kirjoitti:
Minä en paina edes noin paljoa, mutta todellakin huomaan. Olen aina kärsinyt helteistä eli itsellä tämä ei liity ikäänkään vaikka kyllä vaihtarit saa tehtyä helteestäkin ikävämmän.
Vierailija kirjoitti:
Olet todennäköisesti ylipainoinen, kun et huomaa lämpötilan muutoksia. Kannattaa laihduttaa 5 kg.
En itsekään tästä helteestä tykkää, mutta pystyn jotenkuten olemaan. Surettaa kyllä niiden puolesta, joiden perussairautta kuumuus pahentaa.
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden päästä meilläkin on 52 astetta lämpöä kesällä!
Ihanaa 🥰
kiroa mielluummin satamattomuus & haarp-koneiston punaisellakäyminen ja kemikaalivanat
Itse juuri muutan ja onpa hauskaa, kun en pakatessa ja muuttoon valmistautuessa vielä osannut arvata, että olisi viikkojen ajan joku hemmetin päivä kovia helteitä.
Kaikki talvikenkäni ovat esimerkiksi ajan säästämiseksi varastossa, joka kuumenee päivisin saunaksi, enkä yhtään tiedä miten talvikengät kestää noin voimakkaita lämpötilan vaihteluita. Alkaa myös käymään helle voimille, kun itsekin osallistun kantamisiin ja jo pakkaaminen oli aika rankkaa, kun piti aina siirrellä muuttolaatikoita täysinä paikasta toiseen, että sai tilaa uusille laatikoille.
Ratkaisu tähän on digilompakko, 15 minuutin vankilalähiöt ja valvontasirut, t nwo-puuharyhmä
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri muutan ja onpa hauskaa, kun en pakatessa ja muuttoon valmistautuessa vielä osannut arvata, että olisi viikkojen ajan joku hemmetin päivä kovia helteitä.
Kaikki talvikenkäni ovat esimerkiksi ajan säästämiseksi varastossa, joka kuumenee päivisin saunaksi, enkä yhtään tiedä miten talvikengät kestää noin voimakkaita lämpötilan vaihteluita. Alkaa myös käymään helle voimille, kun itsekin osallistun kantamisiin ja jo pakkaaminen oli aika rankkaa, kun piti aina siirrellä muuttolaatikoita täysinä paikasta toiseen, että sai tilaa uusille laatikoille.
Olis kannattanu miettiä tota tavaramäärää jo etukäteen. Kukaan ei tarvitse varastollista talvikenkiä.
Helteet ovat vasta alkaneet. Koko kesä on edessä.
Siirrettävän ilmastointilaitteen ansiosta minulla on haluamani sisälämpötila.
Vierailija kirjoitti:
Helteet ovat vasta alkaneet. Koko kesä on edessä.
Siirrettävän ilmastointilaitteen ansiosta minulla on haluamani sisälämpötila.
Minulla ei. Ei sitä voi pitää koko ajan päällä sen kovan hurinan vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on uusi normaali. On parempi tottua!!
Surullista mutta totta. Hellejaksot tulevat vain pidentymään ja aikaistumaan ilmastonmuutoksen myötä. Itse harkitsen puolitosissani muuttoa pohjoisemmaksi, nyt asun Uudellamaalla. Ne jotka ovat terveitä ja joilla on varaa ja mahdollisuus hankkia ilmalämpöpumppu tai karata mökille veden ääreen ovat onnekkaita. Toiset joutuvat asumaan yhä korkeammissa sisälämpötiloissa yhä pidempiä jaksoja vuodesta toiseen.
Valitsin parista hellekesästä viisastuneena asuntoni niin että se on puiden varjossa. Puut laskee keskimääräistä lämpötilaa noin 4 astetta. Ei ole liian kuuma eikä ikävä olla vaikka mitään viilentimiä ei olekaan.
Tää on uusi normaali. On parempi tottua!!