Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaa vakavampaan suhteeseen pettäjän kanssa?

Vierailija
28.12.2025 |

Tarkoitan nyt näitä suhteita jotka alkaa toisen ollessa vielä naimisissa, ja sitten sen pettäjän kanssa ollaan muuttamassa yhteen ja tekemässä lapsia.

Miten joku kuvittelee että tyyppi joka petti aiempaa kumppania ei muka pettäisi tulevia?

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo nyt se on kuultu tässäkin ketjussa, että pettäminen on muka ainoa ja viimeinen mahis sille joka haluaa lähteä epätyydyttävästä liitosta mutta toinen ei "päästä". Aivan varmaan. Voi kyynel. Mitäpä jos osa pienten lasten vanhemmista ei ajattelekaan ensimmäisenä itseään ja panemisiaan, vaan lasten kodin rikkomisen seurauksia heidän koko elämälle?

Lapset eivät mene rikki normaalisti hoidetusta avioerosta ja kahden eri talouksissa asuvan vanhemman mallista. 

On niitäkin moninkertaisia uusperhehimmeleitä kestämään joutuneita lapsia joiden seksuaalisuuden kehitys vääristynyt pahoin holtittoman vanhemman johdosta.

Vierailija
102/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he hormoonihuuruissaan uskoo, ettei pettäminen omalla kohdalla toistu. Taikka ero ylipäätään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä he hormoonihuuruissaan uskoo, ettei pettäminen omalla kohdalla toistu. Taikka ero ylipäätään. 

Ja valtaosassa tapauksista se toistuu jos lennosta vaihdettu.

Vierailija
104/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
105/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei petä, koska uutta arvostaa ja rakastaa.

Tämä. Älyllisesti laiska argumentti tämä "kerran pettäjä aina pettäjä" ja "pettää sinuakin kun suhteennekin kerran alkoi pettämisestä". Mä olen pettänyt kerran silloista kumppaniani sen kanssa joka on se ainoa ihminen jota olen koskaa  romanttisesti rakastanut, koska en todellisuudessa rakastanut silloista kumppania ja mietin miten saisin itseni riuhtaistua irti tästä tunnetasolla huonosta suhteesta. Ihmistä jota taas rakastan ei tulisi kuuna päivänäkään mieleen pettää, aivan kammottava ajatuskin. 

Niin. 

Entäpä jos nyt rakastamasi ihminen pettää sinua samalla tavalla. 

Sanoen sinulle että ei koskaan todellisuudessa rakastanut sinua. 

Ja haukkuen sinua täysin perusteetta sairaalloisen kontrolloivaksi.

Vierailija
106/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin tullut petetyksi kahdessa edellisessä suhteessa ja saanut tietää siitä vasta myöhemmin, pettäminen ei ollut enää este parisuhteelle varsinkaan, kun tiesin alusta alkaen, että tämä kumppani ei tule olemaan uskollinen. Pettämisestä tuli este vasta siinä vaiheessa, kun kumppani alkoi odottaa lasta toisen kanssa. Siihen asti hoiti pettämisensä niin, että jos en olisi jo tiennyt, en olisi tiennyt.

Tuon jälkeen olen pysytellyt sinkkuna ja pysyttelen luultavasti loppuikäni, kun on ollut aikaa miettiä asioita. Kaikesta pettämisestä huolimatta olen ollut aina uskollinen, ja tässä iässä on muutakin tekemistä kuin tuhlata energiaansa ja aikaansa ihmisiin, joiden mielenkiinto on lopulta muualla. 

Vierailija
107/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ei petä, koska uutta arvostaa ja rakastaa.

Tämä. Älyllisesti laiska argumentti tämä "kerran pettäjä aina pettäjä" ja "pettää sinuakin kun suhteennekin kerran alkoi pettämisestä". Mä olen pettänyt kerran silloista kumppaniani sen kanssa joka on se ainoa ihminen jota olen koskaa  romanttisesti rakastanut, koska en todellisuudessa rakastanut silloista kumppania ja mietin miten saisin itseni riuhtaistua irti tästä tunnetasolla huonosta suhteesta. Ihmistä jota taas rakastan ei tulisi kuuna päivänäkään mieleen pettää, aivan kammottava ajatuskin. 

Niin. 

Entäpä jos nyt rakastamasi ihminen pettää sinua samalla tavalla. 

Sanoen sinulle että ei koskaan todellisuudessa rakastanut sinua. 

Ja haukkuen sinua täysin perusteetta sairaalloisen kontrolloivaksi

Moni pettäjä kun roolit kääntyvätkin seuraavassa suhteessa toisinpäin muuttuu sairaalloisen mustasukkaiseksi ja väkivaltaiseksi.

Pettäjät kun ovat eri tavoin väkivaltaisia ja usein narsisistia piirteitä ilmentäviä.

Vierailija
108/161 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upup

Vierailija
109/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin pettäjien elämä on yhteiskunnan pohjalle joutumista. 

Mutta siitä huolimatta peiliin eivät pysty katsomaan tekojaan. 

Vierailija
110/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten ajauduin pettämään. Suhde oli kyllä jo taputeltu, vaikka virallista eroa ei vielä oltu tehty eli ihan rehellinen pettäminen oli. 

Nykyinen kumppanini ei tuosta tiedä eikä hänen tarvitsekaan. En ikinä pettäisi häntä. 

Vierailija
111/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten ajauduin pettämään. Suhde oli kyllä jo taputeltu, vaikka virallista eroa ei vielä oltu tehty eli ihan rehellinen pettäminen oli. 

Nykyinen kumppanini ei tuosta tiedä eikä hänen tarvitsekaan. En ikinä pettäisi häntä. 

Entäpä jos nykyinen kumppanisi pettää sinua ja sanoo että ajautui pettämään koska ei koskaan rakastanut sinua vaan suhde oli vain tavan vuoksi?

Vierailija
112/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan ihmistä, joka olisi rakastunut parisuhteen ulkopuoliseen, punninnut vaihtoehtoja, päättänyt erota ja sen jälkeen aloittaa parisuhteen uuden rakkautensa kohteen kanssa?

Vierailija
113/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä moralistien ketju.

Vierailija
114/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos nykyinen kumppanisi pettää sinua ja sanoo että ajautui pettämään koska ei koskaan rakastanut sinua vaan suhde oli vain tavan vuoksi?

Sattuisi, mutta minkä sille voisi. Rakkaus on juuri niin todellista, kun sen kuvittelee olevan. En ikinä voi täysin tietää, miten kumppanini näkee minut ja rakastaa minua. Voin tietää vain sen, miten itse rakastan. Eikä ne muistot katoa. Jos haluaa elää, täytyy myös hyväksyä, että voi sattua.

Rakkauden fantasia ei muutu mihinkään, vaikka suhde olisi kuinka aito. Ihan yhtä hataraa se on kuin rakastuminen, johonkin saavuttamattomaan teini-iässä. 

Vierailija
115/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistava aihe, mutta oli inhottavaa tulla vedetyksi mukaan tuollaisiin juttuihin, joita ei voida edes jälkikäteen sopia, koska välit ovat jo menneet niin huonoiksi. Siis tulla sinkkuna sotketuksi jonkun toisen pettämisdraamaa elävän pariskunnan keskinäisiin valtapeleihin, joita narsisti vaimo pyörittää esittäen tarvittaessa kaikkia osapuolia eri palstoilla mustamaalaten jokaista paitsi itseään tilanteen mukaan. 

Vierailija
116/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh mikä moralistien ketju.

Toiset pyrkivät oikeasti kohtelemaan ainakin rakastamiaan ihmisiä kuten toivoisivat itseään kohdeltavan. Muutenhan koko rakkaus on vain Auervaaramaista narsistista petosta. 

Vierailija
117/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näkisi tilannetta noin lohduttomana. Yleensä siinä tavan vuoksikin otetussa kumppanissa on nähty edes jotain. Vaikka kai näinkin tehdään. Mutta pitää olla todella laskelmoiva ihminen. 

Vierailija
118/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuisi, mutta minkä sille voisi. Rakkaus on juuri niin todellista, kun sen kuvittelee olevan. En ikinä voi täysin tietää, miten kumppanini näkee minut ja rakastaa minua. Voin tietää vain sen, miten itse rakastan. Eikä ne muistot katoa. Jos haluaa elää, täytyy myös hyväksyä, että voi sattua.

Rakkauden fantasia ei muutu mihinkään, vaikka suhde olisi kuinka aito. Ihan yhtä hataraa se on kuin raka

Kestävä ja aito rakkaus ei ole fantasiaa ja pelkkää kuplivaa tunnetta. Vaan jotain paljon syvempää ja merkityksellisempää.

Pelkkä tunne on vain merkityksetöntä dopamiiiniryöppyä.

Vierailija
119/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pettävät ovat usein jännämiehiä. Juuri niitä joita naiset voi vähiten vastustaa. 

Vierailija
120/161 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan ihmistä, joka olisi rakastunut parisuhteen ulkopuoliseen, punninnut vaihtoehtoja, päättänyt erota ja sen jälkeen aloittaa parisuhteen uuden rakkautensa kohteen kanssa?

Äärettömän harvinaista että mitään kestävää tuollaisesta syntyy. Koska ennemmin tai myöhemmin jommallakummalla kasetti ei kestä. Parisuhde joka on aloitettu valheilla ei vain kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi