Päälle 65v ihminen, kaduttaako ettet reissanut tai matkustellet enempi nuorempana?
Kommentit (45)
Onneksi sekä matkustelin että asuin ulkomailla nuorempana, koska nyt yli 65-vuotiaana alkavat sairaudet vaikuttaa matkustamiseen. En halua enää minnekään kuumaan maahan, en kestä kosteaa ilmastoa, en pitkiä lentoja enkä pidä valtavista ihmisjoukoistakaan.
Mutta täytyy sanoa, että on kiva muistella kotisohvalla missä kaikkialla on käynyt ja mitä kokenut. Ja uusiin paikkoihin pääse helposti siitä sohvalta YouTuben avulla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Nyt eläkkeellä on aikaa reissata ja olen tälläkin hetkellä pakulla Portugalin lämmössä.
Monen päälle 65 vuotiaan suusta kuullut, ettei siinä iässä ole enää halua tai jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Nyt eläkkeellä on aikaa reissata ja olen tälläkin hetkellä pakulla Portugalin lämmössä.
Monen päälle 65 vuotiaan suusta kuullut, ettei siinä iässä ole enää halua tai jaksamista.
Riippuu ihmisten kunnosta, meillä suvussa liikuntarajoitteinen nuorempi seniori ei tykkää enää matkustaa, mutta iäkkämpi ylo 80-vuotias parempijalkainen on aina jossain matkoilla.
Täytän vasta ensi vuonna 65, mutta ei kaduta. Nuorempana tuli reissattua ihan riittävästi. Eikä oikeastaan matkailu enää kiinnostakaan. Maailma on muuttunut ja siinä missä nuorena sai pelätä korkeintaan taskuvarkaita, niin nyt on ajat toiset. Kävin mä syyskuussa Irlannissa ja se oli ihan kiva reissu.
Olen pian 60, ja kyllä harmittaa. Siis se, ettei ollut rahaa ja tilaisuutta matkustaa nuorempana enemmän. Ja sittenkin kun oli varaa, tuli korona väliin. Yritän vielä kuroa menetystä kiinni. En usko, että kyllästyn matkustamiseen niin kauan kuin kunto riittää. En tosin tarvitse kaukomatkoja vaan tyydyn kiertelemään Eurooppaa.