Miksi eläkeläisille on niin vaikeaa hyväksyä se tosiasia, että he elävät sosiaalituilla?
Eläkkeet eivät ole itse maksettuja, vaan töissäkäyvät ihmiset maksavat ne. Nykyiset eläkeläiset ovat maksaneet aikaisempien sukupolvien eläkkeet huomattavasti nykyistä alhaisemmilla eläkemaksuilla.
Kommentit (727)
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vanhuksille sitten pitäisi tehdä, kun työhön ei enää pysty? Kiikuttaa korpeen kuolemaan? On teillä ihan helvetisti otsaa.
Keskustelu on eläkkeistä. Uhriutuminen jatkuu. Onko eläkesysteemi oikeudenmukainen, kyllä vai ei?
Minua ei yllättänyt lainkaan, että eläkeläiset eivät pysty suoraan ja rehdisti kysymykseen vastaamaan. He tietävät totuuden, mutta kyseinen ikäluokka ei ole koskaan pystynyt suoraan kommunikoimaan. Aina vain hellahuonetarinoita, tukinuittoa, ruikutusta, "te haluatte tappaa meidät" -väitteitä ja muuta epäolennaista.
Jaaha. Yritän kirjoittaa modea miellyttävällä, sanomien väkihän on eläkeläisvastaisia.
Siis sinä aoinakin kadehdit 1000 euron bruttoeläkettä 43 työvuoden jälkeen koska se on "moninkertainen".
Eläkeläisiä saa solvata ja mollia mutta työikäisistä pitää kirjoittaa silkkihansikkain kun ovat maksajia.
Kuten arvata saattaa, uhriutuminen jatkuu, vastauksia ei kuulu... Arvasin :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vanhuksille sitten pitäisi tehdä, kun työhön ei enää pysty? Kiikuttaa korpeen kuolemaan? On teillä ihan helvetisti otsaa.
Keskustelu on eläkkeistä. Uhriutuminen jatkuu. Onko eläkesysteemi oikeudenmukainen, kyllä vai ei?
Minua ei yllättänyt lainkaan, että eläkeläiset eivät pysty suoraan ja rehdisti kysymykseen vastaamaan. He tietävät totuuden, mutta kyseinen ikäluokka ei ole koskaan pystynyt suoraan kommunikoimaan. Aina vain hellahuonetarinoita, tukinuittoa, ruikutusta, "te haluatte tappaa meidät" -väitteitä ja muuta epäolennaista.
Sinusta 1925 -1961. Syntyneet ovat kaikki samanlaisia rikkaita suureläkeläisiä joilla ei edes puhevaltaa.
Eläkeläiset eivät ole mikään yhtenäinen joukko. Ja tosihupaisaa jos jankutuksesi kohdistuu vain 380 000 eläkeläiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta 1925 -1961. Syntyneet ovat kaikki samanlaisia rikkaita suureläkeläisiä joilla ei edes puhevaltaa.
Eläkeläiset eivät ole mikään yhtenäinen joukko. Ja tosihupaisaa
Sen verran yhtenäinen joukko kuitenkin, etteivät osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tietävät itsekin ajavansa maan tuhoon ja sitä tosiasiaa on vaikea kohdata joten vastaamattomuus on egon suojelemista ja tuntuu suorastaan voitolta. Ihan perussettiä tältä porukalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sulle pitää yhdenkään eläkeläisen vastata yhtään mitään? Sähän näet ihan selkeästi itsekin montako euroa kukin omaa eläkettään säästää tai on säästänyt. Toi sun tyylisi on vittuilua ja perseilyä
Sä et myöskään itse tule itse maksamaan omaa eläkettäsi etkä sä myöskään tulisi hyötymään siitä penninjeniä, jos sun eläkemaksuasi ts työnantajavelvoitteita pienennettäisiin.
Kerro sinä minkä takia sulle on eläkkeet, siis muiden eläkkeet pakkomielle.
- Ei eläkeläinen, mutta muulla kuin persereiällä ajatteleva
Vierailija kirjoitti:
Persereiän kaivelu jatkuu... arvasin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persereiän kaivelu jatkuu... arvasin :)
No vastaa sitten kun lopetat kaivelun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee sinua.Tyhjänpäiväisiä lukuja eikä yhtään järkevää ajatusta .Tuntuu ettet edes sitä ymmärrä että päättäjät päättävät eivätkä yksittäiset ihmiset.Sinultakin voi kysyä,miksi et muuta nykysysteemiä ja pienennä työntekijän eläkemaksuja.
Näin kyvyttömiä nämä ovat. Työelämässä olivat samanlaisia, eivät pystyneet. Ego oli niin herkkä, ettei asioita koskaan sielläkään selvitetty eikä kyetty oppimaan uutta, koska hehän kaiken jo osasivat kun olivat lapsena pienempiään hoitaneet ja niin kovan elämän eläneet. Koskaan eivät vain rehellisyyden äärelle löytäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee sinua.Tyhjänpäiväisiä lukuja eikä yhtään järkevää ajatusta .Tuntuu ettet edes sitä ymmärrä että päättäjät päättävät eivätkä yksittäiset ihmiset.Sinultakin voi kysyä,miksi e
Kukaan ei ole väittänyt, että yksittäiset ihmiset olisivat näitä päätöksiä tehneet. Miksi puhut aiheen vierestä? Kysymys kuului, onko järjestelmä oikeudenmukainen.
"Minkä takia sulle pitää yhdenkään eläkeläisen vastata yhtään mitään?"
Keskustelupalstalla on tapana keskustella, esittää kysymyksiä ja vastata niihin. Aivan normaalia toimintaa. Se mikä ei ole normaalia, on kyvyttömyys keskustella ja se, että viedään koko ajan asiaa aiheen sivuun jollain täysin asiaan liittymättömillä tai väittämättä toisesta paikkansapitämättömiä väitteitä.
Tulkitsenko nyt oikein tämän yhden osallistujan ajatuksia: se, että asiasta on päättäneet aikoinaan poliitikot, tekee eläkejärjestelmästä oikeudenmukaisen? Vai tarkoittaako hän, että eläkejärjestelmän oikeudenmukaisuus ei ole olennaista vaan se, että poliitikot ovat aikoinaan päättäneet asiasta joten turha keskustella? Vai tarkoittaako hän sitä, että eläkejärjestelmää ei saa kritisoida, koska hän itse on eläkkeellä ja voisi irrationaalisesti pahoittaa kritiikista mielensä? Vai että eläkkeistä keskusteleminen on jo sinänsä hirvittävää eläkeläisvihaa?
Voisitko ystävällisesti sanoa, mitä tarkoitat, selvästi? Nyt kaikki jää ilmaan roikkumaan, eikä kukaan ole toistaiseksi vastannut kysymykseen siitä, pitääkö eläkejärjestelmää oikeudenmukaisena vai ei. Sinänsä vastaamattomuus kyllä kertoo, mikä se vastaus oikeasti on...
Vierailija kirjoitti:
Näin kyvyttömiä nämä ovat. Työelämässä olivat samanlaisia, eivät pystyneet. Ego oli niin herkkä, ettei asioita koskaan sielläkään selvitetty eikä kyetty oppimaan uutta, koska hehän kaiken jo osasivat kun olivat lapsena pienempiään hoitaneet ja niin kovan elämän eläneet. Koskaan eivät vain rehellisyyden äärelle löytäneet.
Tämä ei ole mitään muuta, kuin itäisen naapurin yritys saattaa ihmisryhmiä vastakkain ja aiheuttaa eripuraa ihmisten välille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset eivät ole mikään yhtenäinen joukko. Ja tosihupaisaa
Olen syntynyt 1962 ja pääsen eläkkeelle näillä näkymin vuonna 2027. Vuoden 2017 eläkeuudistuksessa mun ikäluokkani eläkeikää nostettiin kahdella vuodella ja eläkettä leikattiin viitisen prossaa. Kuitenkin mun ikäiset ovat maksaneet tuloistaan eläkemaksuja paljon enemmän kuin ennen vuotta 2017 eläkkeelle jääneet. Ja meitä nuorempia järjestelmä kohtelee vielä epäreilummin. Eli joo, ns suuret ikäluokat ovat kahmineet itselleen epäreilun suuret eläkkeet nuorempien joutuessa maksumiehiksi.