Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni porkkanapussi maksaa lähikaupassa 2e. Laatikko 90 centtiä. Mietippä siitä ap.

Vierailija
62/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmisruoat on tarkoitettu satunnaiseen käyttöön kiireiselle ihmiselle. Miten kotona päivät pitkät löhöilevä henkilö täyttää nuo kriteerit?

Valmisruuat on tarkoitettu niille asiakkaille, jotka haluavat ostaa niitä kaupasta. Se kuuluu markkinatalouden periaatteisiin: myyjä myy ja pyrkii myymään mahdollisimman monelle, kuluttaja tekee kulutuspäätöksen ja ostaa, jos siltä tuntuu. Markkinatalous ei pyöri, jos kaikki ihmiset ovat omavaraisia. Se aika on ollutta ja mennyttä. Eivät ihmiset silloinkaan nauttineet siitä, että koko valveillaolo meni kaikenlaiseen "itse tekemiseen". Heti, kun tuli mahdolliseksi ostaa kaupasta valmiina ja hinnat painuivat sopivan alas, valtaosa aiemmista omavaraisista siirtyi ostamaan valmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtynä laatikkoruokia on liikaa yhdelle. Syötkö sinä viikon ajan niitä jouluruokia? 

Mulla meni 15e valmiiseen jouluruokaan. Onko se sinun mielestä paljon?

Vierailija
64/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kysymyksen voisi esittää osuvammin, että miksiköhän he ovat työttömiä. Eivät osaa eivätkä jaksa mitään muutakaan.

No jos eivät kerran osaa mitään, niin eikös ole loogista, että juuri he ovat työttömiä. Jos heidän osaamiselleen ei ole kysyntää, tai jos kerran eivät jaksa mitään eli eivät sovellu työelämään, niin silloinhan heidät voisi jättää rauhaan ja antaa olla työttöminä ilman kitinöitä.

Vierailija
65/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa betonisessa kenkälaatikossa asuminen erkaannuttaa ihmisen todellisuudesta. Jo 3,5 miljoonaa suomalaista ei elä todellisuudessa. Siinä syy valmisruokiin.

Vierailija
66/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä läppä tuo on että laatikot olisi muka halpoja eineksinä? Nehän nimenomaan on kalliita. Ainekset niihin ei maksa juuri mitään, niin noissa on kaikkein eniten ylimääräistä hinnassa kaikista eineksistä.

Ne laatikot maksavat muutaman euron /kpl, ja koska jouluruokia on paljon muitakin, riittävät nuo 3-4-henkisellä perheellä 2-4 päivää. 

Vierailija
67/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eurolla kyllä tehdä.porkkanalaatikkoa.

Noei. Porkkanaa riisiä vettä ja uuni paree.

Vierailija
68/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tehnyt laatikoita itse. Hyvin riittää ne 400g laatikot kolmelle joulunpyhiksi. Joululaatikot on hirveän täyttäviä eikä niitä jaksa syödä kolmea päivää enempää. Ihan tuhlausta meillä olisi tehdä niitä itse. 

Vierailija
69/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joutavaa aikaa ap:lla jorista joutavia.

Vierailija
70/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska laatikot ovat todella halpoja valmiinakin, ja valmistus vaatii sekä aikaa, taitoa, työvälineitä että sähköä. Pienen määrän valmistus ei kannata.

Richplainaus.

Nimenomaan ei ole halpoja. Valmistus ei myöskään vaadi mitään taitoa, ihan alkeellinen ruoanlaitto-osaaminen riittää. Vai mitä vaikeaa on esim. perunoiden kuorimisessa ja niiden viipaloinnissa? Onko veitsi + leikkuulauta kovinkin erikoinen työväline? Paljonko Suomessa on talouksia joissa ei ole sähköä?

Miksi pitäisi valmistaa vain pieni määrä? Tekee täyden vuoan ja siitä syö monta päivää.

Jos ei ryyppää eikä röökaa, voi hyvin ostaa muutamalla eurolla pari laatikkoa ja jotain hyvääkin joskus. Kinkkua myytiin siivuina laatikossa aatonaattona Litkussa -50% alella. Sellaisesta riittää useammalle.

Jossain toisessa asiassa voi säästää ja pitää balanssin yllä. Joulun jälkeen pari puuropäivää nollaa tappiot.

Ja mitä vit muille kuuluu mitä työttömät syövät?

Pitäisikö olla ennemmin "huolissaan", kun työttömän oma vatsa saattaa kurnia, kun niille lemmikeille pitää ostaa ruuat ja hiekat jne?

Vierailija
71/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 hengen laatikoita ei kannata alkaa itse tekemään eikä niitä isoja määriä jaksa syödä ellei ole erityistä herkkua. 

Vierailija
72/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot maksaa muutaman euron ja kukaan tervejärkinen ei jaksa syödä noita mössöjä kuin pari päivää. Ne eivät pidä edes nälkää yksinään vaan tarvitaan proteiinia mukaan eli lihaa tai kalaa. 

Vierailija
73/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin ihan miettimään. Ja ei, EI tule halvemmaksi tehdä itse!

Olen itse pienituloinen, käteen alle 1000€/kk.

Ostin perheellemme joululaatikot eineksinä.

Otan tähän esimerkiksi vaikka sen yhden 700g porkkanalaatikon. Maksoin siitä 2,45€. Kilon porkkanapussi olisi maksanut n. 1,50-2,00 paikasta riippuen. Tähän päälle vielä riisi ja mausteet. Älkääkä unohtako, että ruoan valmistukseen käytettävän sähkönhinta pitää ottaa huomioon! En siis lisää tätä ruoan kustannukseen/hintaan! Mutta pitää myös tarkkailla milloin tällaisia isompia kokkailuja on varaa tehdä.

Mutta hyvä yritys AP. 

Vierailija
74/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka paljon sitä säästöä tulee nelihenkiselle perheelle tehdä kolmeksi päiväksi kolme laatikkoa itse? Puhutaanko nyt merkittävistä säästöistä vai senteistä? 

Vierailija
75/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se kotona tekeminen tule juurikaan sen halvemmaksi joululaatikkojen kohdalla. Taitaa olla melkein päinvastoin.

Vierailija
76/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat usein laiskoja ja yksinkertaisia, eivät osaa tai jaksa laittaa ruokaa. Siksi rakastavat eineksiä ja roskaruokaa.

Sulla on aivotoiminnassa jotain vikaa, koska joululaatikkojen tekeminen kotona ei tule kaupasta ostamista halvemmaksi. Muutoinkin melkein koko suomi ostaa noita valmislaatikkoja. Sen näkee jo myymälöiden volyymistä. 

Vierailija
77/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien mielestä heidän kuuluu puskea lisää kersoja maailmaan ja valtion tehtävä on sitten kustantaa tonnien edestä leluja lapsille ja mamille kynsi- ja ripsihuollot, tatuoinnit jne.

Minkäänlaisia kädentaitoja tai esim. leipomista nämä itsekkäät työttömät eivät harrasta. Minäminä-kaikki mulle heti nyt-en MINÄ jaksa -ihmisiä.

Työttömien kaikki lapset ovat tietysti myös erityislapsia, eli maksavat tuplasti lisää valtiolle. Älytön taakka.

Vierailija
78/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien mielestä heidän kuuluu puskea lisää kersoja maailmaan ja valtion tehtävä on sitten kustantaa tonnien edestä leluja lapsille ja mamille kynsi- ja ripsihuollot, tatuoinnit jne.

Minkäänlaisia kädentaitoja tai esim. leipomista nämä itsekkäät työttömät eivät harrasta. Minäminä-kaikki mulle heti nyt-en MINÄ jaksa -ihmisiä.

Työttömien kaikki lapset ovat tietysti myös erityislapsia, eli maksavat tuplasti lisää valtiolle. Älytön taakka.

Sulla on oikeasti jotain ongelmia. Työttöminä on paljon ihan tavallisia ihmisiä. Taidat olla itse työtön. Vaikea kuvitella, että tuolla älykkyystasolla jotain työtä voisi tehdä. 

Vierailija
79/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen talousnero palstalla taas.

Vierailija
80/87 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään jouluruokaa vain kaksi päivää, esimerkiksi porkkanalaatikko kuin myös lanttulaatikko on lisuke eli riittää hyvin kaksi pientä rasiaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi