Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esim. työttömät ostaa laatikkoruoat eineksinä?

Vierailija
25.12.2025 |

Siis kun juureslaatikon ainekset esim. ei maksa juuri mitään. Eurolla tekee älyttömän ison vuoallisen porkkanalaatikkoa. Niin miksi ihmiset joilla ei ole mitään muuta kuin joutilasta aikaa, ostavat näitä kalliilla eineksinä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eurolla kyllä tehdä.porkkanalaatikkoa.

Kilohinta on varmaan max euron huomioiden myös sähkönkulutus. Tuollaisessa valmislootassa joku 7 euroa.

Vierailija
22/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä läppä tuo on että laatikot olisi muka halpoja eineksinä? Nehän nimenomaan on kalliita. Ainekset niihin ei maksa juuri mitään, niin noissa on kaikkein eniten ylimääräistä hinnassa kaikista eineksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska laatikot ovat todella halpoja valmiinakin, ja valmistus vaatii sekä aikaa, taitoa, työvälineitä että sähköä. Pienen määrän valmistus ei kannata.

Richplainaus.

Nimenomaan ei ole halpoja. Valmistus ei myöskään vaadi mitään taitoa, ihan alkeellinen ruoanlaitto-osaaminen riittää. Vai mitä vaikeaa on esim. perunoiden kuorimisessa ja niiden viipaloinnissa? Onko veitsi + leikkuulauta kovinkin erikoinen työväline? Paljonko Suomessa on talouksia joissa ei ole sähköä?

Miksi pitäisi valmistaa vain pieni määrä? Tekee täyden vuoan ja siitä syö monta päivää.

Sä voit syödä sitä vaikka koko vuoden, minä syön muutaman lusikallisen kahtena päivänä.

Vierailija
24/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kaikki, mutta monikaan ei laske / vertaile kilo- ja annoshintaa. Lisäksi on totuttauduttu siihen helppouteen josta halutaan pitää kiinni vaikka ei olisi oikein varaakaan vaan sitten kitistään kuinka tiukkaa on (se kun on nyt trendikästä) vaikka isolta osin se onkin ihan itseaiheutettua.

Monelle on myös aivan vieras ajatus syödä samaa ruokaa useampana päivänä tai suunnitella syömisiään. Se taloudenhallinta on aivan olematonta monellakin tapaa.

Vierailija
25/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut työtön, mutta en jaksa alkaa itse värkkää. En syö muulloin eineksiä, laatikoita muutaman lusikallisen.

Vierailija
26/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikot maksaa valmiina n. 3e/kpl. Laatikoiden juurekset+riisit, siirapit, mausteet, kermat ja voit ainakin 10e. Säästää jos tekee suurperheelle ruokaa. Pienemmälle porukalle ei tule mitään säästöä tehdä itse. 

Vierailija
27/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo einekset on lisäksi älyttömän hintaisia nykyään. Joku kermaperunat maksaa yli 10€/kg. 

Ei mitään järkeä. Perunat on tarjouksesta isoissa säkeissä käytännössä ilmaisia, ja yksi kermapurkki ei paljoa maksa.

Ostan kermaperunoita vain kun -60% alennuksessa. 

Vierailija
28/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks sama mitä syö, paskaksi se kumminkin muuttuu vatsalaukussa.

Kannattaa mennä lääkäriin jos sinulla jo vatsassa ruoka muuttuu paskaksi

Vierailija
29/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti nyt ihmiset joulurauha. Annetaanko työttömien ja vähävaraisten olla rauhassa edes pari päivää vuodessa. Voitte itse syödä mitä haluatte ja antakaa toisten syödä mitä haluavat. 

Vierailija
30/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo einekset on lisäksi älyttömän hintaisia nykyään. Joku kermaperunat maksaa yli 10€/kg. 

Ei mitään järkeä. Perunat on tarjouksesta isoissa säkeissä käytännössä ilmaisia, ja yksi kermapurkki ei paljoa maksa.

Minusta ovat halpoja. Itse syön vain valmiseineksiä, valmiita kahvileipiä, jäätelöä ja suklaata. Ruokalasku noin 250 euroa kuukausi. Halpaa ja vaivatonta. Turha itseään rasittaa jonkin ruoanlaiton ja leipomisen kanssa. Varsinkin kun ei omista tiskikonetta ja kaikki olisi tiskattava käsin. Mieluummin käytän aikani netin selaamiseen ja kirjojen lukemiseen, kuin ruoanlaiton kanssa näpräämiseen.

N. 10€ päivä yhden henkilön ruokiin ei kyllä ole halpaa. Selaat siis nettiä ja luet kirjoja päivät pitkät? Joutavanpäiväistä touhua.

N. 8e päivä.

Vierailija
31/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan hyvää tuo valmiskin.

Kokki

Vierailija
32/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ovat halpoja. Itse syön vain valmiseineksiä, valmiita kahvileipiä, jäätelöä ja suklaata. Ruokalasku noin 250 euroa kuukausi. Halpaa ja vaivatonta. Turha itseään rasittaa jonkin ruoanlaiton ja leipomisen kanssa. Varsinkin kun ei omista tiskikonetta ja kaikki olisi tiskattava käsin. Mieluummin käytän aikani netin selaamiseen ja kirjojen lukemiseen, kuin ruoanlaiton kanssa näpräämiseen.

N. 10€ päivä yhden henkilön ruokiin ei kyllä ole halpaa. Selaat siis nettiä ja luet kirjoja päivät pitkät? Joutavanpäiväistä touhua.

Minun laskuopilla on tehnyt noin 8 euroa eli 25031. Jos kuukaudessa on 30 päivää, niin 240 euroa. Minusta on halpaa, jos syömisistä lähes puolet on jäätelöä, suklaata ja kahvileipää. Kun on eläkkeellä, on ihan sama vaikka touhut on joutavanpäiväisiä!!! M66

Vierailija
33/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän porkkanalaatikko: riisipussi, foliovuoka, porkkanaa, voita, mausteita, maitoa, muna...

Valmis tulee halvemmaksi, mutta maistuu ihan shitiltä. Tehtiin itse ja maku oli taivaallinen. Ymmärrän valmislaatikon ostajaa, jolla rahat vähissä.

Vierailija
34/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikot maksaa valmiina n. 3e/kpl. Laatikoiden juurekset+riisit, siirapit, mausteet, kermat ja voit ainakin 10e. Säästää jos tekee suurperheelle ruokaa. Pienemmälle porukalle ei tule mitään säästöä tehdä itse. 

Juurekset euron kilo (saa paljon halvemmallakin isoissa erissä ja tarjouksesta)

Riisiä saa esim. eurolla ison paketin. Vuoalliseen laatikkoa menee vain osa paketista. 

Siirappia menee vähän, sanotaan vaikka 0,2€ edestä. 

Mausteita menee niin vähän että naurettavaa edes laskea. Mutta sanotaan nyt vaikka 0,1€ / vuoka.

Kotimaista 2dl kerma Prismasta alle 1€. 

Voita ehkä 0,5€ edestä.

Niin siis millä matematiikalla tuosta tulee "ainakin 10€"? Lisäksi tuolla rahalla tekee moninkertaisen määrän verrattuna siihen sinun 3€ onnettomaan foliorasiaeinekseen.

Vierailija
35/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan kermaperunoita vain kun -60% alennuksessa. 

No jatkossa et osta vaan teet itse niin ehkä ennenpitkää pääset köyhyydestäsikin eroon.

Vierailija
36/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska laatikot ovat todella halpoja valmiinakin, ja valmistus vaatii sekä aikaa, taitoa, työvälineitä että sähköä. Pienen määrän valmistus ei kannata.

Richplainaus.

Nimenomaan ei ole halpoja. Valmistus ei myöskään vaadi mitään taitoa, ihan alkeellinen ruoanlaitto-osaaminen riittää. Vai mitä vaikeaa on esim. perunoiden kuorimisessa ja niiden viipaloinnissa? Onko veitsi + leikkuulauta kovinkin erikoinen työväline? Paljonko Suomessa on talouksia joissa ei ole sähköä?

Miksi pitäisi valmistaa vain pieni määrä? Tekee täyden vuoan ja siitä syö monta päivää.

Sä voit syödä sitä vaikka koko vuoden, minä syön muutaman lusikallisen kahtena päivänä.

Älä sitten valita jatkossa koskaan että rahat on vähissä. 

Vierailija
37/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti nyt ihmiset joulurauha. Annetaanko työttömien ja vähävaraisten olla rauhassa edes pari päivää vuodessa. Voitte itse syödä mitä haluatte ja antakaa toisten syödä mitä haluavat. 

Edes pari päivää vuodessa? Hehän siellä kotona ihan rauhassa "selaavat nettiä ja lukevat kirjoja" kaiket päivät vuodet läpeensä.

Vierailija
38/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää ruuanlaitolta enemmän aikaa turhien työhakemusten tehtailuun vai mitä kuvittelit tollo.

Vierailija
39/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Richplainaus.

Ei ole vaikeaa. Itse en syö perunaa oikein ikinä.

Lanttua ja porkkanaa saa joo 2 kiloa eurolla,mutta laatikot kai tarvii mausteita ja muuta eikä mulla niitä laatikoita mene kilotolkulla yksin. Enpä kyllä ole ostanut kaupastakaan kuin joskus kun oli 29 senttiä rasia ja sai pakkaseen.

Mikä ongelma tässä nyt on? Et sä sikaakaan teurasta ja laita lihoiks.

Vierailija
40/81 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt katse omaan elämään ja annetaan toisten elää omaansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi