Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö yhteyttä exiin tai ex-tapailukumppaneihin?

Vierailija
25.12.2025 |

En nyt tarkoita vuoroviikkovanhemmuutta. Jos pidätte, niin miksi? Tai jos ette pidä, niin miksi?

Itse en ole enää missään tekemisissä toisen miehen matkaan lähteneen exäni kanssa. Eivät liioin aikuiset lapsemme enää pidä yhteyttä äitiinsä.

Eron jälkeen oli muutama lyhyempi tapailusuhde ja ne naiset aina välillä kyselevät kuulumisia tai pyytävät seuraksi kävelylle.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin, jos tulee vastaan niin tietysti moikataan ja somessa ollaan kavereita ja toivotetaan hyvää joulua, ei sen kummempaa. 

Vierailija
2/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. En tarvitse exieni  seuraa. Yhteiselo loppu toisen päihteiden käyttöön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Ei minulla ole exien kanssa ollut vuosiin mitään yhteistä, enää sitäkään vähää mitä sitä oli suhteiden loppupuolella.

Vierailija
4/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on mun parhaita kavereitani. Mahtava ihminen, en näe syytä dumpata elämästäni vain siksi, ettei sovittukaan romanttisessa mielessä yhteen. 

Vierailija
5/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteyttä yhteenkään exään, en näe siinä mitään mieltä.

Vierailija
6/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, siltä varalta että alkaa vanha suola janottamaan ja päädytään nussimaan. Juuri viime vuonna näin kävi yhden eksän kanssa yli 25 vuoden jälkeen. 

Vierailija
7/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä on syystä exä. Onneksi ei ole mitään vuoroviikkovanhemmuuksia. Muutenkin näen exästä edelleen välillä painajaisia.

M52

Vierailija
8/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isän kanssa ollaan enimmäkseen lasten asioista yhteyksissä, joskus puhutaan aiheen vierestä. Joskus käydään koko perhe esim. uimassa tai leikkipuistossa, kun lapset on vielä pieniä ja tykkäävät. Helpottaa kummasti arjen hoitamista, kun on asialliset välit. Muihin exiin en ole yhteydessä.

Yhteen entiseen tapailukumppaniin voisin olla yhteyksissä ja kahvitella, mutta oli jo tapaillessa niin vaikea saada tapaamisia järjestymään, että en viitsi kysellä, jos ei itse ota yhteyttä. Nähdessä moikataan.

Toinen ex-tapailumies stalkkaa kaikki päivitykseni, mutta ei itse toivottanut hyvää joulua, niin en toivottanut minäkään. Hän ei kuulemma exien kanssa kaveeraa, joten olen kunnioittanut hänen päätöstään enkä ota yhteyttä, kun en yhteen halua palata. Kaverina menisi.

Minua ei myöskään haittaa, jos uusi kumppani on ex-kumppanien kanssa tekemisissä. Vähän riippuu onko eron jälkeen jääty ystäviksi, vai onko jotain on-/off-settiä ollut. Sellaisiin en halua sekaantua, mutta muuten aina parempi, jos on hyvät välit esim. lasten äitiin.

Yksi tapailumies kävi välillä viikonloppuisin exän luona viettämässä koko perheen kesken lautapeli-iltaa, ja minusta tämä oli vain herttaista. (Erosta jo vuosia aikaa, molemmilla ollut uudet kumppanit välissä.) Lähti myös wingmaniksi exälleen, kun ex iski uuden miehen baarista.

Enemmän huolestuttaa, jos kaikkien ex-kumppanien kanssa on niin riitaisat välit, ettei edes lasten asioista voi sopia. Tietää, että näiden kanssa tulee päättymään asiat rumasti ja päädyt sitten itse olemaan "se hullu ex", jollaisia ne edellisetkin olleet. Näiden kanssa on oikeasti parempi olla olematta sen enempää nyksä kuin eksäkään.

Vierailija
9/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Oon ainakin viimeisimmällä estoissa.

Kuitenkin ne jonkun kuukauden kuluttua yleensä yrittää takaisin. Miksi? Eikö asiat vois selvittää silloin kun on mahdollisuus ja ollaan vielä yhdessä?

Vierailija
10/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sikaili siihen malliin että en halua pitää yhteyttä, toinen puoli vonkaa seksiä vaikka molemmat oltaisiin tahoillamme varattuja. Eli en pidä.

Vierailija
11/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi on mun parhaita kavereitani. Mahtava ihminen, en näe syytä dumpata elämästäni vain siksi, ettei sovittukaan romanttisessa mielessä yhteen. 

Mulle on edelleen suuri mysteeri tuo naisten hokema romanttinen mieli. Mikä helvetti se on? Onko se jotain satumaista prinsessa vaniljaseksiä? Vai oliko muuten täydellisellä ja ihanalla miehellä liian pieni muna?

Vierailija
12/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haittaa, jos exän kanssa on yhteydessä vaikka ei tarvitsisi. Vuoroviikkovanhemmuuden osalta on ok, että keskustelevat lasten asioista.

N48

Vierailija
13/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä juuri. En tarvitse exieni  seuraa. Yhteiselo loppu toisen päihteiden käyttöön. 

Samma här. Vaimon alkoholismi ja mielenterveysongelmat johtivat eroon ja siihen, etteivät parikymppiset lapset ole oikeastaan enää missään tekemisissä äitinsä kanssa.

Vierailija
14/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä halusi ilmeisesti pitää yhteyksiä, alkuun suostuin mutta on se osaltani vaan jotenkin jäänyt kun huomaan että yhteydenpito tuo ikävästi menneitä mieleen.

Vierailija
15/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on edelleen suuri mysteeri tuo naisten hokema romanttinen mieli. Mikä helvetti se on? Onko se jotain satumaista prinsessa vaniljaseksiä? Vai oliko muuten täydellisellä ja ihanalla miehellä liian pieni muna?

Kuulemma seksissä piti heti tulla samaan aikaan ja seksi myös aloitettiin jotain saumatonta sanatonta kommunikointia käyttäen. Minusta kuulosti vähän elokuvamaisilta vaatimuksilta.

Vierailija
16/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin pitkäaikaiseen asuinkumppaniin. Kerran parissa vuodessa korkeintaan. Pidän häntä ihan kaverina nykyisin.

Vierailija
17/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ex-miehen kanssa 23 vuotta ja meillä lapsia. Nuorin vielä hetken alaikäinen ja viikko-viikko. En ole nähnyt exää eron jälkeen eli viiteen vuoteen. Pari viestiä lapseen liittyen vaihdetaan whapilla vuosittain. Exällä oli vakavia mt-ongelmia, oli väkivaltainen ja poliisiakin tarvittiin. Joten en halua nähdä sitä kuvotusta ikinä. 

Muutama ex-tapailumies on elämän varrelta mutta en ole heidän kanssaan tekemisissä. Ei ole tarvetta, neu on eksiä eikä mua kiinnosta heidän asiansa vaikka ei ollakaan riidoissa.

Vierailija
18/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kaksi, ei kun kolme jättänyt ja en pidä, ovat jo varmaan kuolleetkin. 

Vierailija
19/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesäinen tapailukumppani toivotteli hyvät joulut ja kyseli kuulumisia. Ihan kiva nainen, oli vaan ollut 18 vuotta yh:na, eikä oikein tuntunut ymmärtävän parisuhteessa vaadittavan tiettyjä kompromisseja ja toisen huomioon ottamista.

Vierailija
20/34 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Kaveri osoittautui juopoksi pettäväksi pedoksi.