Jotkut suuttuvat kun sanoo, että lisääntyminen on vapaaehtoista
Ajattelevat että lisääntyminen on jokaisen ihmisen velvollisuus ja pakko. (Fakta: ei ole)
Usein tähän sisältyy myös syyllistämistä sekä jankutusta eläkkeistä ja syntyvyydestä. Siis tekeekö joku lapsia siksi että saa eläkkeet maksettua tai siksi että tilastot paranee? Tai että saa lapsestaan itselleen ilmaisen kotipiian kun on vanhus? Kuulostaa itsekkäältä... miksi ei säästä rahaa itse että on varaa kotihoitoon yms?
Aika myös vedetään venäjätrollit mukaan syntyvyyskeskusteluun, mikä on outoa. Venäjällähän nimenomaan lapsivapaat ihmiset ovat heikoilla ja heitä vainotaan siellä. Venäjällä ei ole ihmisoikeuksia. Jotta Suomesta ei tule Venäjän kaltaista roistovaltiota, siksi on tärkeää puolustaa ihmisoikeuksia joihin vapaaehtoinen lapsettomuus kuuluu.
Kommentit (10)
Osalla hormonit, eli vauvakuume, jyllää voimakkaasti eikä sitä saa purettua kuin tekemällä lapsen.
Osalla tilanne rauhoittuu vasta 2 tai 3 lapsen jälkeen, jolloin hormonitoiminto muuuttuu normaaliksi ja tajuaa itsekin, miksi olen pilannut koko loppuelämäni?
Tämän jälkeen usein ruvetaan syyllistämään muita, joilla ei ole lapsia, koska ollaan kateellisia, että he saavat viettää tuota ihanan vapaata ja rauhaisaa elämää edelleen.
Ja sitten on vielä niitä, jotka tekevät lapsia, koska sillä saa erilaisia taloudellisia etuja. Jostain syystä senkin mainitseminen on tabu. Venäjälläkin esim. on aina saanut paremman eläkkeen, jos on tehnyt enemmän lapsia.
Kysypä omalta äidiltäsi ja isältäsi, miksi he halusivat sinut.
No helvetti, onhan se täysin vapaaehtoista.
Joka muuta väittää, on rais kari ja i d a r i. Joku vtun kristofasistimies, jonka äo on pienempi kuin 70.
tämä porukka puhuu lapsien tekemisestä niinkuin niitä kaupan hyllyltä saisi. Ei sen vertaa empatiakykyä ajatella miltähän tahtomattaan lapsettomalta tuntuu tuo paasaus...
Vierailija kirjoitti:
Kysypä omalta äidiltäsi ja isältäsi, miksi he halusivat sinut.
Olen muutaman kerran äidille sanonut että olisit jättänyt mut pois toisten välistä siihen hän on vastannut että jos olisi etukäteen tiennyt minkälainen elämä minulle tulee niin olisin jättänyt sinut tekemättä
Sellaiselle, jolla on sisäsyntyinen tarve saada omia lapsia, lisääntyminen ei varsinaisesti ole vapaaehtoista. Se on sitä samalla tavalla kuin valitako, meneekö suoraan hautaan makaamaan, vai elääkö.
Miksi jotkut haukkuvat lapsettomia vapaamatkustajiksi?
Lasten tekeminen ei ole mikään velvollisuus.
Anna kun arvaan.
AP on vasemmistolainen nainen, joka luulee, että nainen ei ole ensisijaisesti äiti vaan uranainen ja feministi (miesvihaaja).
Onnea vain tuolle katkeralle asenteellesi.
?