Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittaako kukaan dieettiä ym elämäntaparemonttia joulun jälkeen?

Vierailija
24.12.2025 |

Itse tarvisin jotain ohjetta, apua ja vertaistukea laihtumiseen. Olisi E-passi rahaa käyttämättä, joten voi maksaakin. Olisiko kenelläkään suosituksia? Semmoiset 10 kg pitäisi saada pois. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet aloittavat. Kuntosalikortteja ostetaan ja ankaria dieettejä suunnitellaan. Jotkut jaksavat kaksi viikkoa, jotkut jopa kaksi kuukautta.

Vierailija
2/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma minulla on liika syöminen. Toivoisin ihan selkeää ohjetta kuinka paljon  syödä ja milloin. Minulla on ahmimista ja hupisyömistä, kun ruoka on hyvää. 

Vierailija
4/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudottanut tänä vuonna reilu 20 kg. Vielä samat jäljellä. Nyt joulun ajan ollut 3 päivää tauolla mutta palaan taas jatkamaan hyväksi todettua elämäntapaani. 

Minä suosittelen lämpimästi pätkäpaastoa, kasviksia, proteiinia ja rasvoja (voi, oliiviöljy). Kaloreita ei tarvitse kytätä kun syö 2-3 kunnon ateriaa päivässä eikä välipaloja. Syö kunnon ruokaa. Erityisesti ultraprosessoitu ruoka, sokeri, vehnäjauhot pois kokonaan/harvoin. 

Vierailija
5/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma minulla on liika syöminen. Toivoisin ihan selkeää ohjetta kuinka paljon  syödä ja milloin. Minulla on ahmimista ja hupisyömistä, kun ruoka on hyvää. 

Ravitsemusterapeutille

Vierailija
6/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo 2 kuukautta sitten. Olen joka päivä polkenut kuntopyörää kotona ja välillä ulkonakin 20 km pyörälenkki.

5 kiloa on paino pudonnut ja 7 kg ajattelin vielä laihtua. Syön jouluna maltilla, tänään poljin kuntopyörää 50 minuuttia. Eilen kävelin 2 tuntia. Kovaa liikuntaa vaan ja herkut jätetään kauppaan niin laihtuu.

Vierailija
7/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset aloittelijana valmennusta. Ei kannata lähtee ominnokkineen rehkimään. Paikat siinä vaan hajoo.

Vierailija
8/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse aloittaa, jatkan vaan samaan malliin kuin ennen joulua. 3 kk -11 kg.

Vierailija
9/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko. Oli järkyttävää nähdä koontia siitä millaista paskaa on tullut koko vuosi ostettua ja syötyä, ja kyllä sen vyötäröltäkin näkee.

Vierailija
10/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ruoka. 

Vierailija
11/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pienempiä annoksia ja syö vaikka appelsiineja enemmän. Itse teen niin.

Vierailija
12/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvä kotikuntosali juoksumattoineen ja kuntopyörineen, joten ei tarvitsisi kuin ottaa itseään niskasta kiinni ja siirtyä keittoruokavalioon liikunnan lisäksi. Tämän aion myös toteuttaa, olen totisesti kyllästynyt itseeni.

Vierailija
13/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 viikkoa alkaa tammikuussa.

Vierailija
14/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaatteko laihduttajat painon johonkin ylös, sovellukseen vai vihkoon?

Vierailija
15/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjaatteko laihduttajat painon johonkin ylös, sovellukseen vai vihkoon?

Oli jo valmiiksi Garminin sovellus, niin sinne kirjaan. Joskus on ollut myös Yazio, mutta ei nyt kiinnosta maksaa siitä.

Vierailija
16/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pudottanut tänä vuonna reilu 20 kg. Vielä samat jäljellä. Nyt joulun ajan ollut 3 päivää tauolla mutta palaan taas jatkamaan hyväksi todettua elämäntapaani. 

Minä suosittelen lämpimästi pätkäpaastoa, kasviksia, proteiinia ja rasvoja (voi, oliiviöljy). Kaloreita ei tarvitse kytätä kun syö 2-3 kunnon ateriaa päivässä eikä välipaloja. Syö kunnon ruokaa. Erityisesti ultraprosessoitu ruoka, sokeri, vehnäjauhot pois kokonaan/harvoin. 

Tällä keinoin minunkin paino pysyy hallinnassa helposti, vaikka minulla on vaikeuksia insuliinitasojen ( ei siis vielä sokereiden) kanssa (sukurasite). Jos haluan tiputtaa painoa, vedän kahden ja kolmen päivän vesipaastoja kerran tai kaksi kuukaudessa. Harrastan tietysti myös liikuntaa, mutta syömisen aikarajoitus on tehokkaampi insuliinin kannalta.

Vierailija
17/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy chat gpt:ltä neuvot, ni ei maksa mitään 

Vierailija
18/18 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat liikkumaan ja kirjoita vihkoon jokainen tunti ja kilsa kun liikut. Sitten laita tavoitteeksi vaikka kuntopyörällä polkemista 500 km kuukauden aikana. Niin minä olen tehnyt ja se auttaa sitten että on pakko liikkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä