Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja tuota krääsän määrää hautuumailla!

Vierailija
24.12.2025 |

Kyllä minä ne kynttilät ymmärrän, mutta kaikki se muu krääsä. Eikö ihmisillä ole mitään älliä enää päässään? Ei hautuumaat ole sinun henkilökohtaisten krääsälöiden varastoja!! Kaikille normaaleille hyvää joulua!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hautausmaalla enkä nähnyt mitään krääsää, joten en ymmärrä mitä tarkoitat.

Vierailija
2/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt kuin lasten haudoilla ja se sallittakoon. Vanhemmilla, sisaruksilla, muilla sukulaisilla ja ystävillä on sille tarve, ja ihan ymmärrettävästi. 

Vierailija
4/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt kuin lasten haudoilla ja se sallittakoon. Vanhemmilla, sisaruksilla, muilla sukulaisilla ja ystävillä on sille tarve, ja ihan ymmärrettävästi. 

Säännöt ovat säännöt. 

Vierailija
5/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

katos sinne joku mummokin.

Vierailija
6/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä hautausmaa?

Vierailija
7/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt mitään krääsää. Jotain enkelipatsaita lähinnä, ja muistaakseni yhdellä lapsen haudalla leluautoja. Autot eivät ärsyttäneet, vaan niiden näkemisestä tuli vain surullinen olo. 

Vierailija
8/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, ja Albert Järvisen kiven päällä oli plektroja, mitkä näen kunnianosoituksena.

7

Vierailija
9/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vienyt isäni haudalle 2 enkeliä. Hajoa siihen.

Vierailija
10/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt vuosiin, mutta en muista mitään krääsää nähneeni. Paskat oli Malmilla joskus joku vääntänyt jonkun haudalle, liekö ollut jotain henkilökohtaista.

Vierailija
11/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa montako kymmentä tuhatta hautakynttilää Hietaniemen hautausmaallakin palaa loppuun ja muuttuu muovi- ja metallijätteeksi heti joulunpyhien jälkeen. Kuka ne roskat kerää ja lajittelee? Eivät ainakaan kynttilöiden tuojat. 

Vierailija
12/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo kävin jätesäkillisen viimassa sammuneita kynttilöitä hakemassa. Poltan niitä takassa, koska puihin ei ole varaa. Illalla haen vielä pari säkkiä lisää.

Vierailija
13/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ju ma lauta hautuumaa poliisi.

Helvettiäkö kyyläät muiden hautoja.

Keskity vaan siihen omaan hautaasi mijin ei varmasti tule mitään krääsää, kun olet noin epämiellyttävä noita

Vierailija
14/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöt ovat säännöt. 

Mitkä säännöt?

Vierailija
15/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvatkaa montako kymmentä tuhatta hautakynttilää Hietaniemen hautausmaallakin palaa loppuun ja muuttuu muovi- ja metallijätteeksi heti joulunpyhien jälkeen. Kuka ne roskat kerää ja lajittelee? Eivät ainakaan kynttilöiden tuojat. 

Itse asiassa minä käyn poistamassa ne viemäni kynttilät. Mutta siellä on kyllä työntekijöitä tuota varten.

Vierailija
16/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä  määrä muoviroskaa tulee niistä kynttilöistä. Hartaana viedään niitä jouluna ja joku muu saa siivota se kun asia taas kerran unohtuu. Mutta saatiin kivat kuvat someen. 

Itse poltan pari kynttilää ihan täällä kotona edesmenneitäni muistellen. 

Vierailija
17/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jo kävin jätesäkillisen viimassa sammuneita kynttilöitä hakemassa. Poltan niitä takassa, koska puihin ei ole varaa. Illalla haen vielä pari säkkiä lisää.

Miksi alapeukut? Kukaan ei niitä sammuneita kynttilöitä kaipaa.

Vierailija
18/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt jouluvalojakin haudalla. Tai jokin ledikyhäelmä se oli. Aamupäivällä eräällä pariskunnalla oli mukanaan koira räksyttämässä hautausmaalla. Tiedän että koirat saavat tulla sinne mutta moni haluaa hiljentyä haudan äärellä eikä kuunnella jonkun rakin haukkumista. 

Vierailija
19/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöt ovat säännöt. 

Mitkä säännöt?

Haudoilla ei saa olla mitään ylimääräistä. Jos on, ne katsotaan roskiksi, jotka tilsitään ja heitetään lukittuun roskikseen. 

Vierailija
20/32 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alapeukut? Kukaan ei niitä sammuneita kynttilöitä kaipaa.

Ehkä se, että kuka viddu polttaa takassa jotain vanhoja (muovikipossa) olevia kynttilöitä. Mahtaa naapureita viduttaa, kun käryytät piipusta sitä palavan muovin löyhkää ympäriinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi