Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään kaupassa ja voi kamala sitä ihmismäärää ja kaikki osti hirveästi tavaraa sekä ruokaa!

Vierailija
23.12.2025 |

Eikö nyt pitänyt olla heikot ajat eli kenelläkään ei pitäisi olla varaa kuluttaa koska hallitus.  Nyt ihmisten pitäisi kuolla nälkään kun ei ole varaa syödä ja kaikilla on niin kurjaa mutta miksi nyt siis ihmiset osti kaupasta ihan älyttömästi kaikkea? 

Kassajonossa minun edessä oli naishenkilö ja se osti ruokaa 250e edestä! 

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kauppaan menee rahaa, jos itse teet ruoat ja tulee useampi syömään?? Mekin tilattiin kerralla enemmän useaksi päiväksi ja haettiin muutama tuote kun verkkokaupasta oli loppu.

Vierailija
42/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisuus ottanut joulusta valtavan niskalenkin. Kaikki muu toissijaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se näy, kun joka kymmenes työikäinen on työttömänä. Pitää olla huomattavasti korkeampi työttömyys, niin alkaa näkyä. 

Mutta Suomen taloustilanteessa se näkyy. Myös köyhät käy ruokakaupassa. 

Vierailija
44/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt tiedä. Itse kun olen tässä joulun alla käynyt niin tosi vähän porukkaa liikkeellä eikä missään liikkeissä ruuhkaa. Ehkä kävit sitten jossain kauniaisissa tai ylemmän keskiluokan alueella missä paljon lääkäriperheitä tai isojen yritysten omistajia ja ylempää johtoa tai hallinnon virkamiesväkeä, niissä varmaan kulutusjuhla jatkuu.

Vierailija
45/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja ihmisillä muka ei ole rahaa!!! 

Vierailija
46/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Cittarissa tänään kello 11 ja kalatiskin jonossa oli 40 ennen minua. Kala oli kallista, silti ihmiset ostivat niitä montaa eri lajia. En jaksanut odottaa vaan ostin pari sillipurkkia. 

Vierailija
47/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yks vuosi automarkettiin. Lapset isällään harvinainen joulu yksin. Ajattelin 23.12 klo 16 hakevani yhden joulusuklaarasian. Ei vain gheissan tummaa oli 6 rasiaa jäljellä. Yksi pariskunta kaivoi viimeisiä jouluruokia epätoivoisena laarista, jotka ammottivat tyhjyyttään.

Kaksikymmentä kassatätiä isui kassoilla tekemättä mitään, hymyillen.

Näky oli naurettava.

Päätin silloin. Että kaikki jouluruokani ostan lähikaupasta. Aikaisempi lähikauppa oli myös iso automarket. Voi juma mikä esterata.

Siis vaikka ihmiset säästää, eikä kuluta työttömyyden pelossa ja potkulaissa. Joulu on kerran vuodessa oleva juhla. Kun se on keskellä viikkoa. Se vaikuttaa kuluttavasti.

Vierailija
48/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katoppas ku on millä mällätä nii voipi ostee mite haluaa jouluhun kunniaksi!

Vierailija
49/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Suomi nousuun kun kuluttaja vihdoin taas kuluttaa!

Vierailija
50/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin yks vuosi automarkettiin. Lapset isällään harvinainen joulu yksin. Ajattelin 23.12 klo 16 hakevani yhden joulusuklaarasian. Ei vain gheissan tummaa oli 6 rasiaa jäljellä. Yksi pariskunta kaivoi viimeisiä jouluruokia epätoivoisena laarista, jotka ammottivat tyhjyyttään.

Kaksikymmentä kassatätiä isui kassoilla tekemättä mitään, hymyillen.

Näky oli naurettava.

Päätin silloin. Että kaikki jouluruokani ostan lähikaupasta. Aikaisempi lähikauppa oli myös iso automarket. Voi juma mikä esterata.

Siis vaikka ihmiset säästää, eikä kuluta työttömyyden pelossa ja potkulaissa. Joulu on kerran vuodessa oleva juhla. Kun se on keskellä viikkoa. Se vaikuttaa kuluttavasti.

Mua ihmetyttää ihmiset, jotka tunkee sinne kauppaan just silloin kun kaikki muutkin ja sit vielä kiroilee ja ihmettelee niitä muita. Miten ne muut ei ole osanneet varautua?

Vierailija
51/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällainen kulutus on tervetullutta Suomen taloudelle. Raha pistetään liikkeelle.

Vierailija
52/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tossa 40 euron lahjakortti k-kauppoihin.

Kerrotko ystävällinen AP, mihin se on sallittua käyttää?

Vierailija
53/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on kallistunut ei oo vara kaikkee ostaa ja sitä paitsi kuka niitä jouluruokia jaksaa montaa päivää putkeen syödä?

Vierailija
54/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitkät vapaat edessä ja eiköhän moni ole ajoittanut viikon ruokaostokset tälle päivälle. Niin tein itsekin. Ei ainakaan viikkoon tarvitse kauppaan mennä. 

Vierailija
55/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee jouluvieraita kahtena päivänä syömään, tottakai ostan enemmän kuin tavallisesti. En mitään tavaraa, mutta ruokaa.

Vierailija
56/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet maksavat luottokortilla. T. kassa 

Vierailija
57/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävän monella oli prisman iso kärryllinen aivan ääriään myöten täynnä. En millään jaksa uskoa, että kaikki se ruokamäärä oikeasti syödään. Ei ole millään mahdollista. Omat jouluruokaostokset maksoi alle 20 euroa.

Meillä on kuusihenkinen perhe ja ihan perus viikko-ostokset täyttää kärryn ääriään myöten. Mieti hetki minkä verran tilaa vie 5-10l maitoa, isot pussit omenoita, appelsiineja, juureksia, perunoita, salaattitarpeita. Leipäkin vie yllättävä  paljon tilaa. Siihen vähän vaippoja, vessapaperia jne. niin jo on kärry yli puolillaan. Siihen sitten kaikki viikon lämpimien ruokien tarpeet, jugurtit, munat, voi, viilit, myslit... Että en tosissaan ihmettele jos jollain on jouluna kärry täynnä.

Vierailija
58/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja ansaitsen omat rahani. Ostin Joulupuukeräykseen lahjoja ja annoin rahaa Pelastusarmeijalle. Hyvällä omatunnolla ostan lahjat ja hyvät jouluruuat ja -juomat itselleni ja perheelleni.

Vierailija
59/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävän monella oli prisman iso kärryllinen aivan ääriään myöten täynnä. En millään jaksa uskoa, että kaikki se ruokamäärä oikeasti syödään. Ei ole millään mahdollista. Omat jouluruokaostokset maksoi alle 20 euroa.

Kaikki eivät hanki vain itselle. Viimeksi ruokalasku oli yli 400 e, johtuen siitä, että sponsaan kolmen lapsen perhettä. Pienet tulot, äiti opiskelee... 

Ruoat kahdeksi viikoksi + omiakin ostoksia. 

Valmistuminen pikapuoliin, itselle hyvä mieli. Näin perhe pärjää jatkossa. 

Vierailija
60/62 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ihmiset ovat kuolemassa nälkään, kun on pitkät pyhät tulossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi