Saako tapailukumppanilta kysyä sek*sikumppanien määrästä?
Mitä mieltä te olette:
jos olet tapaillut muutaman kerran uutta tapailukumppania, niin voiko kysyä häneltä, että kuinka monta seksikumppani hänellä on ollut elämänsä aikana?
Kun minä olin mun edellistä tapailukumppania tapaillut jo tovin, kysyi hän minulta, että kuinka monta seksikumppania minulla on ollut elämäni aikana. Mietin vaan, että onko tuo ollut ihan ok kysyä tuollaista? Minä en ainakaan ole koskaan tuollaista kysynyt keneltäkään. Mikä on edes motivaatio udella tuollaista?
Kommentit (419)
Niin se paljastaa sen, että olen tottunut menevään ja tekevään seuraan, enkä menneissä velloviin, pelokkaisiin ja neuroottisiin mielenterveysongelmaisiin xD Voitte neurooseilla ihan keskenänne niissä omissa porukoissanne, missä kyräilllään ja kadehditaan toisten panemisia ja panematta jättämisiä hahahah
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän seksuaaliterapiassa käydään läpi seksuaalihistoria? Ilmeisesti seksuaaliterapeutit luulevat, että se selittää nykyhetkeä? Kummallista.
Aika surullista, jos jonkun mielestä deittailussa mennään samalla kaavalla kuin seksuaaliterapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän seksuaaliterapiassa käydään läpi seksuaalihistoria? Ilmeisesti seksuaaliterapeutit luulevat, että se selittää nykyhetkeä? Kummallista.
Miksi sinä käyt seksuaaliterapiassa? Onko ongelmia?
Äkkiseltään en keksi miksi tuota kysyisin tai miksi minulta kysyttäisiin. Asia oli merkityksellinen ehkä joskus 15 vuotiaana viimeksi kun poikaporukalla vertailtiin...
Mutta jos puheeksi tulee, kannattaa myös sietää saatu vastaus. Toiselle viisi on paljon, toiselle viisi sataa.
Se on äärimmäisyyttä vain sinulle, pikkuinen neuroosipallero. Omassa maailmassani olen tiukassa keskilinjassa ja tunnen ihmisiä, jotka ovat paljon rohkeampia ja menevämpiä, kuin minä. Ja kyllä minä tunnen mielisairaan energiasta, se on juuri tuollaista negatiivista vellomista. Ei pitäisi harmittaa sinua, hengaile vaan kaltaistesi kanssa. Se on kaikkien oikeus
Saisikohan aikuinen setämies tuon em. HPV rokotteen? Saisi sitten rauhassa lipsutella menemään 😋
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, miksihän terve ihminen menisi terapiaan alun alkaenkaan? Se on juuri kaltaisillenne ongelmaisille, ja siellä sitten kieriskellään niissä ongelmissa oikein olan takaa, lisää ja lisää. Harmi juttu vaan, ettette tajua jättää sitä touhua sinne terapiaan vaan tulette levittämään sairauttanne ulkomaailmaankin.
Kyllähän se kiinnostaa, että ollaanko ns. samalla tasolla. Mutta ehkä tuota ei kuitenkaan kannata kysyä, koska siitä vertailusta tulee ehkä vaan turhaa draamaa.
Ja jos tuntuu ikävältä vastata, niin sen voi sanoa kumppanille ja jättää vastaamatta. Omat rajat saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Niin se paljastaa sen, että olen tottunut menevään ja tekevään seuraan, enkä menneissä velloviin, pelokkaisiin ja neuroottisiin mielenterveysongelmaisiin xD Voitte neurooseilla ihan keskenänne niissä omissa porukoissanne, missä kyräilllään ja kadehditaan toisten panemisia ja panematta jättämisiä hahahah
Päivitä tämä teksti tinderiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivitä tämä teksti tinderiisi.
En käytä luuserisovelluksia, missä kyräilijät kyttäävät toisten pärstöjä ja miettivät, että paljonkohan tuokin on pannut ennen minua xD V ittu miten typeriä olette
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty seksiin ilman syviä tunteita. Seksissä annan itsestäni toiselle paljon ja hänestä tulee mulle aivan erityinen ihminen, jolla on pysyvä paikka sydämessäni ja muistoissani.
Kiva kuulla teiltä, että mulla ei saa olla mitään tapaa suojella itseäni ja tunteitani. Jos yritän kysyä näistä asioista, olen kontrolloiva törkimys. Ja järkyttävää tietysti sekin, että minun näkökulmani on teille muille täysin vieras ja mulla ei todellakaan ole mitään merkitystä teille, jotka ette edes muista satoja ja tuhansia seksikumppaneitanne. Jos siis erehtyisin seksisuhteeseen saakka.
Miten se kumppanin entisten partnereiden tietäminen suojelee sinua? Toki tilastollisesti on todennäköisestä, että suhde henkilöön jolla on ollut useita partnereita ei ole loppuelämän suhde, mutta tähän vaikuttaa niin moni muukin tekijä että pelkkien lukujen sijaan pitäisi tuijottaa sitä ihmistä jota deittailee. Esim itse harrastan sinkkuna irtoseksiä, mutta parisuhteessa olen uskollinen ja suhteessa rakastelu on silti minullekin syvä henkinen kokemus.
Jotenkin tuntuu, että demiseksuaalit helposti ajattelevat, että irtoseksiin pystyvät ihmiset suhtautuvat kaikkeen seksiin ja ylipäänsä ihmissuhteisiin kuin samalla keveydellä kuin niihin irtosuhteisiin. Ei se kuitenkaa ihan niin mene.
Ja toki kunnioitan täysin, jos joku ei halua irtoseksiä harrastanutta kumppania, tähän on jokaisella täysi oikeus oli se syy sitten uskonto tai joku muu.
Mä taidan olla demiseksuaali, mutta ei minua haittaa, mitä kumppanini on ennen minua tehnyt, enkä ole häneltä lukemia kysellyt. No ehkä haittaisi, jos olisi käynyt vaikka kaveripiirini läpi, mutta koska olemme eri puolilta maata lähtöisin, olen aika levollinen sen asian suhteen.
En ole kysynyt, mutta tämän ketjun luettuani ryhdyn kysymään. Jos treffikumppani suuttuu ja poistuu, olen selvästi suojellut itseäni ikäviltä asioilta.
Tarpeellinen ketju, kiitos kaikille näkökulmansa kirjoittaneille.
Selvästi on arka paikka monelle palstanaiselle. Sen huomaa mm. vastauksista, joissa miesoletettu leimataan inceliksi, jos julkeaa seksikumppaneiden lukumäärää kysyä. Sitä en tiedä miksi tämä on niin arka paikka niin monelle palstanaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kysyy minulta tuota, kysyn hänen lääkityksestään.
Mitä tarkoitat!
Voi sentään, ei tuollaisia kysellyt kukaan iloisella 70-luvulla.
Vanha akka
Saa, mutta ei siihen kukaan oikeaa lukua sulle kerro.
Tapailin viitisen vuotta naista, jolta ei tullut kysyttyä seksikumppanien määrää sinä aikana. Arvasin muutenkin, että menee yli kymmenen.
Tälleen äkkiseltään tulee mieleeni, että seksikumppaneita pitäisi varmaan rajata nykyään enemmän niihin itselle aidosti tärkeisiin tyyppeihin (eli parisuhteen sisällä tapahtuvaan seksiin oman rakkaan kanssa...)
Seksi ja seksin merkitys on täysin pilalla nykyään, kun ihmiset ilmeisesti harrastavat sitä vähän jokaisen vastaantulijan kanssa. Ei kai sitä muuten tarvisi kenenkään kysyä, siksihän sitä kysytään, että se kertoo aika paljon naisen elämänarvoista...
Naiset ovat itse vieneet tilanteen erityisyyden ja tunnelatauksen, kun hommaan suhtaudutaan ilmeisesti vain vehkeiden yhteenhinkkailuna ilman mitään sen kummempaa merkitystä.
Ymmärrän, että orgasmi ja tunne siitä että on haluttu on joillekin iso juttu, mutta tämä on mun mielipiteeni, että mitä enemmän seksiä harrastetaan väärien ihmisten kanssa, sitä yhdentekevämpää se alkaa kaikille olla. Surullista ja jollain tavalla onnetonta elämää.
En ihmettele, että joku asiaa siis kysyy, koska se kertoo siitä miten suhtaudut itseesi, muihin, vartaloosi, yksityisyyteen, terveyteen ja tulevaisuuteen. Riski tulla raskaaksi on aina olemassa myös. Kuka myöskään haluaisi, että useampi tyyppi on käynyt toisen iholla ihan vain huvikseen.
Ai, minusta taas sinulla on aika mustavalkoinen ajatusmaailma. Ei menneisyydestä puhuminen tarkoita, etteikö eläisi (pääasiassa) nykyhetkessä. Menneneet teot kuitenkin kuvaa ihmisen arvoja ja kokemukset muovaa ajatusmalleja. Toki jokainen hoitaa omia parisuhteitaan miten haluaa, mutta suoraan sanottuna on minusta aika erikoista nimitellä eri tavalla maailman näkeviä ihmisiä "sairaiksi" . Ja tavallaan aika huvittavaa tässä yhteydessä, kun tuollainen äärimmäisyys ei yleensä kieli henkisestä kypsyydestä ja tasapainosta vaan ihan päinvastoin.