Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako tapailukumppanilta kysyä sek*sikumppanien määrästä?

Vierailija
23.12.2025 |

Mitä mieltä te olette:

jos olet tapaillut muutaman kerran uutta tapailukumppania, niin voiko kysyä häneltä, että kuinka monta seksikumppani hänellä on ollut elämänsä aikana?

Kun minä olin mun edellistä tapailukumppania tapaillut jo tovin, kysyi hän minulta, että kuinka monta seksikumppania minulla on ollut elämäni aikana. Mietin vaan, että onko tuo ollut ihan ok kysyä tuollaista? Minä en ainakaan ole koskaan tuollaista kysynyt keneltäkään. Mikä on edes motivaatio udella tuollaista?

Kommentit (419)

Vierailija
181/419 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyin taannoin, että kuinka vilkas seksielämä hänellä on, ihan vaan kondomin käytön takia (raskauden ehkäisy oli hoidossa). Sillon ei vielä seurusteltu. Nyt ei ole muita ollut enää aikoihin kuvioissa. 

Vierailija
182/419 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en pysty seksiin ilman syviä tunteita. Seksissä annan itsestäni toiselle paljon ja hänestä tulee mulle aivan erityinen ihminen, jolla on pysyvä paikka sydämessäni ja muistoissani.

Kiva kuulla teiltä, että mulla ei saa olla mitään tapaa suojella itseäni ja tunteitani. Jos yritän kysyä näistä asioista, olen kontrolloiva törkimys. Ja järkyttävää tietysti sekin, että minun näkökulmani on teille muille täysin vieras ja mulla ei todellakaan ole mitään merkitystä teille, jotka ette edes muista satoja ja tuhansia seksikumppaneitanne. Jos siis erehtyisin seksisuhteeseen saakka. 

Miten se kumppanin entisten partnereiden tietäminen suojelee sinua? Toki tilastollisesti on todennäköisestä, että suhde henkilöön jolla on ollut useita partnereita ei ole loppuelämän suhde, mutta tähän vaikuttaa niin moni muukin tekijä että pelkkien lukujen s

Täällä on verrattu seksin harrastamista kättelyyn tai masturbointiin tai kerrottu, että ei ole mitään mahdollisuutta muistaa kaikkia seksikumppaneita. Entäpä jos ihminen ei vain halua osallistua mihinkään sellaiseen seksuaaliseen toimintaan, johon pätee yllä mainittu? Käsittääkseni ihmisellä on oikeus kieltäytyä pahalta ja väkivaltaiselta tuntuvasta seksistä. Miten tätä oikeutta voi harjoittaa, jos ei voi kysyä saatika luottaa saamaansa vastaukseeen, mikäli haluaa jotenkin asiaa varmistaa. 

Tietäminen suojelisi minua ja oikeuksiani. En halua häpeän ja kuvotuksen tunteita, enkä halua harrastaa seksiä mistä jää likainen ja paha olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/419 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä sen verran on pitänyt olla, että pystyy erottamaan hyvän surkeiden räpeltäjien ja jyystäjien joukosta!

Moni mies luulee itsestään ihan liikoja!

Vierailija
184/419 |
24.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälleen äkkiseltään tulee mieleeni, että seksikumppaneita pitäisi varmaan rajata nykyään enemmän niihin itselle aidosti tärkeisiin tyyppeihin (eli parisuhteen sisällä tapahtuvaan seksiin oman rakkaan kanssa...)

Jos minä harrastaisin sexiä vain parisuhteessa, niin enhän minä ikinä harrastaisi sexiä, kun miehet haluavat lopettaa tapailun jo alkuvaiheessa.

Vierailija
185/419 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
186/419 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne lukemattomat randomit limapilut miehenkään mainetta paranna. Mä en pysty tuollaiselta mieheltä ottamaan edes suihin.

Ihan yksikin seksikumppani riittää seksitaudin saamiseen. Onkos sitä oltu hereillä koulun seksivalistustunnilla? Ja tyyppi, jolla on ollut 72 partneria, on voinut olla hyvin huolellinen kumin kanssa ja käy testeissä säännöllisesti.

Se on ikävää, ettei kohdunkaulansyöpää aiheuttavia papilloomaviruksia lueta seksitauteihin. Syytä olisi. Aiheuttaa myös kurkku-/suusyöpää. 

Mitä enemmän seksipartnereita sitä monilukuisempi papilloomavirusperhe elelee siinä nupissa (kondomi ei kokonaan suojaa hpv:lta).

Ilmeisesti siellä päässä ei ole oltu hereillä koulun biologian tunnilla.

Onneksi

No papillooma löytyy melkein kaikilta kuitenkin. Sen ei tarvitse olla oireellinen ja oireellisen saa hoidettua ihan samalla lailla, kun muutkin taudit. Elämä on riskejä täynnä. Ja vastauksena itse kysymykseen, ei saa kysyä. Miten suhtautuu yhden illan juttuihin on validimpi kysymys jos on pakko jotain kysyä, mutta joku luvun pyytäminen on lapsellista ja vihjaa vahvasti omistushalukkuuteen. 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00162

Vierailija
187/419 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä tehdä vertailua seksitaitojen kanssa.

Vierailija
188/419 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän moni nuori nainen paikkaa huonoa isä-suhdettaan harrastamalla seksiä holtittomasti .

Tuo tulee usein ilmi psykoterapiassa sitten myöhemmin.

Vierailija
189/419 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälleen äkkiseltään tulee mieleeni, että seksikumppaneita pitäisi varmaan rajata nykyään enemmän niihin itselle aidosti tärkeisiin tyyppeihin (eli parisuhteen sisällä tapahtuvaan seksiin oman rakkaan kanssa...)

Jos minä harrastaisin sexiä vain parisuhteessa, niin enhän minä ikinä harrastaisi sexiä, kun miehet haluavat lopettaa tapailun jo alkuvaiheessa.

Mutta sitten ehkä tapaisit sellaisen ihmisen, joka oikeasti välittää sinusta ja haluaa tehdä kanssasi muutakin kuin vaan panna. Eli saat parisuhteen joka pitää sisällään seksiä. 

Oletko tiennyt, että rakastelu lisää oksitosiinia ihmisen kehossa? Mitä useammin toista paijaa ja pitää vaikka kainalossa, niin oksitosiinia erittyy ja näiden ihmisten välille syntyy kemiallinen yhteys. Voi verrata siihen tunteeseen mikä syntyy äidin ja lapsen välille myös. Se toinen on vaan niin rakas ja tärkeä. 

Ja miehelle ja naiselle tämä tarkoittaa sitä aitoa kumppanuutta, johon tietysti seksikin kuuluu.

Pelkkä seksi perustuu pitkälti dopamiiniin eli nopeaan mielihyvään. Siksi on hyvä kysyä varmasti kumppanin entisistä, koska saa äkkiä kiinni siitä, onko hän edes kykenevä normaaliin, hyvään rakkaussuhteeseen...

Ei siinä kai mitään väärää ole haluta vaan seksiä jonkun kanssa, mutta nämä dopamiiniin perässä juoksevat ihmiset ovat vain vähän yksinkertaisia. 

Vierailija
190/419 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske tasosi miesten suhteen seksisuhde tasolta parisuhdetasolle.

Vierailija
191/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän moni nuori nainen paikkaa huonoa isä-suhdettaan harrastamalla seksiä holtittomasti .

Tuo tulee usein ilmi psykoterapiassa sitten myöhemmin.

Joo ja miehet vastaavasti äitisuhdettaan? Vai voisiko olla, että monista seksi on kivaa ja tuntuu hyvältä. 

Vierailija
192/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske tasosi miesten suhteen seksisuhde tasolta parisuhdetasolle.

Miksi ihmeessä joku vaihtaisi hyvän ja monipuolisen seksin kiihottavan ihmisen kanssa räpeltämiseen jonkun sellaisen kanssa, joka myöskin vaihtaa sinut heti parempaan, jos vain voi? 

Vierailija
193/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi ja seksin merkitys on täysin pilalla nykyään, kun ihmiset ilmeisesti harrastavat sitä vähän jokaisen vastaantulijan kanssa. Ei kai sitä muuten tarvisi kenenkään kysyä, siksihän sitä kysytään, että se kertoo aika paljon naisen elämänarvoista...

Naiset ovat itse vieneet tilanteen erityisyyden ja tunnelatauksen, kun hommaan suhtaudutaan ilmeisesti vain vehkeiden yhteenhinkkailuna ilman mitään sen kummempaa merkitystä.

Ymmärrän, että orgasmi ja tunne siitä että on haluttu on joillekin iso juttu, mutta tämä on mun mielipiteeni, että mitä enemmän seksiä harrastetaan väärien ihmisten kanssa, sitä yhdentekevämpää se alkaa kaikille olla. Surullista ja jollain tavalla onneton

Mun mielestä on aina jotenkin vähän lapsellista, että muiden ihmisten kuuntelun ja vilpittömän kiinnostuksen sijaan keskitytään maalaamaan mielikuvituksellisia ja yksityiskohtaisia (yleensä vääriä) mielikuvia muiden ihmisten tunne-elämästä ja ajattelumaailmasta.

Toki se joillekin ihmisille tuo epävarmassa maailmassa turvaa, että kuvitellaan, että tiedetään kaikkien muidenkin ajatukset, tunteet ja motiivit, ja ne omat on sitten luonnollisesti paljon parempia kuin kenenkään muun.

En mä silti näe mitään järkeä tällaisessa keskustelussa, jossa yksi vaan julistaa muille, mitä on harhapäissään itse päättänyt niiden muiden ajattelevan.

Vierailija
194/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tietysti kysyä, mutta mun mielestä ehdottomasti vasta kun "tapailuparin" välillä on jo iso luottamus. Ollaan tästä kans oman tapailukumppanin kanssa puhuttu. En tiedä hänen tarkkaa määräänsä (eikä edes kiinnosta isommin) mutta itse sanoin rehellisesti oman lukuni, joka on pyöreät nolla. Hän varmaan järkyttyi mutta peitti sen mainiosti. Ei silti lähtenyt karkuunkaan.

Vierailija
195/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman helpoin neuvo: älä kysy kysymyksiä joihin et ole itse valmis vastaamaan.

Vierailija
196/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpää kuin lukumäärä, on minkä näköisten ihmisten kanssa nainen on harrastanut seksiä.

Vierailija
197/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen antaa ja mies saa. Tämä on universaali fakta.

Vierailija
198/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinun kanssasi nainen ei ehkä saa. Ei se kyllä kaikkia miehiä koske.

Vierailija
199/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vasta kommenttiin 184, mutta menee automaattisensuuriin.

Jos haluat tietää toisen asenteesta seksuaalisuuteen, miksi et voi vaan kysyä toisen asennetta seksuaalisuuteen? Partnereiden lukumäärä ei kuitenkaan mene sen kanssa ihan käsi kädessä. Ei se ole kaikille kokemattomillekaan mikään elämää suurempi juttu ja toisaalta, kokeneellekin se voi olla oikean ihmisen kanssa syvä kokemus.

Toki voit kysyä ihan mitä haluat. Toisellakin on vaan oikeus mielipiteeseen siitä sinun kysymyksestäsi.

Vierailija
200/419 |
26.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinun kanssasi nainen ei ehkä saa. Ei se kyllä kaikkia miehiä koske.

Olen neitsyt, joten todennäköisesti näin olisi. Säästän itseäni avioliittoon ja naiseni pitää myös olla siveellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi