Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako tapailukumppanilta kysyä sek*sikumppanien määrästä?

Vierailija
23.12.2025 |

Mitä mieltä te olette:

jos olet tapaillut muutaman kerran uutta tapailukumppania, niin voiko kysyä häneltä, että kuinka monta seksikumppani hänellä on ollut elämänsä aikana?

Kun minä olin mun edellistä tapailukumppania tapaillut jo tovin, kysyi hän minulta, että kuinka monta seksikumppania minulla on ollut elämäni aikana. Mietin vaan, että onko tuo ollut ihan ok kysyä tuollaista? Minä en ainakaan ole koskaan tuollaista kysynyt keneltäkään. Mikä on edes motivaatio udella tuollaista?

Kommentit (419)

Vierailija
401/419 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
402/419 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei missään tapauksessa kuulu puolin tai toisin jakaa parisuhteessa partnerien määrää. Ei ole tullut edes mieleeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/419 |
29.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei missään tapauksessa kuulu puolin tai toisin jakaa parisuhteessa partnerien määrää. Ei ole tullut edes mieleeni.

Mutta tottakai voi jakaa, jos haluaa. Kertoa muutenkin kaiken.

Vierailija
404/419 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän varten se mies edes oli kiinnostunut siitä, että kuinka monta seksikumppania naisella ollut aiemmin?

Vierailija
405/419 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän varten se mies edes oli kiinnostunut siitä, että kuinka monta seksikumppania naisella ollut aiemmin?

Onhan se kerrottu moneen kertaan. Riskianalyysiä. Kartoitusta minkälainen ihminen on kyseessä.

Vierailija
406/419 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida käytöksen kultaisessa kirjassa lukea, että muutaman kerran tavatulta ihmiseltä sopii udella seksikumppanien määrää.

Vierailija
407/419 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kerrottu moneen kertaan. Riskianalyysiä. Kartoitusta minkälainen ihminen on kyseessä.

En usko, että tuollaisen yksittäisen tiedon pohjalta voi tehdä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, millainen ihminen on kyseessä. Varsinkaan kun ihmisessä voi tapahtua muutoksia. Jos on joskus nuorena ollut paljon seksikumppaneita, voi olla ettei enää vanhempana kaipaa sellaista.

Vierailija
408/419 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kysyä, mutta on eri, onko vastaus rehellinen. 
Itse en huolisi miestä jolla enemmän kuin 3 seksikumppania. 
En ole kontrolloiva, mustis tai muutakaan.

En vain halua, että kyseisellä henkilöllä on liikaa haamuja aiemmista suhteista mukanaan joka tulee vaikuttamaan myös meidän suhteeseen.

Unelmani olisi ollut aito monogamia jossa ollaan yhden kanssa koko elämän.

Vierailija
409/419 |
30.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain halua, että kyseisellä henkilöllä on liikaa haamuja aiemmista suhteista mukanaan joka tulee vaikuttamaan myös meidän suhteeseen.

Täsmälleen miehenä samaa mieltä minkälaisen naisen kelpuuttaisin. Liian suuri riski syrjähypyille, erolle, epästabiilille persoonalle jne. Lisäksi arvomme eivät kohtaisi. Ja kyllä; kysyn kumpoanien määrän sopivassa kohdassa. Toki asia ei enää toivottavasti koskaan ole ajankohtainen. En myöskään pahastu jos toinen pahastuu kysymyksestä.

Vierailija
410/419 |
31.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
411/419 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
412/419 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uo

Vierailija
413/419 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole luonteeltani sellainen, että utelisin  ihmisiltä  mitään asioita.   Samantekevää.  Voi kertoa minulle jos itse tahtoo, minä en kertoisi hänelle totuutta.  

Vierailija
414/419 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatusta se selviää kun luet, aivan yksinkertainen vastaus. Minä en pilkkaajalle vastaa kun ei muuta tee kuitenkaan kun pilkkaa.."

Vastasit sitten kuitenkin. Vai onko automaattisesti pilkkaa, jos joku haluaa keskustella? Haluisin kuulla ihmisten näkemyksiä omin sanoin. Voin toki lukea vanhoja satukirjoja vaikka hamaan maailman tappiin. En kuitenkaan lue. Sen verran olen lukenut, että tiedän, mihin kaanoniin kyseisen opuksen liitän. Jokainen toki tekee tässä(kin) omat valintansa.

Luulen,  että ainoastaan uskottomuuden vuoksi voi erota, eikä esimerkiksi väkivallan tai alkoholismin. Ja eronnut ei voi solmia uutta avioliittoa. Melko kauheita kohtaloita.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tällainen meno kuulostaa julmalta. Miksi joku jumala tahtoisia alamaisiaan näin kehot

Ihmettelen vähän että voiko vastaus olla oikein asiallinen jos se perustuu luulemiseen. 

Vierailija
415/419 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Raamatusta se selviää kun luet, aivan yksinkertainen vastaus. Minä en pilkkaajalle vastaa kun ei muuta tee kuitenkaan kun pilkkaa.."

Vastasit sitten kuitenkin. Vai onko automaattisesti pilkkaa, jos joku haluaa keskustella? Haluisin kuulla ihmisten näkemyksiä omin sanoin. Voin toki lukea vanhoja satukirjoja vaikka hamaan maailman tappiin. En kuitenkaan lue. Sen verran olen lukenut, että tiedän, mihin kaanoniin kyseisen opuksen liitän. Jokainen toki tekee tässä(kin) omat valintansa.

Kun kysymys alkaa sanoilla uskis niin tietää että vastaukseksi saa kuten tässä, puheita satukirjasta niin alleviivasit kommenttini pilkkaamisesta täydellisesti. 

Kiva, että kuitenkin jatkat itse keskustelua asiallisesti, etkä sorru jänkkäämään vastapuolen käyttämästä termistöstä

"Jumalattomilla on monta vaivaa." 

Vierailija
416/419 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen,  että ainoastaan uskottomuuden vuoksi voi erota, eikä esimerkiksi väkivallan tai alkoholismin. Ja eronnut ei voi solmia uutta avioliittoa. Melko kauheita kohtaloita.

Väärin meni mutta asialliseen kirjoitukseen asiallinen vastaus. Raamatullinen avioliitto ei ala seremoniasta, ei papin

Sä kun vaikutat noin varmalta näkemyksissäsi, niin sä voisit vaikka laatia ja kirjoittaa pienen kirja(se)n aiheesta. Tietenkin tarkoin raamatullisin viittauksin sekä selvityksin aiheeseen vaikuttaneista senaikaisista sosiaalisista tilanteista tarpeellisessa määrin alkukieliin tukeutumisen perusteella. 

Vierailija
417/419 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me käytiin heti suhteen alussa läpi molempien aiemmat suhteet ja seksikumppanit. Tosin mitään tapailuvaihetta meillä ei ollut, vaan muutettiin suoraan yhteen.

Tuo kuulostaa kysymystä herättävältä. 

Ette tapailleet siis kertaakaan? Tutustuitteko siis kirjeitse, puhelimitse, puhehenkilö(ide)n välityksellä, netissä keskustellen, kenties videopuheluin vaiko kenties täysin jonkin kumppaninvälityspalvelun "avaimet käteen" -peraatteella toteutettuna "muutettiin suoraan yhteen"? 

Vierailija
418/419 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida käytöksen kultaisessa kirjassa lukea, että muutaman kerran tavatulta ihmiseltä sopii udella seksikumppanien määrää.

En ole kahlannut tuota käytöksen kultaista kirjaa läpi mutta ymmärtääkseni se kirja ei taida oikein keskittyä opastamaan intiimien kumppanuussuhteiden luomiskysymyksissä.

Mutta asiaan. Voiko kysyä ja mitä muutaman tapaamiskerran jälkeen riippuu mielestäni ihan siitä missä tarkoituksessa noita tapaamisia harjoitetaan ja harrastetaan. Ja en ala jauhamaan asiasta enempää, asia on mielestäni aivan selvä, jokainen voi mielessään käydä läpi erilaisia vaihtoehtoja ja mitä ne kenties merkitsevät. 

Vierailija
419/419 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis unelma olisi ollut. Siis se ei enää toteudukaan. Olisi kiintoisaa tietää miksi ei. Ja oletko tällä hetkellä kumppanuudessa vaiko et. Ja miten se kumppanuus sujuu tai sujui. Ja siis oletko mies vai nainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan