Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotteko erota Suomen ev.lut. joogakirkosta?

Vierailija
23.12.2025 |

Kirkollisveron maksamisen ensi vuonna välttää eroamalla kirkosta vuoden loppuun mennessä.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erottu jo heti täysi ikäistyttyäni. Mielikuvitusolentojen kanssa pyöriminen ja satukerhojen  jäsenyydet kannattaa jättää lapsuuden taikamaahan. Aikuisena niistä tulee haitallisia ja vaarallisiakin jos uskomuksilla korvaa oman rationaalisen ajattelun.

Vierailija
62/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eronnut Suomen Evankelisluterilaisesta kirkosta jo vuosia sitten, joskaan syynä ei ollut jooga .

Syynä oli se, että kirkko valitsi vuonna 2015 selkeästi puolensa, vierasuskoiset muukalaiset, hyläten suomalaiset valkoihoiset kristityt.

Arkkipiispa toisensa jälkeen on vielä syyllistänyt suomalaiset rasisteiksi. Siis heidät. jotka kirkollisveroillaan kustantavat arkkipiispan, pappis-säädyn ja muiden myssypäiden ökyelämän saadakseen vit_tuilut kaupanpäälle.

Olen todellakin jättänyt tuon tekopyhän ja ulkokultaisen jätetunkion lopullisesti. Pärjäilkää.

Tuo kirkon vastemielinen teko on todellakin anteeksiantamatonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä jooganaisten homokirkkohan se on ja pian allahin koti, erosin jo vuonna 2000 kun naispappeus alkoi tulla Suomeen ja tajusin mihin kehitys alkaa menemään eli päin persehettä

hurstin joulujuhlassakin jooga newagelainen katri heluna

Esoteric Interests: Katri Helena shares interests in esotericism, much like fellow Finnish artist Vesa-Matti Loiri, indicating a turn towards spiritual and "beyond the natural" subjects, notes HS.fi.

Yoga & Meditation: Her public image and discussions often include elements of yoga and meditation, aligning with general New Age trends of the 2000s and beyond, according to HS.fi.

Hengellisyys ei kyllä ole "beyond natural" vaan täysin luonnollista, mutta tiede tai materialistit eivät ymmärrä ja osaa selittää sen mekanismeja. Vähän niinkuin lapsi ei voi selittää äitään, vaan voi tyytyä vaan olemaan sen lapsi

Vierailija
64/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia sitten eronnut, koska kirkko on mennyt huonoon suuntaan jo kauan.

Näitä okkultistejakin on ollut kirkossa jo mustavalkotelevision aikaan selittämässä, miten Hesekiel itse asiassa näki humanoideja, eikä kerubeja. Ja nyt sitten on nämä jooga- ja sambakarnevaalit, metalli- ym. messut, pyhät tanssit ja äänimaljameditaatiot. Ei hyvä tavaton sentään. Jos sanoo edustavansa Kristusta ja Jumalaa, pitäisi puheitten ja tekojenkin sitten edustaa. Ja tämmöiset eivät kyllä edusta, vaan vastustavat Jumalan totuutta.

Tilanne on siis nyt se, että parhaillaan mietin, paljonko siellä kirkossa enää kannattaa käydä. Koska olen kumminkin siellä ajoittain käynyt, vaikken jäsen olekaan enää aikoihin ollut.

Vierailija
65/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erottu jo heti täysi ikäistyttyäni. Mielikuvitusolentojen kanssa pyöriminen ja satukerhojen  jäsenyydet kannattaa jättää lapsuuden taikamaahan. Aikuisena niistä tulee haitallisia ja vaarallisiakin jos uskomuksilla korvaa oman rationaalisen ajattelun.

Jos oma mielikuvitus on vaarallinen niin sitten onkin parempi pysyä loogisessa laskukonemaailmassa.

Vierailija
66/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eronnut Suomen feministisluterilaisesta kirkosta.

Vierailija
67/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vuosia sitten eronnut, koska kirkko on mennyt huonoon suuntaan jo kauan.

Näitä okkultistejakin on ollut kirkossa jo mustavalkotelevision aikaan selittämässä, miten Hesekiel itse asiassa näki humanoideja, eikä kerubeja. Ja nyt sitten on nämä jooga- ja sambakarnevaalit, metalli- ym. messut, pyhät tanssit ja äänimaljameditaatiot. Ei hyvä tavaton sentään. Jos sanoo edustavansa Kristusta ja Jumalaa, pitäisi puheitten ja tekojenkin sitten edustaa. Ja tämmöiset eivät kyllä edusta, vaan vastustavat Jumalan totuutta.

Tilanne on siis nyt se, että parhaillaan mietin, paljonko siellä kirkossa enää kannattaa käydä. Koska olen kumminkin siellä ajoittain käynyt, vaikken jäsen olekaan enää aikoihin ollut.

Mikä ristiriita jumalalla on esim. äänimaljojen kanssa? Ja toisaalta jos äänimaljat eivät kelpa, niin kelpaako esim. burana ja jos kyllä, niin miksi? Buranaakaan ei ilmoitettu raamatussa.

Vierailija
68/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin. Hyvästi naispapit, sateenkaarihäät, hindulaisuus ja muu epäraamatullinen sekoilu! 

Vierailija
69/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä haitallista saati vaarallista on uskoa Raamatun Jumalaan? En minä sillä omaa rationaalista ajatteluani korvaa, voit olla huoleti.

Vierailija
70/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin. Hyvästi naispapit, sateenkaarihäät, hindulaisuus ja muu epäraamatullinen sekoilu! 

Toivottavasti et syö katkarapuja....

Vierailija
71/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että joku moderni kuntosali jooga nähdään epäkristillisenä. Joo, se perinne lähtee hindulaisuudesta, mutta tässä nykyisessä länkkäri joogassa mitä suurin osa saleista edustaa, se hengellinen puoli on käytännössä kokonaan poistunut.

Samoilla perusteilla esimerkiksi judoa, taekwondoa, erilaisia etnisiä tanssilajeja, shakkia tai ihan vaikka maratonien juoksemista pitäisi vältellä kun nekin ovat epäkristillisistä taustoista lähtöisin.

Vierailija
72/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eix jooga oo syntiä?

Joidenkin mielestä ilmeisesti joo? Itse olen vanhoillislestadiolaisesta perheestä, eikä meidän piireissä ole koskaan pidetty joogaa syntinä. Isäni on käynyt äijäjoogassa ja äiti yin-joogassa (ohjaaja lestadiolainen suurperheen äiti). Minua on perheen puolesta kannustettu joogaamaan. Tämä on normaalia meidän piireissä, mutta vl-ihmisethän eivät ole Kristillisdemokraatteja. 

Ohhoh, lestojen tekopyhyys lyö jo kaikki ennätykset! Televisiota ei saa olla edes tontilla, mutta netistä saa katsoa samat ohjelmat ja päälle sata kertaa haitallisempaa sisältöä, alkoholia ei saa nauttia tippaakaan koska se on haitallista, mutta silti saa imeä todella myrkyllistä syöpäkäärylettä 247, perinnäissääntöjä noudatetaan, mutta harrastetaan vieraan uskonnon lähetystyötä. Ja sitten vielä on otsaa sanoa että ovat ainoita jotka pelastuvat! Sekin äärimmäisen epäraamatullista eksytystä. 

Vierailija
73/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et syö katkarapuja....

Jos lukisit ja vielä ymmärtäisit mitä Raamatussa sanotaan, niin et yrittäisi olla noin nokkela :) 

Vierailija
74/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooga on hyvää liikuntaa, tekee hyvää myös kristityille. 

Edustaa hindulaisuutta.

Kristinuskoon kuuluu käsittääkseni suvaitsevaisuus ja avomielisyys myös muita uskoja ja kulttureita kohtaan. Eikä se Suomen ev.lut. kirkon traditio ole mitenkään se "aito ja alkuperäinen" kristillinen traditio 300-luvun Roomasta, vaan siihen on tullut vaikutuksia sieltä sun täältä vuosisatojen aikana. 

Faktat ei paina mitään kun tärkeintä on päästä syrjimään ja vihaamaan!

T. Suomimaga-kristitty

Vierailija
75/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lutikkakirkko on hylännyt opin ja Kristuksen. Se palvoo egoa ja libidoa. Antikristuksen demoniset kasvot pyhään pukeutuneena! Hyi säkki! Mutta tästähän on ennustettu!

Arvaan, mielestäsi naisvihalahkot ovat sitten Ainoita Oikeita Uskovaisia? 😆 

Missä sylki roiskuen saarnaavat setämiehet kasvattavat omaisuuttaan, koska Vain Heillä on yhteys Jumalan sanaan? Ja muiden täytyy ostaa se yhteys hänen kauttaan.

Ja kaikki mikä kyseenalaistaa setämiesvallan, on hArHaOpPiA. Miten sattuikaan.

Vierailija
76/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intialainen perinteinen venyttely paha, mutta pakanajumala Saturnalian syntymäjuhla (joulu) pakanallisine riitteineen (kuusi, lahjat, tontut, uhriateria) on ihan ok? Mielenkiintoisin perustein änkyrävänkyrä kristityt valikoi, mitkä vaikutteet muista uskonnoista on ok ja mitkä ei.

Vierailija
77/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eix jooga oo syntiä?

Joidenkin mielestä ilmeisesti joo? Itse olen vanhoillislestadiolaisesta perheestä, eikä meidän piireissä ole koskaan pidetty joogaa syntinä. Isäni on käynyt äijäjoogassa ja äiti yin-joogassa (ohjaaja lestadiolainen suurperheen äiti). Minua on perheen puolesta kannustettu joogaamaan. Tämä on normaalia meidän piireissä, mutta vl-ihmisethän eivät ole Kristillisdemokraatteja. 

Ohhoh, lestojen tekopyhyys lyö jo kaikki ennätykset! Televisiota ei saa olla edes tontilla, mutta netistä saa katsoa samat ohjelmat ja päälle sata kertaa haitallisempaa sisältöä, alkoholia ei saa nauttia tippaakaan koska se on haitallista, mutta silti saa imeä todella myrkyllistä syöpäkäärylettä 247, perinnäissääntöjä noudatetaan, mutta harrastetaan vieraan uskonnon lähetystyötä. Ja sitten vielä o

Kuules hihhuli, ei todellakaan saa katsoa netistä mitä sattuu. 
Naurahdin tuolle eksyttäjälle, sillä olen törmännyt somessa ennenkin tuohon, että joku pahoinvoiva vapaiden suuntien hihhuli haukkuu lestadiolaisia eksyttäjiksi.
Valtava ero sivistyksessä teidän kouhottajien kanssa.. 

Vierailija
78/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lutikkakirkko on hylännyt opin ja Kristuksen. Se palvoo egoa ja libidoa. Antikristuksen demoniset kasvot pyhään pukeutuneena! Hyi säkki! Mutta tästähän on ennustettu!

Suurinpiirtein näin. Mutta sanosto voisi olla asiallisempi.. Onko nimittelyssä mitään hyvää pohdin minä

Ihan juuri näihin termeihin ja niiden merkityksiin uskon evlutkirkon kohdalla. Lutikkakirkko on viittaus raamatulliseen porttoon ja harhaoppiin. 

Kyllä.

Pettäminen: Antikristus ja hänen henkensä pyrkivät harhauttamaan, erityisesti kieltämällä Jeesuksen tulemisen lihaan ja Kristuksen ihmiseksi.

Väärät profeetat: Kristus varoitti seuraajiaan "lampaiden vaatteissa tulevista susista", jotka ovat sisäisesti ahneita ja petollisia (Matt. 7:15).

Luopumus: Ennen Antikristuksen ilmestymistä tapahtuu suuri luopumus (2. Tess. 2:3).

Laittomuuden ihminen (Tuhon poika):Paavali kuvaa Antikristusta "laittomuuden ihmisenä, tuhon poikana", joka vastustaa kaikkea, mitä Jumalaa ja Kristusta kutsutaan jumalanpalvelukseen (2. Tess. 2:3-4).

Merkit ja ihmeet: Hän tulee saatanan kaikella voimalla tehden suuria merkkejä ja ihmeitä houkutellakseen ihmisiä (Ilm. 13:13-14).

Synti ja Jumalan Sanan hylkääminen:Antikristuksen henki sallii synnin vallitsevan ja peittää sen "rakkaudella" ja "vapaudella", jotta ihmiset eivät tunnistaisi sitä synniksi, erottaen heidät Jumalasta. 

Vierailija
79/79 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuules hihhuli, ei todellakaan saa katsoa netistä mitä sattuu. 

Naurahdin tuolle eksyttäjälle, sillä olen törmännyt somessa ennenkin tuohon, että joku pahoinvoiva vapaiden suuntien hihhuli haukkuu lestadiolaisia eksyttäjiksi.

Valtava ero sivistyksessä teidän kouhottajien kanssa.."

Olet törmännyt siihen koska hupsut vain me -opit on eksytystä. Kannattaisi ennemmin sanoa että" myös me", niin olisi raamatunmukaisempaa. Korjaa toki, jos tuosta ajattelusta on tehty parannus. 

Ja täytyy muistaa myös että varsinkaan minkään liikkeen jäsenyyden perusteella ei kukaan pelastu. Viimeisellä tuomiolla jäsenkirjat on aivan yhtä tyhjän kanssa, oli sitten missä kirkossa tai liikkeessä tahansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi