"Älä tuo mitään tuomisia" - kommentti henkilöltä joka kutsui aattona syömään
Uskoisin hänen todella tarkoittavan sitä mitä sanoo. Kysyin että eikö hän esim. tykkää joulukukista, niin hän sanoi että on ostanut itselleen joulukukkia. No jotenkin tuntuu hölmöltä mennä tyhjin käsin vieraaksi, mutta toisaalta en haluaisi viedä mitään turhaakaan. Eli en vie joulusuklaita ainakaan, niitä ihmiset yleensä saavat muutenkin. Mitään lahjaa en vie eikä hänkään ole antanut lahjaa minulle. Hän on lisäksi uskovainen joten hän ei ajattele joulua kaupallisessa mielessä.
Siis menenkö vaan viemättä mitään kun näin on kerta sanottu? Itse ainakin jos sanoisin noin kutsuvieraalle, niin tarkoittaisin sitä myös. Kerran vein hänelle joulutähden ja kynttilän, mutta jos nyt ei kerta kukkaakaan tarvitse, niin miten toimisin?
Kommentit (125)
Jos minä sanon ettei mitään tarvitse tuoda, niin mitään ei tarvitse tuoda.
Kyllä kukkia voi aina viedä. Tyhjin käsin tuntuu niin tyhmältä mennä vieraisille. Tai ehkä yhden tähden jallupullo?
Vierailija kirjoitti:
Jos minä sanon ettei mitään tarvitse tuoda, niin mitään ei tarvitse tuoda.
Saanko kuitenkin tuoda viinipullon ja juoda sen yksin? Jos siis et mitään kaipaa.
Hän ei käytä lainkaan alkoholia, joten viinipullon vieminen ei ole vaihtoehto.
Ap
Litran Finlandia-vodka kohottaa tunnelman ankeimmissakin tosikoissa.
Jotain pientä ehkä voisi viedä, esim. satakiloisen pikku kehosi joka imuroisi joulupöydän tyhjäksi herkuista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kukkia voi aina viedä. Tyhjin käsin tuntuu niin tyhmältä mennä vieraisille. Tai ehkä yhden tähden jallupullo?
Ei joulukukkia, ei mitään näin typerää.
Ei me ainakaan viedä mitään ku tollain on sanottu, ei olis varaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei käytä lainkaan alkoholia, joten viinipullon vieminen ei ole vaihtoehto.
Ap
Mikäs uskovainen hän oikein on? Muslimi? Jeesus muutti vettäkin viiniksi. Ja voithan sinä ainakin itse ottaa viiniä?
Tuo on vähän vaikea juttu. Vie jotain kuitenkin minkä voi syödä vaikka ruoan kanssa, joku erikoissinappi tms. tai jouluglodi.