Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Älä tuo mitään tuomisia" - kommentti henkilöltä joka kutsui aattona syömään

Vierailija
22.12.2025 |

Uskoisin hänen todella tarkoittavan sitä mitä sanoo. Kysyin että eikö hän esim. tykkää joulukukista, niin hän sanoi että on ostanut itselleen joulukukkia. No jotenkin tuntuu hölmöltä mennä tyhjin käsin vieraaksi, mutta toisaalta en haluaisi viedä mitään turhaakaan. Eli en vie joulusuklaita ainakaan, niitä ihmiset yleensä saavat muutenkin. Mitään lahjaa en vie eikä hänkään ole antanut lahjaa minulle. Hän on lisäksi uskovainen joten hän ei ajattele joulua kaupallisessa mielessä. 

Siis menenkö vaan viemättä mitään kun näin on kerta sanottu? Itse ainakin jos sanoisin noin kutsuvieraalle, niin tarkoittaisin sitä myös. Kerran vein hänelle joulutähden ja kynttilän, mutta jos nyt ei kerta kukkaakaan tarvitse, niin miten toimisin? 

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan vie viiniä jos hän on absolutisti.

Itsekään en käytä Alkoa ja jos pyydän jonkun syömään, pidän loukkauksena jos tulija tulee viinipullon kanssa kun tietää että talo ei tarjoa viiniä.

Vierailija
142/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on vaikeaa kunnioittaa hänen selkeästi ilmaisemaansa toivetta!

No koska minä olen niin tyhmä ja ymmärtämätön, että en osaa mitenkään ajatella olevan epäkunnioittavaa toista kohtaan, jos vie vaikka kukkia tai viinipullon mennessään, kun menee kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan vie viiniä jos hän on absolutisti.

Itsekään en käytä Alkoa ja jos pyydän jonkun syömään, pidän loukkauksena jos tulija tulee viinipullon kanssa kun tietää että talo ei tarjoa viiniä.

Aloituksessa ei kerrota, että kutsuja on absolutisti.

Vierailija
144/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veisin korkeintaan jonkun kukan.

Ei mitään syötävää. Itseäni ärsyttää kun kutsun porukkaa syömään ja olen suunnitellut menun, niin sotten joku tuo pyytämättä jonkin helvetin piirakan tai muun, joka ei sovi suunnitelmiini. Nyyttärit on asia erikseen

Vierailija
145/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs vaikka viini tai alkoholiton kuohari? Kyllähän

Vierailija
146/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entäs vaikka viini tai alkoholiton kuohari? 

Olen absolutisti vanhempien lapsi ja tiedän että vanhempani eivät keksisi mitään käyttöä alkoholittomalle kuoharille. 

Vierailija
147/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tädillä on suunnilleen 400 pullollista viiniä, kuoharia, alkoholittomia viinejä jne. Hän saa niitä lahjaksi, ei juo eikä aio lahjoittaa eteenpäin. Nauroi kerran, että siinäpä perikunta siivoaa etikat komeroista pois, hehän niitä ovat lahjaksi tuoneetkin.

Vierailija
148/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veisin jonkun paremman alkoholittoman kuohuviinin ja pienen leikkokukkakimpun. 

En mene tyhjin käsin. 

Kaikilta löytyy just niille leikkokukille joku maljakko? Ei meiltä ainakaan. Meillä on vain viherkasveja. Ehkä joku valmis kukka-asetelma ruukkuineen.

Ap:n tuttavalla on jo joulukukat eli todennäköisesti maljakot käytössä. 

Vierailija
149/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entäs vaikka viini tai alkoholiton kuohari? Kyllähän

Alkoholittomia viinejä ja kuohareita!? Ei. 

Vierailija
150/150 |
23.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie vaan jotain, kahvileipää esimerkiksi (pullaa, keksiä tms). Kyllä se kuuluu hyviin tapoihin jotain viedä, jos ette usein näin tee, ettekä perhettäkään ole. 

Kyllä kivan jouluisen kukkakimpunkin voi löytää, ellei varsinaista joulukukkaa vie. Mutta kai semmoisen kin voi viedä, vaikka sanoi ostaneensa jo. Älä vie hyasinttia jos on vaikka allerginen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan